Zvaracka - tip na nakup (aneb: cim zvarate?)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
suhajko
Příspěvky: 160
Registrován: ned kvě 11, 2008 21:24
Bydliště: Košice

Zvaracka - tip na nakup (aneb: cim zvarate?)

Příspěvek od suhajko »

Zdar.
Chcel by som si zakupit zvaracku CO2. Chcel by som sa to s nou naucit a skusit na svojej 2101 riesit vyvaranie sam. Verim ze pri troche sikovnosti a praxe sa to da zvladnut a v konecnom dosledku to vyjde lacnejsie ako to dat robit niekomu externe. Oplati sa to teda jak financne no a zaroven to musi byt iny pocit, jazdit na aute na ktorom si clovek robi uplne vsetko sam, nieco ako ked som si ako decko robil vsetko sam na bicykli. Ale to uz odbocujem....

Ocakavam teda typy a rady, aku zvaracku zakupit, na co si dat pozor, s akymi zvarackami mate vy dobre prakticke skusenosti, aky vykon atd.
Posluzi to a verim ze nie len mne, ako orientacia pri volbe vhodnej zvaracej techniky.

Poziadavky:
- technologia CO2
- napajanie 1.faza 230V (pre mna dostupnejsie ako 3x380V)
- zvarat sa bude hlavne auto, okrem plechov mozno aj nejaky ten nosik, sekerky a pod.
- mala by zvladnut aj nejake to kutilstvo, nariklad zvarenie pracovneho stolu z L a I profilov a pod


Podobnu temu som tu nenasiel, a tak zakladam tento thread. Ak sa to tu uz rozoberalo prosim PM a thread zmazat.

Dakujem

(tag: sváření, svářet, svářečka, zváranie, zvárať, zváračka)
Naposledy upravil(a) suhajko dne stř říj 13, 2010 18:04, celkem upraveno 1 x.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

no ja pouzivam par let tuto : http://www.alfin-trading.cz/telwin/svar ... 02-mig-mag
a max. spokojenost. Zezacatku sem pouzival plneny drat ale nakonec sem poridil i bombu. Na svarovani plechariny idealni, na svarovani I-profilu je ale obecne COcko horsi, ovsem na domaci svarovani jeklu nebo mensich profilu plne dostacujici. Na 6-ku (max) provarim 5mm plech jak nic (udela do nej diru) takze pruvar tam je. 20ku plech bych s tim ale nesvaroval.
Jinak Ger a Maysnerak porizovali take nejake, uz ale nevim jake typy...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

ja s jardom mame tuto : http://www.alfin-trading.cz/telwin/svar ... 95-mig-mag

na karosarku je to celkom dobre staci 0,6 drat a neakych 60A viac na karosarke ani nevyuzijes inac parada, za tu cenu si myslim ze dobre, mam ju asi rok a pol a uz si na seba zarobila :-D, max ma 170A a to uz mas aj na 5ku material samozrejme s 0,8 drotom, zvaral som s tym uz niekolko garazovych vrat plotov ponkov polic parada
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

ger007 píše:ja s jardom mame tuto : http://www.alfin-trading.cz/telwin/svar ... 95-mig-mag

na karosarku je to celkom dobre staci 0,6 drat a neakych 60A viac na karosarke ani nevyuzijes inac parada, za tu cenu si myslim ze dobre, mam ju asi rok a pol a uz si na seba zarobila :-D, max ma 170A a to uz mas aj na 5ku material samozrejme s 0,8 drotom, zvaral som s tym uz niekolko garazovych vrat plotov ponkov polic parada
tak tak. spokojenost
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
suhajko
Příspěvky: 160
Registrován: ned kvě 11, 2008 21:24
Bydliště: Košice

Příspěvek od suhajko »

Dakujem, dakujem, len tak dalej.

Niekto dalsi?

:hello1:
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

drát je lepší spíš 0,8 než 0,6, ten je spíš fakt na tenoučké plechy, ale čistě karosařina se s tím dá udělat.. ale s 0,8 je lepší práce.. taky je levnější..

jinak já mam svářečku která dá max 155A a je to tak nahraně s tím vařit něco silnějšího, taky s těma slabejma svářečkama je to kolíkrát náročnější (třeba udržet peknou housenku, nebo udělat malej pevnej bod) než s nějakým silnější strojem, když vaříš dlouho na max tak se muže klidně i přehřát.. proto je pohodlnější vařit na polovinu vykonu s nějakou silnější svářečkou..
Uživatelský avatar
Michal2101
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal2101 »

my máme asi 5. rokem tuto http://www.moje-svarecka.cz/svarecky-co ... i-204.html a nemůžem si ji vynachválit, všecko se dá krásně nastavit takže sváření je už skoro hračka :)
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

mám už třetí svářečku CO2, první, typ už nevím, pořízená v devadesátých letech ze západu byla spíše hračka, miniaturní cívka na drát, výkon na plech OK, ale přehřívala se, zlobil posun drátu, nakonec shořela.

druhou jsem dostal za poskytnuté služby místo peněz a byla to myslím firma cemont a vím, že to byl typ Migas 110, také na 230V, neměla snad ani 100A drát jen do 0,8, měla jen dva stupně regulace, také hračka, nepřehřívala se, ale na skutečnou práci nic moc.

Nyní mám od české firmy delta již na 400V, 300A, drát používám do 1,2, stupňu co hrdlo ráčí, chlazení funguje jak má, jen ta váha i když má kolečka, je dost velká na přepravu mimo garáž.

Je pravdou, že vařím spíše polámané zem. stroje, nežli plechy, ale už bych žádnou svářečku bez patřičné plynulé regulace nechtěl. Zvláště u tenkých plechů na dobré regulaci záleží. Takže pokud svářečku CO2, tak u plechů kastle ani tak nezáleží na výkonu, ale na dobré regulaci a chlazení. I když normálnímu amatérovi, který vyvařuje první kastli se asi nepřehřeje žádná.
Uživatelský avatar
suhajko
Příspěvky: 160
Registrován: ned kvě 11, 2008 21:24
Bydliště: Košice

Příspěvek od suhajko »

Nasiel som zaujimavy zvaracsky portal a nejake clanky na temu:
Kupujeme levné céóčko - jak se nenapálit I. a II.
Vyrozumel som ze levne, t.j. do cca 20tis Kc (630€)
Tu su linky:
Kupujeme levne ceocko - jak se nenapalit I.
Kupujeme levne ceocko - jak se nenapalit II.
Inak koho zaujima zvaranie je tam kopec dalsich uzitocnych odkazov.

Zatial dik za typy a piste dalej cim ze to zvarate svoje, kamaratove ci neviem ake kastle.
:occasion5:
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

ano, rady prakticke a hlavne pravdive :) Nezapomen, ze (pokud nemas doma) budes muset prikoupit kuklu (samostmivaci je jiz samozrejmosti), bombu a redukcni ventil (doporucuju nejaky lepsi, dva budiky. I kdyz budik prutoku neni presny, dokup si jeste meric prutoku, ktery se prilozi na konec hubice a pustis plyn. Prutok dej idealne na +-12 (10-15max), mimo tyto hodnoty to prska a ve svaru se objevuji pory...
Jeste poznamka - i kdyz v tech tipech je tabulka doporucenych tloustek tak musis pocitat s tim, ze pokud bys svaroval trebas nosniky, je lepsi klasicka svarecka nez COck. I kdyz spise sem videl chyby technologickeho postupu svarovani nez samotnych svaru (napr. svareni bez ukosu, kdy nedojde k plnemu provareni nebo spatne dane vyztuhy, jednostranne svary apod. ).
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

ja mam toto http://www.varstroj.si/index.php/varmig-1600.199.html

Na auto to staci a uz som tym pozvaral aj hrubsie veci.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
suhajko
Příspěvky: 160
Registrován: ned kvě 11, 2008 21:24
Bydliště: Košice

Příspěvek od suhajko »

ger007 píše:ja s jardom mame tuto : http://www.alfin-trading.cz/telwin/svar ... 95-mig-mag

na karosarku je to celkom dobre staci 0,6 drat a neakych 60A viac na karosarke ani nevyuzijes inac parada, za tu cenu si myslim ze dobre, mam ju asi rok a pol a uz si na seba zarobila :-D, max ma 170A a to uz mas aj na 5ku material samozrejme s 0,8 drotom, zvaral som s tym uz niekolko garazovych vrat plotov ponkov polic parada
Ahoj Ger007. Niekde som sa docital, ze ta Telwin Bimax 4195 ma drot stale pod napatim, aj ked zavries plyn, takze sa moze stat ze ti "blikne" ked to prave najmenej cakas, napriklad pri odkladani a pod.. Nemavas s tym pri pouzivani neprijemnosti?
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

tak neak som si na to uz zvykol, ale ked mas samostmievaciu kuklu tak to moc nepoznas, vecsinou praktikujem to ze si ten drot zkratim uz pri zvarani aby mi necuhal a neblikal na mna, je to asi vec zvyku
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Na práce, ktoré popisuješ ti úplne stačí tá COčka na 220V. Určite ju nekupuj niekde v hypermarkete.. ale radšej v predajni zváracej techniky.
Pri zváraní cočkou je dôležitá čistota materiálu. Na hrdzi alebo farbe to hneď začne robiť kokotiny.
Na karosárske práce na lade používame zásadne drôt 0,6 mm. Na zváranie rôznych materiálov ( I,L,U... )používame drôt 0,8 mm Istého času som sa živil zváraním COčkou, používal som rozličné kukly, ale najlepšia mi prišla klasická papierová. Na bežné použitie v domácnosti aj plne postačuje a je to dokonca aj najlacnejšia kukla na trhu. Dobrá vychytávka na zváranie v miestach, kde sa zle pchá hlava sú okuliare k autogénu, len si treba zohnať tie tmavé sklíčka 10ny miesto pôvodných 6tiek. Videl som to v jednej fabrike pri zváraní automatom, ale zatiaľ som ich nikde nevidel bežne na predaj.
Každopádne je pri zváraní takisto ako zručnosti dôležitá aj bezpečnosť. Preto doporučujem si vybaviť garáž hasiacim prístrojom min 6kg práškovým, alebo snehovým. Pri zváraní na aute čo najlepšie odstrojiť, lebo koberce, čalúnenia a vyteplenia sú vysoko horľavé.
A treba si dávať pozor aj na to, čo máš v blízkosti seba položené.
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

K3NW00D píše:my máme asi 5. rokem tuto http://www.moje-svarecka.cz/svarecky-co ... i-204.html a nemůžem si ji vynachválit, všecko se dá krásně nastavit takže sváření je už skoro hračka :)
S touto jsem mel tu cest svarovat, uzasna zalezitost, mohu jedine doporucit! kamarad ji ale koupil za 15, takze hledejte. Jel jsem s ni na 100A (0.8 drat), posuv dratu je presny bez jakychkoliv chyb (zaseku, skubani), plynula a presna regulace dratu.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“