Brzdy: které jsou lepší ?

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Které jsou lepší ?

Jednopistkové
9
22%
Dvoupistkové
29
71%
Nevím
3
7%
 
Celkem hlasů: 41

Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Drobek81 píše:bez zadnich brzd dojde ke zhorseni brzdneho ucinku, nicmene je pak moznost jet s prednima kolama ve smyku a zadnima hrabat - pro mistni samice zajiste duvod obetovat sva rodidla...
Používat termín "rodidla" je pro mě prakticky antikoncepce. I když ...

Já to shrnu tak - ve chvíli, kdy jsem schopen rozumnou silou dosáhnout zablokování všech čtyř kol, brzdy ani při delším a častějším brždění "nekopou", nemá smysl je nijak "tunit", protože víc už brzdit nemůžou. Můžete se pak zaměřovat na těžiště, pružiny, tlumiče, hmotnost auta, pneumatiky (lepší pneumatika = pozdější zablokování; zkuste brzdit v létě na zimních, to človeku přijde, že očima brzdí líp :D )
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jany_RS píše:preco kladivom nieco by to ovplyvnilo?ne normalne som tam dal 2 sruby zasruboval a zisiel dole bubon
brutalnimi upravami cehokoliv
neznam jake brutalne upravy som chcel urobit


a inak zadne brzdy mam na HBV odpojene ,len predne,zadne mam na rucku a v pohode brzdila a odbrzdovala

-neviem teraz mi to nejak nesedi zalozim kryt ,zasrubujem ho a jak ho stiahne tak s tym nikto nepohne jedine motor ale potom sa nahrievaju.A ked dam dole kryt tak je vyryta ryha na tom kryte,to znamena ze mi čucha bok čelusti.Mozno pomoze len zbrusenie z boku čelusti.
No, nevím, co kdybys urobil pár fotek s přiloženým metrem k čelistem a těch ošúchaných míst na krytu nebo v bubnu?
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nebude lepší když místo těch bubnů rovnou nahodíš ty kotouče? Nebudeš se tak muset s těmi neúčinnými bubny trápit :mrgreen: .

Pokud ti to před rozborkou fachčilo není důvod cokoliv brousit, hledej chybu, kterou jsi udělal. Zkoušel jsi vůli ložiska jak naznačoval Drobek? Při zatahání za poloosu k sobě a od sebe by neměla být cítit výrazná vůle. Po nasazení bubnu zatáhni a odbrzdi ručku, aby se pakny srovnaly, pak musí jít kolem otáčet bez významější přibržďování paken. Nejlepší je když se srovnají tlakem prasátka, ale ta máš odpojená. Máš pakny přitažené ke štítům těmi dvěmi trny s prušinami? Pokud jsi si jist, že máš vše v pořádku můžeš ještě zkusit "zklepnout ty prasátka", trochu povolit pod autem ručku a musí to chodit.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Mohl by si přesně krok za krokem popsat co si dělal??
Správný postup je tuším tento:
-sundat kolo
-odšroubovat šroubky které středí kolo a drží buben (2)
-našroubovat je do otvorů v bubnu (o 90 stupňů vedle)
-jejich zašroubováním stáhneš buben (samozřejmě při tom musíš mít odbržděno)
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jany_RS píše:ne normalne som tam dal 2 sruby zasruboval a zisiel dole bubon
Uživatelský avatar
Jany_RS
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jany_RS »

peet2101, MartasBrno, presne to som urobil neviem co na tom je take nechapave,
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Jany_RS píše: presne to som urobil neviem co na tom je take nechapave,
No právě . Díry se závity v bubnu sice jsou a někdo při jejich konstrukci myslel že se budou používat pro stažení bubnu z poloosy , jenže bývá přioxidovaný a pokus stáhnout buben pomocí těch děr vede akorát k poškození bubnu . "Nenatáhls" střed ? To by mohlo vysvětlit dření o pakny .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Saša píše:pokus stáhnout buben pomocí těch děr vede akorát k poškození bubnu
No když to tak drží, tak se spíš strhnou ty závity...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3265
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

Asi tak, kdyz to proste nefunguje tak to nafot jak to vypada, at se muze poradit...protoze kdyz neco neni videt tak se tezko radi
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Jany_RS
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jany_RS »

lava
Obrázek

prava-obrusene čeluste-začal som brusit ale nechal som to tak,lebo bars sa mi to nepozdavalo,zbrusil som asi 3 mm
Obrázek

kryt bubna
Obrázek

na tej poslednej fotke vidno jak čucha o stenu,ked pritiahnem bubon na fest tak vtedy robi ryhu,mam ho nechat kus povoleny??ale aj tak ked založim koleso tak koleso ho potom dotiahne
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Na fotce levé brzdy vidím chybějící malé přídržné pružinky, vymezující vzdálenost pakny od brzdové štítu. Proto jsou pakny vykloněné směrem ven a boční stěnou drhnou o buben. Na fotce pravé brzdy pružinky vidět jsou, otázkou ale je, jestli jsou správně zaháknuté do štítu brzdy.

Další věcí, která není správně, je příliš napnuté lano ruční brzdy. Konce pák jsou až pod přírubami poloos.

Rada:
- povol lano ruční brzdy
- dodej a správně namontuj malé přídržné pružiny
- zkontroluj vůli na ložisku poloosy (při zatahání/zatlačení by měla být patrná jen malá vůle v řádu desetin mm)
- prohlédni bubny, jestli nejsou v okolí dosedacích ploch zdeformované
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

V podstatě pořád platí výše psané rady z předchozích stran. Tajfun ti to pěkně zhrnul. Jsou pakny řádně přitažené ke štítu brzdy? Není štít deformovaný? Sklepni ty prasata do sebe a povol ručku. Zkoušel jsi prohodit bubny? Je to sice blbost, ale zkusít se má vše.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Jany_RS
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jany_RS »

chcel som kupit tie male pruzinky,ale predavač mi dal tieto:

Obrázek



a neviem kde to ma ist.poradte,popripade niekto ukažte vaše rozobrane bubny
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Tyto pružinky, co Ti dal prodavač, jsou Ti k ničemu. Tyto se dávají na 01/02/04/05/07. Zadní brzdy na 03 a 06 jsou řešené trošku jinak, takže potřebuješ jiné pružinky. Nevím ale, jestli trojkové pružinky jdou ještě koupit.

Nejlepší by pro Tebe bylo vyměnit celé štíty zadních brzd za štíty z 04/05/07, do kterých by se daly samostavná prasátka. Kdybys byl hodně zručný, tak se dají upravit i stávající štíty, nejrychlejší a nejjednodušší ale je je rovnou celé vyměnit. ;)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Tyhle pružinky nejsou vhodné pro tvoje pakny, ty jsou pro "jedničkové" brzdy s excentry a pro systém samoštelných prasátek. Fotek bubnů je třeba tady až až, ale má to potíž ... "pětkových", takže ti budou k ničemu http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=136857#136857 .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“