Sachs nebo LUK nebo origo RUSKO?
Moderátor: Moderátoři
-
Little Red Riding Hood
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Takze hotovo,tedy skoro,jeste musim dostrojit vnitrek okolo radicky atd.Takze sem zacal v 11:00hod. dopoledne,mel sem zacit v 10:00,ale vcera se to v te hospode nejak protahlo
Tak sem otevrel kapotu a pustil sem se do toho.Provni letela ven baterka,potom svody(1.dily vyfuku) a starter.Ted sem se zasekl na tom jak se vyndava radicka,po dlouhem a usilovnem adani sem vzal telefon a volal jednomu chlapkovi,od ktereho odebiram dily,tak mi to vysvtelil a radicka byla do pul minuty venku.Nechapu ten debilni prostup,ze se musi oddelat koberec
Potom sem povolil kardan a sundal spojkovej valec.Tedka nastal cas s velkym Č.Nez sem prisel na to,jak povilit srouby,ktere jsou nahore,to bylo taky neco.Musel sem povolit prevodovku vzadu na tech dvou trinactkach a ona padla a vzdy sem ji nahnul k jedne strrane,nastavil sem racnu,tak na 1m a sahal sem na ne pres kloubek od zadu,tam jak se spojuje kardan do prevodovky,tak tam sem tocil racnou,to same na druhe strane.Povilil sem ten plech,co je tam dele mezi prevodovkou a motorem.Bylo asi pul treti,sem si rikal,ze to vubec neutika,je okolo toho dost kravin a clovek vetsinou premejsli porad co a jak kde povolit
No tak sem ji vyhodil tu prevodoku ven,sundal pritlacak a zjistil,ze lamela uz jezdila po nytech,podle toho vypadal pritlacak,tak i setrvak,ale setrvak byl v poho,toto byl detail.Musim zduraznit,ze spojka tam byla origo,jelikoz srouby byly netknute a vsechno celkove bylo zachovane,takze to asi jeste nikdo nepulil.Jo,jak mi tady nekdo radil,ze to lozisko,co je v klice jde v pohode vyvyklat,tak bych mu nejradsi dal plnej pocet bludistaku,vstekal sem se u toho cca hodinu a pul,nez sem ho dostal ven a to jeste tim zbusobem,ze sem ho musel rozdelit na prvocinitele.Tech nadavek co u toho bylo,tak by bylo na zlaty stranky,aby se to tam vsechno veslo.Nicmene,uz je tam nove lozisko,takze ok.Vse sem udelal jak sem mel atd.Nasadil lameluvystredil,nasadil pritlack a utahl,kresne krizem.Byl sem v te garazi sam a ta petadvaceti kilova prevodovka pekne ztezkne,kdyz ji mate davat nad hlavu a nekolikrat.Nasadil sem prevodovku a nechtela tam porad zaskocit,ale mrkev uz byla v lamele,tak ven,to uz sem byl pekne vytocenej.Tak sem ji znova povolil vystredil a ani podruhe nic.Tak sem vzal tu novou lamelu a zkusil na zemi,jestli jde na mrkev a tam sem zjistil,ze moc ne,tak sem ji musel promaznout a pomalu rozchodit.Vse bylo ok,slozil sem to zase tu spojku a zase nesla.Tak sem zavolal kamaradovi,at mi jde pomoct tlacit,nebyl moc stastnej,ze se zadela,ale co mu zbejvalo.
Porad nic,prevodovka furt ne a ne vlezt nadoraz.Tak kamarad zavolal brachu,tak uz sme tam ve treh pod autem tlacili,vyklali a nakonec zapadla
.Obadva desli a zase zbyla prace na me.Vsechno nastrojivani,atd.,docela nudna prace.Dal sem tam starter,ale zapomel sem,kam se dava kontakt na startovani,n ten velkej,ale ten malej a ani sem ho tam nenahmatal,takze starter opet ven,coz uz bylo cca pul jedenacte vecer.Nakonec se podarilo,vse sem zapojil jak mel a ted zbyla prace a to seridit spojku,taky hotovo.No a prijel sem pred chvili,a to v pul jedne rano,nekolikrat sem si vymejval hlavu plnou sracek.Sem totalne dodelanej a nemam silu udrzet ani sklenicku s vodou.Na konci dne ta prevodovka mela,tak sto kilo,jak uz sem byl vysilenej.
Cekal sem,ze to bude uplna jitrnice a pohodicka,treba oproti facku,ale omyl,facko je zlate auto na vsechno prace.Za tu dobu co sem udelal spojku na zigulu a to za 13hodin,tak bych tech favoritu nebo felicii mel nekolik.Za zivot uz sem par spojek udelal a to nejen favorit nebo felicie,i japonske auta,ale toto?To byla moje nejhorsi spojka v zivote.JInak spojka zabira krasne,je to nezvyk,kdyz zabira nekde za pulkou,ne ze ta moje brala uplne nahore.To je asi tak vse.Takze tedka kdyby me nekdo chtel vytocit uplne do ruda,tak by mi stacilo rict,jestli mu nechci udelat spojku na zigulu 
-
Drobek81
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
jo, pokud to neumíš tak si zanadáváš. Nicméně příště to třebas bude lepší:-))nevidím v tom problém, převodovka ven a výměna kus za kus je práce na 2-3hodinky. S čištěním rozebráním a výměnou ložisek a gufer to može trvat jak píšeš i celý den...Chce to jen cvik
Jo a sundávat koberec netřeba, ale samozřejmě každého věc
Jo a sundávat koberec netřeba, ale samozřejmě každého věc
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10637
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Převodovku ven a dovnitř jsme s LO udělali za necelý 3 hodiny.
Výměna motoru v jedné osobě za cca 10 hodin.
Výměna spojkové lamely stylem "zvednout motor na čelní sklo" v jedné osobě taktéž 10 h.
Jak píše Drobek: Když to neumíš, resp. neznáš postupy, co, kde a jak - tak je to opravdu úmorná práce.
L.
Výměna motoru v jedné osobě za cca 10 hodin.
Výměna spojkové lamely stylem "zvednout motor na čelní sklo" v jedné osobě taktéž 10 h.
Jak píše Drobek: Když to neumíš, resp. neznáš postupy, co, kde a jak - tak je to opravdu úmorná práce.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Takže především - nejsem jasnovidec, tomu bych se s dovolením zasmál.Roman píše:Sa mi zda, ze podaktori ucastnici sa tu hraju na jasnovidcov.Ten zazracny kruzok nehovori nic o zivotnosti pritlacaku. Uz som zazil vymenu pritlacaku na lade prave kvoli tomuto kruzku ( utrhli sa dva z troch plieskov co ho drzia a robil peknu paseku. Na pritlacaku je najdolezitejsi material tanierovej pruziny. Ak ta vydrzi a ak sa udrzuje spravne nastavena vola spojky, musi pritlacak prezit auto ( pri normalnom jazdeni ). Skor by sa teoreticky dalo diskutovat o sirke oblozenia ( neviem co mal majster na mysli? :"Šířka obložení lamely má být 3,3 mm" ), ale tu tiez zalezi len a len od kvality materialu. A zhodnotit kvalitu materialu podla fotky dokazu naozaj iba jasnovidci
Především nikdy jsem neřekl, že jsem neviděl jinou spojku a dobře vím, že drtivá většina spojek otěrový kroužek ložiska nemá (Mirek999). Nicméně považuju to za geniální věc proto, že ložisko nedosedá přímo na paprsky, neobrušuje je a neopotřebovává. Na mé ex-Ladě měl přítlačný kotouč spojky najeto 340.000 km (třetí lamela) a byl jako nový. Věřím, že by byl schopen najezdit spolehlivě ještě stovky tisíc kilometrů. A proč? - především právě proto, že má otěrový kroužek, který zajišťuje takžka nesmrtelnost přítlačáku. A nikdy jsem neviděl ani neslyšel, že by tento kroužek byl příčinou smrti spojky. Pokud má někdo jinou zkušenost, pak samozřejmě připouštím, že to jistě možné je, ale rozhodně to muselo být způsobeno buď výrobní vadou kusu (což není konstrukční nedostatek) nebo poruchou ložiska (což je chyba majitele) anebo chybou užívání resp. ovládání spojky (za což si rovněž majitel může sám).
Dnes platí běžně, že s lamelou se vždy mění přítlačný kotouč spojky a ložisko, protože je to zpravidla nevyhnutenlé (konce paprsků talířové pružiny jsou ubroušené na méně než polovinu síly a pouhou výměnu lamely by kotouč již nezvládl). Přátelé, nikdy jsem přítlačák na Ladě neměnil. A proč? - protože k tomu jednoduše nebyl důvod. Jenže pan LUK nebo SACHS pravděpodobně nepotřebují, aby jejich přítlačný kotouč majiteli vydržel navěky, jak tomu je běžně u ruských kotoučů, proto otěrový kroužek nedělá. Jenže jakou to má výhodu??? Žádnou. Musím měnit celou sadu, protože vzhledem k jiné konstrukci přítlačáku je jiné ložisko, a pokud náhodou mi něco z toho odejde, nemohu pouze vyměnit tu vadnou část spojky (jak by tomu u ruských komponentů bylo), leč opět celou sadu (protože ty díly prostě nejsou kompatibilní s originálem).
Mirku999, netuším, jakou výhodu spatřuješ v tom, že sis koupil tuto spojku - mně to vychází na samé nevýhody (a nejsem sám). Ale je to jistě jen Tvá věc. Za sebe (a mnoho dalších z nás) si myslím, že ruská spojka za cca 1000 Kč je minimálně stejně spolehlivá než kdekterá značková spojka za tři- až pětkrát vyšší cenu - pro seriový motor je to naprosto jednoznačné (protože je to jedno), u motoru upraveného bych rovněž spíš věřil ruskému dílu. Navíc vzhledem k tomu, že nejsem právě příznivě finančně situován, je cenový argument pro mě rozhodující (a u tři desítky let staré káry je to bez debat). Ale jestli na to máš, pak si kup třeba keramiku, je to jen Tvoje věc............
Tloušťka obložení lamely je 3,3 mm - toto není můj výmysl, ale je to uvedeno v každé literatuře LADA (včetně Tůmy). Nevím, proč se snažíte ze mě dělat debila, pouze cituju znění literatury.
A pokud jsi Mirku999 měl dotaz na průměr obložení, pak se vyjadřuj přesně, buď tak laskav. Takže pro upřesnění - vyráběly se dva druhy lamel pro motory Lada. Jeden typ pro motory 1200, 1300 a 1500, druhý pro motory vyšší kubatury. Lišily se (mimo jiné detaily) vnitřním průměrem - lamely pro menší motory měly vnitřní průměr 142 mm, lamely pro motory silnější pak 132 mm (vnější průměr byl v obou případech 200 mm).
Jinak za sebe si myslím (a souhlasím tak s Drobkem81 či Luďkem Musilem), že výměna spojky na Ladě je velmi jednoduchá až triviální oprava. Až budeš dělat Ladu tak dlouho jako já a budeš těch spojek mít na kontě třeba jen deset, budeš mluvit úplně jinak (je to krásná lahůdka na část odpoledne)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Záleží hodně na způsobu jízdy a na počtu řazení. Když budeš jezdit po městě a navíc řadit jako prase nebo budeš pořád tahat tunový vlek, spojka možná ani těch 60000 km nedá. Naopak pokud bys jezdil dálnice a řadil citlivě, uděláš na spojku čtvrt mega úplně s přehledem.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jojo,to vim,ze zivotnost spojky se odviji podle stylu jizdy.Ja to mam dost kombinovane.Vozejk taham docela casto,jelikoz je chalupa,tak je potrba drevo,cement cihly atd.,vzdyt to znate.A radim s citem,je zbytecne radit jak idiot,je pravda,ze ho obcas protahnu,kdyz je potreba predjet nebo tak,ale tak to je asi normalni.Kdyz vydrzi 20000km,tak mi to neva,klidne ji potom udelam znovu,kdyz to bude nutny.Kdyz clovek zivi akorat auto,tak je to jedno,ale pokud by clovek zivil rodinu a dalsich X veci,tak bych si rozmyslel co tam dat.Ja sem clovek,ktery dost experimentuje a zkousi nove veci,tak sem si rekl,ze zkusim toho LUKA.Je to s tvrdosti tak na stejno jako seriova.Zabira krasne kousek nad pulkou.Je pravda,ze sem s ni ujel zatim asi 10km,tak uvidime,jak se projevi za nejaky ten cas.Tedka by uz to slo taky jinak,kdyz uz to clovek delal,tak uz vi co a jak ma udelat.Jake naradi pouzit atd.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10637
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Roman píše:Hej, Marek, nikto sa nesnazi robit z teba debila, len v prvom pripade si napisal " Šířka obložení lamely", co pre ludi ktori spojku moc nevideli moze byt zahadny udaj v druhom pripade uz pises " Tloušťka obložení lamely" co je OK. Mimochodom literatura uvadza aj priemer lamely 206mm
Šířka nebo tloušťka je podle mě v tomto případě totéž. U něčeho, co má kruhový tvar, rozlišuji průměr D (vnější průměr lamely 200), průměr d (vnitřní průměr lamely 142 resp. 132 mm) a šířku (nebo tloušťku). Nejsem sice strojař, ale tohle mi připadá logické. Nikdy jsem na strojním výkresu u lamely neviděl kótu na rozdílovém rozměru (tedy rozdíl průměrů), to opravdu nee.
Rozměr 206 mm se do setrvačníku nevejde, takže se muselo jednat o překlep.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Tento příspěvek je velice přínosný, protože konečně někdo odhalil tajemství jak povolit ty dva šrouby na horní straně převodovky a podělil se s tím. Přes kloub to normálně nešlo, byl to velký úhel. Také jsem spojku měnil poprvé, předtím jsem to někomu dal udělat. Fůrou příspěvků narůstá jenom balast s nulovou hodnotou. Díky za detailní popis, i když je vše popsané v literatuře, ale tuto drobnost a vychytávku jsem neobjevil.
Je mi jasný, že se mi vysmějte jako Ladaadmin, když mi vymazal account, protože jsem si pouze četl a nepsal tupé příspěvky a tím porušil pravidla. Mám třetí Ladu a najetých 200 tisíc Ladou. Všude doporučují nejdříve číst, hledat pak teprve psát......
Je mi jasný, že se mi vysmějte jako Ladaadmin, když mi vymazal account, protože jsem si pouze četl a nepsal tupé příspěvky a tím porušil pravidla. Mám třetí Ladu a najetých 200 tisíc Ladou. Všude doporučují nejdříve číst, hledat pak teprve psát......
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
To pak mi vydrzi tak 600kmMarek píše:Záleží hodně na způsobu jízdy a na počtu řazení. Když budeš jezdit po městě a navíc řadit jako prase nebo budeš pořád tahat tunový vlek, spojka možná ani těch 60000 km nedá. Naopak pokud bys jezdil dálnice a řadil citlivě, uděláš na spojku čtvrt mega úplně s přehledem.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Nevim,normálně nacpu do díry vazelínu(A4)a nějakou tyčkou nebo šroubem tuknu a ložisko je hned z klikovky venku.A vystředovací trn?Úplne v poho kousek hostalenu 20mm a do něj dřevěnej šteft.Funguje v poho.Když zrovna není nic jiného.Jinak spojka origo ruská,ta myslim je nejlepší.Najeto s Žigulama přes mega,několikrát jsem měnil.Šrouby "ty motor-převodovka"4 velký,nejlíp jdou povolit originál klíčema z ruskýho nářadí,pak otočit očka a povolit golou.Pak zahodit očka.Mimochodem,ty ruský klíče jdou i jinam,kde se zdá golou,nebo jinýma klíčema nepovolitelný.Škoda,že tady na foru není víc rad"špeků"Marek píše:Setrvačník je dobré sundat. Nic na tom není, je to šest šroubů navíc.
Ložisko se vyviklá trnem pro vystředění spojky, nové se naklepne za vnější kroužek paličkou. Stojí asi stovku.