Dragulin 2107
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Freedom
- Příspěvky: 287
- Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
- Bydliště: Brno Kr.Pole
- Kontaktovat uživatele:
no budík mi ukazuje v plný rychlosti tlak 4 mm v zelenym (na začátku ne na konci ) takže poměrně málo, jinak mam i mazlavou emulzy na víčku pro dolejvání oleje, a dolejvam každejch 1000km zhruba litr někdy litr a půl pak ztratim tlak skoro uplně a rozsvítí se červená kontrolka na budíku, no já už hlavu v zimě dělal, ale na felicii, a já nevim jak je to u lady s rozvodama, jestli vedou až do hlavy nebo jestli je to jak u feldy, pokud je to jak u feldy tak to zmáknu sám během 1 dne, ale nevim zda nenechat eště srovnat hlavu když už budu v tom a hlavně kdybych se do toho pustil tak jí nemam jak odvézt na srovnání a vlastně ani nevim kam tady v Brně, ale mam v plánu po tom stěhování vyměnit kompletně olej ( udělat průplach nějakym vymejvačem ) jelikož už dolejvam dost dlouho takže je na čase to udělat, ale nechci dokud to nebude tak jak má to by ta výměna oleje byla v niveč jen vyhozený prachy) momenťák mam jen bych si musel půjčit spárový měrky, moje sem někde vytratil při stěhování ani ta ulice mě nějak neděsí, u RSa sem ležel i ve sněhu když sem měnil písty na parkovišti
2107 modro - bílá barva + do budoucna buď combi 1.7i nebo Niva 5dv. dle finanční situace
- Freedom
- Příspěvky: 287
- Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
- Bydliště: Brno Kr.Pole
- Kontaktovat uživatele:
no mě to protejká u prvního válce ze strany kastle a u posledního v předu, ale taky sem koukal že i kolem rozdělovače ve spoji s motorem, ok zeptam se takhle, je někdo kdo to eště nedělal schopen to dát do kupy pokud to rozebere??
2107 modro - bílá barva + do budoucna buď combi 1.7i nebo Niva 5dv. dle finanční situace
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Já to u Lady ještě nedělal, pouze jsem rozabíral, ale pokud striktně, bez kompromisů dodržíš technologický postup, tak by to mělo být dobré. Problém nekvalifikované osoby není v tom, že by postup nemohla dodržet, ten se dá nastudovat. Ale fachman má grif na čištění dosedacích ploch a ví co neudělat aby tomu neuškodil. (třeba nepoužít smirek na čištění. sám nevím jak bych to dělal, asi ocelovým škrabákem nebo starším širokým dlátem - tak a teď mne někdo z motorářů sežere. Taky neexistuje jednotnej názor na to, jestli těsnění při montáži mazat a pokud jo tak čím.)Freedom píše:je někdo kdo to eště nedělal schopen to dát do kupy pokud to rozebere??
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
když nebude pršet, padat snih a nebo bude mraz, tak to zvladneš
Si dělaš prdel ne ? dlátem ?MartasBrno píše:asi ocelovým škrabákem nebo starším širokým dlátem
Ano, vazelinou...tedy aspoň tak to dělam ja a par lidi co znamMartasBrno píše:jestli těsnění při montáži mazat a pokud jo tak čím
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Širší dlátko může být dobré, osobně používám žiletky. Každopádně je potřeba opatrnost a zachytávat bordel. Na mazání těsnění jsou různé názory. Zatím jsem dělal dvě hlavy, jednu na sedmě, tam jsem měl těsnění namočené přes noc do oleje a jednu u Medvěda, tam jsem dal těsnění jak bylo ze kšeftu, bylo ovšem z výroby bohatě sycené grafitem. Oba stroje zatím vrčí bez potíží, jak bude probíhat případná demontáž ukáže čas.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Freedom
- Příspěvky: 287
- Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
- Bydliště: Brno Kr.Pole
- Kontaktovat uživatele:
to je nevýhoda papírového těsnění, já osobně sem to dělal taky tou žiletkou, a u forda sem nemusel vůbec to už mělo těsnění plechové, takže já se musim adaptovat na noční režim do práce tak si zkusim naštudovat někde ten postup a snad se zadaří v pondělí bych se na to po práci mohl vrhnout a do práce jdu až v pátek, eště zkusim někde koupit aspoň hermetik že bych přetěsnil pár jinejch věcí když už budu v tom
2107 modro - bílá barva + do budoucna buď combi 1.7i nebo Niva 5dv. dle finanční situace
S výměnou těsnění pod hlavou by neměl být velký problém. Důležité je dodržet pracovní postup viz. třeba Údržba a opravy automobilů Lada, V.Tůma
Dále připojím pár rad, jak se vyhnout zbytečným problém při skládání:
- nastav si proti sobě značky rozvodů na horním rozvodovém kole a vačce
- při povolování vačky a hlavy prvně všechny šrouby lehce povol, dle schematu.
- po odšroubování rozvodového kola s řetězem jej řádně s řetězem svaž, aby ti řetěz nepřeskočil o zub. Dole řetěz neseskočí, takže když jej nahoře svážeš, nemusíš pak rozvody nastavovat
- těsnění hlavy motoru doporučuji lehce namazat vazelínou. Při dotahování těsnění lépe sedne a vazelína se potom hezky "připeče". Všechna těsnění které jsem měnil dělám takto a nikdy žádný problém nenastal ... a bylo jich už docela hodně.
Dále připojím pár rad, jak se vyhnout zbytečným problém při skládání:
- nastav si proti sobě značky rozvodů na horním rozvodovém kole a vačce
- při povolování vačky a hlavy prvně všechny šrouby lehce povol, dle schematu.
- po odšroubování rozvodového kola s řetězem jej řádně s řetězem svaž, aby ti řetěz nepřeskočil o zub. Dole řetěz neseskočí, takže když jej nahoře svážeš, nemusíš pak rozvody nastavovat
- těsnění hlavy motoru doporučuji lehce namazat vazelínou. Při dotahování těsnění lépe sedne a vazelína se potom hezky "připeče". Všechna těsnění které jsem měnil dělám takto a nikdy žádný problém nenastal ... a bylo jich už docela hodně.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Myslím to vážně, čistil jsem tak různé dosedací plochy a výsledek byl ten, že byly čisté a nebyly podrápané. Chce to cit. Prostě nemám vhodnej nástroj a průmyslová žiletka co mám je kravská, že na malé věci nešla použít, tak jsme použil co jsem našel a výsledek je dobrý - voda nikde neteče - dělal jsem vodní pumpu a ten nátrubek nad ní.Tommel píše: MartasBrno napsal:
asi ocelovým škrabákem nebo starším širokým dlátem
Si dělaš prdel ne ? dlátem ?
freedom se ptá jestli je v ladě rozvod jako u feldy a chce sundávat hlavu-být tebou tak to toho moc nehrabu-jak tu čtu tak upřimně řečeno mohl by jsi udělat víc škody než užitku-dovedeš seřídit ventily? namontovat hlavu a dotáhnout šrouby správným momentem a ve správným pořadí ? a nastavit rozvody-nech si to raději udělat od někoho kdo tomu rozumí nebo tu budeme za týden řešit že se ti to potkalo.....
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
- Freedom
- Příspěvky: 287
- Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
- Bydliště: Brno Kr.Pole
- Kontaktovat uživatele:
no upřímně řečeno už sem pár aut dělal, věta stylu zda to zvládne udělat někdo kdo to eště nedělal nebyla přesná, pár hlav už sem sundanejch měl, škoda 105,120 a felicia tam ale nebyl rozvod do hlavy ale byl sem nucen stavět vůle na ventylech takže myslim že ventyli zvládnu, když seženu měrky, a rozvody co šly do hlavy tak sem dělal řemenový na escortua na Vectře 2.0l, a řetězový na escortu RS 2.0l kde byly dvouvačkové hlavy tudíž jednu vačku snad zvládnu, respektive když to shrnu tak budu muset zkombinovat své znalosti z minula tudíž stavění ventylů z felicie atd, a nastavení rozvodů jako sem dělal u RS, jedinej problém a co sem nikde nevyčetl bude napnutí řetězu, nevim jakou silou jej napnout. u RS byly všude hydroštely, tam se nasadil řetěz do správné polohy a hydroštel ho napnul dle potřeby po nastartování motoru a zároveň motor natlakoval hydroštely v hlavě a nastavil ventyly, mam na to v podstatě 3 dny volna takže práce v klidu žádnej spěch, takže bych to asi i zkusit mohl.rosta píše:freedom se ptá jestli je v ladě rozvod jako u feldy a chce sundávat hlavu-být tebou tak to toho moc nehrabu-jak tu čtu tak upřimně řečeno mohl by jsi udělat víc škody než užitku-dovedeš seřídit ventily? namontovat hlavu a dotáhnout šrouby správným momentem a ve správným pořadí ? a nastavit rozvody-nech si to raději udělat od někoho kdo tomu rozumí nebo tu budeme za týden řešit že se ti to potkalo.....
2107 modro - bílá barva + do budoucna buď combi 1.7i nebo Niva 5dv. dle finanční situace
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Podle toho co píšeš, tak nebudeš technický antitalent a s běžně dostupnou literatůrou to jistě zvládneš. Třeba http://www.knihy-arcanum.cz/knihy-arcan ... K-NA-TO-42 nebo Tůmu http://auto.aukro.cz/v-tuma-udrzba-a-op ... 53797.html . Postupy práce a seřizování tam máš krásně popsány. Koneckonců není problém knihu zapůjčit. Mám tu i něco v elektronické podobě, písni mi mail.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107