Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Přesně tak - HTP R3 a TSI R4 jsou naprosto jiné motory.
1,2 TSI má velmi dobré reference, krásně plynule táhne odspodu a prakticky nevadne ani ve vysokých otáčkách (v rozmezí 1550 - 4100 rpm disponuje maximem točivého momentu 175 Nm), zpřevodování delší (díky maximům točivého momentu v nízkých otáčkách) a celkový dojem velmi dobrý. Uvidíme, co ukáže čas z hlediska poruchovosti a spolehlivosti (přece jen - jsou to "nové" motory zcela odlišné koncepce, než na co je spotřebitel zvyklý).
1,2 HTP je motor elektronicky vyhnaný do slušné hodnoty maxima točivého momentu, nicméně v nižších a bohužel i vyšších otáčkách je to akcelerační tragedie (způsobená především velmi těžkým setrvačníkem a vyvažovacími hřídeli, což jsou pro motor obrovské zátěže navíc). Proto i spotřeba u tohoto motoru je podstatně vyšší než by se u této kubatury očekávalo. Navíc ten příšerný zvuk tříválce je pro mnohé lidi (včetně mne) neakceptovatelný. V tomto naprosto souhlasím s JmJ - koupit si nové auto za cenu čtvrt milionu a vyšší a mít něco, co kromě pozinkované karoserie mi prakticky nepřináší žádný pozitivní efekt ve srovnání třeba s Ladou (jež je 40 let stará), mi přijde buď nerozum nebo maximalistický masochismus.
Můj táta má Aveo - kupoval ho na Silvestra 2009. Má najeto přes 12.000 km (takže to vypadá na roční proběh kolem 15 tisíc kilometrů). Je tam zážehový čtyřválcový motor Opel 1,2 se čtyřventilovou technologií. Výkon 86 koní je na takový motor velmi slušným číslem (vezmeme-li do úvahy, že je to atmosférický motor). Nicméně pravdou je, že jako každý malolitrážní čtyřventilový motor to moc nejede v nižších otáčkách. Pokud se ale naučíte s takovým motorem jezdit v otáčkách malinko vyšších (tedy řadit až někde kolem 3500-4000 rpm), jede to velmi slušně. Navíc ve vyšších otáčkách má motor velmi příznivou spotřebu (maximum točivého momentu je na otáčkách 3800, čili pokud se jede konstantní rychlostí v otáčkách 3500-4000, žere to nula nula prd a je to schopno jet doslova na vyždímaný hadr).
Byli u nás v Třebíči (cca 650 km trasy) letos dvakrát - jednou ve třech dospělých lidech (plus 150 kilo porcelánu v kufru), podruhé velmi podobně naloženi. Absolvovali cestu cca 50% po jedničkách a 50% po dálnicích a v obou případech vyšla spotřeba 5,3 - 5,6 l / 100 km (podruhé byla spotřeba o chloupek vyšší díky občasnému použití AC). Ve srovnání s Fabií je to téměř o metr delší a stopadesát kilo těžší vůz, navíc s novým, tedy syrovým motorem (který jak známo má vyšší spotřebu než motor zajetý).
Můj tchán má Daewoo Matiz s tříválcovým motorem 0,8. Je to motor koncepčně mnohem starší než motory HTP koncernu VW, přesto jeho akustický projev není zdaleka tak příšerný jako u Fabie, pružnost motoru je velmi slušná (na 38kW až zarážející) a zejména ve vysokých otáčkách to letí jako šíp. Průměrná spotřeba na dálky (s využitím dálnic) je kolem pěti litrů, někdy i pod pět. A to to děda rozhodně nešetří, dává tomu "pod wocas" a neštítí se otáček přes 6000.
Neznám nikoho, kdo by s Fabií HTP byl spokojen se spotřebou. A paradoxně nejvyšší spotřeba u tohoto motoru je právě při dlouhých trasách a při dálničním provozu. To je nepochopitelné. Těžký setrvačník musí při konstantní rychlosti takovému motoru pomoci a tím mu snížit spotřebu paliva, přitom v praxi jak vidno je tomu právě naopak. Není žádnou výjimkou u Fabie HTP v plném obsazení po dálnici mít průměrnou spotřebu kolem 8,5 až 9 litrů!!! (to můžu mít dvoulitr se stopadesáti koňmi, nikoli líného plazivce s nehorázným apetýtem a ještě horším zvukovým projevem).
1,2 TSI má velmi dobré reference, krásně plynule táhne odspodu a prakticky nevadne ani ve vysokých otáčkách (v rozmezí 1550 - 4100 rpm disponuje maximem točivého momentu 175 Nm), zpřevodování delší (díky maximům točivého momentu v nízkých otáčkách) a celkový dojem velmi dobrý. Uvidíme, co ukáže čas z hlediska poruchovosti a spolehlivosti (přece jen - jsou to "nové" motory zcela odlišné koncepce, než na co je spotřebitel zvyklý).
1,2 HTP je motor elektronicky vyhnaný do slušné hodnoty maxima točivého momentu, nicméně v nižších a bohužel i vyšších otáčkách je to akcelerační tragedie (způsobená především velmi těžkým setrvačníkem a vyvažovacími hřídeli, což jsou pro motor obrovské zátěže navíc). Proto i spotřeba u tohoto motoru je podstatně vyšší než by se u této kubatury očekávalo. Navíc ten příšerný zvuk tříválce je pro mnohé lidi (včetně mne) neakceptovatelný. V tomto naprosto souhlasím s JmJ - koupit si nové auto za cenu čtvrt milionu a vyšší a mít něco, co kromě pozinkované karoserie mi prakticky nepřináší žádný pozitivní efekt ve srovnání třeba s Ladou (jež je 40 let stará), mi přijde buď nerozum nebo maximalistický masochismus.
Můj táta má Aveo - kupoval ho na Silvestra 2009. Má najeto přes 12.000 km (takže to vypadá na roční proběh kolem 15 tisíc kilometrů). Je tam zážehový čtyřválcový motor Opel 1,2 se čtyřventilovou technologií. Výkon 86 koní je na takový motor velmi slušným číslem (vezmeme-li do úvahy, že je to atmosférický motor). Nicméně pravdou je, že jako každý malolitrážní čtyřventilový motor to moc nejede v nižších otáčkách. Pokud se ale naučíte s takovým motorem jezdit v otáčkách malinko vyšších (tedy řadit až někde kolem 3500-4000 rpm), jede to velmi slušně. Navíc ve vyšších otáčkách má motor velmi příznivou spotřebu (maximum točivého momentu je na otáčkách 3800, čili pokud se jede konstantní rychlostí v otáčkách 3500-4000, žere to nula nula prd a je to schopno jet doslova na vyždímaný hadr).
Byli u nás v Třebíči (cca 650 km trasy) letos dvakrát - jednou ve třech dospělých lidech (plus 150 kilo porcelánu v kufru), podruhé velmi podobně naloženi. Absolvovali cestu cca 50% po jedničkách a 50% po dálnicích a v obou případech vyšla spotřeba 5,3 - 5,6 l / 100 km (podruhé byla spotřeba o chloupek vyšší díky občasnému použití AC). Ve srovnání s Fabií je to téměř o metr delší a stopadesát kilo těžší vůz, navíc s novým, tedy syrovým motorem (který jak známo má vyšší spotřebu než motor zajetý).
Můj tchán má Daewoo Matiz s tříválcovým motorem 0,8. Je to motor koncepčně mnohem starší než motory HTP koncernu VW, přesto jeho akustický projev není zdaleka tak příšerný jako u Fabie, pružnost motoru je velmi slušná (na 38kW až zarážející) a zejména ve vysokých otáčkách to letí jako šíp. Průměrná spotřeba na dálky (s využitím dálnic) je kolem pěti litrů, někdy i pod pět. A to to děda rozhodně nešetří, dává tomu "pod wocas" a neštítí se otáček přes 6000.
Neznám nikoho, kdo by s Fabií HTP byl spokojen se spotřebou. A paradoxně nejvyšší spotřeba u tohoto motoru je právě při dlouhých trasách a při dálničním provozu. To je nepochopitelné. Těžký setrvačník musí při konstantní rychlosti takovému motoru pomoci a tím mu snížit spotřebu paliva, přitom v praxi jak vidno je tomu právě naopak. Není žádnou výjimkou u Fabie HTP v plném obsazení po dálnici mít průměrnou spotřebu kolem 8,5 až 9 litrů!!! (to můžu mít dvoulitr se stopadesáti koňmi, nikoli líného plazivce s nehorázným apetýtem a ještě horším zvukovým projevem).
Naposledy upravil(a) Marek dne úte říj 26, 2010 11:27, celkem upraveno 12 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
no, to mas sice uzasnou spotrebu, ale 110 - 115 nepovazuju za normalni cestovni rychlost. nevim jak kdo to vidi, ale cestovni rychlost na dalnici je dle meho 130 - 135 km/h. u tehle rychlosti me zajima spotreba. treba by byla 6.5 a bylo by to docela uzasne, ale u 1.2 HTP si o tomhle rozhodne muze clovek nechat jen zdat.Patrac píše:už sem to tu myslím psal 1850km po dálnici brno - pag - pojížky po ostrově a Pag Brno po dálnici 110-115km/h celková průměrka 80km/hna 1850km spotřeba 6,25L 3 dospělí 1 dítě, plný kufr a rakev na střeše. V autě je krásné ticho i ve 110km rychlosti auto velice pěkně akceleruje. Bavím se o verzi 1,2TSI. Konstrukci auta neřeším. tvrdší podvozek je snad dnes u všeho.. špatný výhled přes A sloupky do boku taky..zelvotron píše:Zase bych z toho nedělal kovbojku, jezdit se s tím normálně dá v pohodě s normální spotřebou, akorát v tom není moc místo, je to dost tvrdý a moc to nejede. A ty fatální závady... Mluvím samozřejmě o F1, ne o hurvajzovi.
VAZ 2104 1.3 1989
No tak holt asi budu lopata, že mě krátká stará fabka 40kW v polovičním zatížení Praha - Brno a zpět vzala cca 6,5/100 a rychlost šla dlouhodobějc pod 120 jen když mě někdo zbrzdil v kopci.
Ač nerad, tak je to prostě fakt, těžko mě někdo může podezřívat, že sem zastánce tohodle pohonu. Samozřejmě v plným zatížení bych věřil těm devíti, zvlášť ve vysokým hurvínkovi.
Nikdy bych neřek že se budu muset zastávat htp
Ač nerad, tak je to prostě fakt, těžko mě někdo může podezřívat, že sem zastánce tohodle pohonu. Samozřejmě v plným zatížení bych věřil těm devíti, zvlášť ve vysokým hurvínkovi.
Nikdy bych neřek že se budu muset zastávat htp
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
To já jo. Dva mý kolegové mají doma dvě a dvě fábie II s 1,2 HTP. Obadva si na motor nestěžujou. HTP má jeden fígl, aby nežrala. Nesmíte překročit 125km/h. Je to dáno emisní normou, kterou tento motor musí splňovat při emisních testech. Nebudu tady uvádět co se v tom motoru děje, když to ženete přes 130km/h. Je to tak trochu TOP SECRET.Marek píše:
Neznám nikoho, kdo by s Fabií HTP byl spokojen se spotřebou.
uzasne. takze jak rikam, je to stejny kram jako muj 21 let stary zigul 1.3. po tech letech, uzasny pokrok. nemel by motor VAZ 2105 s MPi lepsi spotrebu a emisni normy nez tenhle kram? (no flame). jen me fascinuje, jaka musi byt obchodni kampan, ze to nekdo koupi .Štěpán píše:To já jo. Dva mý kolegové mají doma dvě a dvě fábie II s 1,2 HTP. Obadva si na motor nestěžujou. HTP má jeden fígl, aby nežrala. Nesmíte překročit 125km/h. Je to dáno emisní normou, kterou tento motor musí splňovat při emisních testech. Nebudu tady uvádět co se v tom motoru děje, když to ženete přes 130km/h. Je to tak trochu TOP SECRET.Marek píše:
Neznám nikoho, kdo by s Fabií HTP byl spokojen se spotřebou.
ja proti novym vecem nic nemam, kouzla silnych motoru znam, svizna mala auta take znam, ale tohle je proste moc a co je moc, to je prilis.
VAZ 2104 1.3 1989
Tajemství tkví v tom zvolit pro motor správný tři hustopísmenka, aby si to zapamatoval každej lojza, pak jsou prodeje samy
Mimochodem mít doma dvě fábie HTP to už je na hospitalizaci
Jinak myslím většinu cesty jsem jel přes 125, většinou když to šlo tak 140 až 145 tacho. Měl jsem to kdysi vyjetý v grafu z gps, ale už to bude doví kde.
Mimochodem mít doma dvě fábie HTP to už je na hospitalizaci
Jinak myslím většinu cesty jsem jel přes 125, většinou když to šlo tak 140 až 145 tacho. Měl jsem to kdysi vyjetý v grafu z gps, ale už to bude doví kde.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
A nesmí být protivítr, a nesmí být ... . Promiň tedy, ale já se držím toho, že pokud je na dálnici povoleno jet 130, tak jedu 130, samozřejmě pokud to situace dovolí. Najel jsem s krátkou haťapkou nového vzhledu sice jen nějakých 4 tis. ale mohu potvrdit, že žrala nad míru kdykoliv, a ten zvuk ... .Štěpán píše:Nesmíte překročit 125km/h.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Docela smutne, že ta super HTP žere stejně jak starej žigulik a víc jak starej 2.8 baworak
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno