Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Tak to už snad stačí, ne?......Kde se to ve vás proboha bere?....
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
V práci:)
Curriculum Vitae 1.2 6v HTP Junior
Nyní se pokusím heslovitě zmapovat vše důležité, co bylo potřeba na autě v průběhu kilometrů opravit, vyměnit či vylepšit a stručně vše okomentovat. S vozem jezdím pouze já, chovám se k němu poněkud hůř než k soukromému (především používání autokosmetiky nebo přejezdy nerovností) a nikdy nepoznalo garáž. Protože jsem v té době stavěl, dost často jsem tahal vozík a překročení povolené hmotnosti bylo spíše pravidlem než výjimkou. Auto jsem ale nehonil se studeným motorem, nestál na spojce, nehrabal na křižovatkách (no nesmějte se, úzké gumy a obří setrvačník prohrábnou gumu na asfaltu i nechtěně) atd. Auto je pravidelně servisováno (do 150000 km ve značkovém servisu), mění se vše podle doporučení výrobce. Zhruba každý půlrok praskne žárovka v předním světle, pneumatiky Michelin vydrží cca 45 000 km. Dále se po cca 60 000 km musí měnit jakási hadice v motorovém prostoru, která se ničí teplem od motoru.
0-1500 – zajíždění. Proběhlo naprosto hladce. Ze začátku jsem měl velkou radost z toho, jak rychle se auto ohřívá, s postupem zajíždění se však topení v zimním období stabilizovalo na stavu „začínám vlažit po 10 km“
2000 km – montáž centrálního zamykání (klíček). Otevření zadních dveří bez následného chiropraktického zásahu se zdálo nemožné
2500 km – výroba samodomo krytu na kufr, protože jsem neměl kam schovávat notebook při stání na parkovišti
3000 km – vadný krycí plíšek zámku, zámek zamrzal, vyměněno v záruce
4000 km – zamrzlý motorek ostřikovače přestože kapalina byla na -25 °C a bylo -10 °C. Od té doby kupuji kapalinu na -33 °C
7000 km – rozpadlá mechanika ovládání mřížek výdechu větrání u řidiče, byl jsem neprávem obviněn, že požívám voňavku, vyměněno v záruce
25000 km – odešla první zapalovací cívka (ano, později odejdou další dvě), vyměněno v záruce. Dvouválcový tříválec je vážně funny, ne však, když s ním jedete ze Šluknova do Jihlavy.
26000 km – odešla druhá zapalovací cívka
27000 km – montáž tažného zařízení
30000 km – montáž denního svícení
40000 km – odešlo ložisko v pravém předním kole – vyměněno v záruce
40000 km – motor se výrazně rozjezdil, znatelně lepší chování
50000 km – vymetl jsem menší nerovnost vozovky, podivné zvuky z přední nápravy, v servisu oslava mého přežití – kolo drželo na 1/3 průměru materiálu.
70000 km – zhruba měsíc po skončení záruky začal přední nárazník měnit barvu do šedé s různými fantastickými obrazci na povrchu, před výměnou v 185000 byl na některých místech čistě bílý
80000 km – výměna brzdových kotoučů
85000 km – při jízdě na zledovatělé silnici rychlostí cca 40 km/h náhle zhasl motor. Gumy ztratili přilnavost při brzdění motorem (to je to slavné HTP), náraz do sněhového mantinelu, upadlá značka
120000 km – výměna katalyzátoru – svítila kontrolka řídící jednotky
122000 km – opět ztráta adheze na zledovatělé silnici při brzdění motorem v nízké rychlosti, smyk, náraz do sněhového mantinelu bokem, bez následků
130000 km – výměna spojky – částečně moje vina (couvání s přetíženým vozíkem do kopce)
145000 km – rozpadl se hydraulický válec spojky – zatím jediný případ kdy jsem nedojel, závada už byla signalizována předem propadáním spojky při delší jízdě bez řazení (dálnice) a občasnou kapkou brzdové kapaliny pod autem. Autorizovaný servis závadu nenalezl.
150000 km – rozpadl se zámek dveří, klíč nešel vytáhnout. Protože na celém autě žádného dalšího zámku není (kromě nádrže a zapalování) musel jsem volat škodováckou hot-line
156000 km – odešla třetí zapalovací cívka
160000 km – výměna brzdových kotoučů
162000 km – reklamace brzdových kotoučů – zvlnily se
180000 km – výměna čehosi v řízení, při přejezdu nerovností se ozývalo bouchání (cena cca 7000 Kč)
Nyní má auto najeto 205 000 km. Motor nejeví známky únavy či opotřebení, olej není potřeba mezi výměnami dolévat. Tlumiče už asi nefungují jako nové, necítím však potřebu je měnit. V servisu by asi řekli víc. V autě je stále originál autobaterie a výfuk (kromě katalyzátoru). Na zadních lemech a prazích se začínají objevovat stopy rzi a podvozek je rezavý jak liška. V okolí převodovky vzlíná olej, ale nekape.
A malý paradox na závěr. Ve většině motoristických časopisů se buď přímo, nebo nepřímo dozvíte, že auto má také přinášet adrenalin a zvyšovat sebevědomí. S Juniorem tohle není problém. Adrenalin šplouchá v žilách při každém předjíždění a nic tak neposílí řidičovo sebevědomí jako fakt, že dokáže se svojí károu jet pořád na plný plyn a udržet to na silnici…
Curriculum Vitae 1.2 6v HTP Junior
Nyní se pokusím heslovitě zmapovat vše důležité, co bylo potřeba na autě v průběhu kilometrů opravit, vyměnit či vylepšit a stručně vše okomentovat. S vozem jezdím pouze já, chovám se k němu poněkud hůř než k soukromému (především používání autokosmetiky nebo přejezdy nerovností) a nikdy nepoznalo garáž. Protože jsem v té době stavěl, dost často jsem tahal vozík a překročení povolené hmotnosti bylo spíše pravidlem než výjimkou. Auto jsem ale nehonil se studeným motorem, nestál na spojce, nehrabal na křižovatkách (no nesmějte se, úzké gumy a obří setrvačník prohrábnou gumu na asfaltu i nechtěně) atd. Auto je pravidelně servisováno (do 150000 km ve značkovém servisu), mění se vše podle doporučení výrobce. Zhruba každý půlrok praskne žárovka v předním světle, pneumatiky Michelin vydrží cca 45 000 km. Dále se po cca 60 000 km musí měnit jakási hadice v motorovém prostoru, která se ničí teplem od motoru.
0-1500 – zajíždění. Proběhlo naprosto hladce. Ze začátku jsem měl velkou radost z toho, jak rychle se auto ohřívá, s postupem zajíždění se však topení v zimním období stabilizovalo na stavu „začínám vlažit po 10 km“
2000 km – montáž centrálního zamykání (klíček). Otevření zadních dveří bez následného chiropraktického zásahu se zdálo nemožné
2500 km – výroba samodomo krytu na kufr, protože jsem neměl kam schovávat notebook při stání na parkovišti
3000 km – vadný krycí plíšek zámku, zámek zamrzal, vyměněno v záruce
4000 km – zamrzlý motorek ostřikovače přestože kapalina byla na -25 °C a bylo -10 °C. Od té doby kupuji kapalinu na -33 °C
7000 km – rozpadlá mechanika ovládání mřížek výdechu větrání u řidiče, byl jsem neprávem obviněn, že požívám voňavku, vyměněno v záruce
25000 km – odešla první zapalovací cívka (ano, později odejdou další dvě), vyměněno v záruce. Dvouválcový tříválec je vážně funny, ne však, když s ním jedete ze Šluknova do Jihlavy.
26000 km – odešla druhá zapalovací cívka
27000 km – montáž tažného zařízení
30000 km – montáž denního svícení
40000 km – odešlo ložisko v pravém předním kole – vyměněno v záruce
40000 km – motor se výrazně rozjezdil, znatelně lepší chování
50000 km – vymetl jsem menší nerovnost vozovky, podivné zvuky z přední nápravy, v servisu oslava mého přežití – kolo drželo na 1/3 průměru materiálu.
70000 km – zhruba měsíc po skončení záruky začal přední nárazník měnit barvu do šedé s různými fantastickými obrazci na povrchu, před výměnou v 185000 byl na některých místech čistě bílý
80000 km – výměna brzdových kotoučů
85000 km – při jízdě na zledovatělé silnici rychlostí cca 40 km/h náhle zhasl motor. Gumy ztratili přilnavost při brzdění motorem (to je to slavné HTP), náraz do sněhového mantinelu, upadlá značka
120000 km – výměna katalyzátoru – svítila kontrolka řídící jednotky
122000 km – opět ztráta adheze na zledovatělé silnici při brzdění motorem v nízké rychlosti, smyk, náraz do sněhového mantinelu bokem, bez následků
130000 km – výměna spojky – částečně moje vina (couvání s přetíženým vozíkem do kopce)
145000 km – rozpadl se hydraulický válec spojky – zatím jediný případ kdy jsem nedojel, závada už byla signalizována předem propadáním spojky při delší jízdě bez řazení (dálnice) a občasnou kapkou brzdové kapaliny pod autem. Autorizovaný servis závadu nenalezl.
150000 km – rozpadl se zámek dveří, klíč nešel vytáhnout. Protože na celém autě žádného dalšího zámku není (kromě nádrže a zapalování) musel jsem volat škodováckou hot-line
156000 km – odešla třetí zapalovací cívka
160000 km – výměna brzdových kotoučů
162000 km – reklamace brzdových kotoučů – zvlnily se
180000 km – výměna čehosi v řízení, při přejezdu nerovností se ozývalo bouchání (cena cca 7000 Kč)
Nyní má auto najeto 205 000 km. Motor nejeví známky únavy či opotřebení, olej není potřeba mezi výměnami dolévat. Tlumiče už asi nefungují jako nové, necítím však potřebu je měnit. V servisu by asi řekli víc. V autě je stále originál autobaterie a výfuk (kromě katalyzátoru). Na zadních lemech a prazích se začínají objevovat stopy rzi a podvozek je rezavý jak liška. V okolí převodovky vzlíná olej, ale nekape.
A malý paradox na závěr. Ve většině motoristických časopisů se buď přímo, nebo nepřímo dozvíte, že auto má také přinášet adrenalin a zvyšovat sebevědomí. S Juniorem tohle není problém. Adrenalin šplouchá v žilách při každém předjíždění a nic tak neposílí řidičovo sebevědomí jako fakt, že dokáže se svojí károu jet pořád na plný plyn a udržet to na silnici…
zde
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
Kua vsecko hraje pro ty podnikatelse zazobane prasata ....
Tak a už zbývá jen ten Jelen a můžeme vytáhnout oponu.
Dostal ste Bludišťáka!
Klikněte zde pro zobrazení.
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
A to všechno kvuli tomu, že chce Cooper blbé SDi dejte si do držky a bude klid Však ať si pro mně za mně přece klidně, kdo chce koupi co chce, je to jeho rozhodnuti a ne Vaše Tohle téma je teď nejzabavnějši na forum
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Jo, najezdí ročně asi 3000 tisíce Ale jak jede, tak se nestačím divit, klidně na 60 km trase šlápne jen 2x na brzdu když musí zastavit na křižovatce. V tomhle ho obdivuju jak dokáže využít setrvačnost auta a nebrzdit...JmJ píše:ja jezdim se 1300 za 8 , jak to ten tvuj otec dela? jezdi s tim vubec?
Já mám se 1700 rekord 5,9/100km. Jel jsem ale do devadesátky. Poslední dva měsíce už ale jezdím-> když se podívám na tankování, vždy beru plnou. 7,20/7,66/7,88/ a poslední 8,18. Něják mě to pomalé ježdění přestává bavit. Dlouhodou za celý rok mám asi 7,4 litrů na 100 km. Je v tom ale asi půl měsíční testování a etanol, kdy mi vycházela spotřeba i 21 litrů, když jsem jezdil na čistý......
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Okoln řidiči z toho určitě musej chrochtat blahemCooper píše:Ale jak jede, tak se nestačím divit, klidně na 60 km trase šlápne jen 2x na brzdu když musí zastavit na křižovatce. V tomhle ho obdivuju jak dokáže využít setrvačnost auta a nebrzdit...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Kalasnikov
- Příspěvky: 227
- Registrován: pon lis 10, 2008 19:15
- Bydliště: Morávka
- Kontaktovat uživatele:
Já nevím, co na to okolní řidiči, ale taky se snažím co nejvíc dobrzdit motorem a dopodřazovat. A asi se mi to i daří, protože brzdové desky mi vydrží minimálně třikrát, spíš pětkrát déle než jiným řidičům.zelvotron píše:Okoln řidiči z toho určitě musej chrochtat blahemCooper píše:Ale jak jede, tak se nestačím divit, klidně na 60 km trase šlápne jen 2x na brzdu když musí zastavit na křižovatce. V tomhle ho obdivuju jak dokáže využít setrvačnost auta a nebrzdit...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Kalasnikov: Osobně Tě neznám (a ani po tom po pravdě netoužím), ale pokud čtu Tvé příspěvky, nemůžu se zbavit dojmu, že mnohdy netušíš, o čem mluvíš. Není to jen tím, jak ses tu dnes ráno ztrapnil svými výplody ohledně zpřevodování rychlostí (to se směju ještě teď), ale i spousta jiných příspěvků, které jsi sem napsal, je úplně mimo mísu. Připadáš si asi zábavný a vtipný. Nejsi, to si buď jist. Plácáš nesmysly a těmi dnešními výroky o krátkém zpřevodování rychlostí u naftových motorů jsi mě dostal úplně.
P.S. Děkuji za bludišťáka. Nenechám se tu nikým urážet neprávem!!!
P.S. Děkuji za bludišťáka. Nenechám se tu nikým urážet neprávem!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Já jsem napsal že jede pomalu?..... Nejede. Když může klidně to oroštuje 100-110. Jde jen prostě o to, že jede plynule...a né brzda plyn.zelvotron píše:Okoln řidiči z toho určitě musej chrochtat blahem
To přesně mě SDI naučí. Protože ztráta rychlosti bude těžce zaplacena čekáním, než jí naberu zpět
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
No nic ve zlým, já jen vím, jak to vypadá, když pomalu dojíždím k červený a nervní řidiči za mnou touží už už být u semaforu a čekat tam o 10 sekund dýl.
Ale taky nechápu proč tak řešíš tu spotřebu, mít přístup k naftě, tak zvolím naopak nějakej nesmysl typu 300TD.
Ale taky nechápu proč tak řešíš tu spotřebu, mít přístup k naftě, tak zvolím naopak nějakej nesmysl typu 300TD.
Nikdo tě tu neuráží, s tím jsi začal sám, takže zbytečně otvíráš už uzavřenou věc.Marek píše:P.S. Děkuji za bludišťáka. Nenechám se tu nikým urážet neprávem!!!
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
No, já Ti to tak lehce vysvětlím, ale přes SZzelvotron píše:Ale taky nechápu proč tak řešíš tu spotřebu, mít přístup k naftě, tak zvolím naopak nějakej nesmysl typu 300TD.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang