No a co je lepší, nacouvat, nebo pak vycouvat?Laďuša píše:ale já si taky prostě jako jedinej musim do řady nacouvat
Co je lepší? Nacouvat nebo vycouvat?
Moderátor: Moderátoři
- Teepee
- Příspěvky: 4300
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Co je lepší? Nacouvat nebo vycouvat?
Naposledy upravil(a) Teepee dne úte zář 07, 2010 11:42, celkem upraveno 1 x.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Laďuša
- Příspěvky: 12126
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Já si skoro pokaždý radši napřed nacouvam.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Teepee
- Příspěvky: 4300
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
No kupříkladu v garáži si s LADOU pak vycouvám ale s Peugeotem si napřed nacouvám. Protože auto musí stát při pohledu od vrat u levé stěny, a přelézat středový tunel u Peugeota je už fakt problém. Jenže není to zacouvání vždycky snadné.
Taky u Lady, protože stojí dýl, odpojuju baterku, tak abych k ní mohl.
Ale třeba u krámu, toť otázka, co je lepší.
Taky u Lady, protože stojí dýl, odpojuju baterku, tak abych k ní mohl.
Ale třeba u krámu, toť otázka, co je lepší.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10559
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Já se snažím (v 99 případech ze sta) do řady nacouvat ... jak na parkovištích u _kauflandu_ tak při podélném stání u chodníku. Je to o tom, že při vyjíždění (z řady) předkem ušetřím trochu času, nezabírám místo a neruším příliš provoz ... tedy: zpátečka, brzda, jednička, odjezd ... oproti jednička, odjezd.
S tou úsporou času je to sice pofidérní .. ona v podstatě žádná není - to jedno couvání tam bude pokaždý, ale je to spíše o tom, že když zacouvávám do řady, tak mám přehled o okolním dění, kdežto když vycouvávám - tak chvíli "nevidím".
L.
S tou úsporou času je to sice pofidérní .. ona v podstatě žádná není - to jedno couvání tam bude pokaždý, ale je to spíše o tom, že když zacouvávám do řady, tak mám přehled o okolním dění, kdežto když vycouvávám - tak chvíli "nevidím".
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Laďuša
- Příspěvky: 12126
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Hernajs, zase se debaty v Ladným tématu nehnou
No, do řady při chodníku radši moc neparkuju, když je místo akorát na auto, na to nemam ten správnej grif a ne zcela to ovládam Ale na normálním parkovišti radši couvnout. Pokud to stání teda neni šikmý a auto bych nemusel lámat víc než o 90 stupňů. Je to pohodlnější, já si nemůžu pomoct. Nevýhoda potom ale je, když zase chci dát něco do kufru a za autem je křoví nebo zeď. Ale i tak si radši couvnu. A úplně nejlepší je, když jsou 2 řady proti sobě a je volno, tak popředu to project tak, že zase budu vyjíždět popředu.
No, do řady při chodníku radši moc neparkuju, když je místo akorát na auto, na to nemam ten správnej grif a ne zcela to ovládam Ale na normálním parkovišti radši couvnout. Pokud to stání teda neni šikmý a auto bych nemusel lámat víc než o 90 stupňů. Je to pohodlnější, já si nemůžu pomoct. Nevýhoda potom ale je, když zase chci dát něco do kufru a za autem je křoví nebo zeď. Ale i tak si radši couvnu. A úplně nejlepší je, když jsou 2 řady proti sobě a je volno, tak popředu to project tak, že zase budu vyjíždět popředu.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
kde je anketa abych mohl hlasovat ? v 99% nacouvam, je to pro mně lepši a rychlejši
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10559
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Grif na zacouvání do řady u chodníku:Laďuša píše:do řady při chodníku radši moc neparkuju, když je místo akorát na auto, na to nemam ten správnej grif a ne zcela to ovládam
Přijedeme se svým autem na cca půlmetrovou vzdálenost vedle sebe, "B" sloupek na "B" sloupek.
Zařadíme zpátečku, vytočíme plný pravý rejd, couveme a hledíme do levého zpětného zrcátka.
V moment, kdy v zrcátku uvidíme pravý blikač za námi stojícího vozu přetočíme kola do plného pravého rejdu a dokončíme couvání.
-----------------------------------------------------------------------
Toto je potřeba nacvičit si někde _bokem_ , aby se daly doladit nějaké drobné nuance a my nebyli za blbce při couvání do řady ala blondýna za 4 minuty.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Jo, to mám rád a s vozíkem je to vysvobození. Do podélného stání zajíždím na zpátečku, podle mne jediným správným způsobem. Někteří lidi u nás to dělají jinak - na silnici (v křižovatce) se otočí, přejedou do protisměru a v tom protisměru zacouvají do kopce do parkovacího místa. Je to zajímavý kontrast, zkusím přiložit foto.Laďuša píše:A úplně nejlepší je, když jsou 2 řady proti sobě a je volno, tak popředu to project tak, že zase budu vyjíždět popředu.
do kolmých stání podle šířky - Když je široko nebo chci přístup do kufru, po čumáku, když je úzko a nepotřebuju do kufru, couvám.
Musím ale říct, že parkovat v místě pro jedno dnešní auto, přes rantl, ve městě (Antonínská ulice, Brno) bylo pro mne nedávno fyzicky večerpávající, ono trefit se na 10cm s přejetím hrany obrubníku není nic moc, no a pak to na další tah přejet posledním kolem obrubník, poposunout dopředu a na další tah zpátky srovnat... fůj. Dobrý, na dnešních autech je ten kravskej rejd co mají.
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne úte zář 07, 2010 11:55, celkem upraveno 2 x.
- Teepee
- Příspěvky: 4300
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Pak je tu pohled, že když se zajíždí do garáže nebo mezi stojící auta, samozřejmě se tam daleko pohodlněji vmanévruje popředu. A při vyjíždění se vlastně už není kam trefovat, neb je tam placu dost. Platí spíš pro tu garáž, než parking u krámu. Ale je to o konkrétní situaci, já taky radši nacouvám a pak mám pohodlný výjezd. Navíc někdy si pro auto jde má drahá, tak jí to usnadním.
V autoškole, jsem byl kdysi dávno (1995) upozorněn, že je lepší popředu a pak vycouvat, a zvyklý z domova, že do garáže se vždycky couvá, jsem to nechápal.
Nedávno jsem žádal a realizoval úpravu vjezdu do pronajaté garáže protože v ulici naproti vratům začala stávat auta a místa na manévrování bylo s peugeotem málo. (rozšířit mřížku nad žlábkem který je mezi chodníkem a ulicí, protože jinak než zadním kolem přes žlábek mimo mřížku se do garáže přes chodník nedalo nacouvat). A opět jsem došel ke zmatení, protože majitel pronesl, no já do té garáže vždycky zajížděl popředu. Jenže to bych pak z Peugeota nevylezl.
Pravdou je, že jsem jednou nedával pozor a Peugeot při couvání do garáže o centimetr ušel šrámům na zadním nárazníku, ject popředu, tak se nejspíš nestane.
A tak jsem o tom začal přemýšlet a tím to tu vzniklo.
V autoškole, jsem byl kdysi dávno (1995) upozorněn, že je lepší popředu a pak vycouvat, a zvyklý z domova, že do garáže se vždycky couvá, jsem to nechápal.
Nedávno jsem žádal a realizoval úpravu vjezdu do pronajaté garáže protože v ulici naproti vratům začala stávat auta a místa na manévrování bylo s peugeotem málo. (rozšířit mřížku nad žlábkem který je mezi chodníkem a ulicí, protože jinak než zadním kolem přes žlábek mimo mřížku se do garáže přes chodník nedalo nacouvat). A opět jsem došel ke zmatení, protože majitel pronesl, no já do té garáže vždycky zajížděl popředu. Jenže to bych pak z Peugeota nevylezl.
Pravdou je, že jsem jednou nedával pozor a Peugeot při couvání do garáže o centimetr ušel šrámům na zadním nárazníku, ject popředu, tak se nejspíš nestane.
A tak jsem o tom začal přemýšlet a tím to tu vzniklo.
Bílý LADA a okřídlená spol.
mam 7 garazi, ale iba do jednej musim cuvat, pretoze by som nevyliezol a potom ked startujem,tak je v garazi plno smradu a uspinena stena.Takze do garaze radsej popredku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10559
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ano - garáž je snad jediná výjimka a zde bych upozornil na to, co řekl/napsal Cory:
... vo tu zeď ani nejde, ale ty toxické zplodiny .. proto do garáže zásadně "výfukem na vrata"Cory píše:ked startujem,tak je v garazi plno smradu a uspinena stena
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´