olejové náplně - jak povolit vše zarezlé/zatuhlé
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Úderovej šroubovák, v Tůmovi doporučovanej na povolení šroubů, co drží dveře. Brutální věcička, ale všechnu rez taky nezvládne
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
kdyz uz piseme o zarezlych zavitech- na druhem aute mi pri STK nasli porusene brzdove hadice na zadku. Tak auto na zvedak, sroubeni neslo povolit az se sestihran ozvejkal. Nastrikal jsem to deblock oilem od innotecu a nechal byt. nez jsem koupil nove hadicky a taky trubku ubehl vic nez mesic, pak auto na zvedak, zabrat sikovkama a hele- sroubeni povolilo.. nevim, jestli jde o zazracny olej a nebo pracoval cas...Osobne nemam rad, kdyz se neco utahuje"na krev". To se vzdycky s kamosem co mi na aute dela pohadame. On radeji vsecko fest..
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Něco fest ... něco na cit.jiri.k píše:Osobne nemam rad, kdyz se neco utahuje"na krev". To se vzdycky s kamosem co mi na aute dela pohadame. On radeji vsecko fest..
Od čeho máme tabulky dotahovacích momentů?
Ostatně ne každý má ihned po ruce momentový klíč ... radši dva (pro "malé" a "velké" momenty).
A další věc, kterou každý (často ani já ) nedělá: dobré promazání šroubů a matek. Na některé spoje se ani nedoporučuje.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Vypouštěcí zátky na LADĚ ale utahovací moment stanovený nemají, to mají "novější" auta, nebo prostě u Sierry bylo 20-25Nm, u Peugeota je pro převodovkové zátky 20Nm, motor není stanoven, ale bude na tom obdobně (hliníková vana).
U LADY jsem si díky ořechu z Goly mohl utažení momentovým klíčem dovolit, myslím že jsem dával 20Nm, ale při kalibraci klíče se ukázalo, že musel asi silně podměřovat, tudíž i skutečných 15Nm bude zřejmě stačit.
Rád dotahuju věci na cit, prostě když materiály sednou, tak stačí. A když to má echt držet, chce to ještě fousek, aby se materiály závitů lehce natáhly, sesedly se podložky, těsnící kroužky atp.
Což je problém u kónické zátky LADA, kde dotahování do dosednutí díky kuželovitému tvaru zátky neexistuje.
Na její povolení je buď rána kladivem, ale mně se více osvědčilo nahřát okolí zátky horkovzdušnou pistolí (překvapivě to obvykle stačí a pomáhá).
A nebojte, vím že to moc řeším Jenže u Peugeota už jsem na foru četl pár nářků na stržený závit vany.
U LADY jsem si díky ořechu z Goly mohl utažení momentovým klíčem dovolit, myslím že jsem dával 20Nm, ale při kalibraci klíče se ukázalo, že musel asi silně podměřovat, tudíž i skutečných 15Nm bude zřejmě stačit.
Rád dotahuju věci na cit, prostě když materiály sednou, tak stačí. A když to má echt držet, chce to ještě fousek, aby se materiály závitů lehce natáhly, sesedly se podložky, těsnící kroužky atp.
Což je problém u kónické zátky LADA, kde dotahování do dosednutí díky kuželovitému tvaru zátky neexistuje.
Na její povolení je buď rána kladivem, ale mně se více osvědčilo nahřát okolí zátky horkovzdušnou pistolí (překvapivě to obvykle stačí a pomáhá).
A nebojte, vím že to moc řeším Jenže u Peugeota už jsem na foru četl pár nářků na stržený závit vany.
Bílý LADA a okřídlená spol.
nekdy se lze docist, ze momentove klice nezohlednuji licovani zavitu a tim padem sice u tesneho zavitu je spravny moment dotazeni, ale soucastky nejsou spravne pritazene k sobe. Proto se v prumyslu exponovane spoje dotahuji "na natazeni sroubu" a pochopitelne, nelze tako natazeny sroub pouzit opakovane. I nektere motory to tak maji u sroubu co drzi hlavu..
Když mě viděl starý ČSAĎák, jak potírám šrouby kol u Pragy-S5T grafitovou vazelinou, říkal :"Jen si ji piplej, až ztratíš kolo, budeš to dělat jako já - odmastit, pochcat a dobře dotahnout".Luděk Musil píše: ...A další věc, kterou každý (často ani já ) nedělá: dobré promazání šroubů a matek. Na některé spoje se ani nedoporučuje.
L.
nevim jak u Pragy. Potiram srouby grafitem vzdycky(nekdy lepidlo na specialni spoje). vsechny, tedy i srouby kol. Zatim me zadne neupadlo. Ale narozdil od kamosu co to nedelaji, nemusim skakat na pulmetrove trubce abych kolo povolil.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Myslím si, že upadnutí kola z důvodu povolení šroubů je krajně nepravděpodobné. Šroub se totiž povoluje postupně a jakmile se vytvoří vůle, začne kolo mlátit tak, že rozumný řidič zastaví a podívá se, co se děje. Jednou před mnoha lety jsem zapomněl dotáhnout šrouby. Bylo to u Dacie, která měla pouze 3 šrouby. Po chvíli jízdy se ozval značný hlomoz a já hned věděl, která bije. Zastavil jsem, dotáhl šrouby a jel dál.
Naposledy upravil(a) veliz dne čtv pro 16, 2010 21:47, celkem upraveno 1 x.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
- Paťo Zvolen
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Dotiahnutie ....
Dovolil by som si súhlasiť s kolegom vyššie ohľadom odpadnutia kolesa z dôvodu nepritiahnutia matíc.
Príklad.: Cca pred 2 rokmi som na jednej Off akcii na tankodrome dostal defekt a tak sem to na mieste pomocou opravnej sady plátali a následne pod výfukom Patrola "vulkanizovali". V zhone a pod vplyvom zmrákania sa auto síce "postavilo" na kolesá, avšak poriadne dotiahnuť na to sa už akosi pozabudlo. Následne som s autom prešiel vyše 200km kým mi v palici trklo, že sa matice dotiahli len zľahka. Okamžite som zastavil a zjednal nápravu. Napriek tomu, že z 5 poriadne (teda rukou sa nedali )držali asi 2 tak sa ani búchanie ani iná katastrofa nekonala. Takže toľko z praxe.
Príklad.: Cca pred 2 rokmi som na jednej Off akcii na tankodrome dostal defekt a tak sem to na mieste pomocou opravnej sady plátali a následne pod výfukom Patrola "vulkanizovali". V zhone a pod vplyvom zmrákania sa auto síce "postavilo" na kolesá, avšak poriadne dotiahnuť na to sa už akosi pozabudlo. Následne som s autom prešiel vyše 200km kým mi v palici trklo, že sa matice dotiahli len zľahka. Okamžite som zastavil a zjednal nápravu. Napriek tomu, že z 5 poriadne (teda rukou sa nedali )držali asi 2 tak sa ani búchanie ani iná katastrofa nekonala. Takže toľko z praxe.
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Já bych řek, že to bude případ od případu. Znam případ, kdy kolo, tušim na Xantii to bylo, odešlo od auta a posádka si toho všimla, až když je prostě předjelo
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás