Tak prvně chci vyjádřit obdiv k té staré baterce, pokud ještě žila. Značku Yuasa bych nehaněl, bude velmi dobrá, akumulátory Yuasa jsou kvalitní. S tou vartou to zřejmě nebude nijak slavné, těží z dobré značky z minulosti.
Ke startéru - připrav se na to, že je tam špatnej přístup, seš vohnutej a podobně. Je potřeba rozlišit dvě příčiny.
Může mít vadu - opotřebení ten elektromagnet - relé, co je na těle starteru. On jednak vysouvá pastorek do záběru s věncem a taky spíná hlavní silovej obvod, kterej napájí startér. Dokud je to zamontovaný v autě, můžeš s voltmetrem v ruce a s pomocníkem u klíčku zapalování vyzkoušet, jestli je to ono. Když jo, koupíš jen toto relé. Vypádá takto:
http://autodilykrc.cz/eshop/detail/spin ... 1c2d62c966
Kontrola spočívá v tom, že při pokusu nastartovat = (pomocník ovládá)klíček v poloze starter, ty s pomocí voltmetru měříš napětí na mezi těmi dvěma šrouby, na tomto relé. napětí mezi šrouby při startování musí být nula. Když to bude řekněme jeden volt, není to dobrý, ale není to příčimna impotence.
Bacha, elektrickej obvod starteru umí pěkně blejsknout.
To mi připomnělo jendu metodu zkoušky kontaktu. Spojit ty dva kontaktní šrouby hodně silným šroubovákem přímo na autě.
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ale měl bych z toho docela respekt. Bude z toho blesk, možná větší blesk. Ale pokud člověk nepovolí, nelekne se, tak se to možná nepřipeče. Každopádně platí, že jakákoliv montáž okolo startéru = odpojit zápornej pól baterky.
Když bude to relé v pořádku, jde na řadu startér samotnej.