Volha 21
Moderátor: Moderátoři
Jediné SV, co jsem měl rozebrané, byla zahradní sekačka. Rozvod SV poháněn ozubeným soukolím.
Jinak samozřejmě Volha21 - tu jsem ale rozebranou neměl.
[ Komentář přidal: zelvotron: út říjen 05, 2010 12:55 ]
Odděleno z http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=296929#296929
Jinak samozřejmě Volha21 - tu jsem ale rozebranou neměl.
[ Komentář přidal: zelvotron: út říjen 05, 2010 12:55 ]
Odděleno z http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=296929#296929
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Volha21 prvních sérií měla motor SV - to vím naprosto jistě (mám k němu doma i dokumentaci).
Ale to není podstatné - podstatné je to, že je to nejméně efektivní způsob rozvodu (díky absolutně blbému tvaru kompresního prostoru).
Ale to není podstatné - podstatné je to, že je to nejméně efektivní způsob rozvodu (díky absolutně blbému tvaru kompresního prostoru).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Tak až tolik do toho nevidím. Ale pamětníci by mohli vědět.
Mimochodem - ono bylo několik historických vychytávek, o kterých se moc nevědělo. Víte například, že do Volhy24 se alternativně osazoval naftový motor? Bylo jich strašně málo, u nás v ČSSR byly čtyři kusy (z nichž jeden jsem osobně vrakoval).
Mimochodem - ono bylo několik historických vychytávek, o kterých se moc nevědělo. Víte například, že do Volhy24 se alternativně osazoval naftový motor? Bylo jich strašně málo, u nás v ČSSR byly čtyři kusy (z nichž jeden jsem osobně vrakoval).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Do prvních Volh šly normálně Pabědový motory a ty naftový rozhodně zas tak vzácný nebyly, dokonce se tam dávalo i víc typů dýzlů (dokonce jsem slyšel i o Ávii, jinak jestli si to vybavuju, tak ňákej Indenor nebo co...). Je to celkem posaný v knížce Auta východního bloku, mam jí v KT, takže si to teď tak nevybavuju.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Indenory se tam svého času (ke konci socialismu - cca 80-89) "ládovali" jak na běžícím pásu . I já chtěl jednu koupit . Ale cena těch Volh 10 let starých byla tehdy cca 90 000 - 100 000 Kčs ! Ovšem nafta za 2,- a benzín za 8 Kčs . A LPG (tehdy pouze v "flaškách" cca 0.9 kč/L .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Ty nafty, o kterých jsem slyšel já, že byly pouze čtyři kusy v republice, byly mnohem starší a rozhodně to nebyla ani jedna z vámi uváděných značek. To bylo už z počátku 70. let.
Ale to je jedno - to nemá se seřizováním ventilů na Felicii či Favoritu absolutně nic společného.
Ale to je jedno - to nemá se seřizováním ventilů na Felicii či Favoritu absolutně nic společného.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Co sa tyka motoru Pobeda v 21 wikipedia pise, ze do prvej serie sa davali, lebo este nebol novy motor pripraveny do seriovej vyroby: "the "first series" - came into serial production in 1957 and initially had modified Pobeda's flathead 65 hp engine, as the planned overhead-valve 70 hp ZMZ-21 was prepared for serial production only in summer of 1957"
Roman
tak tedy dle informací ze "sovětské strany" jsem zjistol, že motory M20 vrtání 82 SV se do volhy 21 nikdy nemontovali seriově. První prototypy volhy 21 vyrobené koncem roku 56 měly skutečně motory SV, ale převrtané na 88. První seriové volhy 21 vyráběné od roku 57 již měly motory OHV vrtání 92. Pokud měla někdy volha 21 zamontován motor M20 SV 88, tak jde pouze o prototyp, nebo dodatečnou montáž mimo výrobu. Dle informací se volhy21 s motory SV 88 nevyváželi, protože jich bylo vyrobeno málo kusů. Pokud má někdo origo volhu21 s motorem SV 88, byla byto celkem vzácná rarita.