Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Jak již bylo psáno PP měří dobu otevření vstřiku . Tlak v liště je znám a koriguje se změnou podtlaku . Problém nastane až v době kdy někdo mechanicky zvedne tlak paliva , nebo osadí "výkonější" vstřikovače , pak to kecá .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
troufnu si nesmele podotknou, ze pokud to ma kombinovanou spotrebu 7.5 litru, tak mi to rozhodne jako usporne vozidlo neprijde. zvlast pokud si uvedomim, ze 21 let stary zigul bude mit kombinovat tak 8,5 a rekl bych, ze treba favorit nebo kde ktery stary stroj to zvladne za 8 v pohode. Jiste, ta fabie jede o neco lepe, ale proc teda probohoha tvrdi, ze to je usporne auto? Jo, Rencek Laguna 2 litr s klimou mel za svuj zivot dlouhodobou prumernou spotrebu do 8 litru. A toz tak. Netreba se k tomu asi dale vyjadrovat. Snad jen zopakuju uz recene - kdyby ta fabka zrala tak 6,5 kombinovane, pak se mame o cem bavit. 7,5 je tezka nudavik2 píše:pro zajimavost nase sluzebni HTP 12V dlouhodoba spotreba pocitana rucne kazdej mesic.
7-7,5l
najeto ted 118tis. km.
kdyz mela najeto mene, jezdila do 7l.
Takze to asi jde, kdyz se veme vpotaz ze s ni jezdi kde kdo, a dost i couracky
VAZ 2104 1.3 1989
kdyz mela mene najeto, a v lete. tak za tech 6,5 jela. Pokud se celej mesic nejezdilo jen mesto.
Jinak meli jsme leta i Felicii 1.6MPi a rekl bych ze jezdila za mene, pokusim se zjistit. A hlavne,,, byla znatelne svižnější.
S Fackem sem taky jezdil a rekl bych ze HTP teda urcite nejede lepe jak LXi 50KW.
Jinak meli jsme leta i Felicii 1.6MPi a rekl bych ze jezdila za mene, pokusim se zjistit. A hlavne,,, byla znatelne svižnější.
S Fackem sem taky jezdil a rekl bych ze HTP teda urcite nejede lepe jak LXi 50KW.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
- Laďuša
- Příspěvky: 12127
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Ítý, byl to služebák, tak se nediv, že to žralo. Dá se s tim jezdit lehce přes 6, možná i pod.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Za 6-6,5 jezdím běžně i s benzínovým dvoulitrem (samože na štrece) a povožení je to úplně jinačí, než s fábkou. Souhlasím s tímto:
Dál už to asi fakt komentář nepotřebuje.JmJ píše:proc teda probohoha tvrdi, ze to je usporne auto? Jo, Rencek Laguna 2 litr s klimou mel za svuj zivot dlouhodobou prumernou spotrebu do 8 litru.
- Laďuša
- Příspěvky: 12127
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Teď jde o to, jestli úsporný auto znamená, že má malou absolutní a nebo malou měrnou spotřebu.
Podle mě jde o to, jaká je ta absolutní
Podle mě jde o to, jaká je ta absolutní
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Vím, že veliz tu jednou popisoval, jakým způsobem je schopen se dostat na solidní spotřebu se svou HTP. Je to piánko jízda, které já drze říkám klobouková a která bohužel mnoha lidem nesvědčí. Na to, abych se z křižovatky na padesátku rychlost roztahoval půl minuty, fakt nejsem stavěnej. Neuznávám rozjezdy s kvílejícími pneumatikami, ale tohle je zase druhý extrém. A abych po dálnici jezdil do rychlosti 110 km/h - na to nemusím jet po dálnici.
Já to vidím takto (a z psaní velizova mi to tak vyplývá): S Fabií HTP lze jet za "rozumnou" spotřebu pouze tak, že celou dobu jízdy musím myslet na to, že musím jet na spotřebu. Jinak to není možné ani náhodou.
Mám něco odjeto - s mnoha vozy různých velikostí, hmotností, výkonů a kubatur. Můžu zodpovědně říci, že motor HTP žere víc než by motor jeho parametrů měl.
Můj vůz Lada 2103 (modrá - všichni si jistě pamatujete) byla klasická stará karoserie s čelním odporem jako prase, seriovým motorem 1500 lehce upraveným na 70kW a pěti rychlostmi. Vůz modelově pochází z roku 1973 - to jen tak pro pořádek. Osazen OZONem 2107 s ekonomizérem a rozdělovačem R125D, později bezkontaktem a ještě později opět R125D.
Příklad 1: Když jsem býval ještě divoch, dával jsem jí docela do těla a zakládal jsem si na tom, že jede opravdu dobře. Tento vůz dokázal v roce 2004 ujet vzdálenost Sokolov - Trnava (SK) na slovenský sraz za pět hodin a osm minut (vzdálenost 528 km). Z Prahy (nultého kilometru D1 na Chodově) do Brna-sjezdu na Pisárky jsem dojel za jednu hodinu a čtrnáct minut (průměrnou rychlostí 156 km/h). Na tuto cestu tímto způsobem jízdy (rovnajícímu se téměř letu) mi suverénně stačila jedna nádrž paliva, jejíž objem byl pomocí pivního půllitru ověřen na 39,2 litru, a v cíli mi tu a tam blikala rezerva. Průměrná spotřeba mi vyšla 6,89 l / 100 km. Rád bych podotkl, že to bylo o letních prázdninách a trasa byla jeta na zimních pneumatikách Debica Frigo (které samy o sobě mají v parném létě negativní vliv na spotřebu - to asi tušíme všichni).
Příklad 2: Devět Křížů (D1 před Brnem) - Karlovy Vary (rok 2003) pod tři hodiny čistého času - průměrnou spotřebou 6,65 l / 100 km.
Zajímalo by mě, jakou průměrnou spotřebu bych měl s Fabií HTP při stejném způsobu jízdy. Je to přece vůz o třicet let novější, nesrovnatelně modernější, elektronicky řízený, s lepšími jízdními vlastnostmi a menším čelním odporem, stejně zpřevodovanými rychlostními stupni, stejně širokými pneumatikami, výkonově téměř srovnatelný se seriovými výkonovými parametry Lady....... Typnu si, když dovolíte - devět litrů? Nu, možná víc.
Takže tímto chci souhlasit s mnoha lidmi zde, kteří mají mnohem starší vůz vyšších kubatur a přesto jezdí levněji než Fabia HTP. Hurikán má Sierru s motorem 2,0 DOHC 8V o výkonu 120 kobyl, jejíž věk už bude tutově ke dvaceti rokům (například).............
Já to vidím takto (a z psaní velizova mi to tak vyplývá): S Fabií HTP lze jet za "rozumnou" spotřebu pouze tak, že celou dobu jízdy musím myslet na to, že musím jet na spotřebu. Jinak to není možné ani náhodou.
Mám něco odjeto - s mnoha vozy různých velikostí, hmotností, výkonů a kubatur. Můžu zodpovědně říci, že motor HTP žere víc než by motor jeho parametrů měl.
Můj vůz Lada 2103 (modrá - všichni si jistě pamatujete) byla klasická stará karoserie s čelním odporem jako prase, seriovým motorem 1500 lehce upraveným na 70kW a pěti rychlostmi. Vůz modelově pochází z roku 1973 - to jen tak pro pořádek. Osazen OZONem 2107 s ekonomizérem a rozdělovačem R125D, později bezkontaktem a ještě později opět R125D.
Příklad 1: Když jsem býval ještě divoch, dával jsem jí docela do těla a zakládal jsem si na tom, že jede opravdu dobře. Tento vůz dokázal v roce 2004 ujet vzdálenost Sokolov - Trnava (SK) na slovenský sraz za pět hodin a osm minut (vzdálenost 528 km). Z Prahy (nultého kilometru D1 na Chodově) do Brna-sjezdu na Pisárky jsem dojel za jednu hodinu a čtrnáct minut (průměrnou rychlostí 156 km/h). Na tuto cestu tímto způsobem jízdy (rovnajícímu se téměř letu) mi suverénně stačila jedna nádrž paliva, jejíž objem byl pomocí pivního půllitru ověřen na 39,2 litru, a v cíli mi tu a tam blikala rezerva. Průměrná spotřeba mi vyšla 6,89 l / 100 km. Rád bych podotkl, že to bylo o letních prázdninách a trasa byla jeta na zimních pneumatikách Debica Frigo (které samy o sobě mají v parném létě negativní vliv na spotřebu - to asi tušíme všichni).
Příklad 2: Devět Křížů (D1 před Brnem) - Karlovy Vary (rok 2003) pod tři hodiny čistého času - průměrnou spotřebou 6,65 l / 100 km.
Zajímalo by mě, jakou průměrnou spotřebu bych měl s Fabií HTP při stejném způsobu jízdy. Je to přece vůz o třicet let novější, nesrovnatelně modernější, elektronicky řízený, s lepšími jízdními vlastnostmi a menším čelním odporem, stejně zpřevodovanými rychlostními stupni, stejně širokými pneumatikami, výkonově téměř srovnatelný se seriovými výkonovými parametry Lady....... Typnu si, když dovolíte - devět litrů? Nu, možná víc.
Takže tímto chci souhlasit s mnoha lidmi zde, kteří mají mnohem starší vůz vyšších kubatur a přesto jezdí levněji než Fabia HTP. Hurikán má Sierru s motorem 2,0 DOHC 8V o výkonu 120 kobyl, jejíž věk už bude tutově ke dvaceti rokům (například).............
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Ano, bez problémů. Když víš, jak na to, je to sranda .
Při konstantní rychlosti 120-130 km/h GPS to chodilo běžbě za 6,2. Nutno dodat, že benzin 98-100 oktanů (kvůli stupni komprese...). Ale to je detail.
V LPG dálka 9, couračky 10.
Při konstantní rychlosti 120-130 km/h GPS to chodilo běžbě za 6,2. Nutno dodat, že benzin 98-100 oktanů (kvůli stupni komprese...). Ale to je detail.
V LPG dálka 9, couračky 10.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Já si osobně myslím, že z hlediska spotřeby rozhodně není rozhodující kubatura, ale naprosto jiná věc - tou věcí je přebytek výkonu motoru.
Vysvětlím: Pojedu-li s dvoulitrem o výkonu 150 koní a točivém momentu 180-200 Nm po dálnici rychlostí 130 km/h GPS, bude ke svému pohybu potřebovat 30-50% výkonu motoru. Pojedu-li stejnou dálnici stejnou rychlostí s Fabií HTP, bude velmi často potřebovat dvě třetiny až plný výkon motoru (a někdy při táhlých kopcích ani to nebude stačit). Výsledná spotřeba paliva bude lepší u většího motoru - malý kulhavý tříválec bude proti tomu nenažraná bestie. Tak to prostě je.....
Vysvětlím: Pojedu-li s dvoulitrem o výkonu 150 koní a točivém momentu 180-200 Nm po dálnici rychlostí 130 km/h GPS, bude ke svému pohybu potřebovat 30-50% výkonu motoru. Pojedu-li stejnou dálnici stejnou rychlostí s Fabií HTP, bude velmi často potřebovat dvě třetiny až plný výkon motoru (a někdy při táhlých kopcích ani to nebude stačit). Výsledná spotřeba paliva bude lepší u většího motoru - malý kulhavý tříválec bude proti tomu nenažraná bestie. Tak to prostě je.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Teepee
- Příspěvky: 4306
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
No Hurikán má Sierru 2,0 DOHC (ale jen 8 ventilů). Sierra pak mohla mít taky motor 2.0 OHC s průměrnou spotřebou (co jsem tak posbíral ze zkušeností na Sierra foru) o cca 2 litry vyšší. Obzvláště ve městě byl rozdíl výraznější a naopak na dlouhých cestách se téměř stíral.
Rozdíl výkonu je 88kW vs 74kW, kroutící moment 171 vs. 154Nm.
Něco je jistě schováno v té výkonové rezervě, ale něco bude i v konstrukci motoru a dost možná (to město) době ohřevu na provozní teplotu (OHC je litinový blok, hlava, DOHC má hliníkovou hlavu, blokem si nejsem jistý).
Tabulkové spotřeby jsou: město - 120km/h - 90km/h
2.0 OHC 11,8 - 6,0 - 7,8
2.0DOHC 9,4 - 6,1 - 7,8
Já jsem s OHC jezdil za cca 10,0-11,5 litrů, jenže pojížďky do 15km, dlouhé prostoje mezi nimi - ztuhlé auto. Rekordem byla cesta do Pávova (D1 Vmax cesta tam a kloboukatě do 120km/h zpátky) pak 7,6l/100km. Dodnes "neumím = nechci" jezdit na spotřebu, už jsem tu někde psal: Auto musí jet, ne málo žrát.
Rozdíl výkonu je 88kW vs 74kW, kroutící moment 171 vs. 154Nm.
Něco je jistě schováno v té výkonové rezervě, ale něco bude i v konstrukci motoru a dost možná (to město) době ohřevu na provozní teplotu (OHC je litinový blok, hlava, DOHC má hliníkovou hlavu, blokem si nejsem jistý).
Tabulkové spotřeby jsou: město - 120km/h - 90km/h
2.0 OHC 11,8 - 6,0 - 7,8
2.0DOHC 9,4 - 6,1 - 7,8
Já jsem s OHC jezdil za cca 10,0-11,5 litrů, jenže pojížďky do 15km, dlouhé prostoje mezi nimi - ztuhlé auto. Rekordem byla cesta do Pávova (D1 Vmax cesta tam a kloboukatě do 120km/h zpátky) pak 7,6l/100km. Dodnes "neumím = nechci" jezdit na spotřebu, už jsem tu někde psal: Auto musí jet, ne málo žrát.
Bílý LADA a okřídlená spol.
To vše určitě vliv má. Ale vezmeme-li v úvahu, že podle tvrzení VW (a dle skutečnosti) je motor HTP konstrukčně na vrcholu technologií, k tomu má jen pět litrů chladiva a 2,5 litru oleje, musí se ohřívat velmi rychle. Navíc například vačkový systém pracuje téměř bez tření (vahadla mají valivá ložiska na styku s vačkami). Naopak dost nepříznivě se projevují určitě vyvažovací hřídele motoru, které jsou těžké, a setrvačník, který je těžší než u stodvacítky. To vše jsou pro město nepříznivé vlivy na spotřebu. Při dálničním provozu je to ale naopak - těžký setrvák musí motoru při plynulé jízdě pomáhat a spotřebu snižovat - nicméně je tomu přesně naopak.
Prostě dle mého názoru motory HTP jsou konstruovány na poskakování kolem komína. Rozhodně nejsou vhodné pro dálniční provoz a dlouhé štreky. Je to paskvil.
Prostě dle mého názoru motory HTP jsou konstruovány na poskakování kolem komína. Rozhodně nejsou vhodné pro dálniční provoz a dlouhé štreky. Je to paskvil.
Můž životní postoj je malinko odlišný - auto musí jet a přesto málo žrát.Teepee píše: Dodnes "neumím = nechci" jezdit na spotřebu, už jsem tu někde psal: Auto musí jet, ne málo žrát.
Naposledy upravil(a) Marek dne úte led 18, 2011 10:25, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Už se těším na 1,0 HTP.
- Přílohy
-
- Výsledky ankety jaká ropa do Fab1.
- anketa_ropa.png (4.58 KiB) Zobrazeno 361 x
Naposledy upravil(a) zelvotron dne úte led 18, 2011 10:24, celkem upraveno 1 x.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.