Seřízení ventilů Favorit- Felicie

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4718
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

MartasBrno píše:Odvahy moc nepotřebuješ, spíš se nenavztekej když budeš delší dobu seřizovat každej z ventilů, protože když zakroutíš moc tak je to moc, když málo, tak je to prostě málo :lol:
To si ještě pamatuju z praxe. že když sme to utáhli tak to bylo moc, tak sme povolili, to zas bylo málo. :D
Takže na takovéto domácí žvýkáníčko nemá cenu kupovat nějaké profi měrky?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Já tyhle měrky kupoval kdysi asi za kilo pade ...
Za 44 je to parádní cena.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4718
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

V mototechně měli měrky za 60kč dovezeny firmou VEN s.r.o. až z dalekého orientu (rozuměj z číny) . maj takové vůbec kalibraci? inu zakoupil jsem je.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

plavec píše: ... když sme to utáhli tak to bylo moc, tak sme povolili, to zas bylo málo. ...
Toto je způsobeno vůlí v závitech. Seřizovat musíš s "napruženou" kontramaticí. A otáčet maticí i kontramaticí současně (dvojicí klíčů). Stejný problém je při seřizování sbíhavosti.
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Petr HC píše:
plavec píše: ... když sme to utáhli tak to bylo moc, tak sme povolili, to zas bylo málo. ...
Toto je způsobeno vůlí v závitech. Seřizovat musíš s "napruženou" kontramaticí. A otáčet maticí i kontramaticí současně (dvojicí klíčů). Stejný problém je při seřizování sbíhavosti.
S nepatrným rozdílem, že u sbíhavosti máš dovolenu podstatně vyšší toleranci než u ventilů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Dusan
Příspěvky: 3957
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

:lol: :lol:
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Tak například já mám sbíhavost přední nápravy (jediný seřizovatelný prvek geometrie) stanovenu na 1 mm plus minus 2 mm. Čili vlastně se mohu strefit do tolerance -1 mm až + 3 mm (což jsou 4 mm). U ventilů zpravidla vadí odchylka již 0,05 mm.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Marek píše:Tak například já mám sbíhavost přední nápravy (jediný seřizovatelný prvek geometrie) stanovenu na 1 mm plus minus 2 mm. Čili vlastně se mohu strefit do tolerance -1 mm až + 3 mm (což jsou 4 mm). U ventilů zpravidla vadí odchylka již 0,05 mm.
Je to tak. Je jasné, že podpálený ventil je horší problém než špatně sjetá pneumatika (a to lze ve většině případů ještě podchytit a zachránit). Ale je to i o stoupání daného závitu a poměru pák a táhel řízení (sbíhavost se měří na ráfku a ne na táhle, kde je seřizovací šroubení - to neříkám samozřejmě pro Tebe) . Měl jsem na mysli pouze obecně princip vymezení závitové vůle na seřizovacích bodech.
P.S. Píši to proto, poněvadž jsem kdysi musel vyhnat učně v servisu od seřizování sbíhavosti (a zeptat se mistra co to tam má za lempla) a seřídit si ji sám.
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Dokud budou v našich servisech pracovat diletanti, nemůže to být lepší. U toho učně lze neumětel zohlednit nedostatkem praxe, ale bohužel se mnohdy setkávám s "mechaniky" s mnohaletou praxí, co dělají věci blbě nebo je udělat neumějí. To je tragedie.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

petr HC - vyhnat potřeboval mistr a učeň ukázat jak má věc dělat
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Marek píše:Tak například já mám sbíhavost přední nápravy (jediný seřizovatelný prvek geometrie) stanovenu na 1 mm plus minus 2 mm. Čili vlastně se mohu strefit do tolerance -1 mm až + 3 mm (což jsou 4 mm). U ventilů zpravidla vadí odchylka již 0,05 mm.
U sbíhavosti to dává smysl, protože čepy mají taky vůli (musí mít) a z principu to ani nejde trefit úplně přesně.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Osobně vůli seřizuju radši menší než větší (tzn. s měrkou jde hůř pohybovat), jelikož se zahřátím zvětšuje a v -20° nejezdím, tak je to fuk.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

opravdu se zahřátím vůle ventilů zvětšuje? :?:
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Samozřejmě, blok a hlava mají větší teplotní roztažnost, jak tyčky atd. Proto se taky pak začaly dělat ty hliníkový tyčky.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No, zvětšuje se na cca 0,4mm při provozní teplotě. Přesně nevím, ale zhruba to tak bude.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“