Fábie.
Moderátor: Moderátoři
To značení motorů u VW - třímístnej kód, má to nějakej význam, jednotlivý pozice, nebo to jsou náhodný čísla tak aby se neshodovaly s něčím jiným?
V roce 2001 právě měla smysl ta Lada, dobrá výbava a cena byla slušná, dneska je pod cenou priory/kaliny kde kdo.
V roce 2001 právě měla smysl ta Lada, dobrá výbava a cena byla slušná, dneska je pod cenou priory/kaliny kde kdo.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
to bohuzial nieMarek píše:Ale ani jedna ta Priora Ti nepojede tak, jako ta eReSa .
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
- radek mb
- Příspěvky: 5187
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Spotřebu lepší než HTP mám i já s desítkou.Laďuša mi to může potvrdit.Na 40 litrů benzínu jsme ujeli 810 km.To není zlé jet pod 5 l na 100 km,co?Běžně jezdím za 6 a nějaké drobné,teď v zimě po městě do 8 l.Línější to není,kufr oproti Fabii jako kráva,vevnitř víc místa a to vše se dá pořídit,dnes už, za 20 tisíc.Co by lidem asi vadilo je absence posilovače řízení(alespoň u mojí).
Ještě k té spotřebě:dovolená do Černé Hory,to znamená dálnice neustále 130 až 140,a potom se plácat po klikatých okreskách.A to vše za 6 l/100 km.
Ještě k té spotřebě:dovolená do Černé Hory,to znamená dálnice neustále 130 až 140,a potom se plácat po klikatých okreskách.A to vše za 6 l/100 km.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Nehledej v tom logiku - žádnou souvislost to nemá a logiku už vůbec ne. Je to trojice (dříve dvojice) znaků, nic víc.zelvotron píše:To značení motorů u VW - třímístnej kód, má to nějakej význam, jednotlivý pozice, nebo to jsou náhodný čísla tak aby se neshodovaly s něčím jiným
A proč to tak je? No protože tento motor v Ladě má plochou křivku točivého momentu s maximem v relativně nízkých otáčkách (kolem 2500-2800 rpm). Čili lze s ním jet i ve dvou tisících, neb už při těchto otáčkách má téměř 95% maximální hodnoty, a stejně tak kolem 4000 otáček je ještě na vysokých hodnotách přes 90% maxima a tudíž jeho pružnost je stále dostačující k tomu, abych nemusel stát na plynu jako pako.radek mb píše:Ještě k té spotřebě:dovolená do Černé Hory,to znamená dálnice neustále 130 až 140,a potom se plácat po klikatých okreskách.A to vše za 6 l/100 km.
Miluju motory s plochou křivkou točivého momentu, to je svezení jako hrom (a vůbec to nemusí být kdovíjak silný motor). Vždyť Lada s motorem 2110 8V má maximum točivého momentu 118 Nm, což ve srovnání s konkurencí je sakra málo (to mají dneska motory o objemu 1200ccm). A přesto je to příjemné svezení.
Typickým příkladem takového motoru je třeba motor 2,3 16V od Fordu, který se dával kupříkladu do Galaxy. Maximum točivého momentu na otáčkách 2500 a v rozmezí od 1500 do 5200 otáček se hodnota točivého momentu pohybovala nad 95% maximální hodnoty. Můžeš s tím jet, jak chceš, žrát to prostě nebude. Ostatně i proto měly tyto motory 2,3 nižší spotřebu než motory 2,0.
Dalším takovým příkladem je třeba benzinový dvoulitr v Octavii. Jeho 115 koní moc neoslní (na dvoulitr celkem nic moc, jeden by řekl), ale ve srovnání s motorem 1,8 20V, který měl o 10 kobyl víc, byl s dvoulitrem vyloženě požitek jezdit. Točivý moment od 1600 otáček na 95% maxima, maximum na otáčkách 2500 - do 5000 otáček opět nad 90% maxima - to je jízda, panečku. A vůbec nic neznamená, že má "jen" 115 koní.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Ano lada je co se spotřeby týče super. Normální "slušnou" jízdou, do 120km/h, dálka 5,6l a ani jízdou brzda plyn a okresky do 160km/h se nedostane odhadem nad 8l. (nikdy sem tak nejel souvisle víc jak 100km takže se spotřeba určuje hůř)
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Já jsem měl motor 2103 v úpravě na 70kW a křivka točivého momentu byla velmi příjemně odladěná. Maximum točivého momentu 135 Nm bylo při otáčkách 4300, ale od 2400 do 5500 otáček byla hodnota točivého momentu nad 90% maximální hodnoty. Proto jsem byl schopen s tím autem doslova létat a přitom jezdit za až podezřele nízkou spotřebu. Okresky se daly za šest litrů, dálnice do šesti a půl (při konstantní rychlosti 150 km/h). Rychlostí 130 km/h to jelo na plynový pedál sešlápnutý o 2 centimetry, tedy na cca čtvrt plynu (což u OZONu bylo vlastně ještě méně, neb první klapka byla mnohem menší než druhá). Dá se tedy říci, že stotřicítkou rychlostí po rovině to jelo na 20% výkonu a zbylých 80% byla výkonová rezerva.
To se to pak jezdí............
To se to pak jezdí............
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Teda, tady to jede. Za den 5 stránek.
Jinak se můžu podělit o právě dokončený test. Trasu Brno - Bohumín a poté Bohumín - Brno jsem ujel dnes ve čtyřech lidech, s trvalou rychlostí v rozmezí 120-155 km/h (víc to kvůli mlze nešlo ), přičemž spotřeba vyšla 6,65 l/100km. Z minula mám na stejné trase při relativně úsporné jízdě (115-135) rekord 5,8 na sto.
Nechci ani raději vědět, za kolik bych to jel s jakoukoliv benzínovou Fábkou nebo Octávkou. O jízdních vlastnostech a pohodlí nemluvě.
Teepee nojo, jenže kromě zcela jiné konstrukce motoru (dvě vačkovky, vyvažovací hřídele, těžší setrvák, ...) a poměru vrtání zdvih (OHC je točivější, DOHC je přesný čtverec), je zásadní rozdíl v plnící a zapalovací soustavě. U DOHC je čtyřbodové vstřikování a zapalování na daleko vyšší úrovni, než je tomu u obyč. OHC. Kromě teploty vody atp., počítá třeba i s takovými věcmi, jako teplota vzduchu, teplota paliva, aktuální tlak paliva a vzduchu, ... To má docela zásadní vliv na ekonomičnost využití paliva.Teepee píše:No Hurikán má Sierru 2,0 DOHC (ale jen 8 ventilů). Sierra pak mohla mít taky motor 2.0 OHC s průměrnou spotřebou (co jsem tak posbíral ze zkušeností na Sierra foru) o cca 2 litry vyšší......
Tabulkové spotřeby jsou: město - 120km/h - 90km/h
2.0 OHC 11,8 - 6,0 - 7,8
2.0DOHC 9,4 - 6,1 - 7,8
Já jsem s OHC jezdil za cca 10,0-11,5 litrů, jenže pojížďky do 15km, dlouhé prostoje mezi nimi - ztuhlé auto. Rekordem byla cesta do Pávova (D1 Vmax cesta tam a kloboukatě do 120km/h zpátky) pak 7,6l/100km. Dodnes "neumím = nechci" jezdit na spotřebu, už jsem tu někde psal: Auto musí jet, ne málo žrát.
Jinak se můžu podělit o právě dokončený test. Trasu Brno - Bohumín a poté Bohumín - Brno jsem ujel dnes ve čtyřech lidech, s trvalou rychlostí v rozmezí 120-155 km/h (víc to kvůli mlze nešlo ), přičemž spotřeba vyšla 6,65 l/100km. Z minula mám na stejné trase při relativně úsporné jízdě (115-135) rekord 5,8 na sto.
Nechci ani raději vědět, za kolik bych to jel s jakoukoliv benzínovou Fábkou nebo Octávkou. O jízdních vlastnostech a pohodlí nemluvě.
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
Tie vynikajuce hodnoty spotreby boli ale hlavne kvoli tomu ze cele pobaltie sme isli plynulo okolo 90-100km. Mne spotreba vychadzala 7,2litra a to mam raz taky objem a o 500kg tazsie auto. Taku spotrebu som nikdy predtym a ani potom nezajazdilradek mb píše:Spotřebu lepší než HTP mám i já s desítkou.Laďuša mi to může potvrdit.Na 40 litrů benzínu jsme ujeli 810 km.To není zlé jet pod 5 l na 100 km,co?Běžně jezdím za 6 a nějaké drobné,teď v zimě po městě do 8 l.Línější to není,kufr oproti Fabii jako kráva,vevnitř víc místa a to vše se dá pořídit,dnes už, za 20 tisíc.Co by lidem asi vadilo je absence posilovače řízení(alespoň u mojí).
Ještě k té spotřebě:dovolená do Černé Hory,to znamená dálnice neustále 130 až 140,a potom se plácat po klikatých okreskách.A to vše za 6 l/100 km.
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
- Laďuša
- Příspěvky: 12127
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Vidíš, to mě ani nedošlo, že ty kancí tam vlastně jezdí za lepší spotřebu kvůli geografiiTrevor píše:Tie vynikajuce hodnoty spotreby boli ale hlavne kvoli tomu ze cele pobaltie sme isli plynulo okolo 90-100km. Mne spotreba vychadzala 7,2litra a to mam raz taky objem a o 500kg tazsie auto. Taku spotrebu som nikdy predtym a ani potom nezajazdilradek mb píše:Spotřebu lepší než HTP mám i já s desítkou.Laďuša mi to může potvrdit.Na 40 litrů benzínu jsme ujeli 810 km.To není zlé jet pod 5 l na 100 km,co?Běžně jezdím za 6 a nějaké drobné,teď v zimě po městě do 8 l.Línější to není,kufr oproti Fabii jako kráva,vevnitř víc místa a to vše se dá pořídit,dnes už, za 20 tisíc.Co by lidem asi vadilo je absence posilovače řízení(alespoň u mojí).
Ještě k té spotřebě:dovolená do Černé Hory,to znamená dálnice neustále 130 až 140,a potom se plácat po klikatých okreskách.A to vše za 6 l/100 km.
Radku, potvrdit tě to může spíš deník, tvoje tankovací záznamy tam jsou, ale moje paměť už to nedá, jestli to bylo pod 5 a nebo přes 5... Samozřejmě to byla paráda.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
A to právě pravda není, možná kupodivu. HTP ohřeju po městě úplně stejně jako Kalinu. Ta 40kW se roztápí až nepříjemně dlouho, ta novější 51kW stejně jako Kalina. U staré HTP a Kaliny vypínám topení, u té nové je klima, takže tam ne. Nejrychleji topila 2101, ale to tu nikoho nepřekvapí.Marek píše:To vše určitě vliv má. Ale vezmeme-li v úvahu, že podle tvrzení VW (a dle skutečnosti) je motor HTP konstrukčně na vrcholu technologií, k tomu má jen pět litrů chladiva a 2,5 litru oleje, musí se ohřívat velmi rychle.
Kupodivu po obci při teplotách kolem nuly ta 51kW se studeným motorem sežere zhruba řekněme stejně jako Kalina - na 5km cestě po městě do práce se u obou zvedne ručička teploměru kdesi pod kruháčem (cca 2,5km s kopce), u práce mám průměr s Kalinou 100% mezi 8.5-9.3 litru, s fábií mezi 8.8-9.5, což je řekněme v toleranci chyby.
Souhlasím, že HTP nejsou na dálnici. Ale do města taky ne. Je z toho mizerný výhled, klima je mizerně nastavitelná, spotřeba je v pohopsávačkách kolem Václaváku horší než u Kaliny. Ideálně tak mezi vesnicemi, žádné předjíždění, plynulá jízda kolem 50-80 km/h, pak to auto je asi opravdu schopné jet kolem 6 litrů a možná i motor pak nějaký kilometry vydrží.
Na dálnici se to rozjet na 150 klidně dá, ale trvá to a spotřeba je pak tragická, životnost motoru jde taky do kytek. Škoda auta. Do těch 115km/h bych řekl, že je to pro auto bezproblémové.
Cooper - všimněme si, že úřednící, to udělali dřív, než museli Musim trošku propagovat i pozitivní věci
radek Mb - to je 8V 1.6? Páč to mám taky, tak vím, jak to jezdí. Já mám minimum 5.3, ale ještě nikdy jsem se nepřiměl jezdit pod 85 km/h, akorát jsem jel s lehčí nohou a nepřekračoval 90 km/h. HTP bych při stejným režimu hádal tak na 6,2.
Marku, otáčkově se dá jezdit od nějakých 1700 ot., pokud nechci zrychlovat, jedn držím rychlost. Proto mám třeba nízkou spotřebu po Plzni nebo po Praze, rozjedu se na 50, dam 4, a pak to jede samo. Na červenou nebo před odbočování se brzdí motorem na 3, ta bere už od nějakých 30km/h.
Na dálnici jsem se kdysi několikrát "popasoval" se 74kW Fábií - jeden druhému neujel, mně to táhlo víc odspoda, on to pak dohnal, ale sešli jsme se na stejné maximálce.
Mhm: http://autorecenze.centrum.cz/auto-rece ... w-4784.htm
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Teepee
- Příspěvky: 4306
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Takže jen to co mi ne úplně souhlasí:Hurikán píše:Teepee nojo, jenže kromě zcela jiné konstrukce motoru (dvě vačkovky, vyvažovací hřídele, těžší setrvák, ...) a poměru vrtání zdvih (OHC je točivější, DOHC je přesný čtverec), je zásadní rozdíl v plnící a zapalovací soustavě. U DOHC je čtyřbodové vstřikování a zapalování na daleko vyšší úrovni, než je tomu u obyč. OHC. Kromě teploty vody atp., počítá třeba i s takovými věcmi, jako teplota vzduchu, teplota paliva, aktuální tlak paliva a vzduchu, ... To má docela zásadní vliv na ekonomičnost využití paliva.
O vyvažovacích hřídelích v DOHC jsem nikdy neslyšel.
Teplota vzduchu u OHC je měřena spolu s MAF (Mass Air Flow) Množství nasávaného vzduchu. (ten člen za vzduchovým filtrem)
Aktuální tlak vzduchu je pravděpodobně schován v MAP (Manifold absolute presure) Absolutní tlak vzduchu v sacím potrubí.
DOHC je podle mého mimořádně úsporný motor, ovšem když jsem neustále četl opakující se problémy s praskajícími hlavami a těsněními pod nimi, tak jsem byl rád za mé nezničitelné OHC. K tomu jedna zkušenost s ustřihlým klínkem řetězového kola rozvodů DOHC na klice, zatímco OHC se při prasknutí rozvoďáku nepotká.
Ale to není důležité, důležité je, že nejde říct, že dvoulitrový motor s výkonem cca 80kW bude úspornější.
V Peugeotu 406 může motor V6 3.0 a co tak jsem zatím pochytil, tak je rozežraný a finančně náročný na údržbu.
Jsou prostě motoroy povedené a nepovedené.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Tak jsem z magistrátu doma, Fábka dostala spz 7T3 9332. Jediná věc co mě zaráží a dost i štve-> Všude se píše že auto má ABS, jak v STK tak ve velkém techničáku. Realita je taková že autu se normálně kola na ledu a štěrku blokují, na palubce žádné ABS nesvítí....
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
A fyzicky v autě ABS je nebo není?
Je možné, že tam vůbec není a nikdy nebylo. Je možné, že tam není a původně bylo. Je možné, že tam je, ale je v poruše a aby nesvítila kontrolka, vyndali ji. Je možné, že ABS v autě je a je v poruše, kontrolka svítí a Ty už to nehul a možná ji svítit uvidíš !!!
Je možné, že tam vůbec není a nikdy nebylo. Je možné, že tam není a původně bylo. Je možné, že tam je, ale je v poruše a aby nesvítila kontrolka, vyndali ji. Je možné, že ABS v autě je a je v poruše, kontrolka svítí a Ty už to nehul a možná ji svítit uvidíš !!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)