SPOJKA 2106-Náhlá porucha,čim to může být?At mám díly...

Moderátor: Moderátoři

martinz
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

SPOJKA 2106-Náhlá porucha,čim to může být?At mám díly...

Příspěvek od martinz »

U naší 2106 se náhle pedál spojky propadl.Po nastavení vůle chvíli funkční.Najednou po sešlápnutí spojky chcípne na volnoběh,nebo to ani neutahne starter.Jde blbě řadit 1a2..3a4 trošku líp.Čím to nejspíš je?Pojedu to v pátek dát dohromady z Prahy a pak těžko kupovat díly v Koněvovce,nebo Mělníku.Spojka byla dělaná před rokem a půl.Dík všem za radu.Napíšu,čím to bylo plus foto,bude-li zájem.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Myslím, že je to hydraulikou. Vyměnil bych oba válce spojky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

Mám podobnej problém. Auto dýl stálo, pedál úplně bez záběru, spojka vůbec nerozpojuje, takže nejde zařadit žádná rychlost a startér se trápí. V Tůmovi jsem podobnou závadu nenašel, tak nevim co zkontrolovat a na co se zaměřit?
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Máš v okruhu spojky kapalinu? Pokud ano, tak někoho požádej, ať zkusí pedál sešlápnout a ty se podívej na pracovní váleček, jestli aspoň trochu vystavuje. Jestliže je v okruhu kapalina a po sešlápnutí pedálu se pracovní váleček ani nehne, je vadný hlavní spojkový válec. Manžeta neudrží tlak a kapalina se vrací zpět do nádobky. Ještě by mohla být spojka zavzdušněná, ale když jsi s ní nic nedělal, tak k tomu není důvod. Za pokus o odvzdušnění ale nic nedáš.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Hurikán, Saša povídal, že spojka je schopná se odvzdušnit sama, takže tím to asi nebude :/
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

MarŤasi, já tě nevim, ale úplně sama a úplně pořádně? No nevim, nevim. Já bych to pro sichr odvzdušnil normálně.
cackler píše:Auto dýl stálo, pedál úplně bez záběru, spojka vůbec nerozpojuje,
No, ale neni to jenom slepený? To se po delším stání může stát. Naprázdno (vyplej motor) tam kvalty jdou? Pokud jo, zařaď kvalt, sešlápni spojku (vykřičník, aby jsi někam nevletěl :idea: ) a nastartuj. Auto nepatrně cukne a je po problému ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od Marťas »

Laďuša píše:Já bych to pro sichr odvzdušnil normálně.
No to já taky :D
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Laďuša píše:Pokud jo, zařaď kvalt, sešlápni spojku (vykřičník, aby jsi někam nevletěl ) a nastartuj. Auto nepatrně cukne a je po problému
Kéž by tomu tak bylo vždy . Přirezlá (slepená) spojka je dost častá věc po dlouhodobém stání . S odlepením ale mohou být značné problémy . Něldy to nelze ani dost "brutálním" spůsobem a musí dojít k demontáži . Ono ale také záleží na materiálu spojky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

Dneska jsem na to kouknul a vytekla kapalina. Zkusim nalít DOT4, potřebuju jen popojet s autem, tak snad to stačí.
martinz
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od martinz »

Jestli to někoho zajímá,tak se úplně zadřelo spojkové ložisko a oddělalo třecí kroužek na přítlačáku.Lamela O.K.Oprava za odpoledne jen s komplikací vymontování přítlačáku z jiného vozu.Nejvíc mě štve,že se musí dát stranou kobereček.Jinak auto zvedám na nájezdy tak 15cm a je to v poho.Ještě bych chtěl varovat,opravdu nekupujte ND v jiných "mototechnách" než od autolada.Nejlíp Mělník.I v Praze jsem koupil úplně sra...kový pakny,ty samoštely na 2103.Pak jsem raději předělal na samoštel válečky.Výfuky taky nejlíp Mělník-skoro nereznou.Chtěl bych ještě varovat před dílama od Thorn.Praskaj přední pružiny,sra..kový rozvodový kola,nebo blbě udělanej rozvodák na 2103-delší-je to ten českej.Viděl jsem lamelu spojky po 20 000km.Popraskané pružiny a roztržený plech.
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

Tak jsem dnes dolil kapalinu a chtěl jsem to i odvznušnit, tak jsem povolil odvzdušnovák a pedál se mi přestal vracet nahoru. Zůstane ležet na podlaze, ikdyž jsem všechno vrátil jak bylo... V čem může být chyba teď?
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

jsou tam dvě pružiny? jedna u pedálu a druhá u pracovního válce spojky?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

utáhnout zase odvzdušńovák
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

ten jsem samozřejmě zatáh... nic z něj už neteče, ale spojka se nevrací. Vracela se dokud jsem nepovolil odvzdušňovák, s pružinama se nehejbalo.
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

To, že spojkový pedál při odvzdušňování zůstane dole, je naprosto normální. Po odpoštění tlaku, je třeba pedál vrátit rukou, zručnější nohou. Při dalším sešlápnutí už by se měl vrátit sám.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“