Problém s ventilací/topením
Moderátor: Moderátoři
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
dneska to zkusím.Jinak jestli jsem to správně pochopil:Tento systém funguje tak,že to je v podstatě to samé,jako ovládání lankem na starém žigulu,akorát tam se otevírání kohoutu topení děje čistě mechanicky,kdežto tady ten blok regulace reguluje krokový motorek,který ovládá kohout topení.Je má domněnka správná?zelvotron píše:Radku a když hejbeš s tím kolečkem teploty, ozývá se z topení vrčení servomotorku
Tzn.,že porucha může být i v tom krokovém motorku ....nebo mechanická závada v kohoutu topení...
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Neměl jsem to rozdělané, ale podle zvuku to servo ovládá nějakou klapku (přívod vzduchu do radiátoru). Tebou popisovaná porucha by také mohla být způsobena závadou termistoru (vedle stropního svítidla) . Pokud se odpojí (nebo jeho odpor podstatně stoupne) , regulátoru teploty je dána informace, že ve vozu je sibiřský mráz a regulátor se podle toho zachová. Mimochodem - je více typů regulátorů (se stupňovitou ruční regulací a s reg.automatickou).radek mb píše:dneska to zkusím.Jinak jestli jsem to správně pochopil:Tento systém funguje tak,že to je v podstatě to samé,jako ovládání lankem na starém žigulu,akorát tam se otevírání kohoutu topení děje čistě mechanicky,kdežto tady ten blok regulace reguluje krokový motorek,který ovládá kohout topení.Je má domněnka správná?zelvotron píše:Radku a když hejbeš s tím kolečkem teploty, ozývá se z topení vrčení servomotorku
Tzn.,že porucha může být i v tom krokovém motorku ....nebo mechanická závada v kohoutu topení...
Jo, servomotorek ovládá klapku, kohout u desítky už není, vzduch jde buď přes radiátor nebo obtokem, teplota se reguluje polohou tý klapky, tj. jak moc vzduchu jde přes radiátor a kolik přes obtok.
edit 18:15...
Takže mám nejspíš v čoudu ten servomotorek, jen doufám, že to nemá souvislost s tím zrcátkem od Plavce...
edit 18:15...
Takže mám nejspíš v čoudu ten servomotorek, jen doufám, že to nemá souvislost s tím zrcátkem od Plavce...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Tak Zeĺvotron mě předběhl. Je to tak. Desítka kohout nemá, a řídí se to klapkou.zelvotron píše:Jo, servomotorek ovládá klapku, kohout u desítky už není, vzduch jde buď přes radiátor nebo obtokem
Tak to bych ani neřekl, Ta klapka je buď v jedný poloze nebo v druhý.Proto ty "skotský střiky" Ledaže u novějšího topení by to už bylo tak jak píšeš.zelvotron píše:teplota se reguluje polohou tý klapky, tj. jak moc vzduchu jde přes radiátor a kolik přes obtok.
radek mb, Mám ten "panýlek" tedy přibalit k věcem na sraz?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Zatím vyčkej,ale zřejmě ano.plavec píše:radek mb, Mám ten "panýlek" tedy přibalit k věcem na sraz?
Když je to nastavený na minimum,tak se neděje nic,ani ta vrtulka nad hlavou se netočí.Když to přepnu na 16 st.,tak se ta vrtulka roztočí a za tím knoflíkem se ozvu takové loupnutí,jako kdyby cvaklo relé.Po dalším přidávání teploty se neděje nic.Žádné mručení servomotorku není slyšet,ať už reguluji teplotu jakkoliv.zelvotron píše:Radku a když hejbeš s tím kolečkem teploty, ozývá se z topení vrčení servomotorku?
zelvotron píše:Takže mám nejspíš v čoudu ten servomotorek, jen doufám, že to nemá souvislost s tím zrcátkem od Plavce...
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
No je fakt, že já mám ten servomotrek poměrně hlučnej a je trochu slyšet do kabiny i na volnoběh. Sundal bych koberec za motorem a pak už se dostaneš na konektory větráku a servomotorku. Ten koberec asi stačí jen povolit z pár těch horních šroubů a odehnout. Takže spíš to vyzkoušet ve dvou, jeden kroutí teplotou a druhej poslouchá z motorovýho prostoru servomotorek.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Radši bych ten koberec sundal úplně.Jen odehnout to by přišel o prsty.zelvotron píše:Ten koberec asi stačí jen povolit z pár těch horních šroubů a odehnout
Já už ho tam ke konci ani moc neměl, protože se do toho topení pořád lezlo.Bouchlý radiátory a vypadlý klapky- častá závada.
OuKej.radek mb píše:Zatím vyčkej,ale zřejmě ano.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Troufnu si tvrdit, že to půjde. Akorát je mizenrnej přístup na ty boční šroubečky který držej ten servomotorek.
Tak ten ven určitě nemusí.zelvotron píše: konzoly brzdovýho pedálu (vč. pedálu, posilovače a HBV
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
No počkej je tam tak 2 cm místa, hlavně na ten spodní šroubek se nedá vůbec, není na něj skoro ani vidět. Napadlo mě, že možná by bylo jednodušší vyhodit konzoli s posilovačem, celý topení vyndavat je nesmysl, protože musí pryč celá palubka a to už by nikdo nedal dohromady Možná by stačilo jen tu konzolu pedálu odšroubovat a kousek odehnout bez odpojování trubiček z HBV, a zase by pak bylo lepší vyhodit mechanismus stěračů kerej tam taky vadí, jenže to bych musel vyhodit expanzní nádobku.
Zjevně nikdo nepočítal s tím, že se ten servomotorek může porouchat.
Zjevně nikdo nepočítal s tím, že se ten servomotorek může porouchat.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
nepamatuju si přesně jestli jsem ho měl venku taky. Ale chce to hlavně křížovej šroubovák menší průměr, ale větší délky a magnetickej. JInak co Ti brání rozebrat půlku topení když tam nemáš lpg vedení?zelvotron píše:by pak bylo lepší vyhodit mechanismus stěračů kerej tam taky vadí
Koukajíce na fotky toho Tvojeho topení je to asi stejný, akorát je to jiný v těch přívodních hadicích.
Nojo, oni si to asi mysleli skoro u všeho na tomhle autě. Teda kromě bubnu, ten se sundavá docela dobře, že se nemusí seřizovat pak ložisko jako např. u Formana 94zelvotron píše:Zjevně nikdo nepočítal s tím, že se ten servomotorek může porouchat.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch