Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Četl jsem, beru v úvahu, ale oponoval jsem jiným příkladem, kde to zabralo.
Navíc s HTP mám něco najeto, vím jak reaguje a podle mě by na to ta silnější verze mít mohla. Ohled neberu jen na spotřebu, ale taky na hlučnost - ta novější fábie řve jak tur.

EDIT: Každopádně všichni víme, že HTP není auto určené na dálnici, kdyby tam škodovka šestikvalt dala, byla by sama tak trochu k smíchu ... zatímco teď jsou k smíchu jen lidi, kteří si takový auto s úmyslem jezdit po dálnici koupí ...
Víceméně to celý řešíme trochu zbytečně ;)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Hypotetickej dotaz. je to hloupost, jsem jen zvedavej.

Koupis Octavku 4x4, vyhodis predni poloosy, udelas si zadohrab.
je ten pohon dostatecne silnej aby to vydrzel?? nebo ten zadek je jen na obcasnou vypomoc pri prokluzu predku??
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Systém u Octavie 4x4 je Haldex. Jedná se o viskózní spojku, čili neexistuje spojení "na tvrdo". Pokud bys vyhodil přední osy, bude se na zadní nápravu přenášet pouze 50% celkového točivého momentu. Navíc zadní náprava není konstruována na trvalý záběr, pouze jak jsi napsal pro výpomoc při prokluzu předního kola.

U Haldexu se i v případě, že přední kola nehrabou, minimální točivý moment přenáší dozadu (narozdíl od syncro). Tedy dá se říci, že čtyřkolky s Haldexem mají příjemnější jízdní vlastnosti než čtyřkolky se syncro, protože i při běžné jízdě se něco málo z točivého momentu na zadní kola přenáší (je to zlomek, ale třeba při projíždění zatáček se to projevuje).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
rezna
Příspěvky: 203
Registrován: úte pro 19, 2006 19:03
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od rezna »

@Marek - neni tam rozdil ten ze u OI dozadu neslo skoro nic pri bezne jizde, ale u OII je tam stabilne nejakych 20%?
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Haldex se vyvíjí. U O1 tam jde jen minimum - asi 1-3%, to vím jistě. U O2 je možné, že je to trochu jinak... Už nejsem v branži, takže u O2 tak přesné informace nemám. Nicméně je to možné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Vik2: Pokud by si vyhodil Haldex a dal místo něj kus železa, tak by to fungovalo, asi by to mělo dost "zajímavý" vlastnosti.

Pokud by jsi jen vyndal polosy, tak z hlediska principu funkce by se to taky mělo rozject, ovšem je otázka, jak by na takovou nestandardní situaci zareagovala elektronika. Nicméně ta spojka pracuje na základě rozdílu otáček, takže plnohodnotná zadokolka by to nebyla, protože nulovej rozdíl otáček mezi vstupní a výstupní hřídelí znamená (téměř) nulovej přenesenej výkon.

Syncro - otázka jaký, pod tím názvem se vykytovaly různý konstrukce, co vím tak viscospojka ale i klasický AWD se třema diferákama.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Klasická AWD se třemi diferenciály se označovala Quattro. To je stará věc, co se už dvě desítky let nedělá. Mnoha lidem je trvalý pohon 4x4 k ničemu, má to jen mnoho nevýhod (především vysoká spotřeba paliva).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

U terennich aut maji system AWD skoro vsechny legendy 8) :lol: vcetne Nivy.
U osobaku zrejme Audi Quatro a trebas Subaru (taky legendy :lol: ).

A jake ze jsou ty nevyhody. spotrebu nejmenuj, uz jsi rekl.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Marek píše:Klasická AWD se třemi diferenciály se označovala Quattro. To je stará věc, co se už dvě desítky let nedělá. Mnoha lidem je trvalý pohon 4x4 k ničemu, má to jen mnoho nevýhod (především vysoká spotřeba paliva).
Cože :shock: , vždyť prakticky cokoliv z koncernu VW co má motor podél a pohon všech kol je stálá čtyřkolka s mezinápravovým diferenciálem, např. všechny Audi kromě A3, Passat B5...

Syncro byl označovanej i ten strej hranatej Passat (B 2 nebo 3?) s pohonem všech kol, měl mezináprovej diferenciál dokonce s uzávěrkou a snad i uzávěrku zadního.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Miso
Příspěvky: 69
Registrován: čtv črc 14, 2005 16:27

Příspěvek od Miso »

Marek píše:Systém u Octavie 4x4 je Haldex. Jedná se o viskózní spojku, čili neexistuje spojení "na tvrdo".


Neklam, haldex je viackotucova trecia spojka.
In Haldex-coupling Generation II, the hydraulic pressure used to compress the clutch package, is generated by a hydraulic pump driven by the differential speed between the in- and outgoing shafts. The small electric pump in the coupling is used only to create a base pressure, necessary to activate the system.
In Generation IV, hydraulic pressure is solely created by a larger electric oilpump. The pump fills an accumulator from which oil is taken to compress the clutch.
Marek píše: Pokud bys vyhodil přední osy, bude se na zadní nápravu přenášet pouze 50% celkového točivého momentu. Navíc zadní náprava není konstruována na trvalý záběr, pouze jak jsi napsal pro výpomoc při prokluzu předního kola.
A kam asi pojde zbytok, ked dozadu ani dopredu nie? Zakon akcie a reakcie nic nehovori?
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Aha - zase promluvil pan chytrej. Čti pořádně a možná to pochopíš. Klameš možná Ty...

Pokud by to byla třecí spojka, na co by tam asi byl olej? Ten je tam pro plynulý přenos točivého momentu. To v třecí spojce půjde asi dost těžko, že?

Víc jak 50% momentu dozadu nepůjde z velmi prostého důvodu - z konstrukčního hlediska to není možné, nepustí to elektronika.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Miso
Příspěvky: 69
Registrován: čtv črc 14, 2005 16:27

Příspěvek od Miso »

Marek píše:Aha - zase promluvil pan chytrej. Čti pořádně a možná to pochopíš. Klameš možná Ty...
Skoda ze si zas svoj (pred)posledny prispevok zmazal. Ze by preto ze tvrdenie ze zbytok momentu sa strati na prednej naprave ktora nekladie ziaden odpor dokaze vyvratit aj lepsi ziak 7. ludovej?
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Asi trpíš bludem. Já jsem nic nemazal ani neupravoval. Můj příspěvek je bez úpravy (jak je ostatně vidět).

Nech se vyšetřit...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Miso
Příspěvky: 69
Registrován: čtv črc 14, 2005 16:27

Příspěvek od Miso »

Marek píše:Asi trpíš bludem. Já jsem nic nemazal ani neupravoval. Můj příspěvek je bez úpravy (jak je ostatně vidět).

Nech se vyšetřit...
Len sa dalej zhadzujes pred tymi co maju moznost pozriet si logy...
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Nechapu, co tu melete zase za zmatky. Kurwa google! Kazdy vi svoje, ani jeden nepogoogli, radsi se pohadaji. Ma jebne.

http://www.haldex.com/en/global/About-H ... /Traction/

The concept focused on a hydraulic clutch that was operated by a differentiating rpm-pump.

http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction

Tam se pise mimo jine toto:

he Freelander's 4x4 system has been developed in conjunction with Haldex, whose centre-coupling technology continuously alters the front-rear torque split, normally through a hydraulically operated multi-plate wet clutch.

A je otazkou, jestli wet clutch je treci spojka. To mi zase moc nesedi, ale to uz necham na odbornicich.

RTFM UTFG ! :lol:
VAZ 2104 1.3 1989
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“