Asi jsi ještě nejel za mnou, milej zlatej benzínovej . Mně auto nezakouří. A to mám čtvrt milionu kilometrů.Atex píše:Ale notak Marku, nic se nema prehanet. Ja jsem jeste "nekouriciho" diesla nepotkal. Ani nemecke TDi jakehokoliv roku vyroby, ani BMW, ani JTD.... At uz novy, nebo stary, slapne na plyn a za nim se vsichni dusi v cernem smradu.Marek píše: Pokud má někdo upravený motor na brzdě, nikdy nemůže zakouřit.
Jinak v zásadě si myslím, že moderní technologie sice život zachránit nemusejí, ale v případě nehody je s "moderními technologiemi" přežití mnohem pravděpodobnější.
Když jsem měl Ladu, taky jsem byl obrovsky spokojen a je dodnes mou srdeční záležitostí. Avšak vzpomenu-li na sedadla bez anatomického vedení, bez opěrek hlavy, bez zadních bezpečnostních pasů, bez jediného airbagu a bez ABS, těžké řízení s malým rejdem, docela se hrozím až děsím. Říkám si: "Jak jsi s takovým vozem mohl v té dnešní džungli vůbec jezdit?" Fakt už bych se s takovým autem dneska bál.
Buďte soudní. Především vy, srdcaři a ultras. Já jsem taky LADA srdcař, asi největší nebo jeden z největších, co po téhle planetě chodí, ale na rozdíl od vás jsem soudný. V sedmdesátých a osmdesátých, kdy po našich cestách jezdilo dvacetkrát méně aut a LADA patřila k nejrychlejším, nejkomfortnějším a nejbezpečnějším vozům, určitě nebylo co řešit. Ale dneska je to problém.
Ladu miluju proto, že v době, kdy byla vyrobena a ještě nějaký čas potom byla velmi pokroková, kvalitně zpracovaná, bezpečná, rychlá a komfortní. Jen máloktrý vůz RVHP mohl Ladě konkurovat - troufám si tvrdit, že žádný. A dokonce i některé vozy "imperialistického západu" nebyly lepší než Lada. V mnoha ohledech byla Lada vývojově na výši především tím, že v ní byly použity nové technologie, které v jiných vozech přišly mnohem později (pět ložisek na klice, rozvod OHC s jednozvratnými vahadly, dvoustupňové karburátory, kotoučové brzdy, plnoprůtokový systém filtrace oleje v motoru s dlouhým intervalem výměny, a mnoho dalších věcí). Ale, pánové, buďte, prosím, soudní a uznejte, že Lada (mám na mysli zadokolky a Samary) je už skoro dvě desítky let za zenitem a pomalu, leč jistě se z ní stává pouze srdcařská relikvie nebo veterán. Pro běžné cestování v dnešní době a dnešním provozu se stává nevhodnou a čím dál méně bezpečnou variantou.
Nevěřím tomu, že dokážete udržet provozuschopnou Ladu "navěky", jak tu bylo napsáno. To je názor člověka bez zkušeností, závazků a zodpovědnosti za někoho jiného než sebe sama. Zkušený člověk s rodinou by totiž nic tak pitomého napsat nemohl. Já osobně (a myslím, že to není jen za mne, ale za drtivou většinu lidí) bych své děti v Ladě nevozil. V dnešní době prostě ne. Bojím se o ně. Ne proto, že by je mohla ohrozit Lada jako stroj, leč proto, že v konkurenci moderních strojů Lada prostě neobstojí - mám na mysli především bezpečnost.
Ať se mnohým nelíbí Fabia - ani mně se nelíbí (nejen zvenčí, ale i zevnitř k ní mám mnoho výhrad), ale je třeba si uvědomit, že Fabia patří k nejbezpečnějším vozům své třídy!!! Je těžká? Je robustní? Je neohrabaná? Je v ní méně prostoru než byste čekali? ANO, protože je bezpečná.
Mám pět dětí a bezpečnost je u mě prostě na prvním místě.