Víra, fyzika a matematika
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
No až na to, že v tom přirozeném prostředí v Uzbekistánu je těch "skalních" muslimů (natož teroristů) prý menšina. Ono právě něco jinýho nám servíruje "bedna", "debilizátor", "skříňka na lhaní". Holt potřebujeme nepřítele, tak si ho pořídíme ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
TV a "český" tisk je to poslední, čemu bych byl ochoten věřit. Věřím tomu, co jsem viděl. V tomto ohledu sdílím tvůj známý skepticismus k obecným "pravdám". Ale jak píšeš, je jich "menšina", bohužel nevíme, jak velká a hlavně, jak mocná. Evropská křesťanská náboženství podobné militantní "menšiny" nemají. A to je ten rozdíl - my jsme ve středověku mentálně nezůstali, náboženství (víra) pro nás není silnější, než dobré vychování a vlastní rozum.dmatej píše:No až na to, že v tom přirozeném prostředí v Uzbekistánu je těch "skalních" muslimů (natož teroristů) prý menšina. Ono právě něco jinýho nám servíruje "bedna", "debilizátor", "skříňka na lhaní". Holt potřebujeme nepřítele, tak si ho pořídíme ...
I když - podíváme-li se třeba na Sev.Irsko, tak nevím... Ale tam je to asi spíš otázka násilného připojení Irska k UK a de facto k trvající okupaci nafoukanými Anglány. A že ti dovedou být protivnější, než osina v zadku. Takže katolík=Ir versus protestant=náplava a okupant Anglán.
Muslimové nejsou a priori zlí lidé - jen bohužel bezmezně věří kazatelům své víry. Pak už jen záleží na tom, na jakého "kazatele" narazí. S tím nepřítelem za každou cenu máš pravdu - troubí se to do lidí celé dny (a zdaleka nejde jen o muslimy), ale můj styl a svět tohle není.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
A co nacisti? To jsou přece militantní křesťani. A všichni ti náckové ... ty klapky si z očí sundej, ono "nás" je taky dost ... krom toho jsme nejrozpínavější civilizace v historii Země (pravděpodobně).
To je právě jen úhlem pohledu, mentálně jsme a nejsme jinde. V tuhle hodinu se mi to už nějak nechce rozepisovat, ale on je háček hlavně v tom, že každý národ sám sebe vidí jako "dobrý" a ostatní čím víc se liší, tím horší to je.
Muslimové bezmezně nevěří nikomu o nic víc než katolíci. To je právě ta "televizní" iluze. A taky není muslim jako muslim, každá rodina má trochu jiná pravidla, tak trochu jako u nás Vánoce slaví každý jinak. Po pravdě, když mi to vysvětloval, docela mě udivilo, jak moc se to může různit ...
Trochu z jiného pohledu. Češi nevyznávají náboženství ne proto, že by byli "tak moderní", ale protože jim historicky každá taková důvěra nakonec zlámala vaz. Jak skrz nacismus, tak komunismus. Oni to dělají v podstatě natruc, obzvlášť když to ještě propojím s dalším komplexem, a to je nenaplněná touha po nezávislosti. Proto taky ta averze na Rusko i USA, EU, prostě cokoliv, co by nás mělo jakkoliv svazovat, a bez ohledu na to, co to znamená doopravdy.
A samozřejmě, novináři jsou dneska jen takoví "prodejci zpráv" - podle poptávky nabízí. Aby říkali nepopulární věci, no to není nic pro ně ...
Dneska mi přijdou nejortodoxnějším (nejdemagogičtějším) náboženstvím Židi. Ale možná taky jen proto, že krom jedné staré paní žádného Žida osobně neznám
To je právě jen úhlem pohledu, mentálně jsme a nejsme jinde. V tuhle hodinu se mi to už nějak nechce rozepisovat, ale on je háček hlavně v tom, že každý národ sám sebe vidí jako "dobrý" a ostatní čím víc se liší, tím horší to je.
Muslimové bezmezně nevěří nikomu o nic víc než katolíci. To je právě ta "televizní" iluze. A taky není muslim jako muslim, každá rodina má trochu jiná pravidla, tak trochu jako u nás Vánoce slaví každý jinak. Po pravdě, když mi to vysvětloval, docela mě udivilo, jak moc se to může různit ...
Trochu z jiného pohledu. Češi nevyznávají náboženství ne proto, že by byli "tak moderní", ale protože jim historicky každá taková důvěra nakonec zlámala vaz. Jak skrz nacismus, tak komunismus. Oni to dělají v podstatě natruc, obzvlášť když to ještě propojím s dalším komplexem, a to je nenaplněná touha po nezávislosti. Proto taky ta averze na Rusko i USA, EU, prostě cokoliv, co by nás mělo jakkoliv svazovat, a bez ohledu na to, co to znamená doopravdy.
A samozřejmě, novináři jsou dneska jen takoví "prodejci zpráv" - podle poptávky nabízí. Aby říkali nepopulární věci, no to není nic pro ně ...
Dneska mi přijdou nejortodoxnějším (nejdemagogičtějším) náboženstvím Židi. Ale možná taky jen proto, že krom jedné staré paní žádného Žida osobně neznám

Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Tož ani tady se nechytám...radek mb píše: V anketě ještě chybí "jsem pohan" a "miluji pouze slovanskou bohyni Ladu".


Kdyby byl někdo pohan, musel by uctívat pohanská božstva. Takže i pohan je vlastně věřící

To dmatej: Klapky na očích rozhodně nemám. Téma je o víře, ne o politice. Politiky byly a jsou v euroatlantickém prostoru různé, tradiční víra vždy křesťanská v různých podobách. Maurové byla náplava z afrického Maghrebu, Balkán byl částečně násilím poturčen, pak už snad jen Eskymáci a Židé (zcela samostatná kapitola). Neslyšel jsem zatím, že by naši kněží kázali něco o zničení všech nevěřících = včetně jinověrců, naposledy snad za křižáckých válek. A taky si nemyslím, že by podobné puzení měli obecně lidé v dnešní Evropě, byť i třeba ateisté. Taky nekamenujeme, nesekáme ruce a hlavy (naposledy Němci - ale to byla jen zrůdná politika, nacisti s církví moc nekamarádili, pochopitelně, že), nevypichujeme oči a nepoléváme kyselinou za trest. To je právě ten středověk, kdy se m.j. i u nás za jinou víru upalovalo. Myslím, že ten rozdíl v mentalitě je zjevný.
Že muslimové bezmezně nevěří Alláhovi a jeho prostředníkům??? Prosímtě, a co tedy dělají v těch mešitách, i když žijí po celá desetiletí v křesťanské Evropě? Imámové a náboženské školy mají nad nimi totální moc, a vyklouznout se téměř nedá. Proto se také nejsou schopni integrovat do okolního prostředí, i když dostanou evropské vzdělání. Proto lze kdekoho z nich snadno přimět, aby se stal třeba živou bombou. Přestoupit z jiné víry na islám lze, obráceně je to hřích, trestaný smrtí. Taky jedna současnost tohoto "mírumilovného" náboženství. O náboženských vraždách mezi přistěhovalci v Evropě jsi neslyšel? Malý odklon od jejich víry=smrt. A to i v rámci vlastní rodiny! Takže se současným západním myšlením islám jako takový rozhodně konformní není, a zůstal u těch postulátů středověku, je mi líto.
Nevidím, že bych byl psal o dobrých a zlých národech, je to o konfliktu křesťanské kultury a islámu, jenž se trvale snaží všude infiltrovat, rozpínat a válcovat "nevěřící psy". Různost islámu, o níž mluvíš, samozřejmě existuje a je dána jednak geograficky (v Uzbekistánu, částečně "zpacifikovaném" za sovětů to chodí jistě jinak, než v Saúdské Arábii) a jednak různými větvemi islámu, podobně jako u křesťanských církví. Pak jsou samozřejmě také svérázné krajové zvyky, jako u nás.
Je pozoruhodné, že žádná jiná víra (Židé ani ostatní přistěhovalci) nemá s křesťanstvím a jinověrci takový konflikt, jen a pouze islám. Dokonce má konflikt i vnitřní (šíité vs. sunnité), stejně krvavý a nesmiřitelný. A ono to vůbec není jen v Evropě, stejné konflikty a krvavé masakry vyvolávají muslimové v Asii (namátkou Azerbajdžán, Indie, Indonésie, Filipíny, Čína) i v Africe. Naproti tomu poslední vojenské střety Západu s muslimy vyvolali jinověrci, ano, ovšem nikoliv ve službách nějakého náboženství, ale z touhy po ovládnutí energetických či jiných zdrojů (Kosovo, Irak, Afghanistán) a tranzitních tras. Víra v tom taky hrála roli, ale byla to víra v byznys a moc peněz, případně idejí. A to obojí je jen politikum. Platí to i o všech zásazích od konce 19.století.
O nás v českých zemích jsem specificky nepsal, je to na velkou debatu, ale tvá úvaha jde celkem správným směrem. Jen je to potřeba vzít už od husitských válek a Bílé hory. Novináři souhlas!


Němci mají hezké slůvko jain, tedy ano i ne. Jako všechno ostatní, ani tohle téma není na pět řádků. Ano, zbytečně se neustále mediálně zviditelňují, za války trpěli zřejmě jen oni, jsou ten jediný vyvolený národ... Až by z toho někdy člověkdmatej píše: Dneska mi přijdou nejortodoxnějším (nejdemagogičtějším) náboženstvím Židi. Ale možná taky jen proto, že krom jedné staré paní žádného Žida osobně neznám





Že si ovšem křesťanský svět vůči muslimům taky nepočíná zrovna nejmoudřeji, je nabíledni. Myslím dokonce, že značnou část všech těch problémů s islamistickými teroristy jsme si my, Evropané a Američané, zavinili sami. Na závěr ještě ocituji sám sebe:
Ano, i muslimové mohou býti slušní lidé, konformní s okolím. Větší problémy nastanou, až když se vrátí do svého přirozeného prostředí. Jistě, že ne všichni jsou či souhlasí s terorismem, ale takhle já to nezužuji. Konec konců, i ten, kdo nechce, může býti muslimskými fanatiky donucen. Prostě, jak to napsal tuším Vintera, západní svět (snad tam patříme?) má veškeré své hodnoty opřeny o křesťanské kořeny. Pokud tohle popřeme, popřeme historii, sami sebe, a nakonec i oprávněnost vlastní existence.
No, a půjdeme na nějaké veselejší téma. Ostatně - skoro se mi zdá, že už se postupně dostáváme nějak OT. Pokud ano, biji se v prsa mea culpa!
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
V Uzbekistánu se taky nesekají ruce, nepolévá kyselinou, ... a nevyjímej ho, protože se Ti nehodí! 
Klapky na očích vidím - posledních tisíc let jsme to právě my, kdo je rozpínavý, vyvražďoval ve velkém Indiány, Indy, Afričany, celou Oceánii ... Ano, jsme vychováváni k tomu, abychom se k tomu neznali - a já mám právě podezření , že to je přesně stejný mechanismus, jaký funguje i v těch pro nás tak nepochopitelných zemích.
Myslím, že není žádný "středověk" a "moderní svět", problém je v tom, že každý vidí ten svůj svět jako jediný správný. Ale na druhou stranu, když vezmu ten náš - genetika, umělá oplodnění, ozařování, zásahy do vývoje organizmu (např. nyní značně problematické očkování), extrémní vývoz zbraní, prosazování svých zájmů silou ...
Jo, bereme to hodně ze široka, je to na velikánskou debatu. Problém je, že ať vysekneme cokoliv, ztratíme část kontextu, která ale pořád ovlivňuje celek.
"jain"? to je pěkný
To s Židy je tak trochu konspirační. Já si myslím, že právě to, že si "dělíme planetu na zahrádky" (Progres 2), generalizujeme, je ten největší problém. Jistě, dělají to všichni. "Japonci jsou hajzlové". "Němci jsou hajzlové". "Ne, Rusáci jsou větší hajzlové". Jo, ještě víc "na prdel" tomu dává ta naše mánie po žebříčcích, co je víc, a co je míň.
Nerozlišuju lidi podle národnosti. Tam, kde mluvím třeba o "židech", mám na mysli spíš chování státu Izrael a sympatizantů, podobně to platí třeba pro Čechy.
mea culpa = moje chyba
A to vím skrz Davida Byrna a Briana Eno
(My Life In Bush of Ghosts, 1981).
Jsme v "poklábosme", tématu se to týká
Problém všech těch "skupin lidí" (podle náboženství nebo kultury nebo národnosti nebo místa, kde vyrostli nebo ...) je v tom, že jsou příliš veliké a heterogenní na to, aby se o nich obecně dalo cokoliv skálopevně tvrdit. Bohužel přesně to se děje a veškerá ta xenofobie s tím jde ruku v ruce a vzájemně se to umocňuje.
U "multikulti" je problém následující - přišli do země s tím, že chtějí snad i pomalu přijmout její kulturu a hlavně s tím, že jejich život bude lepší. Jenže není. Známe to všichni, samé úřady, práce je málo a je špatně placená, děti vyrůstají a náklady na život rostou.
Každý člověk pak začne intuitivně couvat. Neodejde ze země, protože nemá kam - ví, že "tam" to nebylo o nic lepší. Navíc děti už jsou "jednou nohou" doma tady. Tak si aspoň nostalgicky oživují svou kulturu, pravidla (ta pro nás nepochopitelná).
Tohle NIKDO nevyřeší, je to těžký pro ty lidi a je to stejně těžký i pro "domorodce", kteří s nimi přijdou do styku.
To, že ty lidi "pošlou zpátky" je jen odvrácení hlavy od problému. Jejich situaci to nespraví, spíš naopak. Je to neřešitelná past, jakýkoliv pokus o řešení selže. Je to smutný, ale je to tak ... a ironie je, že po těch řekněme 50 letech úspěchů nějak vnitřně odmítáme, že by něco "nešlo".
S tím červeným patetickým textem nesouhlasím. Křesťanství klidně popřu aniž bych popíral oprávněnost svojí existence
Myslím, a tedy jsem!

Klapky na očích vidím - posledních tisíc let jsme to právě my, kdo je rozpínavý, vyvražďoval ve velkém Indiány, Indy, Afričany, celou Oceánii ... Ano, jsme vychováváni k tomu, abychom se k tomu neznali - a já mám právě podezření , že to je přesně stejný mechanismus, jaký funguje i v těch pro nás tak nepochopitelných zemích.
Myslím, že není žádný "středověk" a "moderní svět", problém je v tom, že každý vidí ten svůj svět jako jediný správný. Ale na druhou stranu, když vezmu ten náš - genetika, umělá oplodnění, ozařování, zásahy do vývoje organizmu (např. nyní značně problematické očkování), extrémní vývoz zbraní, prosazování svých zájmů silou ...
Jo, bereme to hodně ze široka, je to na velikánskou debatu. Problém je, že ať vysekneme cokoliv, ztratíme část kontextu, která ale pořád ovlivňuje celek.
"jain"? to je pěkný

To s Židy je tak trochu konspirační. Já si myslím, že právě to, že si "dělíme planetu na zahrádky" (Progres 2), generalizujeme, je ten největší problém. Jistě, dělají to všichni. "Japonci jsou hajzlové". "Němci jsou hajzlové". "Ne, Rusáci jsou větší hajzlové". Jo, ještě víc "na prdel" tomu dává ta naše mánie po žebříčcích, co je víc, a co je míň.
Nerozlišuju lidi podle národnosti. Tam, kde mluvím třeba o "židech", mám na mysli spíš chování státu Izrael a sympatizantů, podobně to platí třeba pro Čechy.
mea culpa = moje chyba


Jsme v "poklábosme", tématu se to týká

Problém všech těch "skupin lidí" (podle náboženství nebo kultury nebo národnosti nebo místa, kde vyrostli nebo ...) je v tom, že jsou příliš veliké a heterogenní na to, aby se o nich obecně dalo cokoliv skálopevně tvrdit. Bohužel přesně to se děje a veškerá ta xenofobie s tím jde ruku v ruce a vzájemně se to umocňuje.
U "multikulti" je problém následující - přišli do země s tím, že chtějí snad i pomalu přijmout její kulturu a hlavně s tím, že jejich život bude lepší. Jenže není. Známe to všichni, samé úřady, práce je málo a je špatně placená, děti vyrůstají a náklady na život rostou.
Každý člověk pak začne intuitivně couvat. Neodejde ze země, protože nemá kam - ví, že "tam" to nebylo o nic lepší. Navíc děti už jsou "jednou nohou" doma tady. Tak si aspoň nostalgicky oživují svou kulturu, pravidla (ta pro nás nepochopitelná).
Tohle NIKDO nevyřeší, je to těžký pro ty lidi a je to stejně těžký i pro "domorodce", kteří s nimi přijdou do styku.
To, že ty lidi "pošlou zpátky" je jen odvrácení hlavy od problému. Jejich situaci to nespraví, spíš naopak. Je to neřešitelná past, jakýkoliv pokus o řešení selže. Je to smutný, ale je to tak ... a ironie je, že po těch řekněme 50 letech úspěchů nějak vnitřně odmítáme, že by něco "nešlo".
S tím červeným patetickým textem nesouhlasím. Křesťanství klidně popřu aniž bych popíral oprávněnost svojí existence

Myslím, a tedy jsem!
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Já tě včera viděl, že jsi tady!
Mám radost, že jsi také hodně přemýšlivý člověk a snažíš se nekopírovat slepě daná politická a společenská klišé a trendy. Pořád mi předhazuješ nějaké brýle či klapky
, ale ono to tak není. Ty tady sám velmi generalizuješ ve své totální až sebemrskačské kritice křesťanské civilizace, dalo by se to napadnout i tvými vlastními slovy. Konkrétní tvé argumenty ale z hlediska existence základních faktů nepopírám a nikde jsem ani předtím nepopřel, tak se nevlamuj do otevřených dveří, já tohle všechno znám a beru v úvahu také. Ale vzal jsi to taky šmahem vše(chny) do jednoho pytle. To, co jsi (myslím, že dost nefér) vyčítal mně, jsi udělal sám. Nikde jsem negeneralizoval, neosočoval (hajzlové???), jen se znalostí věcí pochyboval a dokonce konstatoval různost (např. věřících v islám i např.Židů) - stejně jako ty sám. Takže tady nemáme rozpor. Ale kontinuálně rozšiřuješ téma. Já samozřejmě taky vím, že vše má své souvislosti, příčiny, důsledky - ale to bychom spolu museli někde sedět řadu dní, abychom všechno nějak prodebatovali. Protože jinak tady to téma úplně zahltíme, a nevím, jestli ostatní z toho něco mají, nebo je to bude spíš zlobit. No, mohou se k tomu nakonec i sami vyjádřit
, ale nemyslím si, že by tomu nějak moc fandili.
Z čeho nehodlám slevit
je, že pokud se jinověrec dobrovolně přistěhuje do kulturně (v širším smyslu vzato) odlišné společnosti, musí se přizpůsobit on jí, nikoliv ta společnost jemu. Když s tím souhlasí - ok, není problém. Pokud ne, a chce setrvávat na svých zvycích, své víře, svém jazyku, svých svatostáncích - musí zůstat doma. Jinak to nejde. A to platí stejně pro všechny víry/náboženství, rasy a národnosti, i nás Čechy v cizině. Američané to mají již dávno institucionalizované (asi dobře vědí, proč), a západní Evropa po špatných zkušenostech s důsledky nezodpovědné liberální přistěhovalecké politiky se od levicovými poblouzněnci uměle implantované a skutečně celospolečensky nebezpečné "velké ideje" multikulturalismu také odvrací. Otázkou je pouze to, zda již není poněkud pozdě. A čím později se to začne skutečně tvrdě řešit, tím víc to pak bude všechny bolet - možná, že i doslovně.
Pořád se naivně domníváš, že nemáš s křesťanstvím nic společného.
To je asi tak, jako když někdo z nějaké frustrace říká, že nemá nic společného s českým národem, i když je rodem Čech. Evropská a většinově i americká kultura BYLA a JE křesťanská. A neznamená to vůbec, že musíš být aktivním věřícím v nějaké církvi a fyzicky pokřtěný. Viš, dokud to tady u nás komunisté nezprznili, neměli jsme ani žádné rodné listy. Byly jen a jen listy křestní, Židé měli doklad od své církve, a nic moc jiného tu nebylo. Také obecnou platnost a společenskou oprávněnost Desatera (etalon chování, základní společenský standard) lze jen těžko popřít, pokud člověk není zrovna anarchista či lotr. Vše v evropské historii a kultuře je hluboce spojeno s křesťanstvím, v dobrém i zlém, s tím prostě nic nenaděláš ani ty, ani já, nikdo.
Jak chceš křesťanství popřít? To oficiálně zkoušeli zatím jen komunisté, a možná nějaké divné sekty fanatiků. Jestli ho chceš nějakým způsobem ignorovat, popřít v sobě a nehlásit se k němu, je to tvá věc - ale stejně se budeš nadále chovat jako křesťan, máš to v sobě zakódované. Leda bys přestoupil na islám, to jistě jde. Ale nesměl bys ho potom podobně, jako křesťanství, zpochybňovat, a v mešitě by ti za účast dělali čárky. Nesměl by sis to pak taky rozmyslet - to už by ti u souvěrců prostě neprošlo. 
Docela skromně si myslím, že na tom červeném textu není zhola nic patetického. Jen konstatování známých faktů, a možná i trochu výzva k zamyšlení a opatrnosti. Asi jako (myslím, že platný a nezpochybněný) slogan "Národ, který nezná svou minulost, nemá před sebou budoucnost" a "Národ, který se nepoučil z historie, musí si ji prožít znovu". Není to všechno jen z mé "vševědné" hlavy, ale člověk za život k určitým poznáním nakonec dojde. Přeji ti totéž a hezký den
Mažu ještě umýt auto.

Mám radost, že jsi také hodně přemýšlivý člověk a snažíš se nekopírovat slepě daná politická a společenská klišé a trendy. Pořád mi předhazuješ nějaké brýle či klapky



Z čeho nehodlám slevit

Pořád se naivně domníváš, že nemáš s křesťanstvím nic společného.

A právě tohle je náš základní rozpor - nesouhlasit můžeš, ale je to asi tak všechno, co s tím můžeš dělat.dmatej píše:S tím červeným patetickým textem nesouhlasím. Křesťanství klidně popřu aniž bych popíral oprávněnost svojí existence


Docela skromně si myslím, že na tom červeném textu není zhola nic patetického. Jen konstatování známých faktů, a možná i trochu výzva k zamyšlení a opatrnosti. Asi jako (myslím, že platný a nezpochybněný) slogan "Národ, který nezná svou minulost, nemá před sebou budoucnost" a "Národ, který se nepoučil z historie, musí si ji prožít znovu". Není to všechno jen z mé "vševědné" hlavy, ale člověk za život k určitým poznáním nakonec dojde. Přeji ti totéž a hezký den

- radek mb
- Příspěvky: 5193
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Třeba já to čtu,píšete oba zajímavě.Můj pohled na tuto věc je poměrně jednodušší než váš a i tak by to,co chci vyjádřit,zabralo tak půl hodiny psaní.jacek píše:Protože jinak tady to téma úplně zahltíme, a nevím, jestli ostatní z toho něco mají, nebo je to bude spíš zlobit. No, mohou se k tomu nakonec i sami vyjádřit , ale nemyslím si, že by tomu nějak moc fandili.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 350/472
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 350/472
chce to přečíst Bibli a Korán, i židovská víra má stejné základy, z níž vychází křesťanství. Stejná analogie se najde i u světských zákonů. Vždy se najde nějaký "osvícený" kazatel, který si začne vykládat dané věci po svém, a je-li dobrým manipulátorem, přesvědčí o své jediné pravdě i další.
Podstaný rozdíl u křesťana a muslima je v tom, že křesťan během věků do svého konání a chápání světa zahrnul v mnohem větší míře i pravidla (zákony) světské, jež jsou dnes již v rozporu s pravidly ryze církevními, tedy s pravidly víry samé, kdežto muslim stále svůj život a světový názor podřizuje víře, jejíž vliv na jedince stále převažuje nad světskými pravidly.
Křesťané se odklonily a stále více odklánějí od dogmat své víry, ale muslimové nikoli, a my jako křesťané je k tomu chceme přinutit také a nechápeme, proč nechtějí. V každé době se každá víra, ať v cokoli, dá "dobře" využít a zneužít. Jsem ale přesvědčen, že násilné míchání historicky zcela odlišných kultur a víry není dobrým řešením, ať jsou důvody jakékoli (humanitární, ekonomické, politické aj.). Mám muslima v rodině, proto mohu o tomto psát.
Podstaný rozdíl u křesťana a muslima je v tom, že křesťan během věků do svého konání a chápání světa zahrnul v mnohem větší míře i pravidla (zákony) světské, jež jsou dnes již v rozporu s pravidly ryze církevními, tedy s pravidly víry samé, kdežto muslim stále svůj život a světový názor podřizuje víře, jejíž vliv na jedince stále převažuje nad světskými pravidly.
Křesťané se odklonily a stále více odklánějí od dogmat své víry, ale muslimové nikoli, a my jako křesťané je k tomu chceme přinutit také a nechápeme, proč nechtějí. V každé době se každá víra, ať v cokoli, dá "dobře" využít a zneužít. Jsem ale přesvědčen, že násilné míchání historicky zcela odlišných kultur a víry není dobrým řešením, ať jsou důvody jakékoli (humanitární, ekonomické, politické aj.). Mám muslima v rodině, proto mohu o tomto psát.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
A tak mi už ty klapky promiň 
Žádné sebemrskačství. Ale trochu dovysvětlím jednu věc o mě - já su taková povaha, že když většina jásá, já hledám rizika. Když většina odsuzuje, hledám pozitiva. Prostě jakýkoliv kategorický soud "vylepšuju" o místa, kde neplatí nebo nemusí platit (načež se někdy nakonec dojde k tomu, že neplatí vůbec
).
Lidi dneska strašně milují žebříčky - první, druhý, třetí, nejlepší, nejhorší. Je to pitomost, protože v reálném životě skutečně všechno souvisí se vším, byť něco víc a něco míň - a dokonce někdy, vlivy se vzájemně umocňují a potlačují a prakticky nelze nic stoprocentně předvídat.
Všeho všudy máme nějakou zkušenost, pravděpodobnost, že se pozorovaný jev bude opakovat, ale nikdy ne jistotu.
A obzvlášť co se vývoje společnosti lidí týče. V jakémkoliv davu (a tím líp když je do nějaké míry zoufalý) platí, že když se objeví byť JEDINÝ charismatický vůdce, dokáže hravě absolutně změnit chování téměř celého davu. Příkladů je mraky. Zvenčí je taková změna zpravidla neočekávaná a jiné davy nejsou schopné vhodně reagovat.
Zpátky k reakci. Já to psal taky už dost pozdě a jak vidno i zde, odbíhám od reakce a zamontovávám do toho další věci, myšlenky. Taková neposlušnost při psaní
O téma se vážně neboj, já si ho založil právě v trochu lehkomyslné naivní představě, že se "třeba někdo chytne" a bude o čem se bavit. Chytil ses Ty a za to jsem rád
. Pokud to bude někomu vadit, určitě se ozve, ale to nechám na něm (a případně ho někam pošlu, přiznávám se!
)
Tohle je prostě realita a Čech to udělá zrovna tak. V Británii je prý silná komunita Poláků. To přizpůsobování se pak ale dostává na frak, ale jde to ruku v ruce - s xenofobií. Čím víc jsou starousedlíci vysazení na ty nové, jsou na ně protivní a dělají naschvály, tím víc je sami od toho přizpůsobování se odrazují (a znova - Cikán půjde na úřad jen z nouze, vždyť i bílí Češi s tím mají problém).
Prostě, zkrátím to. Teď už není debata o tom, koho sem vpustím a koho ne. Tam je poslední šance tomu zabránit. Já se zajímám spíš o to, co s lidmi, kteří tu už jsou a nemají často kam se vrátit. Dělat jim naschvály, dělat na ně držky implicitně znamená, že se začnou vyhýbat kontaktu a tím pádem se dostanou do izolace a žádné přizpůsobení nebude.
Analogicky je to jako ve škole - učitel, který nezaujme a umí jen peskovat, nestojí za nic. Neudrží ani pozornost a kdo nemusí, do hodiny nebude ani chodit. A taky se nic nenaučí. A zpátky k cizncům - zaujmout někoho, kdo mi pořádně ani nerozumí, je těžké. Strašně těžké. Ale jinak to nejde.
Netrvdím, že nemám s křesťanstvím nic společného, ale nejsem mu nijak zavázán, nedělám kvůli němu jedinou věc. "Byla a je křesťanská" - víš, já do toho kopu tak trochu proto, že je to pro mě prázdný pojem. Nic neznamená.
Zrovna destatero tu dneska popírá snad 95% národa, tím bych se moc neoháněl ...
Hehe, ten předposlední odstavec je teda demagogie, pardon, ale podle mě na to to slovo sedí jako prdelka na hrneček. Analogicky to můžu přepsat i v negaci, a stejně tak dodat, že "všechno, co s tím můžeš dělat, je nesouhlasit". A právě proto je to pro mě prázdný pojem, ačkoliv uznávám, že pokud si někdo zakládá na nějakých tradicích, náboženství, pro něj prázdný není.
Mě ale víc zajímají zákony a skuteční lidé ...
Nicméně s posledním odstavcem souhlasím, byť si neodpustím sarkastické "nikdy nevstoupíš do stejné řeky", abychom se udrželi v "mlhavé" (ne)rovnováze reálného světa
Vintera - souhlasím, tak jak jsi to napsal. Jen doplním, že stejně jako jsou "různě moc" věřící křesťané, jsou i "různě moc" věřící muslimové. Někdo se modlí, někdo ne, někdo jí to co jinému víra zakazuje. A pořád si říkají muslimové

Žádné sebemrskačství. Ale trochu dovysvětlím jednu věc o mě - já su taková povaha, že když většina jásá, já hledám rizika. Když většina odsuzuje, hledám pozitiva. Prostě jakýkoliv kategorický soud "vylepšuju" o místa, kde neplatí nebo nemusí platit (načež se někdy nakonec dojde k tomu, že neplatí vůbec

Lidi dneska strašně milují žebříčky - první, druhý, třetí, nejlepší, nejhorší. Je to pitomost, protože v reálném životě skutečně všechno souvisí se vším, byť něco víc a něco míň - a dokonce někdy, vlivy se vzájemně umocňují a potlačují a prakticky nelze nic stoprocentně předvídat.
Všeho všudy máme nějakou zkušenost, pravděpodobnost, že se pozorovaný jev bude opakovat, ale nikdy ne jistotu.
A obzvlášť co se vývoje společnosti lidí týče. V jakémkoliv davu (a tím líp když je do nějaké míry zoufalý) platí, že když se objeví byť JEDINÝ charismatický vůdce, dokáže hravě absolutně změnit chování téměř celého davu. Příkladů je mraky. Zvenčí je taková změna zpravidla neočekávaná a jiné davy nejsou schopné vhodně reagovat.
Zpátky k reakci. Já to psal taky už dost pozdě a jak vidno i zde, odbíhám od reakce a zamontovávám do toho další věci, myšlenky. Taková neposlušnost při psaní

O téma se vážně neboj, já si ho založil právě v trochu lehkomyslné naivní představě, že se "třeba někdo chytne" a bude o čem se bavit. Chytil ses Ty a za to jsem rád


Když se přistěhoval, stává se její součástí. Předpokládat, že se někdo "skokově přizpůsobí" je naivní a kruté zároveň. Nereálné. Ano, měl by se snažit, v tom se shodneme, ale ... co když je těch lidí tolik, že snadno a intuitivně (a logicky správně) zjistí, že je snažší si ve svojí komunitě sehnat člověka, který se vyzná v místních zvyklostech, dát mu plnou moc na nějaké úkony a zbavit se tak jednoho břemene po druhém (např. Číňani u nás, Cikáni, ...).pokud se jinověrec dobrovolně přistěhuje do kulturně (v širším smyslu vzato) odlišné společnosti, musí se přizpůsobit on jí, nikoliv ta společnost jemu
Tohle je prostě realita a Čech to udělá zrovna tak. V Británii je prý silná komunita Poláků. To přizpůsobování se pak ale dostává na frak, ale jde to ruku v ruce - s xenofobií. Čím víc jsou starousedlíci vysazení na ty nové, jsou na ně protivní a dělají naschvály, tím víc je sami od toho přizpůsobování se odrazují (a znova - Cikán půjde na úřad jen z nouze, vždyť i bílí Češi s tím mají problém).
Prostě, zkrátím to. Teď už není debata o tom, koho sem vpustím a koho ne. Tam je poslední šance tomu zabránit. Já se zajímám spíš o to, co s lidmi, kteří tu už jsou a nemají často kam se vrátit. Dělat jim naschvály, dělat na ně držky implicitně znamená, že se začnou vyhýbat kontaktu a tím pádem se dostanou do izolace a žádné přizpůsobení nebude.
Analogicky je to jako ve škole - učitel, který nezaujme a umí jen peskovat, nestojí za nic. Neudrží ani pozornost a kdo nemusí, do hodiny nebude ani chodit. A taky se nic nenaučí. A zpátky k cizncům - zaujmout někoho, kdo mi pořádně ani nerozumí, je těžké. Strašně těžké. Ale jinak to nejde.
Netrvdím, že nemám s křesťanstvím nic společného, ale nejsem mu nijak zavázán, nedělám kvůli němu jedinou věc. "Byla a je křesťanská" - víš, já do toho kopu tak trochu proto, že je to pro mě prázdný pojem. Nic neznamená.
Zrovna destatero tu dneska popírá snad 95% národa, tím bych se moc neoháněl ...
Hehe, ten předposlední odstavec je teda demagogie, pardon, ale podle mě na to to slovo sedí jako prdelka na hrneček. Analogicky to můžu přepsat i v negaci, a stejně tak dodat, že "všechno, co s tím můžeš dělat, je nesouhlasit". A právě proto je to pro mě prázdný pojem, ačkoliv uznávám, že pokud si někdo zakládá na nějakých tradicích, náboženství, pro něj prázdný není.
Mě ale víc zajímají zákony a skuteční lidé ...
Nicméně s posledním odstavcem souhlasím, byť si neodpustím sarkastické "nikdy nevstoupíš do stejné řeky", abychom se udrželi v "mlhavé" (ne)rovnováze reálného světa

Vintera - souhlasím, tak jak jsi to napsal. Jen doplním, že stejně jako jsou "různě moc" věřící křesťané, jsou i "různě moc" věřící muslimové. Někdo se modlí, někdo ne, někdo jí to co jinému víra zakazuje. A pořád si říkají muslimové

Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
setkal jsem se mnohokrát s tím, že skutečně hluboce věřící, které jsem vozil v neděli na omšu do kostela, jeli odtud přímo do krčmy, kde řádně popili a hned se i pobili. Měl jsem s nimi často debatu na toto téma, kde na jedné straně se modlí a podávají si ruce v kostele a za dvě hodiny se drží pod krkem. Jednoznačně dokázali oddělit víru a praktický život. V kostele jsem věřící a modlím se, v krčme již nikoli.
A tuhle odluku víry a života muslimové nedělají, jejich život řídí víra a proto tvrdí, že křesťané jsou pokrytci. Většina křesťanů je křesťany navenek, v soukromí již víra značně pokulhává. U muslimů je to právě naopak, mnohdy svoji víru před okolím cíleně i dlouhodobě skrývají právě z důvodů, aby tzv. okolí příliš neprovokovali, snaží se naoko přizpůsobit, ale bez toho aby svou víru ohrozili. Právě v soukromém životě se nejlépe pozná, jak svoji víru a její pravidla dodržují.
Pro někoho je víra, myslím náboženství, jen návtěva svatostánku, či beránek velikonoční a další praktický život se řídí jinými světštějšími principy, pro muslima je víra skutečnou a trvalou součástí života. Problém je právě v tom, že výklad víry některými "proroky" se výrazně odlišuje od jejího základu. A následně v důsledku toho, že víra je skutečnou součastí života muslima, právě tento pokřivený výklad přináší také skutečnou změnu chování jedince.
A tuhle odluku víry a života muslimové nedělají, jejich život řídí víra a proto tvrdí, že křesťané jsou pokrytci. Většina křesťanů je křesťany navenek, v soukromí již víra značně pokulhává. U muslimů je to právě naopak, mnohdy svoji víru před okolím cíleně i dlouhodobě skrývají právě z důvodů, aby tzv. okolí příliš neprovokovali, snaží se naoko přizpůsobit, ale bez toho aby svou víru ohrozili. Právě v soukromém životě se nejlépe pozná, jak svoji víru a její pravidla dodržují.
Pro někoho je víra, myslím náboženství, jen návtěva svatostánku, či beránek velikonoční a další praktický život se řídí jinými světštějšími principy, pro muslima je víra skutečnou a trvalou součástí života. Problém je právě v tom, že výklad víry některými "proroky" se výrazně odlišuje od jejího základu. A následně v důsledku toho, že víra je skutečnou součastí života muslima, právě tento pokřivený výklad přináší také skutečnou změnu chování jedince.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
To jsou romány toto!!! Kdo to má smysluplně číst?
Zase další stránka. Nepřečetl jsem skoro nic, nemám tolik času. Tak snad jen jednu poznámku k tomu židovství x křesťanství: Na tom židovství vidím jako veliké úskalí jejich uzavřenost - totiž kdo se jako žid nenarodí, nemá šanci se židem stát. Nevím jeslti je to fakt nepřekonatelná věc, ale přijde mi to tak. A pak židé mají třeba respekt ke křesťanství, ale nikdy nepřekročí nějakou bariéru a nikdy si nenechají do své víry mluvit. Přitom právě ten jejich životní přístup je velice zajímavý. Oni totiž žijí podle pravidel, která jsou naprosto provázána se světským i náboženským životem. Prostě ty jejich pravidla jsou přímo "manuál na život", což mi přijde geniální. Chtělo by to uvést příklad, ale na to jaksi teď nemám... Prostě ten jejich rozsáhlý manuál umí člověka doprovázet tak, aby mu fakt bylo dobře.
Co mi přijde praktického na křesťanství pro život je prachobyčejné desatero, které teda má vlastně smysl ten, aby si člověk během života nenatropil hlouposti kterých by litoval - třeba kdyby dostal nařezaný za krádeže, zahejbání a cokoliv co mu může zkomplikovat život. Přijde mi to rozumný.
Proč mi tyhel věci připadaj zajímavý? Protože to co tu máme, bych nazval morální krizí - nebo taky morálkou řeznickýho psa. Nemyslím republiku, ale spíš šířeji, třebas evropu. Prostě místo toho co tu možná mohlo být za první republiky je tu bordel. Místo čeho? Místo morálky a slušnosti. Pak přijde jakejkoliv morální kodex vhod. A pokud je slušnej, tak je snad jedno kdo ho napsal.
Tak sem se tu zase vyblil a můžete směle pokračovat dál. Pardon

Zase další stránka. Nepřečetl jsem skoro nic, nemám tolik času. Tak snad jen jednu poznámku k tomu židovství x křesťanství: Na tom židovství vidím jako veliké úskalí jejich uzavřenost - totiž kdo se jako žid nenarodí, nemá šanci se židem stát. Nevím jeslti je to fakt nepřekonatelná věc, ale přijde mi to tak. A pak židé mají třeba respekt ke křesťanství, ale nikdy nepřekročí nějakou bariéru a nikdy si nenechají do své víry mluvit. Přitom právě ten jejich životní přístup je velice zajímavý. Oni totiž žijí podle pravidel, která jsou naprosto provázána se světským i náboženským životem. Prostě ty jejich pravidla jsou přímo "manuál na život", což mi přijde geniální. Chtělo by to uvést příklad, ale na to jaksi teď nemám... Prostě ten jejich rozsáhlý manuál umí člověka doprovázet tak, aby mu fakt bylo dobře.
Co mi přijde praktického na křesťanství pro život je prachobyčejné desatero, které teda má vlastně smysl ten, aby si člověk během života nenatropil hlouposti kterých by litoval - třeba kdyby dostal nařezaný za krádeže, zahejbání a cokoliv co mu může zkomplikovat život. Přijde mi to rozumný.
Proč mi tyhel věci připadaj zajímavý? Protože to co tu máme, bych nazval morální krizí - nebo taky morálkou řeznickýho psa. Nemyslím republiku, ale spíš šířeji, třebas evropu. Prostě místo toho co tu možná mohlo být za první republiky je tu bordel. Místo čeho? Místo morálky a slušnosti. Pak přijde jakejkoliv morální kodex vhod. A pokud je slušnej, tak je snad jedno kdo ho napsal.
Tak sem se tu zase vyblil a můžete směle pokračovat dál. Pardon
