vyvaření kastle a její kytování a lakování

Moderátor: Moderátoři

stav
Příspěvky: 210
Registrován: stř led 25, 2006 18:48
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stav »

Bezva výklad s popisem parametrů stvořil škodovkář na stránkach: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=376
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=383
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Dvousložková polyvinylbutyraluretanová "základovka

tohle je ta sračka co stříkali na ty auta v tom Hot Rods. nebo nějaká její obdoba. přesně tak to dělali.Sundali barvu , okartáčovai odstanili rez a obrosili to pak to šlo na tenhle základ a pak s tím pracovali po úpravách na to šel opět základ tmel plnič barva a lak.
a věřím že to vydrží. ale to je práce pro normálního člověka tak an dva roky. Postupně rozebrat auto na díly a udělat repasi ale zase s takovým autem by pak do běžného provozu šel vůl
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kewin
Příspěvky: 142
Registrován: pon zář 25, 2006 20:52
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewin »

mně to taky letos čeka musim vvyřit prach a par direk a ideal na věky a boužel asi vyměna prahu :-/ takže take ted slidim po napadech trikach literatuře ..... jak na to v životě jsem to nedělal mam maximalně svařečkz wtu 200 karboflexu od narexu a zakladni nařadi žadny zazraky nemam a budu to dělat asi u nas před barakem :roll:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Ten druhej odkaz mi nejde, buď su levej, nebo je něco špatně.

Zajímavé téma!
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Na zinkový sprej pozor. Levné spreje nebrat vůbec a ty dražší se cenou už vyrovnají dobré dvousložkové základovce (nicméně kvalitou ne).
Další nevýhoda zinkového spreje (jakéhokoli) je ta, že se loupe i s plnícím tmelem, tudíž i s barvou - nedrží potvora.... Přeposílám zkušenosti našeho lakýrníka a to ne jen tak ledajakého lakýrníka, ale mistra ve svém oboru :wink:

Za sebe mohu doporučit (stejně jako Pátrač atd.) dvousložkovou základovou barvu :!:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Ano je to tak. My používame ako základ trojzložkovú farbu, konkrétne epoxid. Je to farba:tužidlo:riedidlo v pomere 5:1:1
KeĎ používame zinkový sprej, tak len vtedy, ak ide o priestor v dutine, kde nepríde lak. A ak je to malá plocha.Všade, kde príde lak nedávať zinok. Aj my to máme od lakýrnika.
astero
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

Příspěvek od astero »

http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=3781

Tu som cucal info ja, dlha diskusia ale vcelku plodna.
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Prečítal som si pár stránok a musím povedať, že je to dobrá diskusia, k veci a tí ľudia, ktorí tam radia tomu rozumejú
Ale aj tak je iné, keď si to tak človek číta a predstavuje si to a je iné, keď nakúpi všetok lakýrnický materiál a postaví sa zoči-voči autu, na ktorom dlho pracoval a tým aj krutej realite, že jeho šanca na výsledok, aký očakával je maximálne 50 percent. Možno sa to nepodarí, možno áno, ale po čase sa chyby ukážu. Je to veľký risk.
astero
Příspěvky: 76
Registrován: čtv bře 12, 2009 10:41
Bydliště: Zilina

Příspěvek od astero »

Jedna vec je odviest kvalitnu pracu, pouzit dobry material a hlavne nerobit chyby ale rovnako dolezite je aj nasledne karoseriu udrziavat. Videl som niekolko dobrych prac, ktore po dvoch zimach nebolo mozne spoznat, len pre to, ze majitel na to sral. Jasne, je to len auto, ale ak ma niekto k tomu vstah a vazi si dobru pracu, tak nemoze len jazdit.
Co sa tyka postupov, kazdy ma svoj, overeny, kto nema, nemal by sa do toho hrabat a radsej to niekomu zverit. Rozbrusit rozkvitnuty blatnik vie kazdy, ale dobre pripravit podklad neni sranda, treba pocitat aj s hovadinami ako je teplotna roztaznost vrstiev, kondenzacia vlhkosti, mechanicke zatazenie. Striekat vsade zinok tiez neni idealne. O pracovnom prostredi a klimatickych podmienkach tiez treba cosi vediet. Kto to chce aj tak riesit sam, tomu doporucujem, nasyslit kvantum informacii, dobre nadobycko, a ak pretrva chut zasrat sa a podlomit si zdravie, tak najskor nacvicit na necisto. Idealne najst v okoli skuseneho nadsenca, ktory dohliadne, usmerni.
Uživatelský avatar
2103s
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 19, 2011 19:23
Bydliště: policka

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvek od 2103s »

zdravim panove...ja uz se pomalicku hrabu ke kytovani a nasledne lakovani....na moji lade sem menil komplet predek,a celkeve zadek,podbehy aj vnitrni...komplet podlaha a vyvareni nosniku...je toho dost ale myslim ze se to celkem povedlo =D
Přílohy
160820121190.jpg
VrakKlub
Příspěvky: 33
Registrován: úte lis 01, 2011 13:34
Bydliště: Praha

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvek od VrakKlub »

Ahoj, potřeboval bych prosím poradit s nákupem barev na auto - věci teď nabraly rychlý spád :D . Za týden bude Trabant vyvařen, takže lakování je na dohled (bude modrý polomatný s bleděmodrou střechou). Barvy by neměly být moc drahé a kvalita by měla stačit na letní provoz bez hnití (do sněhu bych vyjel snad jedině v případě ohrožení života). Obchody nejlépe z Prahy nebo okolí Karlových Varů, ať to nemám moc daleko. Potom bych potřeboval poradit s postupem a odlakováním (lakování na starou tovární barvu, případně na kutilské přestřiky se mi vůbec nezdá).
Nakonec ještě posílám do diskuze nějaké své zkušenosti:
Hammerite komaprim, který mi před rokem jako začátečníkovi vnutil prodavač v autoobchodě, je k ničemu a obzvlášť na auto nepatří. Udělá na pohled hezkou pružnou vrstvu, pod kterou plech hnije. Nevydržel jako provizorní lak na podlaze ani půl roku, šel bez námahy oloupat.
Taky tu s ním jsou od loňska natřené držáky okapu a už je to skoro dole.
Na zinkovém spreji opravdu barvy moc nedrží, je to tak na imitaci původního povrchu autorádia. Jsou ovšem i spreje, na kterých drží další vrstvy ještě hůř.
Trabant 601 de Luxe 1989 - provádím GO Lada 2106 1978 - vnitřní hniloba Lada 21061 1986? - vnější hniloba
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvek od Luděk Musil »

No ... nevím ... osobně si myslím, že nejlepším základem pro budoucí malování je čistý, odmaštěný a odkorozený základ.
V případě "trsátek na kytaru" vybroušený laminát.
Pokud se některá z podmínek nesplní - tak tomu lze dát rok ... maximálně dva ... . L.
PS: bez urážky :oops:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvek od Yellow01 »

Obrousit na stříbrný kov a nastříkat epoxydovým základem, nechat vytvrdnout. Pak nakitovat, plnič a nakonec barvu.
A teď otázka, co s tou kastlí z bakelitu. Obrousil bych starý nástřiky, vzal bych to základem na plasty, pak kit, plnič pak přes to barvu.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvek od Luděk Musil »

Jelou - otázka: co si myslíš o odrezovačích?
Momentálně mám doma cosi modrofialovýho a (údajně se to) jmenuje Razol 2000.
Před časem jsem to použil po odmaštění a obroušení na blok motoru mýho veterána. Po aplikaci a uschnutí to vypadalo takto. Pak jsem dal napřímo 2x barvu (viz foto
Přílohy
277.jpg
06-02-11_1034.jpg
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: vyvaření kastle a její kytování a lakování

Příspěvek od Yellow01 »

O odrezovačích mám pořád smíšený pocity. Když je to na masiv jako třeba blok, tak bych se tomu nebránil, když by to nepomohlo, tak si to maximálně časem zopákneš znova :) Na svůj blok jsem to ale nepoužil, stačily kartáče do rozbrusky a vrtačky a rez šla dolů. Pak jsem to rovnou bez jakýhokoliv základu stříknul žáruvzdornou barvou a zatím to nic nedělá.
Ale co se týká karoserií, tak pokud to jde, tak to nepoužívám. Když je k tý části dobrej přístup a je nějak víc rezatá, tak to vyříznu a vyvařím. Ale pokud se k tomu nedá dostat a třeba to jen trochu rezne od spoje, tak to vybrousím a natřu odrezovačem. Pak přes to základovku. Příkladem na Ladě jsou ty zadní nosníky kolem kufru, tam je to asi nejlepší řešení, protože je nemožný to tam jakkoliv opravit, bez rozřezání celé čtvrtky auta.
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“