Jaký motor použít?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
jackal
Příspěvky: 349
Registrován: čtv led 08, 2009 11:01
Bydliště: Mladá Boleslav

Jaký motor použít?

Příspěvek od jackal »

Zdar kluci,padlo už definitivní rozhodnutí na přestavbu mojí 21011.Chci vědět váš názor nebo si poslechnout vaše zkušenosti s motorem jaký tam je nejlepší dát.Mam sehnanou 1,5 z 2103.Je nějakej jinej Laďáckej lepší? Počítám s ostřejší vačkou,kompletní úprava hlavy,svody a dva karburátory.Chci zůstat u motoru klasické starší řady a nechci z jiné značky(aby někdo nepsal dej tam bávo R6).Popřípadě pokud má někdo díly na stavbu motoru měl bych zájem.Díky
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

03 je dobrá volba ale 06 by byla lepší......
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Osobně bych šel asi do řemenový 16-ky. Ně nějakou vačku bych se vybodnul. Udělal to na kompresní poměr 9 a to by v tom byl čert, aby to nemělo 60kW.

A nebo tam dej karburátorovou 17-ku.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12138
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Štěpán Getsko píše: řemenový 16-ky
Tak tuten motor od VAZu neznam... Když už jinej motor, tak já bych spíš volil 1700, páč když už vylepšovat, tak pořádně :)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
jackal
Příspěvky: 349
Registrován: čtv led 08, 2009 11:01
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od jackal »

A nepůjde převložkovat ta 1,5 na 1,6 nebo 1,7? Popřípadě nemáte někdo volný motor v tomto objemu ?
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Všechny ladamotory jsou monobloky - nic se v nich nevložkuje. :idea:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
jackal
Příspěvky: 349
Registrován: čtv led 08, 2009 11:01
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od jackal »

Hurikán píše:Všechny ladamotory jsou monobloky - nic se v nich nevložkuje. :idea:
Aha,dík za info,jsem zvyklí ze škodovek na vložky válců.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10622
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

jackal píše:,jsem zvyklí ze škodovek
Co ostatně očekávat od chlapce z Mladé Boleslavi :lol:
Štěpán Getsko píše:Osobně bych šel asi do řemenový 16-ky
Teda Štěpáne :shock: .... i když Ty jsi odtamtéž, co?. Ale na Tvou obranu musím přidat následující informaci:
Minimálně jedna řemenová 16-ka existuje a její domácí výroba je poměrně nenáročná.
Takže: existující řemenovou 16-ku má Myšo v žabákovi.
A kvýrobě: stačí sehnat kratší ojnice a 80-ku kliku. Pak už jen přeskládat. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5193
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Luděk Musil píše:Minimálně jedna řemenová 16-ka existuje a její domácí výroba je poměrně nenáročná.
Takže: existující řemenovou 16-ku má Myšo v žabákovi.
A kvýrobě: stačí sehnat kratší ojnice a 80-ku kliku. Pak už jen přeskládat. L.
jelikož jsem u té rozmluvy mezi Štěpánem a Danem byl,mohu potvrdit,že Štěpán měl toto přesně na mysli. :wink:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 350/472
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

radek mb píše:
Luděk Musil píše:Minimálně jedna řemenová 16-ka existuje a její domácí výroba je poměrně nenáročná.
Takže: existující řemenovou 16-ku má Myšo v žabákovi.
A kvýrobě: stačí sehnat kratší ojnice a 80-ku kliku. Pak už jen přeskládat. L.
jelikož jsem u té rozmluvy mezi Štěpánem a Danem byl,mohu potvrdit,že Štěpán měl toto přesně na mysli. :wink:
Myso uz davnejsie prevrtal remenovu 1600 na remenovu 1700 :D
http://myso.vizvaz.com/zigo/upravy/moto ... &r=100&t=2
Roman
jackal
Příspěvky: 349
Registrován: čtv led 08, 2009 11:01
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od jackal »

Tak dnes jsem si již s mechanikem co mi bude stavět motor domluvil předběžné věci jak asi cca budou.Pokud má někdo jinou už lepší zažitou zkušenost tak ať se klidně podělí.
Motor zůstane 1,5 z modelu 2103,je to z důvodu případného startu v amater rally i možnost zůstat v nižší třídě.
Největší úpravy dostane samozřejmě hlava,čeká ji snížení na kompresní poměr 10 až 10,5.Dále zvětšení a vyleštění sacích i výfukových kanálků.U vačky jsme uvažovali o nastavení kolem 280 až 290 stupňů,to bych spíše potřeboval radu od vás, popřípadě koupím už hotovou přebroušenou ať nestrácíme čas.Samozřejmostí jsou svody 4-1 s trubkou o průměru 50mm (již konzultováno :lol: ), a 2 karburátory (na začátek) ze Škody favorit.Dál se uvidí,jasně že vše bude nové a pístní sada na největší výbrus.Pracovat se začne asi za 3 týdny,max měsíc.Další věci jako převodovka,úprava sání přes kapotu a podvozek proběhne souběžně se stavbou motoru.Snad začne a vyjde vše jak má.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10622
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

jackal píše:Největší úpravy dostane samozřejmě hlava,čeká ji snížení na kompresní poměr 10 až 10,5
Právě tohle je považováno za (řekněme) špatný postup. Pravda, je to jednodušší :cry: .... .
Doporučil bych spíše toto: motor stejně budeš rozebírat, takže by bylo lépe "slíznout" vršek bloku. Výsledkem bude zvýšená komprese a zachovaní rozměru a tvaru vršku spalovacího prostoru.
Hlavu na tuhle kompresi budeš muset snížit o více než 2 mm (snížení o 2 mm znamená kompresi 9,8) Marek se jistě nebude zlobit, když přidám jeho tabulku. L.
Přílohy
Kompresní poměr LADA.xls
(34 KiB) Staženo 306 x
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
jackal
Příspěvky: 349
Registrován: čtv led 08, 2009 11:01
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od jackal »

Bezvadný,díky moc.Ta tabulka jistě moc pomůže a hlavně nemusím laborovat.
rosta
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvek od rosta »

Laďuša píše:
Štěpán Getsko píše: řemenový 16-ky
Tak tuten motor od VAZu neznam... Když už jinej motor, tak já bych spíš volil 1700, páč když už vylepšovat, tak pořádně :)
ale řemenovou 1.6 měl myšo jestli se teda nepletu....jasně série to zrovna nebyla ale když se chce jde to...
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
jackal
Příspěvky: 349
Registrován: čtv led 08, 2009 11:01
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od jackal »

Tak díky tabulce je už pozměněn postup při úpravě.Blok půjde dolu o 1,5 mm a hlava pak o 1 mm. Mam ještě dotaz,motor 03 a 06 má stejný zdvih ale vrtání má 06 o 3 mm větší,dá se stáhnout blok o ty 3 mm? nebo je stěna na tohle už slabá?Dík za radu,budeme mít poprvé rozdělaný motor z Lady a tak se chci vyhnout blbostem které pak stojí hodně času a pěněz.Z motoru favorit se dá dělat obsah i 1560 to je vyzkoušeno ale Ladu fakt děláme poprvé.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“