Typy alternatorov ?
Moderátor: Moderátoři
taky to mám tak volnoběh zhruba 13,5V a když přidám tak se dostanu někam do půlky zelený na voltmetru v autě. Bohužel teď už mám jinej altík starej začal nabíjet a pak zase ne a pak už umřel úplně tak test jestli je v prdeli regulátor a bohužel ne takže altík odešel ale ten jetej z 07 je stejně dobrej a když už jsem u toho tak jsem v regále narazil na jeden starší altík kterej má ještě relé mimo a chtěl jsem se zeptat kdybych nouzově potřeboval hned alternátor tak jak se zapojuje k relátkům co k němu jsou bohužel odstříhaný
Pro altík s regulátorem mimo potřebuješ regulátor a k němu přivést klíčkové + a od něj drát k buzení altíku . Kontrolku a její pomocné relé nemusí být zapojeny . Regler musí být dokonale ukostřen .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Typy alternatorov ?
Ano, šest.Dusan píše: G222 - To mi neje celkom jasne modernizovana verzia 221 pouzita u rady 05,07. Pocet diod ?6???
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt září 02, 2010 17:46 ]
dokonce bych řekl: u všech šest . L.
Teda nevím, jak u těch moderních pleček
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Dělal jsem takovou malou GO altíku v sedmě (G222). Vyčištění, nová ložiska, řádné očištění a konzervace všech spojů. Výsledek je velice uspokojivý, ať použiji jakýkoliv regulátor z mého syslátu, nejdu pod 14V, ať se světly či bez nich . Samozřejmě při lehce zvýšených či vysokých otáčkách, na volnoběhu se světly napětí propadne, to je jasné. Zaujaly mne rozdíly ve výsledném napětí u různých regulačních pecek.
Jen malý souhrn:
Я112B CCCP - 14,2V, svod 0,1mA (kdysi za tepla rád přebíjel)
Я112B CCCP - 14,4V, svod 4,8mA , (asi nakopnut)
Я112B Russia - 14V , svod 0,52mA
Я112B Russia - 14,6V, svod 0,52mA
V provozu jsem nechal exemplář co dává 14,6V, jsem zvědav co udělá při delší jízdě, snad nevyletí ručička ostře v pravo . Exemplář co má tak vysoký klidový proud se od ostatních líší i co se týče "vodivostí", je mu měřen přechod i tam kde ostatní kamarádi přechod nemají, zjevně je decentně proražen.
A samozřejmě se potvrdila kvalita nových dílů, poslední regulátor z výčtu byl nedávno kupován a z celého regulátoru byla dle očekávání použitelná jen ta pecka, hliníkové tělísko neodjehlené, plastové díly nepřesné, vývody uhlíků krátké a roztřepené, navíc místo letování byly jen přilepeny jakýmsi epoxidem. Délka činných částí tak s bídou dosahovala uhlíků jetých a navíc roztřepené přívody by v budoucnu jistě provedly nějakou sabotáž, ještě, že mám dostatek sovětských tělísek s uhlíky.
Jen malý souhrn:
Я112B CCCP - 14,2V, svod 0,1mA (kdysi za tepla rád přebíjel)
Я112B CCCP - 14,4V, svod 4,8mA , (asi nakopnut)
Я112B Russia - 14V , svod 0,52mA
Я112B Russia - 14,6V, svod 0,52mA
V provozu jsem nechal exemplář co dává 14,6V, jsem zvědav co udělá při delší jízdě, snad nevyletí ručička ostře v pravo . Exemplář co má tak vysoký klidový proud se od ostatních líší i co se týče "vodivostí", je mu měřen přechod i tam kde ostatní kamarádi přechod nemají, zjevně je decentně proražen.
A samozřejmě se potvrdila kvalita nových dílů, poslední regulátor z výčtu byl nedávno kupován a z celého regulátoru byla dle očekávání použitelná jen ta pecka, hliníkové tělísko neodjehlené, plastové díly nepřesné, vývody uhlíků krátké a roztřepené, navíc místo letování byly jen přilepeny jakýmsi epoxidem. Délka činných částí tak s bídou dosahovala uhlíků jetých a navíc roztřepené přívody by v budoucnu jistě provedly nějakou sabotáž, ještě, že mám dostatek sovětských tělísek s uhlíky.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Mno, trošku jsem to přechválil. Dvakrát po sobě v poměrně krátké době dobíjení vypadlo a po krátkém odstavení se znova umoudřilo. Co s tím? Přerušující vinutí rotoru? Zatím jsem cvičně vyměnil regler, dobíjení fachčí, ale u těchto nahodilých poruch jen delší čas potvrdí úspěšnost operace.Koko Loko píše:Dělal jsem takovou malou GO altíku v sedmě (G222). Vyčištění, nová ložiska, řádné očištění a konzervace všech spojů. Výsledek je velice uspokojivý, ať použiji jakýkoliv regulátor z mého syslátu, nejdu pod 14V, ať se světly či bez nich .
Nicméně, kuchnul jsem dvě prokazatelně vadné regulační pecky, starou a novou a hle co jsem v podání té nové uzřel. Místo zalitého "hybridu" mizerně naletované součástky. Minimálně jeden spoj je jasným případem studeného spoje. Takže teoreticky by za těmi náhodnými výpadky mohlo být něco jako v případě toho "nového zmetku". Na netu jsem objevil i údajné zapojení té pecky, ale v reálu je o chlup odlišnější. Takže, pokud někomu z vás odejde nová pecka, nevyhazovat, je teoretická možnost opravy.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107