Kewintova 2107
Moderátor: Moderátoři
jou teraz ma to tak napadlo, síce trošku OT ale snáď to Kewintovi nebude vadiť. Všetci, ktorí sa tu zaoberáte nastavovaním motora, nastavujete medzeru medzi vačkou a vahadlom podľa škáromera alebo na to niekto využíva aj nejaký presný merací prístroj?
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
A beztak je měrka naprosto dostačující. Aneb když tam má bejt 0,15, tak co by nestačilo to nastavit na 0,15 měrkou?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
pýtam sa, lebo mam známeho ktorý sa koncom 60tych rokov školil v Togliatti na servisovanie vozidiel značky Žiguli a tuším nastavoval motory na prvých VAZ 2101 ktoré zišli z výrobného pásu. Keď sa vracal domov doniesol si jeden z prvých žiguli 1200 ešte pred ich oficiálnym predajom u nás, a taktiež aj prístroj na nastavovanie ventilov a originál VAZ stroboskopickú lampu. vysvetľoval mi, že ventily nastavuje na 3 body t.j. vačka, vahadlo, ventil. Nepýtajte sa ma zatiaľ ako, na jar idem k nemu na nastavenie motora a potom to vo svojej téme aj zreferujem že ako.Ľudia, ktorí ku nemu chodili nstavovať motor ho veľmi chválili a v servisoch kedysy doslova čumeli ako majú motor nastavený. Videl som jeho robotu a motor ktorému nastavoval ventily a napol reťaz mal zvuk ako nový a to vraj jeden ventil klepal lebo už sa nedal nastaviť. ten agregát mal cez 150 000 km.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
na měrku ne protože kdyby jsi se podíval na povrch vačky a vahadla tak jsou na sebe zaběhnuté-nemají uplně hladký povrch ale jaksi poškrábaný nebo miniaturně drážkovaný a měrka ti změří vůli právě na těch vrcholech drážek-seřizovat měrkou ano, ale na nových nebo na málo jetých motorech-na motorech které mají okolo 100 000 je lépe seřídit to "na ruku"-znám takovýho mistra co seřizuje vůli bez měrky a jen uchopí vahadlo "zacloume"s ním a buď je to dobrý nebo to došteluje-když jsem to viděl poprvé nechápal jsem ale jezdím k němu už 10 let a neměl jsem problém-je to starší pán už v důchodu-žiguly dělal celej život......Laďuša píše:A beztak je měrka naprosto dostačující. Aneb když tam má bejt 0,15, tak co by nestačilo to nastavit na 0,15 měrkou?
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta, přesně takhle jsem šteloval volhu, ale jen z důvodu, že jsem neměl měrku. Myslím si teda, že je to kravina takhle štelovat, protože ty drážky určitě nejsou tak hluboký, aby to mělo nějakej velkej vliv na těch 0,15, maximálně pár procenty. A jestli jo, tak je vačka, vahadlo, nebo obojí na vyhození.
Štelování "na ruku" jsem taky už jednou zkoušel a to byste se divili, kolik otáček štelovacího šroubu je mezi vůlí 0,15 a 0. Měrku jsem sice měl, nicméně po nastavení vůlí na 0,15 měl motor stále zvuk jako diesel-vačka i vahadla nové (a to šteluju sací na těsných 0,15, výfuký na suvný 0,15). Po seřízení "na ruku" motor zázračně utichnul, nicméně naměřená vůle byla 0,09. Tudíž jsem majiteli doporučil, ať vůli seřídí nejpozději při 10 000km. Byl u mě po nějakých 6 000km a vůle se ani nehnula ¨. Pravda, s motorem jezdí jak důchodce ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
normálne deklarovaný interval na nastavenie ventilov je 10 000 km, ten môj známy hovorí aj že po jeho nastavení garantuje 15 000 km. asi je to fakt o tom ako sa nastavia
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Nejde o to jak jsou ventily nastaveny, ale hlavně o to, jak s autem jezdíš. Pokud budeš jezdit klidně a motor nepřetěžovat, ventilová vůle se nijak zásadně nepohne. Ovšem pokud dáš motoru pěkně pokouřit, po 5 000km budou vůle sakra mimo ... Nic proti, pán toho může garantovat hromadu, nicméně toto nemá se správným seřízením co dělat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
On to garantoval pri normalnom užívaní auta. samozrejme, že na celkovú životnosť motora prípadne aj na interval nastavovania má vplyv spôsob jazdy konkrétneho šoféra, či vytočíš studený motor alebo si to dovolíš až pri motore zohriatom na prevádzkovu teplotu a pod... ak niekto jazdí s autom ako prasa tak musí meniť častejšie aj iné veci čapy, ložiská, brzdové doštičky...
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
- Kewint
- Příspěvky: 1683
- Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem mu koupil k vanpcům kola, za to jak se chová . Středové pokličky už mám sehnané se znakem Lada,a lak se taky chystá ,ale ještě nevím jaký .
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!