zapalování
Moderátor: Moderátoři
- Majo2103
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
- Bydliště: Ploské 79
- Kontaktovat uživatele:
Ked som robil hlavu este na nebohej 03ke,mal som vonku rozdelovac....po poskladani a zalozeni rozdelovaca podla Tumu(palec ukazuje na 1.valec),motor nechcel naskocit akurat buchal do filtra ako popisujes.....nepomohlo ani rozne natacanie rozdelovaca.....na radu Coryho som zalozil rozdelovac tak,aby ukazoval na 4.valec a chytlo to hned.....sice potom bol problem nastavit presny predstih(tiez to bolo niekde mimo rysky),ale to bolo sposobene blbo nastavenymi rozvodami....po presadeni vsetko v pohode.....
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..
Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
to Petr HC: Tuto metodu jsem (tuším že v příručce) taky našel. V minulosti jsem se o to pokoušel, ale bezúspěšně. Buď to neslyším, nebo nedokážu rozeznat to "správné" zaklepání nebo oboje.Petr HC píše:...nastavoval jsem předstih zkusmo tak, aby při rychlosti 45 - 50 km/h na 4ku a prudkém sešlápnutí plynu motor "zaklepal" a při 55 km/h už ne...
Až do teď jsem nastavoval v amatérských podmínkách odtrh měrkou 0.4mm a statický předstih 5 až 7°.
Teď jsem se rozhodl udělat to nejlépe jak to jde - koupil nová kladívka, vyrobil si přípravek na měření úhlu sepnutí a rozepnutí kontaktů a sehnal stroboskop. O víkendu se na to chystám vrhnout.
Chtěl bych tedy poradit jaký předstih nastavit aby to jelo co nejlépe na plyn.
Prosím, prosím.
BA3 2107, 1988, sky blue
To ti tady asi těžko někdo řekne . Ani já jezdící 23 let výhradně na LPG nevím ve skutečnosti jaký je "nejlepší" základní předstih . Jde totiž o více faktorů . V principu ale musí bejt vyšší než u benzínu a průběh regulace je také jiný (plyn hoří pomaleji) . Aby motor jel dobře na LPG musí zapomenout na benzín alespoň trochu upravit .Cenek píše:Chtěl bych tedy poradit jaký předstih nastavit aby to jelo co nejlépe na plyn.
Prosím, prosím.
Vždy jsem každý zásah testoval na jedné "rovince" (z kopce do kopce) a měřil zrychlení . Mám i "plynový" měřič okamžité spotřeby tekuté báze .
Odtrh nastav na 55°
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Z doby počátku intenzivnější "plynofikace" automobilů u nás (okolo roku 1990) si vzpomínám, že jsem jezdil se služební Felicií na plyn a když mi plyn došel (plnících míst bylo málo) a přepnul jsem na benzin, ubíral jsem cca 3-4 st. na rozdělovači, aby motor "neklepal" (proti seřízení na plyn ze servisu). Takže toto ber jen jako odhad - tedy - seřiď na benzin popsanou metodou a pak ty 3-4 st. zkus přidat.Cenek píše: Chtěl bych tedy poradit jaký předstih nastavit aby to jelo co nejlépe na plyn.
Prosím, prosím.
P.S. celolitinový motor klepe podstatně méně výrazně proti hliníkovému s mokrými vložkami a vzhledem k malému kompresnímu poměru neupravovaného motoru řady 210x, by možná bylo vhodné při seřizování na benzin, použít palivo s menším oktanovým číslem.
tadle otázka mě trošku zaskočila, protože předstih nastavuju na stroboskop (čili na volnoběh). ale uvažuju, že změna předtihu podtlakem nebo odstředivou reg. nebude na volnoběh nějak velká. (odstřdivka v otáčkách za to vezme cca o nějakejch 30° ne? ) řek bych, že volnoběžný a statický předstih se teda při malých volnoběžných otáčkách moc lišit nebude (nevim cca 1-3 st.) ... podtlak má rozsah asi 0-5° někam do cca 2000 rmp myslim. ... ale typuju, že až si to přečte Marek, tak nebudu mít pravdu jen uvažujuCenek píše:myslíš tím 10° základního statického předstihu, nebo 10° při volnoběhu?
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
To je fakt, ale nemal by sa zmenit pri zapojeni, inak to nema zmysel...pri volnobehu musi byt podtlakova regulacia v pokoji, inak je nieco spatne.Dusan píše:Nozasada je ze predstih sa nastavuje pri odpojenej podtlakove jregulaci
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
lety prověřený a naprosto spolehlivý způsob seřizování motorů bez ohledu na tabulky, stroboskopy, značky, řemenice, karburátory, rozdělovače.Petr HC píše:Když jsem měl 2104 s podtlakovým regulátorem, nastavoval jsem předstih zkusmo tak, aby při rychlosti 45 - 50 km/h na 4ku a prudkém sešlápnutí plynu motor "zaklepal" a při 55 km/h už ne. A motor šel jak "pila".
Tohle mne učil v šestnácti letech jakýsi "stodolový" opravář, když mi pořád netáhnul Mustang. Celé léto jsem k němu chodil do stodoly, kde pro pražské majitele simek, žigulíků a podobných tuzexových vozů pokoutně provozoval živnost. Tvrdil, každý motor je trochu jiný a má jiné nároky a potřeby, jako ženská.
Vždycky říkal, "motor je jako ženská, nejprv ji dlouho poslouchej abys pochopil po čem touží, až jí to dáš, bude ti věrně sloužit". Fakt nezapomenutelné a naprosto nenahraditelné zkušenosti.
To EMI, při nějakých 1000 rpm už do toho odstředivá regulace "kecá".EMI píše:
...řek bych, že volnoběžný a statický předstih se teda při malých volnoběžných otáčkách moc lišit nebude (nevim cca 1-3 st.)...
Mému nastavení statického předsihu 8° před HŮ odpovídal volnoběžný předstih 15° při 1000 rpm.
To se mi zdá až dost, tak jsem trochu ubral. Nestih jsem to už změřit - byla tma. Zítra to pojedu, změřím a uvidím.
Podtlaková regulace na to ještě naštestí v 1000 otáčkách nemá vliv (vyzkoušeno).
BA3 2107, 1988, sky blue
S tímto souhlasím. Bohužel, abych se dopracoval k tomuto "levelu" mi zatím chybí dostatek zkušeností a nebo citu.vintera píše:lety prověřený a naprosto spolehlivý způsob seřizování motorů bez ohledu na tabulky, stroboskopy, značky, řemenice, karburátory, rozdělovače.Petr HC píše:Když jsem měl 2104 s podtlakovým regulátorem, nastavoval jsem předstih zkusmo tak, aby při rychlosti 45 - 50 km/h na 4ku a prudkém sešlápnutí plynu motor "zaklepal" a při 55 km/h už ne. A motor šel jak "pila".
Proto se to snažím nastavit co možná nejlépe s tím co mám - nastavevením úhlu sepnutí/rozepnutí kontaktů, řemenice, rysky a stroboskopu.
[ Komentář přidal: Laďuša: pá říjen 29, 2010 22:14 ]
Prosil bych užívat tlačítko Upravit a psát víc myšlenek do jednoho příspěvku.
BA3 2107, 1988, sky blue
Ano, tato "učebnicová" metoda je určitě vhodná u nového vozu. Bohužel však nepodchytí únavu pružin odtrhu, odstředivého a podtlakového regulátoru(PR), ani deformace membrány PR, vůle v táhlech a ložiskách rozdělovače a čepu kladívka, "vytažení" řetězu (řemenu) rozvodu .Cenek píše: ...Proto se to snažím nastavit co možná nejlépe s tím co mám - nastavevením úhlu sepnutí/rozepnutí kontaktů, řemenice, rysky a stroboskopu.
Takže, přestože mnou popsaná a Vinterou potvrzená metoda je určitě jen jakási "z nouze ctnost" , řekl bych, že u vozu s proběhem 100 kkm a více , (pokud nebyly všechny jmenované součásti vyměněny za nové) je přesnější a pro motor "zdravější" než ta "učebnicová".
Ano, je to přesně tak!!!Petr HC píše:Ano, tato "učebnicová" metoda je určitě vhodná u nového vozu.Cenek píše: ...Proto se to snažím nastavit co možná nejlépe s tím co mám - nastavevením úhlu sepnutí/rozepnutí kontaktů, řemenice, rysky a stroboskopu.
Po celovíkendovém točení s rozdělovačem, protáčení motoru přes řemenici, blikání stroboskopem a několika zkušebních jízdách musím konstatovat, že máte naprostou pravdu.
Bohužel člověk většinou nevěří, dokud si na to nepřijde sám
Jako optimum pro můj motor se mi zatím jeví statický předstih 5° (který odpovídá volnoběžnému cca 12° / 1000rpm. Možná ještě zkusím stupínek přidat.
Ta "pocitová" metoda nastavení může být taky pěkně zrádná - auto jelo hodně pěkně a motor šel klidně a hladce i při nulovém předstihu! Ten by moc vhodný nebyl, zejména při jízdě na plyn . Chce to vždycky aspoň zkontrolovat, kolik tam člověk má.
Dále člověk opravdu nesmí zapomenout, že plyn je "jen" alternativní palivo.
Co se týče předstihu - asi by to chtělo úplně jinou charakteristiku regulátoru než na benzín aby to dobře jelo v nízkých i vysokých otáčkách.
Je to tak, nebo se mi to jenom zdá a existuje i vhodné nastavení sériového rozdělovače?
BA3 2107, 1988, sky blue