Čoudí se z palubky
Moderátor: Moderátoři
- Kewint
- Příspěvky: 1683
- Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Čoudí se z palubky
Mam dnešní problém .... Najezdily jsme cca 200 KM , a když jsme teď jely domu , tak se najednou začlo čoudit z podpalubky, smrad spalenejch dratu , zhasly svetla , pulka osveleni palubky , a budiky spadly na pul... včetně voltmetru do bilyho pole... po vypnutí klíčku to přestalo , blinkry a radio šlo .. Po nastartování to dělalo znovu , když jsem vypnul světla , tak to přestalo , i na zapnutej klíček se světlama to čoudí ... ale světla nesvítej... Mam tam 90 AH baterku a jezdily jsme celej den ... voltmetr vždy ukazoval na červenym ,ale podle multimetru do dalo maximálně 13.8 V ... mohlo se to dobít za celej den a pak přebítím popraskat žárovky a shořet nějaký dráty ? Nebo co to mohlo být ?
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Mas nekde zkrat v obvodu svetel. Palubka dolu a hledat. Nastesti ma zigo vsechny draty pekne viditelny
Hledej, nezkousej jestli to prestane. Protoze uz ted to hori. Az to blafne, bude pozde
Hledej, nezkousej jestli to prestane. Protoze uz ted to hori. Az to blafne, bude pozde
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
To auto si tu STK evidentně zasloužilo
Přesně podle Maysnera, plameny jsou ta špatná varianta.
Vy jste asi chytří, když to necháte hulit že? Co kdyby to fakt baflo? Utečete? Jak dlouho to trvalo?
Podívej, učíš se na odborníka. jestli máš k autu schéma, jakože snad jo, tak si najdi tu část instalace, která není jištěná. Protože jištěná instalace plameny dělat nebude, pojistka to odpojí. Takže vše, co je kolem spínačky, vypínačů, relé, před pojistkama ke světlům.
Jo a ještě jedna rada: Až budete měnit části kabeláže, určitě neměňte jen kousky kabelů, které jsou opravdu špatné. Vždycky vyměňte kabel v celé svojí délce, protože může mít poškození které nevidíš a pak to může opravdu zahořet. Kontrolu si zaslouží všechno co by mohlo vést ten zkratový proud, aby se ti pak nějakej kablík co byl vyhřátej neprodřel na nějaké hraně.
Tak hodně zdaru.
v žádném případě. neexistuje. nemůže.Kewint píše: mohlo se to dobít za celej den a pak přebítím popraskat žárovky a shořet nějaký dráty ?
Buďto takhle, nebo něco pod palubkou.Marťas píše:Asi světla "upadly" někam, kam neměly a nebo něco skočilo na světla.
Přesně podle Maysnera, plameny jsou ta špatná varianta.
Vy jste asi chytří, když to necháte hulit že? Co kdyby to fakt baflo? Utečete? Jak dlouho to trvalo?
Podívej, učíš se na odborníka. jestli máš k autu schéma, jakože snad jo, tak si najdi tu část instalace, která není jištěná. Protože jištěná instalace plameny dělat nebude, pojistka to odpojí. Takže vše, co je kolem spínačky, vypínačů, relé, před pojistkama ke světlům.
Jo a ještě jedna rada: Až budete měnit části kabeláže, určitě neměňte jen kousky kabelů, které jsou opravdu špatné. Vždycky vyměňte kabel v celé svojí délce, protože může mít poškození které nevidíš a pak to může opravdu zahořet. Kontrolu si zaslouží všechno co by mohlo vést ten zkratový proud, aby se ti pak nějakej kablík co byl vyhřátej neprodřel na nějaké hraně.
Tak hodně zdaru.
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne čtv úno 03, 2011 22:48, celkem upraveno 2 x.
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Kewint, to auto pod tvýma rukama doslova hoří
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Chceš radu, máš ji mít. Dobře si ujasni, co je kde zapojené! Když vidím, že máš namontované přídavné světla, klidně to mohl dělat nějaký amatér a něco zvrzat. každou úpravu si zakresli do schematu k autu, ať víš, co tam je! Proč to píšu - jsou na světě jedinci, kteří se nebojí táhnout kablíky přes ostré hrany bez ochrany, nedají tam pojistku, nebo třeba táhnou silovou elektriku (třeba vypínač k sahaře ) stíněnou dvoulinkou která dělá v zátěži nebo při poruše dobré efekty a nikomu to neřeknou a nikam to nezakreslí. Toto všechno je časovaná bomba. Super že?
Nechcu zpochybňovat práva výrobce VAZu na výrobní vadu, na stárnutí, nebo na náhodu, ale dost závad se děje v těch věcech, ve kterých se někdo vrtal.
(Na svém autě jsem taky jednu časovanou bombu odstraňoval, jistý erudovaný mechanik natáhnul tvrdé napětí takovou trasou v autě, že nebyla otázka jestli, ale kdy. Od té doby tahám káble trasou výrobce ve společném svazku.)
OT: Nebyl jsi náhodou na poště s těma nárazníkama? Docela to trvá, snad je někde neztratili.
Jo, to byl chudák stará Mistr Jan Hus: Cožpak nemáme nějaké nehořlavé přísloví?!
Nechcu zpochybňovat práva výrobce VAZu na výrobní vadu, na stárnutí, nebo na náhodu, ale dost závad se děje v těch věcech, ve kterých se někdo vrtal.
(Na svém autě jsem taky jednu časovanou bombu odstraňoval, jistý erudovaný mechanik natáhnul tvrdé napětí takovou trasou v autě, že nebyla otázka jestli, ale kdy. Od té doby tahám káble trasou výrobce ve společném svazku.)
OT: Nebyl jsi náhodou na poště s těma nárazníkama? Docela to trvá, snad je někde neztratili.
Jo, to byl chudák stará Mistr Jan Hus: Cožpak nemáme nějaké nehořlavé přísloví?!
Ahojte. Neviem či náhodou nie toto budeš mať jak ja: JA som tiež išiel v noci a zrazu dym z palubovky. rýchlo som odpojil baterku. po cca 30 min čakaní som napojil späť vybral som všetky poistky a tak som sa dostal niak domov. Na druhý deň som to začal skúmať a došiel som nato že jak mám budíky (kde je ukazovateľ motorovej teploty, benzín, kontrolka oleja....), rozobral som to a tam je jedna dióda no a ona sa vyskratovala a začalo dymieť. Vymenil som diódu, preizoloval dráti ktoré zhoreli a dodnes je to tak. Tomu už 8 rokov. A ešte na ten celí obvod som nainštaloval poistku pre istotu. Skús sa aj ti nato pozrieť.
Re: Čoudí se z palubky
Podívej se na : http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... %F8%EDz%2AKewint píše: ... se najednou začlo čoudit z podpalubky ...
- Kewint
- Příspěvky: 1683
- Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Tak původní majitel měl zapojené přídavné světla, jak jsem daval novou palubku , tak se drát zasekl o volantovou tyč, prodřel se nejspíš , a shořel , vedl od spínačky do od kontaktu 15 do vypínače na světla, a odtamtud my ještě shořely , kabely k vypínači na ventulátor topení, až k pojistkové skříni..jdu to měnit
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!