MacGyverova 2103, to je péro, a 2107
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
To´s přehnal Alberte! Kdyby do výřezu rozpěrky navařil "jen" 5 mm - tak potom se mu už ta páka ruční brzdy nevleze do pakny (viz fyzika, jednozvratná páka a výpočet). L.Hurikán píše:...dá se správnosti nastavení rb dosáhnout částečným zavařením výřezu v rozpěrkách (cca 5-10mm).
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nic nevařit - až dá nové obložení, zase by to vybrušoval. Stačí tam dát "bajlák" -příložku z plechu 2-3 mm tvaru U , případně ji k rozpěrce "heftnout". Ruční nebrzdí, (resp brzdí málo) poněvadž se páka od lanka opře o domek ložiska (a zase je to o pákách,jak psal L.M.).Luděk Musil píše:To´s přehnal Alberte! Kdyby do výřezu rozpěrky navařil "jen" 5 mm - tak potom se mu už ta páka ruční brzdy nevleze do pakny (viz fyzika, jednozvratná páka a výpočet). L.Hurikán píše:...dá se správnosti nastavení rb dosáhnout částečným zavařením výřezu v rozpěrkách (cca 5-10mm).
Tak pozor! Tady musím zásadně nesouhlasit a trvat na tom, co jsem napsal. Kdysi dávno (když jsem sám autům ještě moc nerozuměl) mě v jednom servisu právě takto opravili funkci RB. Vůbec jsem o způsobu provedení nevěděl a s výsledkem byl naprosto spokojen. Na vše jsem přišel až po několika letech, kdy jsem vzdau vyměnil pakny a chtěl osadit nové bubny. Ty tam nešly zaBoha nasadit. Nakonec jsem celý mechanismus rozebral a zjistil, že výřezy v rozpínací páce byly zavařeny a to zhruba o výše uvedenou hodnotu. Po odbroušení závarků šlo všech no složit tak jak mělo a RB fungovala správně. Čili v případě většího opotřebení bubnů lze tento zásah použít. Já netvrdím, že je to ideální řešení, ale tvrdím, že to jde!Luděk Musil píše:To´s přehnal Alberte! Kdyby do výřezu rozpěrky navařil "jen" 5 mm - tak potom se mu už ta páka ruční brzdy nevleze do pakny (viz fyzika, jednozvratná páka a výpočet). L.Hurikán píše:...dá se správnosti nastavení rb dosáhnout částečným zavařením výřezu v rozpěrkách (cca 5-10mm).
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Alberte - potom je někde chyba ... odhadl bych to na Tvůj harddisk.MacGyver píše:Obrázek
Koukneme-li se na obrázek a zkusíme tu brzdovou páku v místě rozpěrky posunout dozadu tak si budeme na 100% jisti, že spodní část (se zobáčkem na lano ruční brzdy) bude stále uvnitř pakny? L.
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne stř úno 09, 2011 10:57, celkem upraveno 2 x.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Luďo, obrázek mě funguje, ovšem i kdyby tomu tak nebylo, tak bych si trval na svém, což také činím. Při zavaření části rozpěrky dojde totiž jak k posunutí paken směrem ven (na čemž se umoří větší část závaru), tak samozřejmě i k částečnému posunu páky RB.
Aby ale nedošlo k omylu, tak ještě jednou zopakuju, že tohle je jen nouzová oprava pro případ nadlimitně ojetých bubnů! Použití této metody není správné, leč v některých specifických případech účinné.
Aby ale nedošlo k omylu, tak ještě jednou zopakuju, že tohle je jen nouzová oprava pro případ nadlimitně ojetých bubnů! Použití této metody není správné, leč v některých specifických případech účinné.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Aha! Pochopil jsem tedy správně, že se jedná o zavaření "dorazu" pro paknu, nikolivěk pro páku ruční brzdy? Je-li tomu tak, potom by to mohlo být o toho 0,5 - 1 cm díky nadměrnému opotřebení bubnů. Naskýtá se ale otázka, jak se k tomuto problému postaví brzdový váleček resp. jeho manžety a těsnicí gumky.Hurikán píše:Při zavaření části rozpěrky dojde totiž jak k posunutí paken směrem ven (na čemž se umoří větší část závaru), tak samozřejmě i k částečnému posunu páky RB.
A oprava brzd tímto způsobem se mi tedy vůbec, ale vůbec nelíbí! Přece jen je to součást auta na níž závisí naše bezpečnost a mnohdy i život! Když se auto nerozjede (závada motoru) tak se dohromady nic neděje, ale pokud nezastaví (závada brzd) tak jsou následky mnohdy fatální. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Ano, pochopil's to správně. Asi jsem to zpočátku napsal ne úplně jednoznačně.
Luďo, já s tímto zásahem také nesouhlasím. Sice se nic stát nemusí, jenže nikde nemáš tu 100% jistotu. Mě to takhle udělali v servisu, kam jsem si dal auto opravit před STK. Ze své vlastní zkušenosti s touto "opravou" můžu napsat jen tolik, že několik let naprosto spolehlivě fungovala a kdybych nakonec neměnil pakny a nedával nové bubny, tak bych na to asi ani nepřišel. Celkově jsem s tím mohl najezdit cca 30 tkm. Válečky to kupodivu přežily, jen prachovky byly "trošku" víc natažené.
Luďo, já s tímto zásahem také nesouhlasím. Sice se nic stát nemusí, jenže nikde nemáš tu 100% jistotu. Mě to takhle udělali v servisu, kam jsem si dal auto opravit před STK. Ze své vlastní zkušenosti s touto "opravou" můžu napsat jen tolik, že několik let naprosto spolehlivě fungovala a kdybych nakonec neměnil pakny a nedával nové bubny, tak bych na to asi ani nepřišel. Celkově jsem s tím mohl najezdit cca 30 tkm. Válečky to kupodivu přežily, jen prachovky byly "trošku" víc natažené.
Ja by som nedoporučoval všeliaké nadvárania. Načo také hlúposti. Aby sa za každú cenu dodralo staré obloženie až do tla?Je to škoda roboty a času. A podľa mňa aj neprípustné barbarstvo. Veď tie diely na Ladu niesú drahé. Proste vymeň pakne, lanovod, prípadne aj bubny. A dôkladne skontroluj aj brzdové valčeky. Predsa len už majú toho za sebou dosť. Potom skontroluj aj regulátor tlaku v zadných brzdách, trubky a ak nebola dlho menená brzdová kvapalina, tak vymeň aj tú.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Těch 5mm je obvyklých, ale je to strašný zlozvyk za který bych sekal ruce. Měl jsem takhle "opravené" brzdy na kombálu. Ještě, že jsem měl rozpěrky z pozůstalosti.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
A já myslel že jsem před roky u 02 "oběvil svět" když jsem ty rozpěrky také navařil . A při výměně paken za nové jsem také brousil . Jako nouzovka na pár desítek tisíc km proč ne .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
To já i nové prasátka mam, i jednu paknu jsem našel, ta je mi ale samotná na nic. Teď se k zadnímu kolu nedostanu, takže to bohužel zkouknout nemůžu, ani přeměřit buben. Vrhnu se na to ale hned, jakmile složím to, co mam zrovna rozdělané. Já ty brzdy rozdělával jen proto, abych se kouknul, jak na to jsou. Když mi říkali, že to nebrzdí, tak jsem čekal pakny úplně bez obložení, nebo nějaké tekoucí prase, zovna tuto se mi zdálo ne zrovna v pořádku, proto jsem ho sem dal, jestli je ten prach normální, nebo ne. Zdál se mi ten prach i takový vlhký, ale kapalina mi nikdy neutíkala. Na brzdy si ale sám netroufám, protože je to co bych chtěl mít 100% v pořádku a zas tak moc si zase nevěřím, přesně jak říkal Luděk Musil, jezdit to může, ale brzdit to musí. Dám to nejspíš svému dvornímu mechanikovi. Skoro s tím nejezdím, tak to ještě chvilku počká.
dmatej, jé dík za nabídku, ale dneska jsem si koupil ořech, šlo to s ním perfektně, jen jsem si golu nastavil 1. dílem výfuku, co se válel nas polici. Chladič už asi cínovanej byl, našel jsem na něm kousky cínu. Když mám ale už další staronovej, tak ho tam nejspíš vrazim. Dneska jsem neměl moc času, tak jsem jen povolil tu řemenici a vyměnil gufero, přitom jsem se pěkně navstekal, nejdřív nešlo starý ven, potom zase nový dovnitř. Nakonec se ale dílo podařilo.
Nevím, jestli mám měnit ty rozvody, už je mám koupený, i z auta skoro všechno co musí ven vyndaný, zase když je vyndám rozhodim si předstih, a když jsem dneska zkoušel napínat řetěz, tak jsem potom ho potom prohnul maximálně tak o 1 cm, je to moc, nebo ta pružinka v napínáku nemá takovou sílu, aby napla řetez tolik, abych ho pak neprohnul vůbec. Hrál jsem si tedy aspoň se žárovkou a zkoušel jsem, jak se valstně nastavuje předstih. Žárovka se mi vždycky rozsvítila cca centimetr pod nejspodnější ryskou (na 1. a 4. válec) o se mi nějak nezdá, nemůže to být známka vytáhlého řetězu, že mi byl nastaven předstih takhle až za horní úvrať? Je taky docela dost možný, že něco dělám špatně. Nechá se vůbec nějak změřit opotřebení řetězu, asi jen zase nějakým specielním přípravkem.
Jo a když bych vyndaval napínák, je třeba si na něco dávat pozor? Mám ho nejdřív zatlačit co nejvíc zpátky, utáhnout převlečnou matici a vyndat? Jen jsem četl v jiném tématu, že dmatej s ním měl nějaké problémy a utrhnul šroub, tak se toho trochu bojím.
Malá ochutnávka bordelu, co mi tam vznikl.
dmatej, jé dík za nabídku, ale dneska jsem si koupil ořech, šlo to s ním perfektně, jen jsem si golu nastavil 1. dílem výfuku, co se válel nas polici. Chladič už asi cínovanej byl, našel jsem na něm kousky cínu. Když mám ale už další staronovej, tak ho tam nejspíš vrazim. Dneska jsem neměl moc času, tak jsem jen povolil tu řemenici a vyměnil gufero, přitom jsem se pěkně navstekal, nejdřív nešlo starý ven, potom zase nový dovnitř. Nakonec se ale dílo podařilo.
Nevím, jestli mám měnit ty rozvody, už je mám koupený, i z auta skoro všechno co musí ven vyndaný, zase když je vyndám rozhodim si předstih, a když jsem dneska zkoušel napínat řetěz, tak jsem potom ho potom prohnul maximálně tak o 1 cm, je to moc, nebo ta pružinka v napínáku nemá takovou sílu, aby napla řetez tolik, abych ho pak neprohnul vůbec. Hrál jsem si tedy aspoň se žárovkou a zkoušel jsem, jak se valstně nastavuje předstih. Žárovka se mi vždycky rozsvítila cca centimetr pod nejspodnější ryskou (na 1. a 4. válec) o se mi nějak nezdá, nemůže to být známka vytáhlého řetězu, že mi byl nastaven předstih takhle až za horní úvrať? Je taky docela dost možný, že něco dělám špatně. Nechá se vůbec nějak změřit opotřebení řetězu, asi jen zase nějakým specielním přípravkem.
Jo a když bych vyndaval napínák, je třeba si na něco dávat pozor? Mám ho nejdřív zatlačit co nejvíc zpátky, utáhnout převlečnou matici a vyndat? Jen jsem četl v jiném tématu, že dmatej s ním měl nějaké problémy a utrhnul šroub, tak se toho trochu bojím.
Malá ochutnávka bordelu, co mi tam vznikl.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Když už to máš takhle rozhozené, tak ty rozvody udělej. Pokud si nejsi jist s nastavením předstihu nezoufej. Před rozhozením nastav všechno na rysky a označ si polohu nohy rozdělovače a palce. Po výměně řetězu se to sice trošku pohne, ale to nevadí, až to všechno ustavíš, protoč ručně motor ve směru otáčení a nastav značku na řemenici proti první malé rysce, nebo mezi ně. Potom povol rozdělovač a se zaplým zapalováním a odpojeným vn šlauchem k cívce, přiblíženým ke kostře pootáčej decentně nohou rozdělovače, až v něm praskne výboj (pokud tedy nemáš elzap, tam takhle raději ne-e. Je vhodné, aby praskací polohy bylo dosaženo pohybem takovým směrem, aby odstředivka nepružila. Kontrola stroboskopem je samozřejmě žádoucí.
P.S. Mám tu volné nasyslené pakny Lucas, vhodné pro Tvůj stroj, nechám za čtyři kila. Ač mám pocit, že je nepotřebuješ.
P.S. Mám tu volné nasyslené pakny Lucas, vhodné pro Tvůj stroj, nechám za čtyři kila. Ač mám pocit, že je nepotřebuješ.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne stř úno 09, 2011 21:49, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Napínák je v pohodě, jen nepřetahuj ty šroubky/šteftíky, co ho drží. Pokud je nějakej exot vyměnil, nemusí mít řádnou pevnost a přetrhnout je vůbec není problém.
Problém je spíš tlumič řetězu, to co dneska prodávaj praská v ohybu! Zkontrolovat, mělo by být trochu poznat, jak moc je to zeslabený nebo i naprasklý. Takovej tam vůbec nedávej.
Na předstih si nejlíp půjči lampu, takovej problém to není.
Mě čeká guferko asi u Kaliny, je tam trochu oleje nacákanýho na krytu. A to jsem nedávno trochu přetočil nad cca 6200 ot. - holt na dvojku jsem předjížděl renaulta, kterej jezdil v obci 40 a do další křižovatky od křižovatky nebylo moc místa, jen kousek dva pruhy, a ten pacholek se najednou nechtěl nechat. Ale Beruška mu to vysvětlila
Než se do ní pustím, chtěl bych napřed zprovoznit Laďku, ale možná budou první Berušky brzdy ... to by nemělo být zas tolik práce ... jenže jak začnu, udělám všechno, to je mi jasný
Jelene, diferáku? Vpředu?
Problém je spíš tlumič řetězu, to co dneska prodávaj praská v ohybu! Zkontrolovat, mělo by být trochu poznat, jak moc je to zeslabený nebo i naprasklý. Takovej tam vůbec nedávej.
Na předstih si nejlíp půjči lampu, takovej problém to není.
Mě čeká guferko asi u Kaliny, je tam trochu oleje nacákanýho na krytu. A to jsem nedávno trochu přetočil nad cca 6200 ot. - holt na dvojku jsem předjížděl renaulta, kterej jezdil v obci 40 a do další křižovatky od křižovatky nebylo moc místa, jen kousek dva pruhy, a ten pacholek se najednou nechtěl nechat. Ale Beruška mu to vysvětlila
Než se do ní pustím, chtěl bych napřed zprovoznit Laďku, ale možná budou první Berušky brzdy ... to by nemělo být zas tolik práce ... jenže jak začnu, udělám všechno, to je mi jasný
Jelene, diferáku? Vpředu?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).