Jaký motor použít?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Já jsem měl ve své Ladě 2103 originál motor 1500 po úpravách (které, podotýkám, na první ani druhý pohled nebyly vidět) a na brzdě MAHA měl naměřeno 77 kW (105 k) při 6200 rpm. Můžu zodpovědně říct, že ty pohledy oktávkářů a passatistů, když ve stosedmdesáti jsem jim na dálnici videl na nárazníku a nemohli mě setřást, byly zajímavé.

Maximum po německé dálnici (změřeno německou dálniční policií) 194,2 km/h (tachometr dávno za rohem a otáčkoměr ukazoval rovných 6000 rpm na pětku).


Kdybych tenkrát věděl, že se mi ta patnáctka tak povede, upravoval bych býval šestnáctku - ta by jela ještě lépe.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

A co třeba 1700? :-) SPi má, nebo by spíš mělo mít 62 kW. S karburátorem by se z ní dalo vymáčknout o kolik víc?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

O dost. Těžko říct, nemám to vyskoušené. Ale vím, že Pšenda měl motor 1700 na karburátoru, k tomu vačku 295° a chodilo to jak pila.

Nicméně nejvíc ze starých motorů důvěřuju šestnáctce.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Já nad tím uvažoval, že bych si tam dočasně hodil karburátor. Slyšel jsem že by šlo použít i zapalování z SPi. Jen vyměnit sání, vyřešit přívod benzínu do karbu a jiný filterbox a mělo by to šlapat, ne?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3284
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

Všechno jde........na ičku s karbem máš zasadni problem, že když tam nechaš ičkove zapalovani, tak nemužeš upravit předstih :wink: jak budou penize a auto konečně normalně pojede tak zajedu s tou svou seriovkou na brzdu :lol:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Tommel píše:že když tam nechaš ičkove zapalovani, tak nemužeš upravit předstih
Tak ono si to snad bude řídit předstih samo, ne?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3284
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

Tak to ičko pokuď se nepletu ma určity rozsah předstihu přednastaveny, myslim že Maysner na tom takle jezdil, ale bylo to na prd :wink:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Tommel píše:Tak to ičko pokuď se nepletu ma určity rozsah předstihu přednastaveny, myslim že Maysner na tom takle jezdil, ale bylo to na prd :wink:

Jo, tak jasně, ale maysner měl i úpravy na motoru, respektive jinou vačku jestli se nepletu? Já bych nechal všechno sérii, jen bych dal karburátor.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3284
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

Ale i tak bych radši nasadil i rozdělovač :wink:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Jenže to je pro mě španělská vesnice ;-).....Spíš poraď te jak vyřešit dodávku paliva do karburátoru...;-)
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3284
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

Použiješ odlučovač plynu z fačka viz toto ...... zapojiš to na klasicky přivod a odvod benzinu z nadrže a na karburator :wink:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tommel píše:Použiješ odlučovač plynu z fačka viz toto ...... zapojiš to na klasicky přivod a odvod benzinu z nadrže a na karburator
Nejsem si jist že to bude fungovat . Čerpadlo íčka dává značné množství paliva i tlaku . Pochybuji že věc určená pro mechanickou podtlakovou pumpu (navíc určena pro jinou funkci) zvládne "ukrotit" tlak natolik aby nepřesáhl na straně karburátoru 0.4 bar . Jinak to neudrží jehlový ventil . Věřím že i odpor samotné zpátečky (hadice) bude dostatečný na to aby tlak spolehlivě tuto hranici překonal .
Ten odbublinkovač bych použil , ale spolu s elektronickou regulací čerpadla . "Dnes" stavebnice cca za 120kč a je po problému . Máme to i na Ul letadlech . Navíc se mnohonásobně zvýší životnost čerpadla .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

Saša má pravdu, neudrží to jehlový ventil, aspoň ne nadlouho. Po nekolika neúspěšných pokusech o opravu klasického čerpadla se instalovalo elektrické, ale z íčka a výsledek byl KO ventilku v karburátoru a ještě větší problém.
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Výtlak palivového čerpadla pro karburátorové motory je 20-25 Pa, což je nula nula prd. U elektrických čerpadel pro vstřikové motory se tlak pohybuje od 200-600 kPa - rozdíl jak hrom.

Souhlasím, že elektrické čerpadlo je i pro karburátory výhodné (především proto, že před každým startem mám plnou komoru a chytá to i po delším stání na drc, pak proto, že nehrozí poškození membrány mechanického čerpadla a průsak paliva do oleje), ale seriové čerpadlo použít nelze. Optimální by bylo použít něco jako čerpadlo ostřikovačů ze škodovky, jenže to konkrétně asi nesnese přítomnost benzinu (má plastová kolečka i obal). Ale výtlakem by zhruba odpovídalo. A samozřejmostí u elektrického čerpadla je zpětné vedení paliva.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11660
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Pokial mam karb solex 21073, tak cerpadlo zo vstrekovania pouzit mozem nie? Tento karburator ma vyvod na vracacku, takze teoreticky by to ten ihlovy ventil mohol udrzat, nie?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“