Cooperova 21044, 2105 a fotky ;-)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Cooper píše:
Cory píše:kolko je to km? to by sa dalo uhrat aj bez spojky.
100 km
Saša píše:Tak to je asi poslední hřebík do pomyslné rakve
Přesně tak, chtěl jsem s kombálem jet ještě na jarní sraz, ale tohle už moc nevidím :-(
nemuzu mluvit a nabizet pomoc cizich lidi ale muzes zkusit:

a) kontaktovat FOMU, umi radit bez spojky, takze by asi zvladl dojet aspon treba do km na rampu, pripadne k prerovu tam kde bydli DVK?

b) v km je rampa, na ni se da auto lepe prohlednout, nekde by tu nebo pobliz nekdo vyhrabal i vidlicku na spojku a treba nejake naradi a celkove by se ti proste dalo pomoct, pokud projevis nejaky zajem.

ja sam ti pomoct nedokazu, neb tak zrucny nejsem, ale rad prilozim ruku k dilu, pokud o to bude zajem. ja ti muzu nabidnout jen odtah, mozna najdu tu vidlicku a muzu ti umoznit pristup na rampu (pokud s tim foma bude souhlasit) a nasel bych i misto na odstaveni nekde v km.
VAZ 2104 1.3 1989
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

JmJ:

Jsi moc hodný. Auto zrovna teď stojí asi 200 metrů od rampy, takže to není takový problém, to spíš jak na tu rampu vyjet. O víkendu si pod auto ještě vlezu a zkusím oddělat prachovku a podívat se jestli něco nepůjde vidět. Pokud to bude jen vidlička, tak se to pokusím spravit, ale půlit motor rozhodně nehodlám.....
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Cooper píše:JmJ:

Jsi moc hodný. Auto zrovna teď stojí asi 200 metrů od rampy, takže to není takový problém, to spíš jak na tu rampu vyjet. O víkendu si pod auto ještě vlezu a zkusím oddělat prachovku a podívat se jestli něco nepůjde vidět. Pokud to bude jen vidlička, tak se to pokusím spravit, ale půlit motor rozhodně nehodlám.....
pak jedine muzu nabidnout pomocnou ruku, silikon pro motory, nejake naradi a blbe kecy ;-)
VAZ 2104 1.3 1989
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

JmJ píše:pak jedine muzu nabidnout pomocnou ruku, silikon pro motory, nejake naradi a blbe kecy
Jestli bude potřeba tak se určitě ozvu....nevíš kde saša popisuje výměnu té vidličky?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Cooper píše:
JmJ píše:pak jedine muzu nabidnout pomocnou ruku, silikon pro motory, nejake naradi a blbe kecy
Jestli bude potřeba tak se určitě ozvu....nevíš kde saša popisuje výměnu té vidličky?
covece to nevim, kde o tom pise. ale mam mozna spojkovy kos, na kterem to muzes nacvicit :lol:
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Přesně tak jak napsal Majo2103 . Za 1 a startér , Nebo nastartovat , roztlačit auto a šup tam za 1 . Vše to chce dělat s citem . Synchron tam danou rychlost sam "pustí" až jsou srovnané otáčky motoru a hnané hřídele příslušného qaltu . "Směrem" nahoru se v momentě puštění plynu postrčí fofr klacek do neutrálu a mírným tahem/tlakem (dle toho z jaké rychlosti řadíme) držíme páku až spadnou otáčky motoru rychlost tam doslova skočí .
Pokud řadíme na nižší kvalt je to tropchu složitější ale po několika pokusech to jde jako profíkovi . První fáze vyřazení je totožná jen páku necháme volně v neutrálu přidáme plyn ať motor zvýší otáčky (lépe více) a v momentě když začnou otáčky klesat chytíme páku a zas mírným tahem/tlakem "nutíme" páku do zvoleného rychlostního stupně - až tam skočí .
Popisovat je to složité naučit se to dá za pár minut a pak nikdo nepozná že řadíte bez spojky , dokonce je jízda plynulejší .
Rada : řaďte při trochu větších otáčkách než normálně (kolem 3000 ot/min) jde to lépe než s podtočeným motorem kde je málo času na řazení .
Moje nejdelší "nedobrovolná" trasa byla asi z 35km D1 do Jugoslávie a zpět cca 2600km (přece mi cestu nezkazí nějaká páka za 40kč :P ) A asi 2X dobrovolně (sázka) na trase LTM - Ostrava .
Studený motor nechte nejprve zahřát . Dojezdy ke křižovatkám si pečlivě rozmyslete a včas odřazujte až za 1 a pak klidně pomalu a z dálky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Cooper píše:Auto zrovna teď stojí asi 200 metrů od rampy, takže to není takový problém, to spíš jak na tu rampu vyjet
No pokud se dá dostat za rampu, máš druhé auto a dost dlouhé lano tak by to mělo jít :-D

Jestli si vzpomenu pokusím se v garáži onu akci nacvičit na vyndané převodovce. Případně mohu posloužit blbou radou, skromným nářadím popřípadě nějakým zvedacím systémem :-D.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Presne ako pisal Saša, len dodam, ze pri vyradeni pocas brzdenia motorom, treba trosicku pridat, aby vyradenie neslo tazko.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Cooper píše:a při vjezdu do obce mi začal měknout spojkový pedál. Po ujetí kilometru už šlo všechno přes zuby a nemohl jsem už ani jedničku vyřadit.
Pokud začal měknout, tak bych si tipnul, že to bude něco jiného, než zlomená vypínací packa. Já se kloním ke špatné hydraulice.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tak , auto v momentě vyřazování nesmí zrychlovat ani spomalovat motorem . Vyřazení bez spojky provádím praktivky vždy kdy chci "zařadit" jen neutrál , v tomto případě je mačkání spojky zcela zbytečné .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Ivo píše:Pokud začal měknout, tak bych si tipnul, že to bude něco jiného, než zlomená vypínací packa. Já se kloním ke špatné hydraulice.
No jo, jenže nepomáhalo odvzdušňování, nic. Přitom pracovní válec normálně chodí až do koncové polohy a nic z něj neteče. Na pracovním válci jsem spojku seřídil až na konec závitu, tedy na maximální zdvih pístu. Váleček s vidličkou hýbe, ale spojka nefunguje. Krom toho vidličkou pohnu vcelku snadno rukou...
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Nemělo by být vidět že hydraulika je v pořádku?? Pokud šlapneš na spojku a někdo se mrkne jestli se páka hýbe a je všechno v pořádku (vracet by ji měla pružina).

Po asi 10 minutách snažení v garáži se mi podařilo nasadit vydličku na ložisko, aniž bych strčil ruku do koše, ale díval sem se dovnitř a ložisko sem měl v ideální poloze.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Mrkni pod manžetu a bude jasno . Buď se zlomila nebo prošla durch opěrná kulička . Kdyby praskla talířová pružina tak by spojka šla také extrémně zlehka , šlo by řadit zato by ale spojka klouzala .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Saša píše:Mrkni pod manžetu a bude jasno
Přesně tohle mě napadlo. U auta budu ale až o víkendu. Takže v neděli budu chytřejší. Pokud se ale zničil přítlačák, nový kupovat rozhodně nebudu. Já osobně si myslím že se stalo něco přímo se spojkou, nikoli s jejím ovládáním. Jak jsem nedávno psal, na neutrál mi něco v převodovce chrastilo, někdy. Možná že to má souvislost. Jinak auto má teď najeto 112 tisíc.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Vypadá to,že si se úspěšně zařadil ke dvojici Plavec-Gery.Nyní již budete trio smolařů.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“