Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Nechápu, proč by se lidi měli řídit tim, co je někde napsaný, co je daný tabulkou a nebo spotřebou. Někomu se nafta prostě nelíbí a hotovo. Že to míň žere? No a, já chci benzín a basta. Prostě to tak je a když vam se líbí turbo, tak si ho pořiďte, ale nechte bejt ty, co ho nechtějí. Zrovna tak naopak. Nechápu tuty diskuze...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

To TDso bych sem netahal, je to zastaralej motor a kdo vi co ma za sebou. i kdyz teda nekouril a choval se kultivovane.

No a jinak, papir snese vsechno. na papire kde jake auto jede jak blazen, a real je pak jinej.

Jinak ja jel trnavu cca za 9l.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Dobře, ale pořád jsem se tu nedozvěděl, co mě ten motor přináší za výhodu oproti klasický atmosféře s o pár deci větším objemem, zvlášť pokud člověku nečiní větší problémy používat řadící páku.

edit: reakce na Reznu a Marka, tady to tedy dneska zase jede, že člověk nestíhá :mrgreen:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

dobra otazka.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Lehké počty, které jsem řešil před rokem.
Peugeot 406 1,8 16V benzin vs 2,0HDi. Pořizovací cena tehdy cca 75 000 vs 105 000. Spotřeba cca 9,5 vs 6,5. Výkon 81kW vs 80kW.
Rozdíl pořizovací ceny 30 000CZK
Rozdíl na 100 km 3 litry paliva
3 litry = 100Kč na 100km dražší provoz na benzin
100Kč se mi do 30 000Kč vejde = 300krát
300*100km = 30 000km.
Takže za 30 000km si začnu užívat úspory v podobě nižší spotřeby.

Při ročním rodinném nájezdu 5 000km (někdy ani tolik ne) je to po 6 letech.
Které z těch dvou aut bude mít pravděpodobně vyšší nájezd km? (většina aut v nabídce má cca 140 000km, víme svoje že...)
Když mi ho někdo, ukradne, někde s ním fláknu, co mě bude mrzet více?
A bude se člověk u HDi muset podívat na otáčkoměr jestli už nastartoval? Tak si užívejte to tr tr tr dr dr dr.
Já nemám co řešit, zatím. Příští auto budu o té naftě uvažovat zase o něco více, přeci jen křivky v grafu to má jiné, technologie je čím dál vychytanější atd...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Teepee píše:Tak si užívejte to tr tr tr dr dr dr
nerozumim. uvnitr vybydlene oktavky je proste normalne slyset motor na volnobeh a i behem jizdy je to uplne v pohode, zadny prehnany randal. traktor je slyset venku. vevnitr pohoda.

ano, ekonomicke uvahy jsou ok, ja na mych par km taky naftu nepotrebuju, ale rozhodne muzu rict, ze se s naftovymi motory s turbem jezdi dobre, kdyz se chce tak velice svizne a s nizkou spotrebou. Svezte se v rozumnem naftovem aute tak 300 km v kuse po okreskach a pak o tom vynasejte nejake soudy ;-).

Hlavne klid, o nic nejde ;-)

btw na 5000 km rocne, to fakt vyjde levneji najimat taxi :P
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

JmJ píše:nerozumim. uvnitr vybydlene oktavky je proste normalne slyset motor na volnobeh a i behem jizdy je to uplne v pohode, zadny prehnany randal. traktor je slyset venku. vevnitr pohoda.
Tak nevím jestli nejsem přecitlivělej, ale mě to přijde dost výrazný i uvnitř, ani ne tak hluk jako spíš tvrdý vibrace. I když je fakt, že v O2 se to už dá.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

zelvotron píše:
JmJ píše:nerozumim. uvnitr vybydlene oktavky je proste normalne slyset motor na volnobeh a i behem jizdy je to uplne v pohode, zadny prehnany randal. traktor je slyset venku. vevnitr pohoda.
Tak nevím jestli nejsem přecitlivělej, ale mě to přijde dost výrazný i uvnitř, ani ne tak hluk jako spíš tvrdý vibrace. I když je fakt, že v O2 se to už dá.
asi si precitlivelej :lol: . ja v tom jako spolujezdec tak 20 000 km na dlouhych trasach a nemam s tim zadny problem :-) o2 ma mozna mensi vybrace, ale celkove mi prijde divnejsi nez o1. hlavne pri vyssich tockach tomu rezonuje palubni deska :roll:
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

To se nabízí otázka, jestli je vůbec možný, aby člověk dlouhodobě jezdící desítkou byl přecitlivěj. Mimochodem jednou se mě jeden známej co jsem ho vez po nastartování desiny ptal jestli je to dýzl :P :mrgreen:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

JmJ píše:o2 ma mozna mensi vybrace, ale celkove mi prijde divnejsi nez o1. hlavne pri vyssich tockach tomu rezonuje palubni deska :roll:
Hmm, takže O2 má menší vibrace, ale rezonuje tomu palubní deska. O1 má větší vibrace, ale nikde nic nerezonuje. tr tr tr dr dr dr :roll: :roll: :roll:
Opravdu se mi stalo v autobazaru při první (zkušební) jízdě s naším Peugeotem, že jsme do toho zalezli, pán z bazaru za volant, já vedle a manželka zezadu povídá: A to už to jako je nastartovaný, jo?
Až to bude takhle klidně běhat u dieselových motorů, a nebude to znamenat navíc poruchové věci jako dvouhmotový setrvačník a kdoví co ještě, zbyde z nevýhod jenom vyšší pořizovací cena takového auta.
Každá z těch dvou variant má svoje, u mě zatím vede klidný, levnější, ale rozežraný benzín.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Na druhou stranu pokud ten motor není slyšet, tak mě to vadí taky (takže nakonec asi budu fakt přecitlivělej :? :D ), třeba jak ve stovce, odzadu hučí větrák s motorem, blikne červená, vyřadím, brzdím, hučí OR6 a hvízdaj brzdy, zastavím a ticho, tak zkoumám kontrolky oleje a dobíjení jestli to nezdechlo.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

dokud vše hučí jak má, jsem v klidu a vím že jedu.
Problém s nadměrnými vibracemi u Š 1203 jsem řešil vždycky ránou pořádným kladivem a poněkolika pokusech byl na čas klid - vyzkoušeno. :wink:
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

sluzebni TDi Octa Tour (to nejlevnejsi česko-turecke stříbro) 77KW
- kraval to dela znatlne vetsi jak benzin. hlavne nad 3500ot.
- vybrace ve volantu, v pedalech,,, znatelne
- pouzitelnej rozsah motoru 1800-2500 (jinak je to mrtvy)-uz chapu proc delaji 7st. DSG

A nejvic me sere jak predni nahon kope do volantu v ruznych jizdnich situacich. Ale bavime se o motoru, tak ani nebudu zminovat priserny sedacky a ostatni ergonomii.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

vintera píše:dokud vše hučí jak má, jsem v klidu a vím že jedu.
Problém s nadměrnými vibracemi u Š 1203 jsem řešil vždycky ránou pořádným kladivem a poněkolika pokusech byl na čas klid - vyzkoušeno. :wink:
předpokládám, že gro je v tom kam tu ránu směrovat že :-)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

vik2 píše:sluzebni TDi Octa Tour (to nejlevnejsi česko-turecke stříbro) 77KW
- kraval to dela znatlne vetsi jak benzin. hlavne nad 3500ot.
- vybrace ve volantu, v pedalech,,, znatelne
- pouzitelnej rozsah motoru 1800-2500 (jinak je to mrtvy)-uz chapu proc delaji 7st. DSG

A nejvic me sere jak predni nahon kope do volantu v ruznych jizdnich situacich. Ale bavime se o motoru, tak ani nebudu zminovat priserny sedacky a ostatni ergonomii.
O1 ? Je pravda, ze mam zkusenosti jen s radou bussiness. Hluk mi prijde zcela normalni, cestujeme se mi v tom docela pohodlne, kdyz to ridim, tak diselovy motor nemam potrebu tocit vic jak nad 3000, protoze po prerazeni jde nekam k 2500 a akcelerace smele pokracuje. Kopani do volantu ani vibrace sem nepozoroval. Je pravda ze treba fiat marea furt pada z cesty. Staci mensi nerovnost na ceste a skube to volantem jako das.
VAZ 2104 1.3 1989
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“