Rosťova 2105ka
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Tak tomu říkám přesná hodnota . Sorry, ale nedalo mi to.Koko Loko píše:žádná celá něco
Ale Rosťo - držím palec ... však vono to pude! L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Já si kdysi stavěl toto http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... el_zap.htm , fachčilo výborně, dokonce i s tou favocívkou, ale to pak nebylo radno šahat na chladič tranzistoru nebo cívku . Jednu úplně novou favocívku jsem tak díky své demenci uvařil, že zkolabovala. Po zchládnutí sice naběhla, ale nelze jí už věřit .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Hm, Koko, (hodil by se přesun někam kde nebudem zavazet) koukám na ot zapojení. Je tam kond 100n/1000 jako náhrada původního kondíku 220n - nevím proč. A taky nevím, na co jsou kolem toho konce ty zenerky. Jedny jsou C-E, tož to chápu, aby se nešvihnul přechod, ale na co jsou tam ty samé dvě mezi C-B? TO by fungovalo zhruba stejně, akorát proud místo zenerkama poteče tranzistorem, který se díky nim otevře. Dávno již jsem věděl o antisaturační diodě a pod... Asi to budu muset zase nastudovat.
Kolik to tvoje zápalko najezdilo? (mám na mysli problémy se samočištěním kontaktů, ale taky mne vyloženě zaujalo zmenšení odtrhu a tím zlepšení funkce v točkách - to je supr. Ale furt je to jen zlepšovák kladívka. )
Aha, ono je to tak trochu podle fojtíka http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=403 a http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=385
Kolik to tvoje zápalko najezdilo? (mám na mysli problémy se samočištěním kontaktů, ale taky mne vyloženě zaujalo zmenšení odtrhu a tím zlepšení funkce v točkách - to je supr. Ale furt je to jen zlepšovák kladívka. )
Aha, ono je to tak trochu podle fojtíka http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=403 a http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=385
To se Ti ten koncový tranzistor plně neotevíral (velké Usat). Mně ho uchladila krabička od regulátoru napětí dynama.Koko Loko píše:To zápalko se k tobě dostalo jako zaručeně dobré? Nebo nějak po haluzi? Jen tak mimochodem, favocívku bych tam nedával. S BU931 by to sice chodilo, ale hřálo jako blázen.
To MartasBrno-samočištění kontaktu je zde problém - nesmí se na něj dostat ani stopy oleje. Vše vyřešil bezkontaktní přerušovač jak jsem již psal. Jo, a BU931 má ochrannou diodu C-E integrovánu v systému, takže ty mezi C-B jsou pro sichr.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Sloužilo ve dvou autech, něco přes tři roky s nájezdem nějakých 45 tis. . Nic se nezanášelo, kontakt stále jako nový, samozřejmě občas jsem jej přejel flanelem.MartasBrno píše:Kolik to tvoje zápalko najezdilo? (mám na mysli problémy se samočištěním kontaktů) ...
Řekl bych, že se otvíral, až až, ta zátěž byla na něj moc. S originální cívkou bez tepelných projevů.Petr HC píše:To se Ti ten koncový tranzistor plně neotevíral ...
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Standardní v toleranci spíše ke kladné hodnotě, to s tím zmenšováním mi nesedí, to už pak musí v točkách píliš odskakovat. I když, ujasněme si pojmy a dojmy, bavíme se o zmenšování mezery?
Edit: Jsem osel, menší mezera, menší snaha odskakovat, větší mezera, větší snaha odskakovat.
Edit: Jsem osel, menší mezera, menší snaha odskakovat, větší mezera, větší snaha odskakovat.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne úte úno 08, 2011 20:02, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
??? čím více se tranzistor otevře, tím méně hřeje.Koko Loko píše:Řekl bych, že se otvíral, až až, ta zátěž byla na něj moc. S originální cívkou bez tepelných projevů.Petr HC píše:To se Ti ten koncový tranzistor plně neotevíral ...
To MartasBrno : na odtrhu (úhlu nabíjení cívky) vůbec nezáleží. Monostabilní KO na sestupnou hranu (v okamžiku počátku odtrhu) vypne koncový tranzistor na dobu kyvu MKO, tím dojde k indukci do sekundáru cívky (jiskra) a po zbytek doby do dalšího odtrhu se cívka nabíjí. Proto musí být doba kyvu MKO volena tak, aby i při nejvyšších otáčkách zbyl dostatečný čas na nabití cívky mezi jednotlivými zážehy. Proto jsou lepší cívky s menším odporem primáru (nabíjí se větším proudem a tím jim pro stejnou energii ve Ws stačí kratší čas). Tento nedostatek řeší tyristorová zapalování s pomocným VN zdrojem - ale to by bylo na další dlouhou debatu.
Naposledy upravil(a) Petr HC dne úte úno 08, 2011 19:59, celkem upraveno 1 x.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Petr HC, naznačuješ snad, že sepnutí zátěže, byť induktivní o hodnotě cca. 0,2 Ohmu ponechá BU931 chladným?
MartasBrno, k tomu snižování mezery, ano, vůči tomuto je to zápalko díky konstrukci imunní, než jsem jej deaktivoval v sedmičce, byl odtrh téměř nulový ... vlivem "kvalitního" kontaktu v novém rozdělovači, rohatka obrousila pertinax nebo co to bylo zač.
MartasBrno, k tomu snižování mezery, ano, vůči tomuto je to zápalko díky konstrukci imunní, než jsem jej deaktivoval v sedmičce, byl odtrh téměř nulový ... vlivem "kvalitního" kontaktu v novém rozdělovači, rohatka obrousila pertinax nebo co to bylo zač.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne úte úno 08, 2011 20:00, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107