olejové náplně - jak povolit vše zarezlé/zatuhlé

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Úderovej šroubovák, v Tůmovi doporučovanej na povolení šroubů, co drží dveře. Brutální věcička, ale všechnu rez taky nezvládne :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

kdyz uz piseme o zarezlych zavitech- na druhem aute mi pri STK nasli porusene brzdove hadice na zadku. Tak auto na zvedak, sroubeni neslo povolit az se sestihran ozvejkal. Nastrikal jsem to deblock oilem od innotecu a nechal byt. nez jsem koupil nove hadicky a taky trubku ubehl vic nez mesic, pak auto na zvedak, zabrat sikovkama a hele- sroubeni povolilo.. nevim, jestli jde o zazracny olej a nebo pracoval cas...Osobne nemam rad, kdyz se neco utahuje"na krev". To se vzdycky s kamosem co mi na aute dela pohadame. On radeji vsecko fest..
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

jiri.k píše:Osobne nemam rad, kdyz se neco utahuje"na krev". To se vzdycky s kamosem co mi na aute dela pohadame. On radeji vsecko fest..
Něco fest ... něco na cit.
Od čeho máme tabulky dotahovacích momentů?
Ostatně ne každý má ihned po ruce momentový klíč ... radši dva (pro "malé" a "velké" momenty).
A další věc, kterou každý (často ani já :oops: ) nedělá: dobré promazání šroubů a matek. Na některé spoje se ani nedoporučuje.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Když sem nemoch najít 12tku imbus, tak sem vytasil desítku trubkáč myslim.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Vypouštěcí zátky na LADĚ ale utahovací moment stanovený nemají, to mají "novější" auta, nebo prostě u Sierry bylo 20-25Nm, u Peugeota je pro převodovkové zátky 20Nm, motor není stanoven, ale bude na tom obdobně (hliníková vana).
U LADY jsem si díky ořechu z Goly mohl utažení momentovým klíčem dovolit, myslím že jsem dával 20Nm, ale při kalibraci klíče se ukázalo, že musel asi silně podměřovat, tudíž i skutečných 15Nm bude zřejmě stačit.
Rád dotahuju věci na cit, prostě když materiály sednou, tak stačí. A když to má echt držet, chce to ještě fousek, aby se materiály závitů lehce natáhly, sesedly se podložky, těsnící kroužky atp.
Což je problém u kónické zátky LADA, kde dotahování do dosednutí díky kuželovitému tvaru zátky neexistuje.
Na její povolení je buď rána kladivem, ale mně se více osvědčilo nahřát okolí zátky horkovzdušnou pistolí (překvapivě to obvykle stačí a pomáhá).
A nebojte, vím že to moc řeším :wink: Jenže u Peugeota už jsem na foru četl pár nářků na stržený závit vany. :!:
Bílý LADA a okřídlená spol.
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

nekdy se lze docist, ze momentove klice nezohlednuji licovani zavitu a tim padem sice u tesneho zavitu je spravny moment dotazeni, ale soucastky nejsou spravne pritazene k sobe. Proto se v prumyslu exponovane spoje dotahuji "na natazeni sroubu" a pochopitelne, nelze tako natazeny sroub pouzit opakovane. I nektere motory to tak maji u sroubu co drzi hlavu..
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

proc nahrivat okoli zatky vypuste, kdyz olej je nejlepe vypoustet teply. Tedy vana ohrata...

Ale jinak dneska uz nahrivam skoro vsechno, horkovzduska se stala nepostradatelnym pomocnikem!
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

pokud nechce zarezlý závit poslouchat a povolit, je dobré mu trochu namlátit, když neposlouchá ani potom, musí ruka s kladivem také přitvrdit, většinou se umoudří a nakonec povolí, ale existují i takový jedinci, na které platí už jen autogen nebo flexa. :violent1:
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Luděk Musil píše: ...A další věc, kterou každý (často ani já :oops: ) nedělá: dobré promazání šroubů a matek. Na některé spoje se ani nedoporučuje.
L.
Když mě viděl starý ČSAĎák, jak potírám šrouby kol u Pragy-S5T grafitovou vazelinou, říkal :"Jen si ji piplej, až ztratíš kolo, budeš to dělat jako já - odmastit, pochcat a dobře dotahnout".
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

nevim jak u Pragy. Potiram srouby grafitem vzdycky(nekdy lepidlo na specialni spoje). vsechny, tedy i srouby kol. Zatim me zadne neupadlo. Ale narozdil od kamosu co to nedelaji, nemusim skakat na pulmetrove trubce abych kolo povolil.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

Myslím si, že upadnutí kola z důvodu povolení šroubů je krajně nepravděpodobné. Šroub se totiž povoluje postupně a jakmile se vytvoří vůle, začne kolo mlátit tak, že rozumný řidič zastaví a podívá se, co se děje. Jednou před mnoha lety jsem zapomněl dotáhnout šrouby. Bylo to u Dacie, která měla pouze 3 šrouby. Po chvíli jízdy se ozval značný hlomoz a já hned věděl, která bije. Zastavil jsem, dotáhl šrouby a jel dál.
Naposledy upravil(a) veliz dne čtv pro 16, 2010 21:47, celkem upraveno 1 x.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Dotiahnutie ....

Příspěvek od Paťo Zvolen »

Dovolil by som si súhlasiť s kolegom vyššie ohľadom odpadnutia kolesa z dôvodu nepritiahnutia matíc.
Príklad.: Cca pred 2 rokmi som na jednej Off akcii na tankodrome dostal defekt a tak sem to na mieste pomocou opravnej sady plátali a následne pod výfukom Patrola "vulkanizovali". V zhone a pod vplyvom zmrákania sa auto síce "postavilo" na kolesá, avšak poriadne dotiahnuť na to sa už akosi pozabudlo. Následne som s autom prešiel vyše 200km kým mi v palici trklo, že sa matice dotiahli len zľahka. Okamžite som zastavil a zjednal nápravu. Napriek tomu, že z 5 poriadne (teda rukou sa nedali )držali asi 2 tak sa ani búchanie ani iná katastrofa nekonala. Takže toľko z praxe.
Lada Niva 1.6 LPG - teraz pevne verím, že sa o ňu vzorne stará už nový majiteľ
Dacia Duster 4x4 vo výhľade
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Hm,tak mě,když jsem začínal jezdit náklaďákama,upadnula dvojmontáž na Avii.A bylo to tak rychlé(od drnčení po upadnutí),že jsem ani nestačil zastavit.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

zrejme je u nakladaku / osobaku velkej rozdil......... nastesti...
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Já bych řek, že to bude případ od případu. Znam případ, kdy kolo, tušim na Xantii to bylo, odešlo od auta a posádka si toho všimla, až když je prostě předjelo :shock:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“