Dragulin 2107

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ani náhodou :hmph: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Freedom
Příspěvky: 287
Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
Bydliště: Brno Kr.Pole
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Freedom »

no budík mi ukazuje v plný rychlosti tlak 4 mm v zelenym (na začátku ne na konci ) takže poměrně málo, jinak mam i mazlavou emulzy na víčku pro dolejvání oleje, a dolejvam každejch 1000km zhruba litr někdy litr a půl pak ztratim tlak skoro uplně a rozsvítí se červená kontrolka na budíku, no já už hlavu v zimě dělal, ale na felicii, a já nevim jak je to u lady s rozvodama, jestli vedou až do hlavy nebo jestli je to jak u feldy, pokud je to jak u feldy tak to zmáknu sám během 1 dne, ale nevim zda nenechat eště srovnat hlavu když už budu v tom a hlavně kdybych se do toho pustil tak jí nemam jak odvézt na srovnání a vlastně ani nevim kam tady v Brně, ale mam v plánu po tom stěhování vyměnit kompletně olej ( udělat průplach nějakym vymejvačem ) jelikož už dolejvam dost dlouho takže je na čase to udělat, ale nechci dokud to nebude tak jak má to by ta výměna oleje byla v niveč jen vyhozený prachy) momenťák mam jen bych si musel půjčit spárový měrky, moje sem někde vytratil při stěhování ani ta ulice mě nějak neděsí, u RSa sem ležel i ve sněhu když sem měnil písty na parkovišti
2107 modro - bílá barva + do budoucna buď combi 1.7i nebo Niva 5dv. dle finanční situace
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Lada má rozvod OHC. Reťaz ide až hore do hlavy.
Uživatelský avatar
Freedom
Příspěvky: 287
Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
Bydliště: Brno Kr.Pole
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Freedom »

no mě to protejká u prvního válce ze strany kastle a u posledního v předu, ale taky sem koukal že i kolem rozdělovače ve spoji s motorem, ok zeptam se takhle, je někdo kdo to eště nedělal schopen to dát do kupy pokud to rozebere??
2107 modro - bílá barva + do budoucna buď combi 1.7i nebo Niva 5dv. dle finanční situace
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Samozrejme. Ale pred barákom by som to nerobil.
Uživatelský avatar
Freedom
Příspěvky: 287
Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
Bydliště: Brno Kr.Pole
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Freedom »

no možná by bylo lepší napsat že se to už nesloží takhle je to polínko do ohně a vrhnu se na to :D
2107 modro - bílá barva + do budoucna buď combi 1.7i nebo Niva 5dv. dle finanční situace
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Freedom píše:je někdo kdo to eště nedělal schopen to dát do kupy pokud to rozebere??
Já to u Lady ještě nedělal, pouze jsem rozabíral, ale pokud striktně, bez kompromisů dodržíš technologický postup, tak by to mělo být dobré. Problém nekvalifikované osoby není v tom, že by postup nemohla dodržet, ten se dá nastudovat. Ale fachman má grif na čištění dosedacích ploch a ví co neudělat aby tomu neuškodil. (třeba nepoužít smirek na čištění. sám nevím jak bych to dělal, asi ocelovým škrabákem nebo starším širokým dlátem - tak a teď mne někdo z motorářů sežere. Taky neexistuje jednotnej názor na to, jestli těsnění při montáži mazat a pokud jo tak čím.)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3265
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

když nebude pršet, padat snih a nebo bude mraz, tak to zvladneš :wink:
MartasBrno píše:asi ocelovým škrabákem nebo starším širokým dlátem
Si dělaš prdel ne ? :lol: dlátem ? :lol:
MartasBrno píše:jestli těsnění při montáži mazat a pokud jo tak čím
Ano, vazelinou...tedy aspoň tak to dělam ja a par lidi co znam :lol:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Širší dlátko může být dobré, osobně používám žiletky. Každopádně je potřeba opatrnost a zachytávat bordel. Na mazání těsnění jsou různé názory. Zatím jsem dělal dvě hlavy, jednu na sedmě, tam jsem měl těsnění namočené přes noc do oleje a jednu u Medvěda, tam jsem dal těsnění jak bylo ze kšeftu, bylo ovšem z výroby bohatě sycené grafitem. Oba stroje zatím vrčí bez potíží, jak bude probíhat případná demontáž ukáže čas.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Freedom
Příspěvky: 287
Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
Bydliště: Brno Kr.Pole
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Freedom »

to je nevýhoda papírového těsnění, já osobně sem to dělal taky tou žiletkou, a u forda sem nemusel vůbec to už mělo těsnění plechové, takže já se musim adaptovat na noční režim do práce tak si zkusim naštudovat někde ten postup a snad se zadaří v pondělí bych se na to po práci mohl vrhnout a do práce jdu až v pátek, eště zkusim někde koupit aspoň hermetik že bych přetěsnil pár jinejch věcí když už budu v tom :)
2107 modro - bílá barva + do budoucna buď combi 1.7i nebo Niva 5dv. dle finanční situace
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

S výměnou těsnění pod hlavou by neměl být velký problém. Důležité je dodržet pracovní postup viz. třeba Údržba a opravy automobilů Lada, V.Tůma

Dále připojím pár rad, jak se vyhnout zbytečným problém při skládání:

- nastav si proti sobě značky rozvodů na horním rozvodovém kole a vačce
- při povolování vačky a hlavy prvně všechny šrouby lehce povol, dle schematu.
- po odšroubování rozvodového kola s řetězem jej řádně s řetězem svaž, aby ti řetěz nepřeskočil o zub. Dole řetěz neseskočí, takže když jej nahoře svážeš, nemusíš pak rozvody nastavovat
- těsnění hlavy motoru doporučuji lehce namazat vazelínou. Při dotahování těsnění lépe sedne a vazelína se potom hezky "připeče". Všechna těsnění které jsem měnil dělám takto a nikdy žádný problém nenastal ... a bylo jich už docela hodně.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tommel píše: MartasBrno napsal:
asi ocelovým škrabákem nebo starším širokým dlátem

Si dělaš prdel ne ? :lol: dlátem ? :lol:
Myslím to vážně, čistil jsem tak různé dosedací plochy a výsledek byl ten, že byly čisté a nebyly podrápané. Chce to cit. Prostě nemám vhodnej nástroj a průmyslová žiletka co mám je kravská, že na malé věci nešla použít, tak jsme použil co jsem našel a výsledek je dobrý - voda nikde neteče - dělal jsem vodní pumpu a ten nátrubek nad ní.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

freedom se ptá jestli je v ladě rozvod jako u feldy a chce sundávat hlavu-být tebou tak to toho moc nehrabu-jak tu čtu tak upřimně řečeno mohl by jsi udělat víc škody než užitku-dovedeš seřídit ventily? namontovat hlavu a dotáhnout šrouby správným momentem a ve správným pořadí ? a nastavit rozvody-nech si to raději udělat od někoho kdo tomu rozumí nebo tu budeme za týden řešit že se ti to potkalo.....
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Uživatelský avatar
Freedom
Příspěvky: 287
Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
Bydliště: Brno Kr.Pole
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Freedom »

rosta píše:freedom se ptá jestli je v ladě rozvod jako u feldy a chce sundávat hlavu-být tebou tak to toho moc nehrabu-jak tu čtu tak upřimně řečeno mohl by jsi udělat víc škody než užitku-dovedeš seřídit ventily? namontovat hlavu a dotáhnout šrouby správným momentem a ve správným pořadí ? a nastavit rozvody-nech si to raději udělat od někoho kdo tomu rozumí nebo tu budeme za týden řešit že se ti to potkalo.....
no upřímně řečeno už sem pár aut dělal, věta stylu zda to zvládne udělat někdo kdo to eště nedělal nebyla přesná, pár hlav už sem sundanejch měl, škoda 105,120 a felicia tam ale nebyl rozvod do hlavy ale byl sem nucen stavět vůle na ventylech takže myslim že ventyli zvládnu, když seženu měrky, a rozvody co šly do hlavy tak sem dělal řemenový na escortua na Vectře 2.0l, a řetězový na escortu RS 2.0l kde byly dvouvačkové hlavy tudíž jednu vačku snad zvládnu, respektive když to shrnu tak budu muset zkombinovat své znalosti z minula tudíž stavění ventylů z felicie atd, a nastavení rozvodů jako sem dělal u RS, jedinej problém a co sem nikde nevyčetl bude napnutí řetězu, nevim jakou silou jej napnout. u RS byly všude hydroštely, tam se nasadil řetěz do správné polohy a hydroštel ho napnul dle potřeby po nastartování motoru a zároveň motor natlakoval hydroštely v hlavě a nastavil ventyly, mam na to v podstatě 3 dny volna takže práce v klidu žádnej spěch, takže bych to asi i zkusit mohl.
2107 modro - bílá barva + do budoucna buď combi 1.7i nebo Niva 5dv. dle finanční situace
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Podle toho co píšeš, tak nebudeš technický antitalent a s běžně dostupnou literatůrou to jistě zvládneš. Třeba http://www.knihy-arcanum.cz/knihy-arcan ... K-NA-TO-42 nebo Tůmu http://auto.aukro.cz/v-tuma-udrzba-a-op ... 53797.html . Postupy práce a seřizování tam máš krásně popsány. Koneckonců není problém knihu zapůjčit. Mám tu i něco v elektronické podobě, písni mi mail.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“