Seřízení ventilů Favorit- Felicie

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4718
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

vůle ventilů

Příspěvek od plavec »

Marek píše: Vůle ventilů sacích 0,25, výfukových 0,20 mm při teplotě motoru 20°C.

.
U Favorita jsou stejný vůle jako u felicie?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Má nový tyčky? Ocelový a s hliníkovým zakončením? Jestli jo, pak zřejmě ano.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4320
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Jen se nesmí se sundanou hlavou pootočit motorem, vložku to může zvednout, voda co k kolem ní zůstala vlítne i s bordelem do oleje.
Bílý LADA a okřídlená spol.
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

Teepee píše:Jen se nesmí se sundanou hlavou pootočit motorem, vložku to může zvednout, voda co k kolem ní zůstala vlítne i s bordelem do oleje.
to se mi ještě nikdy nestalo, většinou vložky drží až moc, naopak se vždy rád podívám jak válce vypadají, budu muset být opatrnější.
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: vůle ventilů

Příspěvek od Marek »

plavec píše:
Marek píše: Vůle ventilů sacích 0,25, výfukových 0,20 mm při teplotě motoru 20°C.

.
U Favorita jsou stejný vůle jako u felicie?
Pokud jsou všechny tyčky ocelové, jsou vůle 0,20/0,20 mm. Poslední Favority už ale měly v sérii dvojí tyčky (Al u sacích ventilů) a tam jsou vůle o pět stovek větší (jako u Felicie).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4718
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

MartasBrno píše:Má nový tyčky? Ocelový a s hliníkovým zakončením? Jestli jo, pak zřejmě ano.
Nevím, řekl byh že ne, je to totiž r.v. 92 karburátor.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Je to samozřejmě obráceně, hliníkový s ocelovým zakončení. V '92 135 máš všechny ocelový, tedy se tím netrap. U stovky jsou pro změnu vůle 0,15/0,20, holt čím novější krám, tím větší vůle :-P
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

zelvotron píše:Je to samozřejmě obráceně
Omlouvám se.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

U starých škodovek byly sice stejné tyčky jako u Favoritů, ale u sacích ventilů se seřizovaly o pět setin menší vůle - bylo to kvůli materiálu hlavy (litina).

Ale například škoda 110LS (718K), škoda 120LS/GLS/LX (motor 742.12X) a škoda 130 (742.13) měly litinovou hlavu, ale vůle ventilů 0,20/0,20 jako Favorit (protože u těchto motorů byl předpis používat Super 96).

Ale pozor!!! I staré Favority s karburátorem mohly mít z výroby hliníkové tyčky na sacích ventilech. Podle předpisu výrobce byly hliníkovými tyčkami sacích ventilů osazovány i karburátorové motory, a sice v případě, že měly KAT (ať už řízený - Ecotronic, nebo neřízený Kemira). Nicméně z praxe vím, že to NE vždy tak bylo. Spolehlivě byly Al tyčky na sacích ventilech pouze u Favoritů se vstřikováním (ty ostatní verze jak kdy).
Naposledy upravil(a) Marek dne čtv zář 23, 2010 07:28, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Myslím, že Plavcovi zbytečně motáme hlavu :)

edit: já to viděl :wink: :mrgreen:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4718
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Je to karburátor bez KATu.
Teď ještě sehnat ty spárový měrky a odvahu. :) http://extol-craft.zahrada-naradi.cz/ex ... 50979.html třeba za tuhle cenu se mi to zdá nějaký podezřelý. seženu je jinak v autodílech, nebo kde?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

čekal bych cenu asi trojnásobnou, ale není to KINEX, no... je to extol... proč ne, jsou to prostě měrky... Odvahy moc nepotřebuješ, spíš se nenavztekej když budeš delší dobu seřizovat každej z ventilů, protože když zakroutíš moc tak je to moc, když málo, tak je to prostě málo :lol: Jo a já třeba nikdy nevím, jak moc se má dorvat ta kontramatka, prostě tak aby se nepovolila do 15 000km :-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Kdysi jsem je kupoval kolem 150 kaček. Ale klidně bych je koupil i za 44, nemám problém.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Jakmile to nebude mít po stranách otřepy od toho jak to vystříhli, tak je to ok :) (což už sem taky viděl v jedný sadě nářadí). Zkusil bych normálně v železářství a autodíly.

Jinak očko a nějakej šroubovák, aby tam neměl moc velkou vůli v drážce, jinak se s tím budeš vztekat jak píše Marťas. Kontramatky se dotahují tak akorát a měrka musí jít posouvat silou 5 N :mrgreen:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Je to očkový klíč č.11 a plochý šroubovák 10-15 mm. Jde to fajnově. Měrka by se měla pohybovat velmi těsně a měrka o pět stovek silnější nesmí projít v žádném případě (ani kladivem :wink: ).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“