Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Řemen na výměnu může z vnější strany klidně vypadat jako nový. Ale jeho opotřebení se pozná úplně jinak:

Především opotřebený řemen se pozná podle viditelné vůle v zubech. To je základní parametr pro výměnu. Dále vadí chemické znečištění, zejména prolínání oleje simeringem kliky nebo vačky. Vadí znečištění naftou, benzinem, chladicí či brzdovou kapalinou.
Vadí mechanické poškození, zejména viditelné z vnitřní strany - praskliny, zpuchření a podobně. Někdy je dán interval opotřebení i minimální šířkou řemenu. On se postupně malinko zužuje a někdy se udává nejmenší šířka (třeba Felicia 1,9D).

Nejlepší je řemen vyměnit včas, než dojde k těmto jevům. Vychází se zpravidla z dlouhodobé zkušenosti.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Marek píše:
U některých motorů není interval rozvodového řemenu dán vůbec. Pak jeho výměna se odvíjí od posouzení jeho stavu zkušeným okem. Například drtivá většina benzinových motorů VW nemá stanovený výměnný interval rozvodů. Pouze kontrolní interval, který je 90.000 km a poté každých 30.000 km. Výměna se provádí v případě, že je to potřeba (doslovná citace z příruček).
Lajsne si to servis v praxi? Neberou to stejně pak spíš jak interval výměny? Protože zákazník to zaplatí, je kšeft a není riziko, že Franta co to kontroloval byl zrovna po vopici a servis by za to pak ručil dalších 30tkm...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nebyl s tím problém. Z praxe mám vyzkoušeno, že rozvodový řemen u většiny benziňáků (1,6 nebo 2,0 v Octaviích, ale i jiné) vydržel 120 - 150 tisíc. Takže mělo-li auto 120 tisíc, doporučil jsem majiteli výměnu rozvodů. Pokud řekl ANO, udělala se a hotovo. Pokud řekl NE, napsalo se do servisní knížky, že majitel nereflektoval na doporučení vyměnit rozvody a byli jsme jako servis z obliga :wink:. Pokud přijel při 150.000 km a stále jezdil, udělalo se to při tom (většinou). Někdy se našli hazardéři, co najeli i dvě sta tisíc, ale těch bylo málo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Marek píše:Takže mělo-li auto 120 tisíc, doporučil jsem majiteli výměnu rozvodů. Pokud řekl ANO, udělala se a hotovo. Pokud řekl NE, napsalo se do servisní knížky, že majitel nereflektoval na doporučení vyměnit rozvody a byli jsme jako servis z obliga :wink:
Tohle je mi jasný, ale co by se dělo, kdyby servis řek v 90, že je to ok a dejme tomu za 10 - 20 tis by se řemen nedejbože odporoučel? Dával se nějakej záznam do servisky, že se řemen zkontroloval a nechal původní protože byl dobrej? Nebo stačilo vyplnění servisní prohlídky s tím že ty vypsaný úkony se berou automaticky jako provedený a pokud servis neproved výměnu, tak automaticky shledal řemen na dalších 30 tisíc způsobilej? Asi by to byl zajímavej spor, kdyby k něčemu takovým u došlo.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od Jan Vaníček »

Na svém citroenu jsem taky nechával loni dělat rozvody. Sice má najeto 70 tis. ale hranice 7 let pro mě byla dost důležitá. Dobře jsem udělal. Řemen byl jak nový, ale vodící kladky oskákané jako při dvojnásobku km - ty jsou ale naštěstí skutečné.
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

Já jsem rozvody měnil jen jednou. Prasknul mi rozvodový řemen, motor zhasl. Oprava v autorizovaném servisu stála asi 1500,- Kč včetně odtahu. Jó, to byly vozy a časy. Všechna ostatní auta už naštěstí měla odolný rozvodový řetěz.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

U Kaliny jsem měnil řemen při 75000km a věřím tomu, že by dalších 75000 klidně přežil. Naprosto shodný s novým, ani nevytažený, ani zoubek nezpuchřelý ... o řemenu alternátoru se to rozhodně říct nedalo, ten držel čistě z odhodlání, že mě nesmí zklamat :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

zelvotron píše:Tohle je mi jasný, ale co by se dělo, kdyby servis řek v 90, že je to ok a dejme tomu za 10 - 20 tis by se řemen nedejbože odporoučel? Dával se nějakej záznam do servisky, že se řemen zkontroloval a nechal původní protože byl dobrej? Nebo stačilo vyplnění servisní prohlídky s tím že ty vypsaný úkony se berou automaticky jako provedený a pokud servis neproved výměnu, tak automaticky shledal řemen na dalších 30 tisíc způsobilej? Asi by to byl zajímavej spor, kdyby k něčemu takovým u došlo.
Při prohlídce v 90.000 km se potvrzuje, že stav řemenu byl kontrolován. Samozřejmě kdyby v mezidobí vznikl nějaký problém, asi by se to řešilo dost problematicky.

Osobně jsem se se situací, že by mi zákazníka přitáhli s poruchou rozvodů díky mojí kontrole, nesetkal. U naftových motorů VW (s výjimkou Felicie AEF) je interval dán a u benzinových motorů jsme se na výměně rozvodů vždycky se zákazníkem rozumně domluvili ku spokojenosti obou stran.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

dmatej píše:U Kaliny jsem měnil řemen při 75000km a věřím tomu, že by dalších 75000 klidně přežil. Naprosto shodný s novým, ani nevytažený, ani zoubek nezpuchřelý ... o řemenu alternátoru se to rozhodně říct nedalo, ten držel čistě z odhodlání, že mě nesmí zklamat :D
To je fakt, řemen altíku při výměnách vypadá šíleně, zpuchřenej otřebapnej, a u kaliny to možná bude horší díky automatická napínací kladce, která ho ohýbá i na druhou stranu.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Je třeba mít na paměti, že klínové a drážkové řemeny jsou ničím nekryté a běhají v soli, prachu a dešti. Mnohdy vypadají hůř než ty rozvodové :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Nicméně sem ten starej otřepanej hodil do kufru k rezervě jako rezervu :) Ale mít desítku s posilovačem nebo prioru s klimou tak to člověk stejně na ulici jen tak nevymění.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Já mám drážkový řemen, který honí od kliky "pouze" klimu a altík a i tak je dlouhý 1152 mm. Vodní pumpu a servo honí klínový řemen zvlášť (dlouhý 690 mm).

Existují i auta, co mají všechno na jednom řemenu, často drážkovaném z obou stran, a mnohdy ten řemen má délku přes dva metry. Ten propletenec je pořádná pakárna.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

ono blbý je, že u desítky se pro výměnu klínovýho řemenu musí demontovat závěs motoru :mrgreen: tedy naštěstí jen u verzí s posilovačem/klimou
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Tak to určitě blbý je...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

zelvotron píše:ono blbý je, že u desítky se pro výměnu klínovýho řemenu musí demontovat závěs motoru :mrgreen: tedy naštěstí jen u verzí s posilovačem/klimou
Ono těch "špeků" při demontáži je víc. Včera jsem demontoval "šusbakelity" okolo rozvodového řemenu a nádobka na aktivní uhlí musela ven jen proto, že spoj na její objímce je proti motoru a ne třeba zezadu. Teče mi totiž oběhové čerpadlo a vypadá to, že budou muset ven i rozvodová kola, abych se k němu dostal. Ve značkovém servisu za čerpadlo chtěji 1572 CZK, na internetu jsem našel za 835 CZK + poštovné 150.
Váš názor na firmu ELITEAUTO Praha a ND fy HEPU ?
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“