Marek píše:S Fabií HTP lze jet za "rozumnou" spotřebu pouze tak, že celou dobu jízdy musím myslet na to, že musím jet na spotřebu. Jinak to není možné ani náhodou.
S tím myšlením na spotřebu to není tak zlé. Když jedu v obci tachometrových 55 nebo 85 po dálnici, nemusím moc myslet na spotřebu. Maximálně využívám povolený limit. Jistě, snažím se o plynulou jízdu, neprobrzdit zbytečně energii, předvídat, jestli má smysl axcelerovat, když 100 m ode mě je na semaforu červená. Když je to vhodné, vyhodím kvalt, jindy zase brzdím motorem. Zjednodušeně řečeno: Dodržuji rychlost, jezdím plynule a minimálně brzdím.
Marek píše:Já si osobně myslím, že z hlediska spotřeby rozhodně není rozhodující kubatura, ale naprosto jiná věc - tou věcí je přebytek výkonu motoru.
Vysvětlím: Pojedu-li s dvoulitrem o výkonu 150 koní a točivém momentu 180-200 Nm po dálnici rychlostí 130 km/h GPS, bude ke svému pohybu potřebovat 30-50% výkonu motoru. Pojedu-li stejnou dálnici stejnou rychlostí s Fabií HTP, bude velmi často potřebovat dvě třetiny až plný výkon motoru (a někdy při táhlých kopcích ani to nebude stačit). Výsledná spotřeba paliva bude lepší u většího motoru - malý kulhavý tříválec bude proti tomu nenažraná bestie. Tak to prostě je.....
S tímto souhlasím. Ve své době porovnávali ve SM HTP a 1,4 16V. Ve městě byl HTP o litr úspornější, mimo město o 0,6l, ale na dálnici ztrácel 0,9l. HTP není motor pro rychlé dálniční přesuny. Je třeba s ním jezdit tak, aby po většinu času pokud možno vystačil s těmi 30 až 50% výkonu. Pak se odvděčí královskou spotřebou a minimálními nároky na údržbu.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);