Centrály na LPG

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1251
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Centrály na LPG

Příspěvek od mušketýr »

Máte někdo zkušenosti s centrálami na LPG?
Děkuji za odpovědi.
M.:S
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Co bys potřeboval vědět ? Centrály přímo neznám , ale kogenerační soustrojí trochu jo . Je to vlastně centrála + využití odpadního tepla .
Jen obecně : Bude to chodit skvěle a vydrží víc než na benzín . O finanční úspoře na palivu ani nemluvím .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10587
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

My (tedy firma u které jsem zaměstnán) máme v Bystřici nad Olší kogenerační jednotku, která je osazena pístovým motorem Škoda (favorit) a jako palivo používá zemní plyn. Co si tak za poslední 2 roky pamatuju, tak se měnily jen svíčky, filtry, oleje. Prostě žádná větší oprava. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1251
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

dsfa

Příspěvek od mušketýr »

Ne,ne mám na mysli klasické čtyřtaktní centrály např.na stavbu,chalupu atd.
dnes je možné je koupit i na LPG.Je to jednoduchý.Připojíš bombu,navrkneš a šlape to na plyn.Nevim zda je start na benzin.M.S:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Možná budou dvoupalivové , ale nevidím jediný důvod proč by nemohly být jen na LPG .
Na netu to jistě v popisu bude , jen se mi nechce teď hledat .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10587
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Tím, co jsme napsali (Saša i já), jsme chtěli říct, že použití alternativního paliva, tedy LPG místo BA motoru neuškodí. Tedy za předpokladu, že jinak dostane vše co má (je vhodné zkrátit interval výměny).
Mnohokrát jsem psal, že u svýho motoru měním svíčky, fíltry, oleje po 10 kkm místo doporučovaných 15 kkm.
A o tom je. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
mirozv
Příspěvky: 959
Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
Bydliště: okr. Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mirozv »

LADA je jediná automobilka, kde musíš ty presviedčať predajcu, že to auto naozaj chceš kúpiť.
LADA 21103 20.5.2010-17.8.2013
LADA 2112 6.9.2013-
LADA 21214 23.4.2016-

Obrázek

Obrázek
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

na herony můžu říct jenom samou chválu, ovšem mam zkušenosti jenom s benzíňákama, nějaký lpg jsou třeba tady http://www.rr-naradi.cz/lpg-elektrocentraly
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1251
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

rweew

Příspěvek od mušketýr »

To Luděk:Pokud mluvíš o motorech všeobecně,tak si dovolím s tebou nesouhlasit.Některým motorům LPG vyloženě nesvědčí.Např.staré škodovky s litinovou hlavou.Díky absenci ventilových sedel dochází k jejich nadměrnému opotřebení.I u jiných motorů se doporučuje výměna sedel za tvrdší.Todle asi víš,ale z tvé odpovědi to nevyplynulo.
Mě šlo o to,zda centrály na LPG nejsou jen klasický (myslím motor) s přidaným zařízením na spalování LPG.To by se mi asi nelíbilo.Po zevrubném nastudování jde i o upravený motor.
Je to celkem novinka a tak s tim nemá zatim nikdo zkušenost.
M.:s
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Všechny dnešní motory mají již sedla s tvrdokovu . navíc centrála pracuje v jedněch ustálených otáčkách tudíš se dá velmi dobře (přesně) nastavit směs .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12131
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Saša píše:navíc centrála pracuje v jedněch ustálených otáčkách
Centrále se nemění zátěž? :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

zátěž jo, ale žě by se nějak markatně měnily otáčky motoru (generátoru) ? ... u synchronního gen. je to v rozmezí zátěžného úhlu, aby nevypad ze synchronismu ne? :wink:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

To by bylo blbý, kdyby měnil aotáčky. Regulátor musí motor nakrmit tak, aby se držely konstantní. Myslím, že toto je docela dobrej stroj na vývoj kvalitní regulace, právě kvůli jasně daným provozním podmínkám. Při zátěži to akorát změní zvuk a vůni.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12131
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Tak jasný, že tomu neklesnou otáčky, myslel jsem to spíš tak, že jako tam prostě neni furt konstantní výkon - tudíž se to musí štelovat => různě dávkovat.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

EMI píše:zátěž jo, ale žě by se nějak markatně měnily otáčky motoru (generátoru) ? ... u synchronního gen. je to v rozmezí zátěžného úhlu, aby nevypad ze synchronismu ne? :wink:
Synchronní generátor nemůže vypadnout ze synchronizmu - nemá s se s čím synchronizovat (tedy - pokud není "přifázován" do sítě - ale to rozhodně není tento případ - kdyby byl přifázován, tak to je ale "průser").
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“