Jaký motor použít?
Moderátor: Moderátoři
Nějak se nam tady asi pletou pojmy a dojmy.
1600 má o 3mm větší průměr pístu ( pr.79mm ) Stáhnout z vršku bloku můžeš do té délky, dokud nebude nedoběh pístu 0mm, pak už stop. Jinak nestahuj z hlavy ani milimetr. Hlavu jen lehce srovnej cca 0,2 - 0,3mm Víc ani kapku. Stáhni si z bloku těch 1,5 - 2mm.
Rozvrtávání bloku na větší průměr nedoporučuji, při namáhání jak tepelným tak i mechanickým dojde k deformaci stěny válců.
Jinak oprávárenský rozměry pístů, respektive válců je od jmenovitého rozměru o 0,2 ; 0,4 ; 0,6mm větší.
Pro 1200 a 1500 je to pr. 76 ; 76,2 ; 76,4 ; 76,6mm
Pro 1300 a 1600 je to pr. 79 ; 79,2 ; 79,4 ; 79,6mm
Pro 1700 je to pr. 82 ; 82,2 ; 82,4 ; 82,6mm
Kliky jsou:
pro 1200 a 1300 zdvih je 66mm
pro 1500 a 1600 a 1700 je zdvih 80mm
1600 má o 3mm větší průměr pístu ( pr.79mm ) Stáhnout z vršku bloku můžeš do té délky, dokud nebude nedoběh pístu 0mm, pak už stop. Jinak nestahuj z hlavy ani milimetr. Hlavu jen lehce srovnej cca 0,2 - 0,3mm Víc ani kapku. Stáhni si z bloku těch 1,5 - 2mm.
Rozvrtávání bloku na větší průměr nedoporučuji, při namáhání jak tepelným tak i mechanickým dojde k deformaci stěny válců.
Jinak oprávárenský rozměry pístů, respektive válců je od jmenovitého rozměru o 0,2 ; 0,4 ; 0,6mm větší.
Pro 1200 a 1500 je to pr. 76 ; 76,2 ; 76,4 ; 76,6mm
Pro 1300 a 1600 je to pr. 79 ; 79,2 ; 79,4 ; 79,6mm
Pro 1700 je to pr. 82 ; 82,2 ; 82,4 ; 82,6mm
Kliky jsou:
pro 1200 a 1300 zdvih je 66mm
pro 1500 a 1600 a 1700 je zdvih 80mm
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10622
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Doplnil bych o informaci, že:Štěpán Getsko píše:Stáhni si z bloku těch 1,5 - 2mm.
Blok 1,2 a 1,3 má nedoběh pístů 0 mm
Blok 1,5 a 1,6 ná nedoběh pístů 1,9 mm
Blok 1,7 má nedoběh pístů 0,9 mm


21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
mam pocit ze pri 1300 / 1600 su vybrusy po 0,4Štěpán Getsko píše:Pro 1300 a 1600 je to pr. 79 ; 79,2 ; 79,4 ; 79,6mm
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
Cituju z dílenské příručky pro vozy VAZ:ger007 píše:mam pocit ze pri 1300 / 1600 su vybrusy po 0,4Štěpán Getsko píše:Pro 1300 a 1600 je to pr. 79 ; 79,2 ; 79,4 ; 79,6mm
Je-li maximální hodnota vůle větší než 0,15mm, válce se vysoustruží a vyhonují na rozměr pístu pro opravy ( zvětšený o 0,2; 0,4; 0,6mm ) s respektováním montážní vůle 0,05 - 0,07mm mezi pístem a válcem.
Jinak rozměry +0,7; +0,8 nebo +1mm nad standartní rozměr není stanoveno od výrobce. Je to druhovýroba. Tím ale nechci tvrdit, že to nebude fungovat. Jen tvrdím, že od výrobce je to +0,2; +0,4; +0,6mm.
Já třeba mám doma písty a pístní kroužky pro motor 2105 s rozměrem 79,7mm
Pokud je někdo chce, tak nabízím celou sadu za 2 000,-Kč

A ja mam doma piesty 82,8mm a tiez su na predaj...spou s kruzkami, piestnymi capmi a poistkami (a navodom
). Takze ak by niekto chcel.

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
tie iste mi "behaju" v motore od vyrobcu MAHLEŠtěpán Getsko píše:5 s rozměrem 79,7mm
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
daj si 312° ta toci az do 10500 
myslim ze ked sa pozres na http://www.wolfmotor.hu/ tak tam ziskas prehlad o vackach

myslim ze ked sa pozres na http://www.wolfmotor.hu/ tak tam ziskas prehlad o vackach
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

детские игрушки
Pánové - motor 1600 s vrtáním 79 mm lze v pohodě přebrousit až na 82,4 mm (vyzkoušeno), což koresponduje s prvním výbrusem motoru 1700.
Nadrozměry vrtání nejsou u všech motorů po dvou desetinách (jak tu někdo mylně uvedl), je to jinak:
Motory 1200 a 1500 s jmenovitým vrtáním 76 mm mají první výbrus 76,2 mm, druhý výbrus 76,4 mm a třetí výbrus 76,6 mm.
Motory 1300 a 1600 s jmenovitým vrtáním 79 mm mají první výbrus 79,4 mm, druhý výbrus 79,7 mm a třetí výbrus 80,0 mm. Stejně je to u motoru 1700 s jmenovitým vrtáním 82 mm.
Souhlasím s tím, že hlavu bych nesnižoval. Snížením hlavy se zeslabuje její dosedací plocha, dále se mění tvar kompresního prostoru a antidetonační mezera, čímž pak vyvstává obrovský problém s odladěním motoru na předstihu (detonační klepání poškozuje motor!!!). Motory se zdvihem 80 mm mají nedoběh pístů v HÚ 1,9 mm, takže blok lze snížit až o tuto hodnotu (případně i víc, čímž písty získají nepatrný přeběh, ale to nedoporučuji u sériových pístů - hrozí propálení bočního vedení mezi dnem a prvním kroužkem).
Při snížení bloku o 1,9 mm (technické maximum) a současném použití hlavy z motoru 1700i se dosahuje kompresního poměru 10,4 - 10,8:1 (dle typu motoru), což osobně považuju za maximum, při kterém lze v amatérských podmínkách odladit křivku odstředivé regulace předstihu.
Dva karburátory z Favorita je nesmysl jako prase, který pouze zvýší spotřebu na dvojnásobek a výsledný výkonový efekt je téměř nulový. Množství směsi nasáté do motoru je limitováno časováním rozvodu a zdvihem ventilů, tudíž karburátorem bych se zabýval až nakonec.
Alfou a omegou správného chodu motoru, spotřeby a životnosti je okamžik zapálení, tedy předstih. Při tak drastických úpravách kompresního poměru je jasné, že odladit regulaci předstihu bude nejnáročnější fází úprav motoru. Pokud toto neumíš, do úprav motoru se ani nepouštěj, protože to budou vyhozené peníze.
Nadrozměry vrtání nejsou u všech motorů po dvou desetinách (jak tu někdo mylně uvedl), je to jinak:
Motory 1200 a 1500 s jmenovitým vrtáním 76 mm mají první výbrus 76,2 mm, druhý výbrus 76,4 mm a třetí výbrus 76,6 mm.
Motory 1300 a 1600 s jmenovitým vrtáním 79 mm mají první výbrus 79,4 mm, druhý výbrus 79,7 mm a třetí výbrus 80,0 mm. Stejně je to u motoru 1700 s jmenovitým vrtáním 82 mm.
Souhlasím s tím, že hlavu bych nesnižoval. Snížením hlavy se zeslabuje její dosedací plocha, dále se mění tvar kompresního prostoru a antidetonační mezera, čímž pak vyvstává obrovský problém s odladěním motoru na předstihu (detonační klepání poškozuje motor!!!). Motory se zdvihem 80 mm mají nedoběh pístů v HÚ 1,9 mm, takže blok lze snížit až o tuto hodnotu (případně i víc, čímž písty získají nepatrný přeběh, ale to nedoporučuji u sériových pístů - hrozí propálení bočního vedení mezi dnem a prvním kroužkem).
Při snížení bloku o 1,9 mm (technické maximum) a současném použití hlavy z motoru 1700i se dosahuje kompresního poměru 10,4 - 10,8:1 (dle typu motoru), což osobně považuju za maximum, při kterém lze v amatérských podmínkách odladit křivku odstředivé regulace předstihu.
Dva karburátory z Favorita je nesmysl jako prase, který pouze zvýší spotřebu na dvojnásobek a výsledný výkonový efekt je téměř nulový. Množství směsi nasáté do motoru je limitováno časováním rozvodu a zdvihem ventilů, tudíž karburátorem bych se zabýval až nakonec.
Alfou a omegou správného chodu motoru, spotřeby a životnosti je okamžik zapálení, tedy předstih. Při tak drastických úpravách kompresního poměru je jasné, že odladit regulaci předstihu bude nejnáročnější fází úprav motoru. Pokud toto neumíš, do úprav motoru se ani nepouštěj, protože to budou vyhozené peníze.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
S tímto tvrzením si dovolím nesouhlasit. Odstupňování po 0,2mm je uvedeno v "Příručka k opravám". Tato bichle je překlad z ruského originálu vydana v roce 1981v Moskvě. Dokonce i tento překlad byl vytištěn v Rusku nakladatelstvím Vněštorgizdat. Číslo díla: Izd. Nomer 7616A - Avtamabili VAZ-2101, VAZ-21011, VAZ-2102Marek píše: Nadrozměry vrtání nejsou u všech motorů po dvou desetinách (jak tu někdo mylně uvedl), je to jinak:
Motory 1200 a 1500 s jmenovitým vrtáním 76 mm mají první výbrus 76,2 mm, druhý výbrus 76,4 mm a třetí výbrus 76,6 mm.
Motory 1300 a 1600 s jmenovitým vrtáním 79 mm mají první výbrus 79,4 mm, druhý výbrus 79,7 mm a třetí výbrus 80,0 mm.
Tak je to špatně!!! Tůma uvádí to, co tu píšu já a i dle katalogu ND je odstupňování shodné s Tůmou, tj. se mnou. Tak se s tím jednoduše smiř a je to
.
V originál knížkách toho nakecají, až hanba. Například u převodovky 2105/2107 originální literatura celé roky hrdě udává, že převodový poměr první rychlosti je 3,667:1. Ale my už dávno víme, že je to nesmysl (Ivan u stolu se uklepl na sčotu), neboť správně je 3,442:1. Takže i ten Tvůj zaručený údaj z originál bichle je kravina, věř mi
. Ohledně motorů LADA se opravdu nemýlím (to už bys ostatně mohl vědět za ty roky, co se známe).

V originál knížkách toho nakecají, až hanba. Například u převodovky 2105/2107 originální literatura celé roky hrdě udává, že převodový poměr první rychlosti je 3,667:1. Ale my už dávno víme, že je to nesmysl (Ivan u stolu se uklepl na sčotu), neboť správně je 3,442:1. Takže i ten Tvůj zaručený údaj z originál bichle je kravina, věř mi

RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)