VW Transporter T4 - kúpiť, alebo... ???

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Kúpili by ste si VW Transporter T4, ročník cca r.2000?

áno
6
43%
nie
8
57%
 
Celkem hlasů: 14

Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

VW Transporter T4 - kúpiť, alebo... ???

Příspěvek od DJW »

Česť práci!

Milý priatelia, dostal som sa do fázy, že mi kombík nestačí a musím kúpiť nejaký väčší van. Väčšie auto = nie Sharan, nie Berlingo, áno VW Transporter (napriklad). Úplne veľkú dodávku nechcem, na to mám Tranzit, potrebujem niečo s čím sa ešte dá jazdiť a parkovať aj v meste.

Požiadavky (úplne nutné):
- vpredu 3 sedačky
- zadné 3 sedačky (vačšínu času budú von, ale chcem ich)
- nijak extra drahé (max 6-7 tis. €), jednoduché, s rozumnou cenou údržby
- jednoduché auto, niečo na spôsob starých "nezničieľných" dieselov, no nemusel by to byť úplne starý krám

Požiadavky (želané):
- zadný priestor kombinácia plech/sklo, nejak takto:
Obrázek
- pozinkovaná karoséria by potešila
- ak VW Trasporter, ta by bola fajn LONG verzia
- aby bolo schopné isť aspoň 120 km/h po diaľnici

S autom sa nebude jazdiť viac ako 20.000 km za rok, no väčšinou bude naložené ťažkými vecami (teda treba dobrý podvozok).
Neviem sa rozhodnúť, či kúpiť vyššie auto (lepšie sa bude nakladať) alebo nižšie (lepšia spotreba pri rýchlosti na diaľnici)

Najsympatickejší mi je Transporter vo verzii T4 combi, no trochu ma vystrašili recenzie tu: http://autorecenze.centrum.cz/recenze-a ... -off-0.htm.

VW však nie je najlacnejší a 6-7 tisíc € za ročník 2000 je dosť.

Aký je váš názor? Kúpiť T4? Ak nie, čo potom? Aké sú vaše skúsenosti so spoľahlivosťou podobných áut?
Všetkým vopred ďakujem. :)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Transportér ve verzi T4 nebo faceliftový T4,5 se vyráběl s mnoha motory. Ovšem jediný motor, který je dobrý, je řadový pětiválec 2,5 TDi s výkonem 111kW. Jiný motor bych do toho auta nechtěl ani zadarmo. To auto je strašně těžké a nic jiného než tento motor mu není schopen udělit dynamiku. Paradoxně tenhle nejsilnější motor nejméně žere. A věř tomu, že po dálnici s tímhle motorem můžeš jet mnohem vyšší rychlostí než 120 km/h (chodí to skoro dvě kila).

Jinak jsou to spolehlivá auta a držáky.



Sharan (Galaxy, Alhambra) jsou velmi spolehlivá auta. Motory 1,9 TDi s výkony 96 a 110kW jsou pořádná pecka, i výkon 85kW postačí. Z benzinů je dobrá volba 1,8T 110kW nebo fajnšmekři berou 2,8 VR6 150kW (ale ten dost papká).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

Marek píše:Jiný motor bych do toho auta nechtěl ani zadarmo.
To znamená že iné sú len lenivé, alebo aj nespoľahlivé? Problém je, že 111kW verziu som vôbec nevidel predávať, väčšinou len staršie hladké 2,4L 57kW (vraj "nezničiteľný", no asi slabý) alebo 2,5 TDI 65/75 kW...
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
MacGyver
Příspěvky: 1541
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MacGyver »

Máme v rodině T4 syncro, motor tam neni TDi ale nějaká atmosféra asi 2,4. Je fak, že je to dost líný, jednička, dvojka zrychlení jak naložená tatra, ale mototrově s tim není jediný problém, najeto cca 225 000 km. Abych jen nechválil tak ve 110 000 kaput mezinápravový diferenciál, táta jezdil vepředu malé pneu, vzadu velké, prej se mu líbilo, že jede furt z kopce, takže to nezkoušet :D. No a v poslední době zlobí 5tka opravil to jeden známý za pár korun s tím, že to asi moc dlouho nevydrží, to nevím přesně co s tím je. Ta rychlost 120 km/h je už ale na hranici přijatelnost. Jo a ročník je to tak 98
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

Iné problémy neboli? A spotreba? :)
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
MacGyver
Příspěvky: 1541
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MacGyver »

Spotřeba 9-10l ale je to čtyřkolka, možná obyčejný má spotřebu nižší. Na jiný problém si nevzpomínám, párkrát se ucpal palivový filtr, ale to je všechno o pravidelné výměně, když se tam nechá 3 roky a leje se do toho bůch ví co, tak se pak není čemu divit. Táta se s tim autem vůbec nemazlí, má ke všemu takovej přístup, jezdit dokuď jezdí, až je mi toho auta někdy líto. Jezí se s ním třeba i pro dřevo, nebo kameny s vozejkem do lesa. Drží ale furt, řekl bych, že to je docela dříč. Třeba ale jde o vyjímečný kus, nechci tady dělat reklamu na T4ku :) . Celkem to hnije prahy už jsou zkrz
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Skoro rok teď denně jezdím VW T4 2,5TDI 75kW, dlouhý, zasklený.
Má najeto 270tis. Držák to celkem je, až na drobnosti. někdy kolem 190ti tis se rozpadl motor (zlomenina klikovky), takže teď má vlastně zánovní-přeskládaný.
Trošku začíná zlobit elektika..tj zarputile svítící kontrolka poruchy brzd, hladiny oleje, na jaře se rozpadl mechanizmus kloubu řadičky, před měsícem začal přední světlomet zběsile "koulet okem" nahoru,dolu. Ale jinak celkem nic vážného.
Auto jezdí často dost naložené, někdy na hranici (občas i přes) papírovou, podvozek se při té zátěži chová perfektně, motor se drží hrdinsky. Udržet 130 v dálničním stoupání s plným naložením není až tak problém. Míň zatížené to nemá problém udělat 160 i víc.
Velký problém ale je krouťák motoru v nízkých otáčkách. rozjezd s plným autem do kopce znamená buď nízké otáčky>chcípne to, nebo vyšší otáčky>pálení spojky. A sklon ke chcípání to má fakt velký. (ve srovnání třeba s Citroenem Jumper2,5TDi68kW, který než by ve volnoběhu chcípnul, to by si radši vyzul gumy)
A další problém, obrovský rozvor toho auta. Sice to má pěkné jízdní vlastnosti, ale otáčet se s tím někde ve městě, to aby jeden nechal zastavit dopravu, protože to s tím rejdem šíbuje na 5x! A při couvání s přívěsem, to abych si taky ruce ukroutil.
Jinak spotřeba kolem 9-9,5 s nějakými +-3% jízdy po kopcích polňačkami.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Právě, že ty "slabší" motory 2,5 TDi mívají konstrukční mouchy. Ten motor 111kW má robustní spodek a je nesmrtelný. Navíc je to rotačka (žádné PD nebo CR), takže je i nenáročný na olej a palivo. Při pravidelném servisu jej prakticky nelze zmičit.

Motory 2,4D jsou 55 a 57kW a to je opravu strašné. Prázdné ještě jakžtakž, ale malinko to naložit a je z toho stopětka. Navíc aby to aspoň trochu jelo, má to krátké téměř benziňákové zpřevodování, tudíž to relativně papká, protože to pořád točí.

Benzinové motory v T4 jsou všechny do jednoho předpotopní krámy s mizernými výkonovými parametry, takže nebrat. Motory 1,9D a TD 44-50kW jsou hrůza a děs - naftová Felda jela lépe.

Čili opravdu jediná rozumná možnost u T4 je motor R5 2,5 TDi/111kW. Moc jich není, ale sehnat se dá.

http://sauto.cz/detail-inzeratu/uzitkov ... le/8330394




Ještě bych se rád zadavatele inzerátu zeptal, proč nechce Sharana ???
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
rezna
Příspěvky: 203
Registrován: úte pro 19, 2006 19:03
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od rezna »

Marek píše:Ještě bych se rád zadavatele inzerátu zeptal, proč nechce Sharana ???
ma podminku - 3 sedadla vepredu a velkou zatizitelnost s tim ze chce primarne jako dodavku pro 3, ale ne tak velkou jako transit - aspon to mi z toho vyplynulo
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Aha. Ale v tom případě to bude problém, protože T4 se třemi sedadly vpředu se vidí velmi málo, navíc v kombinaci s oplechovaným prostorem vzadu a slušným motorem to bude jehla v kupě sena.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

Presne tak, páni..
Zatial jedna z mála čo som našiel je táto: (no motor 2,5 TD)
http://www.aaaauto.sk/sk/vw-transporter ... &model=400
Ale 7000€ za mi za to zdá trochu moc.

Sharan je super auto, ale pre mňa je žiaľ malé.

Moja predstava bola zohnať auto, ktoré bude aj na podnikanie (zadné sedačky vyhodiť von, vzadu sklo+plech, vpredu 3 sedadlá), aj pre behanie po meste. (nechcel som zbytočne živiť dve autá, osobné aj nákladiak - 2x poistky atď..)

Problém je, že zohnať také auto je problém (asi chcem priveľa). Navyše, keď sa niečo nájde, je to dosť drahé, takže mám dojem, že pokiaľ si kúpim nejakú staršiu veľkú dodávku a nechám si Ladu, ešte aj ušetrím na pořizovacích nákladoch..

Marek, v Nemecku sú také autá, no sú tak drahé (vzhľadom na ročník a nemalé poplatky pri dovoze), že mi to ozaj vychácha na variantu nechať si Ladu + kúpiť veľkú dodávku.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Tohle vypadá dobře, ale 65kW je opravdu málo. Bude to lenochod.


Jinak pro úplnost doplním, že vozy VW Transporter 2,5 TDi mají značení závislé na výkonu motoru:

TDI - motor 65kW
TDI - motor 75kW
TDI - motor 111kW
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
rezna
Příspěvky: 203
Registrován: úte pro 19, 2006 19:03
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od rezna »

napadla me jeste multipla, ktera snad ma vepredu 3 sedadla a nebo treba MB Vito, ktere se v uprave pro 3 vepredu dela taky ...
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

Ďakujem pekne všetkým za cenné rady. :)
Vzhľadom na totálny nedostatok Transporterov v želanej konfigurácii kúpu odložím. Nechám si Ladu kým bude pojazdná a na robotu sa zmierim zatiaľ s Tranzitom, na budúci rok porozmýšlam nanovo.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Ano, výsledek ankety hovoří jednoznačně :mrgreen:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“