VAZ-21061 & 2106
Moderátor: Moderátoři
Kolikrát to budu psát . Chudá směs = napětí Lambdasondy 100 -200 mV . Bohatá 800 - 900 mV .
Ve volnoběhu na zahřátém motoru musí smyčka Lambdy kmitat Chudá/bohatá .
POZOR ! Lambda z Felície má jako skoro jediná z dvoustavových sond odlišné elektrické zapojení ! Signálová zem není "natvrdo" spojeno se zemí (GND) jak je to u jiných , ale má tam vřazen odpor 10 ohm !
Pokud tam dáte jinou , může to ŘJ vyhodnotit jako chybu .
Jestli Lambda hlásí pořád bohatou směs tak skus povolit hadici k posilovači a pomalu připouštěj na volnoběh do sání "falešný" vzduch . Lambda musí v určitém okamžiku ohlásit směs chudou a ŘJ musí zareagovat prodloužením doby vstřiku .
Vždyť vstřikování je v podstatě velmi jednoduché .
Máš připojenu kontrolku CH-E ?
Ve volnoběhu na zahřátém motoru musí smyčka Lambdy kmitat Chudá/bohatá .
POZOR ! Lambda z Felície má jako skoro jediná z dvoustavových sond odlišné elektrické zapojení ! Signálová zem není "natvrdo" spojeno se zemí (GND) jak je to u jiných , ale má tam vřazen odpor 10 ohm !
Pokud tam dáte jinou , může to ŘJ vyhodnotit jako chybu .
Jestli Lambda hlásí pořád bohatou směs tak skus povolit hadici k posilovači a pomalu připouštěj na volnoběh do sání "falešný" vzduch . Lambda musí v určitém okamžiku ohlásit směs chudou a ŘJ musí zareagovat prodloužením doby vstřiku .
Vždyť vstřikování je v podstatě velmi jednoduché .
Máš připojenu kontrolku CH-E ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Jednoduchý to je ale dělá to tlak paliva moc velkej připojil sem ktomu měřák do 3bar a ručička hned vylítla až zaroh, když sem snížil napěří čerpadla tak pořát moc ale chod motoru byl lepší mapětí čerpadla cca 6V.
Kontrolku CH-E to pokud vím nemá
Kontrolku CH-E to pokud vím nemá
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Tlak čerpadla má bejt 3bar, za chodu motoru se má snížit na 2,5 bar. Takže musím sehnat jiný čerpadlo tohle dává velkej tlak.
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Tlak čerpadla může (a musí) být podstatně větší, než výsledný tlak na sběrnici trysek. Výsledný tlak nastaví redukční ventil (RV) a pokud ten nemá kam přebytečné množství (a v důsledku toho tlak paliva) kam přepustit, (malý průřez zpětného potrubí - poloviční průměr klade min. 4násobný protitlak) stoupne tlak před tryskami. ŘJ je naprogramována tak, aby při jmenovitém tlaku paliva byla lambda sonda(LS) schopna prostřednictvím ŘJ "uregulovat" ideální poměr palivo/vzduch (dobu otevření trysek). I trysky jsou konstruovány tak, že se spolehlivě zavírají při jmenovitém tlaku paliva.luboš píše:Tlak čerpadla má bejt 3bar, za chodu motoru se má snížit na 2,5 bar. Takže musím sehnat jiný čerpadlo tohle dává velkej tlak.
Takže problém vidím v malém průřezu zpětného vedení od RV . Zkusil bych nechat odtékat přepad paliva silnější plastovou hadičkou do pomocné nádoby a pokud tlak klesne, je to ono. Samozřejmě tam mohou být i jiné problémy, ale čerpadlo ani LS to podle mně nebude.
Nejprve se musí nastavit odpovídající vstupní podmínky a pak teprve hledat problémy.
To stou pomocnou nádobou mě napadlo taky vyskouším to ale prvně si koupím manometr s odpovídajícím rozsahem. Jinak měření sem prováděl podle návodu v servisním manuálu: Když se odpojí podtlak od regulátoru tlaku tak se zavře zpětné potrubí a tlak má bejt 3bar a vtuhle chvíli nemá průřez vracečky na nic vliv ne? (tlak byl věčí ikdyž sem snížil napětí čerpadla na polovinu proto si myslím že je čerpadlo moc silný)
Ptal sem se nato i v servisu a tam mi řekli že zkoušeli zaměnit čerpadla mezi dvouma typama felicijí uz si nevspomínám kterejma a že motor nakočil nešel dootáček a hulilo se z vejfuku to je to co to dělá mě.
Ptal sem se nato i v servisu a tam mi řekli že zkoušeli zaměnit čerpadla mezi dvouma typama felicijí uz si nevspomínám kterejma a že motor nakočil nešel dootáček a hulilo se z vejfuku to je to co to dělá mě.
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Odpověď zní NE . Regulátor s podtlakovou regulací je i po odpojení podtlaku pořád regulátor nastaven dejme tomu na 3 bar . Podtlaková regulace pouze při přidání plynu posune regulaci o něco výš - třeba na 3.5 bar a tím pomůže ŘJ nakrmit motor .luboš píše:Když se odpojí podtlak od regulátoru tlaku tak se zavře zpětné potrubí a tlak má bejt 3bar a vtuhle chvíli nemá průřez vracečky na nic vliv ne?
Manometr nesháněj - běž si ho koupit do první prodejny s instalatérskýma potřebama (na vodu) stojí cca do 200 kč .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Stím manometrem na vodu počítám na palivo sou předražený.
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Tlak paliva změřenej 2,6bar s odtokem do kanystru a 2,7 s odtokem do nádrže, s odpojeným podtlakem 3,1bar s odtokem do kanystru a 3,3 do nádrže na chodu motoru se nic nezměnilo.
Tady je video jak to šlape.
Tady je video jak to šlape.
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
-
- Příspěvky: 1107
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Baterka je nabytá a na klice žádný čidlo nejni je v rozdělovači a to pískání prej některý feldy dělaj.
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
To mě taky napadlo asi na tom nechám udělat diagnostiku.
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Po shlédnutí videa mne napadá následující . Je zapojeno měření podtlaku v sacím potrubí ? Vstřikují vstřikovače ve správném pořadí ? Co teplotní čidla .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!