PPS12
Moderátor: Moderátoři
- Teepee
- Příspěvky: 4314
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
PPS12
Znáte někdo tenhle stroječek nějak důvěrněji? Nějaké fígle, náměty na drobná vylepšení, zajímavosti z provozu?
Pro neznalé: http://www.youtube.com/watch?v=aE3hg07iUNM
Pro neznalé: http://www.youtube.com/watch?v=aE3hg07iUNM
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
jen vim o ND na tyto skvosty, jelikoz jsou to motory z trosek
http://sdhsport.wz.cz/vyrobek.php?id=10
http://sdhsport.wz.cz/vyrobek.php?id=18
a jinak jeste upravy motoru na vyssi vykony, coz bych uvital spise u silnicnich stroju
http://sdhsport.wz.cz/vyrobek.php?id=9
http://sdhsport.wz.cz/vyrobek.php?id=10
http://sdhsport.wz.cz/vyrobek.php?id=18
a jinak jeste upravy motoru na vyssi vykony, coz bych uvital spise u silnicnich stroju
http://sdhsport.wz.cz/vyrobek.php?id=9
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Teepee
- Příspěvky: 4314
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Zajímá mě, jestli jsou na soutěže povolený úpravy mašin a pokud ano tak jaký. Našel jsem v pravidlech, že mašina má být origo dle specifikací výrobce a podle nich se řadí do své kategorie. Ale protože o tom z praxe vůbec nic nevím, tak se rozhlížím kde se dá.EMI píše:co konkrétně by tě zajímalo? dělam strojníka u hasičů.
Teď jen teoreticky, protože doba kdy budeme ve výkonu limitovaní mašinou je zatím v nedohlednu a třeba na takovou potřebu ani nedojde.
Pak bych rád znal graf toho motoru (mašiny jako celku), v jakých otáčkách to nejlíp tlačí, saje atp. Návod je jedna věc, ale rád si poslechnu někoho zkušenýho, protože nevěřím že to stačí nastartovat, přidat nějak plyn, pustit vývěvu a když je voda tak plnej a tradá.
Údržba je pak asi jasná, hodnoty pro ventily předstih si člověk někde najde, Olej bych viděl tak Super Mogul, Super Mogul Stabil a nějaký hodnoty a postupy ke GO bych zatím neřešil.
Bílý LADA a okřídlená spol.
To má vývěvu ? nebo jde o ejektorové sání vody ?Teepee píše:pustit vývěvu
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
No tak nejdřív začnu pro nehasiče: PS 12 je přenosná stříkačka, číslo udává množství dodávané vody ve stovkách l za minutu (čili 1,2 kubíku/min.) neni to obsah motoru jak si někdo myslí: např. PS8 má taktéž motor 1200 ccm ale dává pouze 0,8 kub./min. Shodou okolností má právě PS12 motor škoda 1200 (buď typ 1202 nebo 1203), lze použít i TAZ 1500 (technicky), vývěva je plynová na výfukové plyny. originálně se startuje klikou a nemá baterku, pouze magneto (některé české - PAL, jiné švýcarské Scintilla). Většinou se ale dnes upravují na bateriové zapalování s rozdělovačem a startérem. Vývod vody má 2x 75 ("B"), originální karburátor je jednokomorovej jikov jako (např. na š100 nebo mb1000)
No a teď se dostanu k těm pravidlům: Záleží na dané soutěži, resp. lize, které se zúčastníš. Zpravidla jsou ligy okresní nebo krajské. Pravidla stanovuje většinou odborná rada velitelů při okresním sdružení dob. hasičů. Teď budu mluvit za sebe: v pravidlech pošumavské hasičské ligy je napsáno, že stříkačka může být použita PS12 nebo PS12 s motorem TAZ 1500 bez zjevných úprav. to je právě u nás docela svárem problémů. čili zvenku nesmí být poznat úpravy. co nacpeš dovnitř je sice zakázaný ale těžko prokázatelný proto doporučuji zjistit jaký pravidla pro danou soutěž platí, jak říkam liší se podle okresů (krajů) a dokonce někdě běží víc soutěží paraelně (např. u nás PHL a ZČL)
úpravy ... to by vydalo na román, nejčastěji se dává větší oběžný kolo do čerpadla, pro různě našláplý motory je třeba volit vhodnou šířku kola, od určitý šíře se navíc musí dávat i větší spirální skříň. dále se dává hodně planetová převodovka, tu doporučuju, udělá hodně - ideální obrátky čerpadla jsou totiž menší než motoru (čerpadlo v obrátkách potom "krájí" vodu.
Teepee pokud chceš našlápnout mašinu, tak mam k dispozici nějaký díly ze starších variant tý naší, ev. byl by i motor (nutno řešit s radou našeho SDH). Nebo jestli chceš, tak mi přivezte mašinu a něco s tim uděláme už jsem jich takhle postavil víc. ale jako všechno je to o penězích, bohužel jinak pokud jde o díly vč. tuningových, tak něco je na x-flame a nebo velmi dobrý zkušenosti mam s firmou zábranský
No a teď se dostanu k těm pravidlům: Záleží na dané soutěži, resp. lize, které se zúčastníš. Zpravidla jsou ligy okresní nebo krajské. Pravidla stanovuje většinou odborná rada velitelů při okresním sdružení dob. hasičů. Teď budu mluvit za sebe: v pravidlech pošumavské hasičské ligy je napsáno, že stříkačka může být použita PS12 nebo PS12 s motorem TAZ 1500 bez zjevných úprav. to je právě u nás docela svárem problémů. čili zvenku nesmí být poznat úpravy. co nacpeš dovnitř je sice zakázaný ale těžko prokázatelný proto doporučuji zjistit jaký pravidla pro danou soutěž platí, jak říkam liší se podle okresů (krajů) a dokonce někdě běží víc soutěží paraelně (např. u nás PHL a ZČL)
úpravy ... to by vydalo na román, nejčastěji se dává větší oběžný kolo do čerpadla, pro různě našláplý motory je třeba volit vhodnou šířku kola, od určitý šíře se navíc musí dávat i větší spirální skříň. dále se dává hodně planetová převodovka, tu doporučuju, udělá hodně - ideální obrátky čerpadla jsou totiž menší než motoru (čerpadlo v obrátkách potom "krájí" vodu.
Teepee pokud chceš našlápnout mašinu, tak mam k dispozici nějaký díly ze starších variant tý naší, ev. byl by i motor (nutno řešit s radou našeho SDH). Nebo jestli chceš, tak mi přivezte mašinu a něco s tim uděláme už jsem jich takhle postavil víc. ale jako všechno je to o penězích, bohužel jinak pokud jde o díly vč. tuningových, tak něco je na x-flame a nebo velmi dobrý zkušenosti mam s firmou zábranský
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
- Majo2103
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
- Bydliště: Ploské 79
- Kontaktovat uživatele:
EMI to pekne zhrnul.Ja len prispejem svojou troškou......
Čo sa týka úprav,tak u nás je to podobne.Teda že na stroji nesmú byť žiadne viditeľné úpravy.....to,že motor má obsah od 1500 až po 2000ccm a obežné kolo v čerpadle má lopaty ako na vodnom mlyne,nikoho trápiť nemusí,keďže to nie je vidno.....
A čo sa týka obsluhy,tak ano.....naberes vodu,pridas plny a čakáš,kto to poserie a vyvevu na sutazi by som nepouzival......ovela rychlejsi sposob je nabrat vodu do savice a strojnik len caka s otvorenou klapkou na strane plynu kým vystrekne voda,klapku zavrie,prida a caka...... tu je to pekne vidno http://www.youtube.com/watch?v=CtTV6DMgY3g
Na to však je treba mať buďto silného naberača,ale ideálne makšie savice najlepšie so športovými koncovkami,ktoré majú na šrubeni tesnenia,takže ich netreba doťahovať na fest,aby to neťahalo falošný vzduch......
Čo sa týka úprav,tak u nás je to podobne.Teda že na stroji nesmú byť žiadne viditeľné úpravy.....to,že motor má obsah od 1500 až po 2000ccm a obežné kolo v čerpadle má lopaty ako na vodnom mlyne,nikoho trápiť nemusí,keďže to nie je vidno.....
A čo sa týka obsluhy,tak ano.....naberes vodu,pridas plny a čakáš,kto to poserie a vyvevu na sutazi by som nepouzival......ovela rychlejsi sposob je nabrat vodu do savice a strojnik len caka s otvorenou klapkou na strane plynu kým vystrekne voda,klapku zavrie,prida a caka...... tu je to pekne vidno http://www.youtube.com/watch?v=CtTV6DMgY3g
Na to však je treba mať buďto silného naberača,ale ideálne makšie savice najlepšie so športovými koncovkami,ktoré majú na šrubeni tesnenia,takže ich netreba doťahovať na fest,aby to neťahalo falošný vzduch......
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
- Teepee
- Příspěvky: 4314
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
No vida, to je rozumů co jsem nevěděl, díky kluci.
Nabírání vody do savice jsem viděl, ale nedošlo mi, že to dělají bez vývěvy. A měkčí savice, soutěžní těsnění, něco jsem tušil, ale teď mi je jasné k čemu je to dobré.
A vida, otáčky čerpadla lepší nižší, takže drtit motor k maximu otáček nemá smysl. (tuším, že ho voda pak stejně do plných nepustí) To si časem nějak vychytám-ošahám.
No začínám se rozkoukávat, jsem u hasičů chvilku, když to dobře půjde a budu mít mašinu v parádě, budu lovit po netu různý fígle, ale teď na začátku musím pochytat základy. Zatím jsem jí jen viděl v garáži a regeneruju doma AKU, snad běžela chvíli v garáži v půlce září...
Samotnej tunning má ještě čas, uvidíme, jak na tom vůbec bude družstvo, obávám se, že bude nutné považovat za úspěch, když to družstvo dáme dohromady.
Nabírání vody do savice jsem viděl, ale nedošlo mi, že to dělají bez vývěvy. A měkčí savice, soutěžní těsnění, něco jsem tušil, ale teď mi je jasné k čemu je to dobré.
A vida, otáčky čerpadla lepší nižší, takže drtit motor k maximu otáček nemá smysl. (tuším, že ho voda pak stejně do plných nepustí) To si časem nějak vychytám-ošahám.
No začínám se rozkoukávat, jsem u hasičů chvilku, když to dobře půjde a budu mít mašinu v parádě, budu lovit po netu různý fígle, ale teď na začátku musím pochytat základy. Zatím jsem jí jen viděl v garáži a regeneruju doma AKU, snad běžela chvíli v garáži v půlce září...
Samotnej tunning má ještě čas, uvidíme, jak na tom vůbec bude družstvo, obávám se, že bude nutné považovat za úspěch, když to družstvo dáme dohromady.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10576
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
To hodláte chodit na soutěže v kategorii: Lidi nad hrobem???Teepee píše:uvidíme, jak na tom vůbec bude družstvo, obávám se, že bude nutné považovat za úspěch, když to družstvo dáme dohromady.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
No, ty "lidi nad hrobem" na tom nemusí bejt vůbec zle. Na jednej soutěži jsem viděl, jak starší místní dobrovolný jen tak ze srandy dali dohronady partu a zaběhli si taky a jejich čas rozhodně nebyl nejhorší A ten nápad vzniknul až to dopoledne na místě činuLuděk Musil píše:To hodláte chodit na soutěže v kategorii: Lidi nad hrobem???
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10576
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Mylí Laďušo ... .Ehm - takhle tedy ne ... takže znova:Laďuša píše:starší místní dobrovolný
Milý Laďušo. Je rozdíl, jestli se dají dohromady starší "dobráci", tedy Ti, kteří s tím už něco naběhali ... . Nebo se prostě složí mančaft ze "starších" lidí, kteří s touto disciplinou teprve začínají.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Tak to zajisté, ale pár tréniků a jede se. Jo a rozhodně byli starší než Teepee
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
..máme standartdní řadový čtyřválec, 130 koní...
týpek měl v tom rámu udělanou tlakovou nádobu naplněnou dusíkem, vstřik aktivoval centrálem na dálku jako běžný divák..
týpek měl v tom rámu udělanou tlakovou nádobu naplněnou dusíkem, vstřik aktivoval centrálem na dálku jako běžný divák..
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.