MartasBrno píše:Asi jim ty auta vyšla řádově levněji než ten efekt a práce někoho kdo by ho dělal...
Neměl jsem na mysli udělat celou nehodu "virtuálně" pomocí počítadla. Spíš jsem myslel provést ji jen náznakem. Sice by to nebylo asi tak "akční", ale účel by byl splněn taky.
A jak píše JmJ - je to možné, vyloučit se to nedá. Jenže konkrétně Simca evidentně úplně normálně jezdila, interiér se zdál býti poměrně dost zachovalý a lak byl určitě letitý. Dost pochybuju, že by se filmaři při stříkání auta zalamovali s používáním matovacích přísad atp.
MartasBrno píše:Každopádně mne (obor se nezapře) zaujalo to 7mi hlavé video a možnost posouvat obraz po půlsnímcích. docela fajn. Kolik pruhů v obraze to dělá? Jako ten počet hlav bude mazec a smo že piezo vychylování hlav do deformované dráhy taky... nemáš Thomsona?

Tenhle dotaz od Tebe mě vůbec nepřekvapuje. Rád ale odpovím.
Ne, Thomsona nemám. Mám sedmsetosmašedesátku Philipse. Je to sice jen takové poloS-VHS, ale pro mé potřeby naprosto dostačuje. Když jsem video kupoval, tak jsem chtěl devětsetdevětašedesátku s velkou střižnou a zabudovaným mixpultem, jenže přes 40 tKč jsem na něj tehdy neměl. Tak jsem nakonec za necelých 30 tKč koupil tu sedmsetosmašedesátku. Mechanika je v obou identická, trikové a střihové možnosti jsou menší, ale dostačující, Signálová cesta je hybridní - přehrávací je plnohodnotné S-VHS s rozlišením do 4,7 MHz, ale záznam je jen VHS. Důležité jsou ale dva faktory. První je, že šířka záznamu je téměř 3,5 Mhz, což je přes 260 řádků (s korekcí až 310) a druhý je extrémě nízký jitter - pod 70 ns, což je hodnota téměř profesionálního stroje. Běžná videa mají 150-260. Díky tomu je obraz krásně ostrý, čistý a zejména klidný!, k čemuž přispívají i dobré hodnoty odstupu signál/šum.
Ad pruhy v obraze - při stojícím obrazu/časové lupě v obrazu žádné pruhy nejsou. Statický obraz je totiž digitalizovaný. Při zrychlených režimech je obraz až do třínásobku zcela čistý, u některých záznamů i při pětinásobku. Od sedminásobku se začínají objevovat dva tenoučké proužky, při devítinásobku jsou tuším tři a při jedenáctinásobku asi čtyři. Pro zpětný chod platí to samé, jen s tím rozdílem, že při všech zpětných režimech se standartně objevuje centrální proužek. K jeho eliminaci by byl nutný buben s naklápěním, což tady bohužel není. Co by za tu cenu člověk ještě chtěl, že.
Jak už jsem psal. Se strojem jsem v zásadě spokojen. Umí ozvučovat, stříhat, umí stříhat i tzv. "na zvuk", čili původní zvuk zůstává a v místě střihu se nahradí jen obraz, umí řídit jiné video/kameru atp. Samozřejmostí je zcela čistý střih bez jakýchkoliv rušivých přechodových jevů. Ale ze všeho nejlepší je naprostá pohoda a operativnost ovládání. Na to žádné DVD doteď nemá. Původně jsem si říkal, že sedmsetosmašedesátka bude krátkodobě hlavní video a až dokoupím ještě devětsetdevětašedesátku, stane se z ní příspěvkový stroj. Jenže se časem trošku změnily priority a na nákup dalšího (ještě dražšího) videa už nedošlo. Teď už video používám jen rekreačně a na to mě ta sedmsetosmašedesátka úplně stačí.