Mix otázek a odpovědí III

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

to cerpadlo je asi 7 rokov stare, a je to EBARA (myslim ze takto sa to pise). Menil som aj zasuvku za novu a dotahoval svorkovnice, takze vidim to asi len na ten kondik...alebo tlakovy spinac? Ale nie, to by bud islo alebo neslo. Kazdopadne skusim pozriet ceny novych kondikov u nas v obchode, mozno to budu mat za rozumnu cenu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

tak mám problém se startérém, nebo jestli to je startérém, autem sem normálně přejel cca před 3 dny. Dnes vlezu do auta otočim klíčkem , a voltmetr sletí kousek dolu a starter 1jen cvakne, řikám si aha baterka, měla 13V ,ale přesto sem ji vyměnil jestli třeba mě blbne měřák, nic ani nová baterka nepomohla, pořád to jen cvaká.Čím to může být ?
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

kostra,opalene kontakty na cievke.....
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Saša píše: ... ale těch s vypínašem je dnes asi pomálu . Já vyděl pouze jeden . Většina má dvě vinutí a jedno je přes kondík . Zrovna dnes jsem jeden na vodním čerpadle (EBRRA) spravoval . Za poslední rok asi 4 různé a všechny takto zapojené .
Pravdu díš, ale opravdu se používají oba druhy zapojení, podle druhu rozběhu. U lehkého rozběhu (bruska, kotoučová pilka, odstředivé čerpadlo) se kondenzátor zapojuje trvale, u těžkého rozběhu (kompresor, zubové čerpadlo, šroubové čerpadlo všechny ledničky a mrazáky) přes odstředivý spinač . Tam se pomocnou fází "žene" kvůli většímu záběrovému momentu podstatně větší proud, který by motor trvale nevydržel. Některé domácí vodárny používají šroubové, jiné odstředivé čerpadlo.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Na stranke ebary som nasiel v nahradnych dieloch kondiky,ktory by tam mohli pasovat (zalezi od motora aky mam). Tam sa cena pohybuje okolo 220korun a na strankach elektroobchodu u nas v Snine okolo 100ky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

V té naší EBRRE je kondík 30mf . Výkon nevím štítek pryč . Dnes dána do kupy (ložiska ucpávky těsnění) .
Petr HC píše:všechny ledničky a mrazáky) přes odstředivý spinač
Tady musím nesouhlasit , u těchto motorů se používá přídavné rozběhové vinutí které je odpojováno zvláštním pomocným relé které "skoumá" rozběhový proud .
Jedna zajímavost : Včechny motory utopených lednc a mrazáků po povodni odejdou (shoří motor) právě kvůli tomuto relé které má gravitační jádro (bez pružinky) a stačí trocha nečistoty a již nedokáže fungovat . Relé je přímo nasunuto na třech kontaktech motoru z venku a musí se po povodni nutně včistit .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

Stala se mi taková kuriozitka. Při seřizování předstihu na Jawě 250 (kývačka) , se mi zlomil šroub co drží magneto. Nevím jak je to možné musel být už nalomený ,ale při otočení se prostě zlomil. A to přesně vevnitř ojnice. Navrtal jsem ho a vybrousil si speciálně starý závitník. Pomohlo to , se šroubem jsem začal točit ven, sice pomalu, ale šlo to . Jelikož byla tma a byl pátek :lol: :lol: tak sem to opřel do garáže na obvyklé místo a nechal to na dnešek. První moje chyba nevytáhl jsem ten závitník a ráno sem myslel , že mě omejou .... Motorka na zemi a závitník samozřejmě zlomenej . Nevím jak mohla spadnout , parkuju ji takhle pořád. A teď babo raď. Dá se s tím ještě něco dělat? :( :(

Obrázek
By kewint at 2010-09-18

Obrázek
By kewint at 2010-09-18
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Ty bláho, tuto je pech, kterej nevymyslíš... Co navrtat závitník a použít závitníček? :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Závitník nenavrtáš.
VAZ 1117
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Saša píše:V té naší EBRRE je kondík 30mf . Výkon nevím štítek pryč .
U mna to je 14uF a na stitku pise 14 +-5%....a vykon je 0,75kw
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Luděk Ondrůch píše:Závitník nenavrtáš.
Mít tvrdší vrták...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewint »

A co třeba navrtávák ?
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Kewint píše:A co třeba navrtávák ?
To je stejný materiál jako na lepším vrtáku. Jestli se to už "hnulo",pak do výřezů závitníku nastrčit ocelové hroty, mezi ně kousek plocháče a opatrně točit, evtl. bych zkusil COčkem navařit "pecku" za kterou by se to dalo vytočit kleštěmi (pozor, aby proud nešel přes ložiska). Pak je ještě možnost "vyjiskření" uhlíkem (nevím to jistě, ale snad existují i specielní propalovací a vypalovací elektrody) a konečně rozpůlit motor a přelisovat nový čep klikovky.
P.S. Jinak čeština už jde, ještě si neplést ojnici s čepem klikovky a bude to OX.
Uživatelský avatar
Jany_RS
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)
Kontaktovat uživatele:

lada-ohnuty predok

Příspěvek od Jany_RS »

Všimol som si že 06 maju ohnuty predok ,je to tak aj na ostatnych bo 01 ma rovny.

http://www.zavodi.ua/files/auto_advert_ ... 183746.jpg
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Jak ohnuty? Jako do šípu? To maj snad jen 03 a 06.
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“