STOP na nepřehledném železničním přejezdu

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

plavec píše:
dmatej píše:a taky jsem kdysi zažil pekelně nametenýho průvodčího, takže 3 cestující platili a zbylých 5 jelo zadarmo, páč průvodčí se zapovídal se slečnou
Tipuju že Ty jsi měl smůlu a byl mezi těmi platícími.
Kupodivu ne, dokonce je pravda, že v tomhle mívám aj štěstí. Teda ... první cesta do školy v Plzni mě stála 253Kč pokuty, protože Nad Záhorskem nefungoval automat a sežral mi dvacku a NEDAL mi lístek tehdy za 8 Kč. A samozřejmě v tramvaji revizorka, já byl tehdá extra neprůbojnej, tak jsem si jen popovídal a po pár měsících mi přišla složenka ...
Každopádně po čase jsem rozšířil pozorování lidí o vytipovávání si revizorů a řekl bych, že tu pokutu jsem časem srovnal :-D - a to jsem měl jednou z pěkla štěstí, měl jsem prošlou permanentku, ale zapomněl jsem na to - a pak mi někdo zaklepal na rameno, já se lekl, ale jak jsem měl sluchátka v uších, začal jsem hledat doklady - a revizor se jal "obveselit" další lidi za mnou ... no a v tu chvíli se otevřely dveře na zastávce, kde jsem chtěl i původně vystoupit.
Dneska už jezdím poctivě, obvykle do práce platím těch 12Kč a z práce jdu pěšky - teď v zimě to bude opruz, protože se dělají inverze a minulou zimu jsem asi 2x přišel domů jaksi přiotráven ...

Hehe, sice je to o kolejích, ale OT.

Mezi TC a Planou žádný semafory nejsou, pokud vím. Ale pamatuju si, jak jsem jezdil se zedníkama na brigádu do prasečáku v Lomu a náš řidič s oblibou na těch "stopkách" zastavoval .... teda ... on si vždycky zastavil na kolejích, rozhlídnul se, jestli (ho) ne(pře)jede vlak, dal tam jedničku a zase se rozjel - to byl člověk hned vzhůru :twisted:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Oživím dávno zapomenutou debatu o přejezdech. Jednoznačně jsem pro značku STOP tam, kde není přehledná situace. Pokud je to přejezd významnější, mělo by na něm být instalováno PZZ, protože zase z fírovského pohledu tyhle nebezpečné přejezdy znamenají drastické snížení traťové rychlosti toho úseku, ze 60 třeba na 20. :? Posázavský Pacifik je těch pomalých úplně plný.

K těm PZZ bez bílé: kdo není sebevrah, ten tam prostě zastaví a rozhlídne se. Troubiče ignoruje, méně asertivní jedinci když je přejezd uprostřed lesů a nejsou kolem žádné jiné oči, může řidiče za sebou "vychovat".
Když bliká "bílá", neměl by se v přibližovacím úseku přejezdu z obou stran nacházet žádný vlak. Pokud vlak přejede nápravou tento izolovaný úsek, dvojkolí "zašuntuje" kolejový obvod a přejezd IHNED spadne do výstrahy - kmitavé červené. Žádná "anulace". Ta nastane až když vlak opustí druhý obvod těsně u přejezdu.
Když opustí i obvod přibližovacího úseku, přejezd opět spadne do pozitivní signalizace - bílé kmitavé.

Problém, který se dnes řeší už i na některých lokálkách čítačem náprav, je tzv. "ztráta šuntu". Málo pojížděné tratě a k nim lehké motory 810 aj. Takže se dost dobře může stát a věřte že se stává, že zkrátka přejezd nepozná, že se k němu něco blíží, nebo se zašuntuje pozdě. Takže bílá bude blikat dál a vlak přitom bude za posledním stromem u přejezdu... Klidně se to může stát.

Čistící přítlak zdrží: Návěst zapněte č.p.z./vypněte č.p.z. je tvořena kolíky podél tratě a umisťuje se tam kde je potřeba. 810 má k tomuto účelu samostatné tlačítko na stanovišti. Pokud už to náhodou někde funguje, tak se na to obecně trochu séře, takže se čistí klasicky jen při brzdění. Ono už to tlačítko dost ten vlak dokáže zpomalit.
Čítače náprav by tenhle problém měly vyřešit. Nejčastěji používané přejezdové zařízení typu VÚD na lokálkách, je dost citlivé na zašuntování, ale stát se může vše a přejezd nikoho neochrání.
Samozřejmě ne všechny, ale část přejezdů i na lokálkách, má pro fíru návěst "přejezd ve výstraze" na samostatném návěstidle "přejezdníku". Tam si může ověřit, že na zábrzdnou vzdálenost je přejezd bezpečně zašuntován, nebo nemá nějakou jinou závadu. Pokud má, 60 metrů před přejezdem musí jet nejvýše 10 km/h a opakovaně houkat.
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12138
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Honza 21061 píše:Čistící přítlak zdrží: Návěst zapněte č.p.z./vypněte č.p.z. je tvořena kolíky podél tratě a umisťuje se tam kde je potřeba. 810 má k tomuto účelu samostatné tlačítko na stanovišti. Pokud už to náhodou někde funguje, tak se na to obecně trochu séře, takže se čistí klasicky jen při brzdění. Ono už to tlačítko dost ten vlak dokáže zpomalit.
Čítače náprav by tenhle problém měly vyřešit. Nejčastěji používané přejezdové zařízení typu VÚD na lokálkách, je dost citlivé na zašuntování, ale stát se může vše a přejezd nikoho neochrání.
Samozřejmě ne všechny, ale část přejezdů i na lokálkách, má pro fíru návěst "přejezd ve výstraze" na samostatném návěstidle "přejezdníku". Tam si může ověřit, že na zábrzdnou vzdálenost je přejezd bezpečně zašuntován, nebo nemá nějakou jinou závadu. Pokud má, 60 metrů před přejezdem musí jet nejvýše 10 km/h a opakovaně houkat.
Jak to myslíš, nefunguje? Jako označování úseků a nebo to zařízení? Já bych spíš řek, že to funguje, za tu chvilku, co jsem dělal v depu, si vybavuju, že se to i seřizovalo.

Jinak mě tuto docela zajímá, v tutý oblasti mam taky celkem mezery (třeba ta návěst na čistící přítlak jsem ani nevěděl, že taky existuje :oops: ). Když je teda přejezd označenej jenom křížem, tak se na ňom pokaždý vlak zpomaluje? Že by v okolí Klatov nebyl žádnej takovej obyčejnej přejezd? Nebo vlak jede krokem jenom někde a nebo když je v poruše?

http://www.volny.cz/mikulda/d1/htm/jedenac3.htm
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11077
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Neříká se té návěsti "drhlík"?
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dusan
Příspěvky: 3973
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

doporucujem navstivit jedno cviciko na vychode slovenska pri kosiciach ..v takej americkej firme...a tam vas naucia ako funguju stopky...tie su dokonca aj tam kde uz vlak 10rokov nesiel a ani nepojde lebo len kolaje tam ostali.... skoro vsetky krizovatky maju aspon 1 stopku.... na zeleznicnych prejazdoch je na vsetkych.... na 100m 7 prejazdy a na kazdom musite zastat....
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Honza 21061 píše: K těm PZZ bez bílé: kdo není sebevrah, ten tam prostě zastaví a rozhlídne se. Troubiče ignoruje, méně asertivní jedinci když je přejezd uprostřed lesů a nejsou kolem žádné jiné oči, může řidiče za sebou "vychovat".
Projeď si někdy trasu Tachov-Lom-Planá autem, jsou tam nechráněný přejezdy bez nějakých blikaček. Je to bžunda. Aby ses mohl rozhlédnout, musel bys vystoupit z auta a jít se podívat na koleje, nejlíp. To už jsem tu asi psal, jak jsem párkrát jel s řidičem, co se tam rozhlížel vždycky tak, že vyjel na koleje, zastavil, a když nic nejelo, pokračoval :D
Jinak je to trať z konce 19. století, stále v původní verzi :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Tady bych zastavil.
Přílohy
258.jpg
258.jpg (183.23 KiB) Zobrazeno 1234 x
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od jacek »

Ty technické detaily zabezpečení jsou určitě celkem zajímavé. Nicméně - lépe věřit jen vlastním očím. Je ale pravdou, že někdy by musel člověk mít oči jako gigašnek, aby něco z auta včas viděl. Pak už je lepší jet nějakou minimálkou a podle místních podmínek si stanovit prostě moment rozhodnutí (podobně jako kritická rychlost rozhodnutí při startu letadla). Pak už se prostě musí jet, a raději rychleji, než míň.
Taky je asi lepší, nemít vytavené rádio nebo sluchátka v uších! Hlavní role v téhle ruské ruletě ale patří SŽDC, která přejezdy (o tratích nemluvě) prostě neudržuje z hlediska rozhledových parametrů - od včasného sečení trávy až po kácení náletových křovin a stromů, které bezpečný rozhled omezují. Bohužel po rozdělení s.p. ČSD už na železniční cestáře chybí ty správné páky. :(
Takže v praxi - slepá důvěra v blikátka se nevyplácí, určitě si vždy ověřte "čistý vzduch" na vlastní oči. Protože případná omluva od SŽDC za poruchu zabezpečovačky už většinou řidiči (někdy i celé rodině) už nebývá moc platná. :hrob:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Druhá možnost - jet rychle, určit si moment rozhodnutí, kdy dupnout na brzdy a když ne, v 99,99% případů se nic nestane :D
Přiznávám, že takovej šílenec néééjsu :lol:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od jacek »

No to jsem docela rád, už kvůli tobě. :)
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Koko Loko: Přesně tak - drhlík!

Laďuša: Na těch pražských 810 to prej spíš nefunguje než jo. Ale i kdyby, který fíra to dneska poctivě zapíná. Konkrétně tu 810 to dost zpomalí. Už tak je to dýchavičný strojek sám o sobě. I když sólo... to jsem se až divil jaký to může mít odšťuch. :D

Před přejezdy se dávají pomalé podle rozhledových poměrů jak fíry, tak i ze strany řidičů aut. Takže když je přejezd v úžlabině ve svahu a svírá s tratí úhel 90 stupňů, tak se tam klidně může jezdit i desítkou (jeden hodně blbý přejezd mezi Poříčím n/S a Čerčany). Další na této trati jsou často pod dvacítkama... 40 už se dá.
Možná na Klatovsku se přejezdy dělaly s větším rozmyslem a ty nepřehledné se častěji osadily PZZ.
Potom jsou pomalé na rozkaz - třeba při údržbě PZZ. Nebo "pískáčky" na rozkaz. Případně s časově vymezenou platností - písmeno D ve žlutém rámečku na vrcholu.
-------------------------
Ten výhled a celkově údržbu tratí za "zlatých dob" ČSD bych si zase tak moc neidealizoval. Tenkrát to stálo taky za houby. Často se prosekávalo až po nějakých nehodách.
SŽDC na to každopádně kašle totálně a na všechno. Tahle firma-nefirma by zasloužila titul největší budižkničemný prase roku! :evil:
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12138
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Honza 21061 píše: Konkrétně tu 810 to dost zpomalí. Už tak je to dýchavičný strojek sám o sobě. I když sólo... to jsem se až divil jaký to může mít odšťuch.
Možná, že jestli jim to fakt funguje naprd, že to tlačí moc. Právě u nás se s tim seřizovali, aby to prostě tlačilo tak, jak má, akorát na to čištění. Že by to ňák brzdilo jsem neslyšel. Ale nevim.
Honza 21061 píše:Možná na Klatovsku se přejezdy dělaly s větším rozmyslem a ty nepřehledné se častěji osadily PZZ.
Je fakt, že přejezd uprostřed pustých lesů a nebo polňačku s PZZ si vybavuju. Ale taky hlavně jezdim z KT do PM, tam už je celkem provoz. Nedávno jsem jel na Rudu, tam pomalá jízda taky nebyla, ale zato jsou tam ty návěsti o funkčních přejezdech. Na Domažlice a Horažďovice už jsem nejel hodně dlouho, ale ani tak si nic takovýho nevybavuju, i když že by se tam jezdilo rychlejš než pomalu, tak to taky ne. Hm, budu se tam někdy muset svézt, už jsme tam fakt nejel dlouho.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“