aky motor na upravy?

Moderátor: Moderátoři

amiricas
Příspěvky: 56
Registrován: sob srp 21, 2010 17:26
Bydliště: Borkovice

Příspěvek od amiricas »

Jak to tu tak čtu takže mi z toho plyne že každý motor lada je totožní až na pár maličkostí. Tudíž jaký je tedy rozdíl mezi 1300 a 1600 kromě objemu ? mě všechny motory přijdou rozměrově absolutně stejné
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

amiricas píše:Jak to tu tak čtu takže mi z toho plyne že každý motor lada je totožní až na pár maličkostí. Tudíž jaký je tedy rozdíl mezi 1300 a 1600 kromě objemu ? mě všechny motory přijdou rozměrově absolutně stejné
Díky jinému zdvihu pístů je rozdíl ve výšce bloku, kromě toho samozřejmě je jiný klikový hřídel. Motory 1200 a 1300 mají zdvih 66 mm, motory 1500, 1600 a 1700 mají zdvih 80 mm.
Tedy konkrétně motory 1300 a 1600 se konstrukčně liší blokem a klikou, také délkou rozvodového řetězu - jinak jsou ostatní díly stejné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Tak to je na delší povídání, ale v kostce (krabici :D ):
Motor Lada je vlastně skládačka, kdy rozdílné jsou pouze: klika (s menším/větším zdvihem), písty (menší/větší průměr), blok motoru (menší/větší vrtání, menší/větší zdvih), řetěz (114/116 článků). Jinak všechny ostatní díly (hlava, ojnice, čerpadla, ozubená kola, ... ) jsou shodné. Pokud jsem nevyjmenoval všechny díly (z hlavy napínací lišta/oblouk) - omlouvám se.
Potom můžeme začít směle skládat motory s menším zdvihem a rozdílným vrtáním (1200, 1300) a motory s větším zdvihem a rozdílným vrtáním (1500, 1600). Tedy např. písty z 1,2 se hodí do 1,5 (analogicky 1,3 a 1,6).
K Tvé otázce:
amiricas píše:mě všechny motory přijdou rozměrově absolutně stejné
Musím dopovědět ano, víceméně ano, motory s větším zdvihem jsou "pouze" o 7 mm vyšší, takže při rozměru kompletního motoru cca 50x20x70 cm se tato maličkost ztratí. l.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

amiricas píše:Jak to tu tak čtu takže mi z toho plyne že každý motor lada je totožní až na pár maličkostí.
Kromně 1300 TYPU 2105 ten má těch odlišností více . Jako jediný z celé řady má řemenový rozvod .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“