Nové pružiny=paráda, ale
Moderátor: Moderátoři
Nové pružiny=paráda, ale
Ahoj. Měnil jsem stávající staré pružiny za nové (kombíkové) na Ladě 2105. Předtím jsem ve 4 lidech drhnul zástěrky pořád. Teď se auto neuvěřitelně zvedlo a je krásně ticho,teda...
Naložill jsem další 3 lidi a jeli jsme to vyzkoušet. Při ostrém průjezdu zatáčkou je krásně ticho, ale při projetí nerovnosti (díry) je slyšet jako by štrejchnutí u levého zadního kola. Pravé je OK. Koukal jsem na plastový podběh a ten je v pořádku. Znovu jsem vlezl pod auto a všechno vypadá dotažené. Obě pružiny sedí v miskách. Čím to může být?
Naložill jsem další 3 lidi a jeli jsme to vyzkoušet. Při ostrém průjezdu zatáčkou je krásně ticho, ale při projetí nerovnosti (díry) je slyšet jako by štrejchnutí u levého zadního kola. Pravé je OK. Koukal jsem na plastový podběh a ten je v pořádku. Znovu jsem vlezl pod auto a všechno vypadá dotažené. Obě pružiny sedí v miskách. Čím to může být?
krtek
Nebo je pružina trochu prohnutá a drhne o karosérii při propružení.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
S kombajnovými pružinami se zadní náprava trošku vyhne do strany, teď si nevybavuji na kterou stranu, ale vyhne. Takže hledej otisk gumy v plastovém podběhu a proveď jeho úpravu, pokud to drhne o něco jiného bude to jistě vidět i na gumě. Určitě by to chtělo poštelovat omezovač tlaku zadních brzd díky změně polohy zádě, je tu nebezpečí, že ti časem zatuhne, osobní zkušenost. Návod hledej v literatůře, sice jsem jej nepochopil, ale je tam. jaké jsi dával ty zadní pružiny? Máš ještě lísteček z pod obalu? Kdyžtak nafoť.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Nové pružiny=paráda, ale
Tak první úspěch. Včera to v autě začalo ještě klepat. Nakonec jsem přišel na to, že za klepání může hever, který byl špatně usazený v packách za kolem.
Ten původní zvuk je však ještě občas slyšet, ale míň. Je to ale asi tím, že jezdím jen ve dvou a zadek je prakticky nenaloženej-což se s přicházející zimou změní...
Jinak pružiny mi zvedly zadek fakticky o hodně (teď 2105 vypadá jak NIVA). Zítra (za světla) pořádně mrknu na podběhy a na gumu a uvidíme kde to drhne, ale zástěrky to určitě nejsou...
Ještě jeden menší dotaz. Nemůže být problém skrze ty pružiny na technický? Zadek je fakt hodně ve vzduchu a zadní tlumiče jsou hodně vytažený-středové táhlo je vidět cca 4 cm...
Kokoloko: lístek nemám (už jsem ho vyhodil). Byly zataveny ve smršťovací folii a na lístku bylo made in Russia...
Dmatej: Na pravou stranu? To by šlo. Takže zadní levé kolo by eventuelně mělo drhnout o vnitřní stranu podběhu. Ale všude to vypadá, že má kolo dost místa... No uvidíme zítra
Ten původní zvuk je však ještě občas slyšet, ale míň. Je to ale asi tím, že jezdím jen ve dvou a zadek je prakticky nenaloženej-což se s přicházející zimou změní...
Jinak pružiny mi zvedly zadek fakticky o hodně (teď 2105 vypadá jak NIVA). Zítra (za světla) pořádně mrknu na podběhy a na gumu a uvidíme kde to drhne, ale zástěrky to určitě nejsou...
Ještě jeden menší dotaz. Nemůže být problém skrze ty pružiny na technický? Zadek je fakt hodně ve vzduchu a zadní tlumiče jsou hodně vytažený-středové táhlo je vidět cca 4 cm...
Kokoloko: lístek nemám (už jsem ho vyhodil). Byly zataveny ve smršťovací folii a na lístku bylo made in Russia...
Dmatej: Na pravou stranu? To by šlo. Takže zadní levé kolo by eventuelně mělo drhnout o vnitřní stranu podběhu. Ale všude to vypadá, že má kolo dost místa... No uvidíme zítra
krtek
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Na technický by moh bejt problém v tom, že to bude málo brzdit. To záleží na omezovači brzd.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- montér Kolja
- Příspěvky: 44
- Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
- Bydliště: Pardubice
Dost bych se divil,kdyby jsi štopy kontaktu kola a podběhu našel.Příčina rušivého zvuku je jinde.Zvuk se ozývá při průjezdu nerovnostmi (propružení),to za prvé a zadruhé pravděpodobně i při prudkém brždění,kdy se auto postaví na přední nápravu a zadní kola se ještě více odlehčí,tudíž se sklon karoserie na čumák zvětší.To má za následek vychýlení(sklonění) kardanového hřídele na křížovém kloubu v tunelu ještě více dolů k diferenciálu.V tom okamžiku dochází ke krátkému kontaktu (štrejchnutí) zadního kloubového hřídele a lanka ruční brzdy,což je zdrojem zvláštního zvuku.Vsadím,že stopy oděru budou patrné právě zde.Odstranění závady je jednoduché.Stačí na podvozku ohnout držák vratné pružiny páky ruční brzdy směrem dolů a zvětšit mezeru mezi kloubovým hřídelem a lankem.Tímto počinem je dětská nemoc vyléčena.
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Když jsem dal na 21053 zadní pružiny (nové - červené) z kombíka, tak jsem měl tlumiče nadoraz. Dělalo to neplechu, ale časem to sedlo. Chtělo by to samozřejmě trošku uříznout, ale lenost je hrozná věc a navíc auto denně jezdí. (Je to jak nakoplá koza.)
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
1. 21053 původně systém AXTEC nyní WEBER a 1700 ccm a od 31.12.2009 ohořelá od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi
5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10