Elektronické systémy v autech

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

MartasBrno píše:
zelvotron píše:Tak to náhodou můžou bejt užitečný věci, ale protiprokluz u takhle výkonnýho auta mě přijde k smíchu :)
Však si t oasi taky nikdo nekoupil :wink: . Fakt to bylo myšlený vážně, je to systém automatickýho přibržďování kola, které prokluzuje. Tedy za pomoci jednotky ABS.
Mě protiprokluz přijde úplně k ničemu i u auta s 250 HP (osobně vyzkoušeno). Je to jen další z berliček pro většinu totálně neumětelských "šoférů". Kdo umí aspoň trochu jezdit, tak takovéhle hovadiny nepotřebuje. Naopak je v mnoha situacích jejich přítomnost v autě na obtíž a za určitých okolností i přímo nebezpečná. Důležité je umět aspoň trochu jezdit a myslet u toho hlavou. ;) Uznávám ale, že zejména ta druhá část předchozí věty může být pro mnoho lidí problém. :roll: :lol:

[ Komentář přidal: zelvotron: út listopad 02, 2010 11:21 ]
Odděleno z tématu Fábie
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Hurikán píše:Uznávám ale, že zejména ta druhá část předchozí věty může být pro mnoho lidí problém. :roll: :lol:
Dnes jsem si to prakticky ověřil. Na sobě. Inu, používat žiguláka s téměř nulovým vzorkem na hnané nápravě jako traktor opravdu není ideál. V této souvislosti mne trošku mrzí to, co třeba ta fábie má jaksi vrozeno - poněkud zatíženou hnanou nápravu.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

plavec píše:Starý lanko a táhlo je nejjednodušší a nejrozumější co mohlo bejt, jenže jsme bohužel v 21 století kde vítězí takovýhle zhovadilosti.
No já bych řekl, že třeba takové MPi jako standard je opravdu mnohem lepší než starej sprostej weber. Auta startujou, jezděj o třetinu levnějc a nerychní tak.
Ale máš pravdu v tom, že jakmile to vezmou za svý číňani s nízkou kvalitou a ještě se ta elektronika odrbe z zájmu ekologie o olovo, tak to fakt stojí za enec. Saša by hned potvrdil ty čínský autorádia - tragedie.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

MartasBrno píše:
plavec píše:Starý lanko a táhlo je nejjednodušší a nejrozumější co mohlo bejt, jenže jsme bohužel v 21 století kde vítězí takovýhle zhovadilosti.
No já bych řekl, že třeba takové MPi jako standard je opravdu mnohem lepší než starej sprostej weber. Auta startujou, jezděj o třetinu levnějc a nerychní tak.
Ale máš pravdu v tom, že jakmile to vezmou za svý číňani s nízkou kvalitou a ještě se ta elektronika odrbe z zájmu ekologie o olovo, tak to fakt stojí za enec. Saša by hned potvrdil ty čínský autorádia - tragedie.
No, s dobře seřízeným motorem startuje lada v zimě na jednu otáčku motoru, což u vstřikování neplatí. :wink:
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

vintera píše:což u vstřikování neplatí.
Ale jo platí. Desítka startovala pěkně v zimě. Myslím střela, kočkolap chce trochu dýl točit ale taky naskočí. Tak jestli se ten zázrak dožije zimy, tak uvidíme jak to pujde.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

vintera píše:
MartasBrno píše:
plavec píše:Starý lanko a táhlo je nejjednodušší a nejrozumější co mohlo bejt, jenže jsme bohužel v 21 století kde vítězí takovýhle zhovadilosti.
No já bych řekl, že třeba takové MPi jako standard je opravdu mnohem lepší než starej sprostej weber. Auta startujou, jezděj o třetinu levnějc a nerychní tak.
Ale máš pravdu v tom, že jakmile to vezmou za svý číňani s nízkou kvalitou a ještě se ta elektronika odrbe z zájmu ekologie o olovo, tak to fakt stojí za enec. Saša by hned potvrdil ty čínský autorádia - tragedie.
No, s dobře seřízeným motorem startuje lada v zimě na jednu otáčku motoru, což u vstřikování neplatí. :wink:
To je taky brutal argument ze si idem hned prerobit auto na karburator a samozrejme si tam dam aj kladivkovy rozdelovac aby som bol IN :D

U tej striekacky sa musi synchronizovat elektrika aby vedela ze kde je kluka (u plne sekvencneho vstreku aj vacka). 99percent ludi to absolutne vobec neirituje ze ci sa to toci na prazdno sekundu alebo dve pokial to chyti.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Hurikán : "Mě protiprokluz přijde úplně k ničemu i u auta s 250 HP (osobně vyzkoušeno). Je to jen další z berliček pro většinu totálně neumětelských "šoférů". Kdo umí aspoň trochu jezdit, tak takovéhle hovadiny nepotřebuje. Naopak je v mnoha situacích jejich přítomnost v autě na obtíž a za určitých okolností i přímo nebezpečná. Důležité je umět aspoň trochu jezdit a myslet u toho hlavou. Uznávám ale, že zejména ta druhá část předchozí věty může být pro mnoho lidí problém. "

K tomuhle není co dodat . Naprostý souhlas . Pocit elektronického "bezpečí" mne děsí , stejně jako tvrzení většiny řidičů že je s "toho" předí náhon vytáhne .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Saša píše: ... tvrzení většiny řidičů že je s "toho" předí náhon vytáhne .
Z "toho" je obvykle vytahne, jenže ve většině případů není "kam".
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Petr HC píše:
Saša píše: ... tvrzení většiny řidičů že je s "toho" předí náhon vytáhne .
Z "toho" je obvykle vytahne, jenže ve většině případů není "kam".
je
mimo silnici :D
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Saša píše:Hurikán : "Mě protiprokluz přijde úplně k ničemu i u auta s 250 HP (osobně vyzkoušeno). Je to jen další z berliček pro většinu totálně neumětelských "šoférů". Kdo umí aspoň trochu jezdit, tak takovéhle hovadiny nepotřebuje. Naopak je v mnoha situacích jejich přítomnost v autě na obtíž a za určitých okolností i přímo nebezpečná. Důležité je umět aspoň trochu jezdit a myslet u toho hlavou. Uznávám ale, že zejména ta druhá část předchozí věty může být pro mnoho lidí problém. "

K tomuhle není co dodat . Naprostý souhlas . Pocit elektronického "bezpečí" mne děsí , stejně jako tvrzení většiny řidičů že je s "toho" předí náhon vytáhne .
bez urazky, nevite zrejme o cem mluvit :-)

o co pohodlneji by se jezidlo se zigulem, kdyby mel "samosfor" a o co jeste lepe, kdyby mel protipodkluz. muzes se soustredit na to, kam tocis volantem a ne na to co mas zrovna delat s plynovym pedalem, aby si kopec vyjel nebo se rozjel.

pokud mas najezdit v zime 20 000 km, tak nejake kecy o tom, ze dobry ridic to zvladne bez protipodkluzu a abs ti jsou u zadnice a si rad, ze te nekdo zbavi na ceste dalsiho stresu.

nehante veci, ktere ste zrejme moc nepouzivali. kolik km, aspon jako spolujezdci, jste najezdili v zime v aute s protipodkluzem a abs?

opravdu nic ve zlem, ale zas to s tou konzervou chlapi neprehanejte :P
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Tak ono jde spíš o tu možnost volby, která se jaksi odevšud vytrácí. Musíš si koupit auto s tím a tím, i když to vlastně ani nechceš. Resp. třeba zrovna ty to chceš, ale ten kdo nechce má smůlu.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

zelvotron píše:Tak ono jde spíš o tu možnost volby, která se jaksi odevšud vytrácí. Musíš si koupit auto s tím a tím, i když to vlastně ani nechceš. Resp. třeba zrovna ty to chceš, ale ten kdo nechce má smůlu.
tak u kaliny i priory se urcite nemusis bat, ze by ti to nekdo nutil :lol:

ale pravdu mas, ze ta moznost volby je omezena. navic me treba sere, ze nemuzes v tech chytrych autech vlezt do "advanced settings" a nastavit si treba dobu po jakou ma po zavreni dveri svitit zarovka v interieru, jeslti ma byt zaple/vyple ABS a dalsi systemy, jestli to ma hlasit alarm nedostatku paliva pri 10 nebo 20 litrech atd. to by se treba zase docela libilo mne. dnes bych si dokazal predstavit i treba moznost zmenit funkce reknem 3 tlacitek nekde na stredovem panelu.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Jo v tomhle rozhodně souhlasím, když už je tam hromada řídících jednotek a všechno se přes ně ovládá, kdy v podstatě třeba tlačítko světel je funkčně vlastně stejný jako tlačítko na klávesnici PC tedy jeho význam je určenej jen softwarem, ne fyzicky, tak by bylo fajn mít možnost nějakejch pokročilejších nastavení. Ono ty možnosti v podstatě jsou, akorát musí člověk mít správnej kablík a hlavně upytlačit správnej program. Ideál by bylo připojit se přes USB a program by měla dávat automobilka volně.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Programovatelne tlacidla na volante a nastavovanie "advanced" sunkcii maju auta uz davno akurat ze to je domena vyssej triedy a nie nejakej fabie. Stazovat sa v dnesnej dobe nato ze mam auto s abs a esp a ze si nemozem vybrat je zrele tak nakurat a doktora :roll: Esp sa da vypnut na kazdom aute a abs tiez akurat ze tam treba vydrbat poistku. Na druhu stranu preco by som to mal robit? To je ako keby som chcel na farebnom televizore pozerat ciernobielo :wink:

A potom este by ma zaujimalo to ze preco by brzdeny diferencial nemal fungovat na aute s 250hp ?
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

JmJ, ty "advanced settings" by se mi taky libily. O tom zadna :-).
Ja jedu s modernim autem asi tak 5x rocne, kdyz mi to nekdo sveri nebo pujci, takze nevim, nemam zkusenosti. Ale kdyz uz je vuz vybaveny rozumne, nevzdaval bych se te vybavy, kdyz dobre funguje. Moc se mi libil prave jakysi system, ktery umoznil rozjezd na lede (fakt zrcadlo) jeste do mirneho kopecka i mene citlivemu ridici. Byla to vec vylozene prakticka. (Ford transit, posledni rada.)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“