čidlo chlazení
Moderátor: Moderátoři
čidlo chlazení
Mám prosbu, kde najdu spínací čidlo na sepnutí sahary?
K sahaře vedou dva svazky po dvou drátecha je zapojen jen jeden, druhej kus se stejnou zápojnicí jsem nikde nenašel , Niva 1,7i , 99rok
K sahaře vedou dva svazky po dvou drátecha je zapojen jen jeden, druhej kus se stejnou zápojnicí jsem nikde nenašel , Niva 1,7i , 99rok
Íčko nemá v chladiči spínač ventilátoru . Ventilátor spíná ŘJ přes relé a snímač teploty je na boku hlavy na přišroubovaném dílu od kterého vedou hadice .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dalo by se, ale musel by sis dát vypínač na palubku a hlídat si teplotu sám.Míra151 píše:Ale tak se nedá jezdit
Zkus proměřit kabel k ŘJ (zkušenější určitě poraděj kterej pin na ŘJ to je) jestli neni někde překroucenej.
Nebo si sežeň chladič s čidlem a zapoj to jako u klasiky.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Aha, tak proto se ventilátor i v horku nekompromisně přestává točit s vypnutím motoru, zatímco u jiných aut se ještě několik desítek sekund točí.Saša píše:Íčko nemá v chladiči spínač ventilátoru . Ventilátor spíná ŘJ přes relé a snímač teploty je na boku hlavy na přišroubovaném dílu od kterého vedou hadice .
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
-
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
Jo,presne preto. Je dost choroba tych i-blbosti. Hlavne ked jazdis na Nive po kopcoch a potom si das pishpauzu,hned sa vari. Najvacsi problem je,ze na SPi v schemach su vrtule vobec neni. Inac mozno sa aj RJ sprava inac,keby bol kabel od cidla zly. Podla mna ten snimac okrem ventilatora IMHO keca aj do vstrekovania. Mohol by byt problem v rele ventilatora,ak to cidlo funguje.
Citroen Evasion 2.1TD
Ahoj. Prosím o radu. Problém s ventilátory chlazení. Ventilátory spínají,normálně se točí.
Ale: zjistil jsem rozpálené svorky na pojistce (25A!!). Vyměnil jsem ji za 8A,hned shořela.
Dal jsem mezi svorky žárovku a svítí. Tak je někde zkrat. Odpojil jsem kabely před ventilátory vše v pohodě. K ventilátorům vedou 2 dráty modrý+,černý-. Připojil jsem pouze
plusový drát a zkoušečku dal na mínus a kostru. Ta svítí. Rozpojil jsem ventilátory a dělají
to oba. Jsou špatné motorky? Uvažuju správně? Je to 1,7i. Díky za pomoc.
Ale: zjistil jsem rozpálené svorky na pojistce (25A!!). Vyměnil jsem ji za 8A,hned shořela.
Dal jsem mezi svorky žárovku a svítí. Tak je někde zkrat. Odpojil jsem kabely před ventilátory vše v pohodě. K ventilátorům vedou 2 dráty modrý+,černý-. Připojil jsem pouze
plusový drát a zkoušečku dal na mínus a kostru. Ta svítí. Rozpojil jsem ventilátory a dělají
to oba. Jsou špatné motorky? Uvažuju správně? Je to 1,7i. Díky za pomoc.
Ne . Ventilátory mají velký odběr a tudíž ti žárovka bude svítit . To že je to u pojistky horké znamená že nemají dobrý kontakt a tím pádem hřejou (vyčistit) . 8A pojistka samozřejmně odejde , ventilátor bere víc .Křáp píše:Uvažuju správně?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Ventilátor ovládá přes relé přímo ŘJ motoru . Na ŘJ je to pin číslo C1 . Při překročení nastavené hranice se tento pin uzemní a tím sepne relé .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Zdar,
problém s nefunkčními větráky na chladiči jsem měl také. Z ničeho nic přestaly fungovat. Mám 2001, 1,7i. Větráky se spínají přes 30A pojistku, která je umístěna nalevo vedle dveří, dále jsou tam další 2 nebo 3 pojistky 15A, které řídí systém motoru a napojení na počítač. Měl jsem přepálenou tu 30A pojistku. Po výměně ventilátory stejně nefungovaly, pouze jsem slyšel cvaknutí někde pod palubní deskou , když měly zapnout. Šel jsem tedy po kabelu a důkladně vyčistil spojky na kabelech. Od té doby zas fungují. Jinak tam mám kabely také dva a jeden je nezapojený.
problém s nefunkčními větráky na chladiči jsem měl také. Z ničeho nic přestaly fungovat. Mám 2001, 1,7i. Větráky se spínají přes 30A pojistku, která je umístěna nalevo vedle dveří, dále jsou tam další 2 nebo 3 pojistky 15A, které řídí systém motoru a napojení na počítač. Měl jsem přepálenou tu 30A pojistku. Po výměně ventilátory stejně nefungovaly, pouze jsem slyšel cvaknutí někde pod palubní deskou , když měly zapnout. Šel jsem tedy po kabelu a důkladně vyčistil spojky na kabelech. Od té doby zas fungují. Jinak tam mám kabely také dva a jeden je nezapojený.