Oprava převodovky

Moderátor: Moderátoři

wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Oprava převodovky

Příspěvek od wiku »

Zdravím. Opět po několika tisících kilometrech se mi porouchal 5q. Už po 8mé půjde ven z auta. Je někdo v severních čechách (Děčín), ať už opravář nebo někdo tady z fóra, kdo by to projel, případně zkouknul rozebranou převodovku a řekl mi co s tím je? Závady jsou: vyskakující pětka ( to bych ještě zvládl opravit), cinkání zubů při řazení z 2 na 3 a z 3 na 4 pokud se motor trochu víc vytočí. Dále při studeném motoru nezařaditelná dvojka z 1 na 2. Podřazovat za studena z 3 na 2 vůbec nejde, za tepla jen s meziplynem.
Chce to někoho kdo už 5q řešil. Protože já jsem vlastně ještě nikdy nejel s dokonale fungujícím pětikvaltem, takže nevím jak se má chovat.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pětikvalt se musí chovat naprosto stejně jako čtyřkvalt.

Podle toho, co popisuješ to vypadá, že máš ohnuté vidlice řazení nebo táhla. Hledá se to blbě, protože to většinou není na pohled vidět. Jestli ono by nebylo lepší za dvojku koupit jinou převodovku.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Vyskakující pětka = vymačkené jádro spojky
špatné řazení = synchrony
Vše se dá vyměnit z nějaké rozebrané převodovky, jádro se musí koupit nový.
Detaily (jednotlivé kusy) by bylo potřeba vidět in natura.
Ale není to nic světobornýho - dá se to zvládnout za odpoledne (tedy vlastní rozborka a sborka převodovky), sám jsem si takhle už udělal 3. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

wiku píše:Dále při studeném motoru nezařaditelná dvojka z 1 na 2
Tenhle problém jsem mněl po koupi 043 . Vyřešeno jako mávnutím kouzelné hůlky . Nalit nový olej (Castrol) + nějaká přísada v tubě (doporučení v prodejně) . Bohužel už je to 12let tak si značku , nebo co to bylo nepamatuji .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

pokud je v převodovce mazut, tak výměna oleje pomůže, ale většinou je v háji synchron
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

Právě že olej je v převodovce nový. Synchrony jsem při poslední rozborce dával všechny nové ( nejeté z komunistických zásob). Táhla od vidliček jsem kontoroloval na broušené rovné desce - byly rovné. Rovnost vidliček jsem nekontroloval.

Na pětce je nová vidlička, nový přesuvník a nové to slisované dvojkolo. Dokonce jsem i vymezoval vůle na všech hřídelích.

Luďěk: odkud jsi?
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

vintera píše:ale většinou je v háji synchron
To by řadit šlo ale "přes zuby" . Tady prostě nejde posunout páku , jako když unáší spojka a synchron to nepustí .
wiku píše:Právě že olej je v převodovce nový
Já ho také vyměnil a nic . Pomohl až ten Castrol .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

Saša: přesně to je ono! Jako kdyby unášela spojka a synchron to tam nechtěl pustit. Když hodně zaberu, tak to tam skočí, ale to se bojím že už něco ohýbám. Ten castrol byl řidší nebo hustší než normální převoďák? A ta přísada kterou si nepamatuješ, co měla dělat? Abych věděl po čem se mám ptát.
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

To moze byt aj zlou vidlicou. Moze byt ze synchronizacnu spojku to neposuva rovnomerne ale z kriza a teda sa to drhne ale takto na dialku je to tazke ono aj ked to clovek kontroluje rozobrate tak sa moze zdat byt vsetko ok ale v otackach sa to sprava trochu inal. Na tvojom mieste by som nasiel nejaku 4q a celu chynronizaciu a radenie by som prehodil zo 4q. Ono vtip je vtom ze rozmontujes prevodovku 4q ktora ma 30 rokov a vnutro vyzera ako keby bolo vyrobene pred mesiacom. To co teraz kupis ako nahradny diel stoji za velku picu.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

mne 5q tiež ide radiť ťažko z 1 na 2 za studena, ale ide to. Za tepla to ide bez problémov. Ale ja mám chybu určite v tiahlách k vidličkám, no zo zhonu som nezháňal nové, tak som to poskladal. Vymeň tiahla a bude to ok, vidličky preventívne ak nejaké máš, môžeš tieš :)
Trevor, ale zo 4q toho až tak veľa nepoužiješ,synchrony jo, ale tiahla su napriklad ine
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Ale tie tiahla na ktorych je vidlica tak tie naco chces menit? Hadam mi nehces tvrdit ze ohnes 15mm gulatinu ktora je este ktomu cementovana a je namahana len na tah. Inak mas pravdu tie tiahla su ine. Treba hlavne vymenit tu synchronizacnu spojku synchron a vidlicu. Popripade este treba skontrolovat blokovaci mechanizmus (gulicky a pruzinky) ale tam sa nema co pokazit :?:

Problematicke radenie 1q + 2q v zimnych mesiacoch je aj na novych autach takze ztoho robit vedu asi nema zmysel. Ovsem ked to nejde skoro vobec tak bude asi niekde problem.
Zo 4q sa da pouzit takmer vsetko len treba vediet ako nato. Tam je aspon ta istota te tie diely vydrzia nejaky ten km co sa o nevych nd neda povedat. Dalsou kapitolou je ten skurveny olej. Normalne to chodi asi len stym ruskym picusom ktory aj ked je husty tak prevodovka radi nadherne a pritom nehuci (neplati pre 5q :D )
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Trevor píše:Hadam mi nehces tvrdit ze ohnes 15mm gulatinu ktora je este ktomu cementovana a je namahana len na tah
neboj sa, panovi Puhimu sa to podarilo :mrgreen: ale to len mojou debilitou
mimo iného, môže tam byť aj výrobná vada keď sa to stále opakuje
zo 4q sa niečo použiť dá, niečo nie, niečo tam nieje vôbec. (5q súkolesie, to dá rozum...) dá sa použiť dokonca aj ten stredný obal, len som musel prevŕtať jeden závit. Ale ty to iste vieš :)
wiku
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvek od wiku »

Dobře. Zkusím jak říkáte sehnat funkční 4q a věci v čtyřkvatní části přendat. Ale když jsem zakládal toto téma, byl jsem pevně rozhodnutý to někomu dát na opravu. Přecijen rozebírat to po 8mé už je trochu o nervy :-) . Jediná věc co mě může těšit je, že sice neřadí, ale zato 5ka nehučí :-) .

A ten ruský olej... Už jsem o něm četl v hodně tématech. Co je to zač? Měl jsem tam nalitý černý PP90 od Parama, teď mám PP90 od Mogulu. Jakou měl specifikaci ten ruský? Dá se ještě koupit něco podobného?
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

dal bych pp80-bohatě stačí a je řídší než devadesátka
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Mám dojem že tem Castrol byla také PP80-ka . A ta přísada ? prostě si již po těch letech nespomenu , ale na tubě byla "fotka" hřídelí převodovky . Nabídli mi to přímo v prodejně mototechny .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“