Přepětí
Moderátor: Moderátoři
Výměna diodového můstku není zase až tak náročná záležitost jak na výměnu, tak i finančně
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Což není ... . L.Koko Loko píše:Za předpokladu, že je v "íčkových" stejný jako ve starých alternátorech.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nicméně výměna o moc náročnější nebude . Jen tedy nemůžu soudit finančně... ovšem na Ford Fiestu stojí diodový můstek 800kč, tudíž na žigo bude určo tak o půlku levnější
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Není až tak velký problém přelisovat nové alternátorové diody do původních držáků /chladičů . Musí se dát pouze pozor na správnou polaritu. Vyrábějí se diody s anodou na vývodu např.KYZ 75-79 a s katodou na vývodu např.KYZ 70-74. Nejlepší jsou diody s nejvyšším číslem v řadě (největší závěrné napětí - nejodolnější proti průrazu při odlehčení alternátoru). Cena je jednotná 35 CZK/ks vč. DPH ,takže 210 CZK výměna všech. Vygooglete si "diody alternátorové".
Snad to Cooprovi nebude vadit, ale psal mi sms, že to po výměně regléru v altíku, je všechno v pořádku.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Ano Ano. Po výměně regulátoru (samaráckého) už vše funguje tak jak já, ručička nekolísá a drží jak přibitá kousíček před čárkou na voltmetru (se světly). Diody tedy mou párkilometrovou jízdu přežily Děkuju všem za rady a snad už s elektrikou žádné problémy nebudou
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
- Freedom
- Příspěvky: 287
- Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
- Bydliště: Brno Kr.Pole
- Kontaktovat uživatele:
mam ten samý problém, přebíjím jak prase, prozatím sem si do kabyny natáhl spínač a altík si odpojuju, jedu dokud eště trochu svítím a pak sepnu altík dobiju baterku a jakmile přesáhne ručička voltmetru první zelenou část a leze do druhý tak zas altík vypínám a frčim dál, má to ale háček, z krče sem si objednal nový uhlíky jako celek s regulátorem napětí, po výměně na altík mi alternátor nedobíjí, tak sem zkusil nový uhlíky na starý regulátor a taky nic, dalším testem bylo starý uhlíky na novej regulátor napětí, opět nic, nasadil sem tedy z5 původní regulátor s uhlíky a jak sem čekal opět přebíjím, druhý den sem vyměnil alternátor, a zase přebíjim, tudíž pravděpodobně v alternátoru chyba neni, na každej altík přebíjim, další věc mam altík s regulátorem napětí a na blatníku mam černou krabičku z plastu nemůže ta krabička bejt dalšim regulátorem?? na odpojení nereaguje nic se nemění a vše funguje, kde tedy je zrada? neni možný že je z krče vadnej ten regulátor?? na každym altíku osazuju totiž ten z toho mého altíku jinak nedobíjim vůbec
2107 modro - bílá barva + do budoucna buď combi 1.7i nebo Niva 5dv. dle finanční situace
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Jak ten altík odpojuješ? Rozpínáš obvod buzení? Předpokládám, že máš pětku, altík G222. Takže na podběhu by jsi nemusel mít regulátor, pokud jej tedy někdo nedodával.
Origo zapojení alternátoru G222: Dva silné špagáty s očky pod šroubek na alternátoru. Jeden vodič zakončený fastonem jdoucí tuším od pojistky č.10 (G-67) vedoucí do "kostky" regulátoru. Případně ještě jeden vodič zakončený fastonem jdoucím do konektrou na těle alternátoru na výstup pro relé kontrolky dobíjení, ten ovšem není důležitý. Máš to takhle zapojeno? Nahoď fotku té krabičky na podběhu, vede z ní něco do altíku?
Pokud jsi koupil novou kostku regulátoru s uhlíky v jednom kuse, doporučuji rozborku, vyčištění od špon, případné odjehléní odlitku a řádné složení s ohledem na případné zkraty či přechoďáky. Občas je lepší užít jen nové pecky regulátoru a zbytek užít starý, neb tvary nebývají dodrženy, pecka nesedí, stabilizátor se přehřívá a po dosažení větší teploty začne třeba přebíjet, po schládnutí pak jede v pořádku ... někdy taky vůbec .
Další možností je pokud máš na tom podběhu další regler a vycházeje z předpokladu, že je dobrý, vyhodit regulátor z altíku, dát tam obyčejné jedničkové uhlíky (pozor na délku šroubků, je třeba užít kratších jinak prošroubuješ vinutí), na regulátor přivézt klíčkových 12V, na jeho výstup připojit kontakt od uhlíků a zkusit co to bude dělat . Nejlepší variantou by bylo užít regulátoru odzkoušeném v jiném autě. Pak už zbývá mrknout do altíku na diody, stav vinutí a kroužků od rotoru. Měl jsem kdysi jeden rotor co se v klidu vždycky tvářil jako dobrý, ale poměrně pravidelně odstřeloval regulátory, měl asi nahodilé mezizávitové zkraty, nebo se třeba přerušoval ... po výměně za jiný vše v pořádku.
Témat o nedobíjení či přebíjení je tu dost a jsou jistě čitelnějnější než mé mnohoslovné bláboly o ničem , hledej.
Origo zapojení alternátoru G222: Dva silné špagáty s očky pod šroubek na alternátoru. Jeden vodič zakončený fastonem jdoucí tuším od pojistky č.10 (G-67) vedoucí do "kostky" regulátoru. Případně ještě jeden vodič zakončený fastonem jdoucím do konektrou na těle alternátoru na výstup pro relé kontrolky dobíjení, ten ovšem není důležitý. Máš to takhle zapojeno? Nahoď fotku té krabičky na podběhu, vede z ní něco do altíku?
Pokud jsi koupil novou kostku regulátoru s uhlíky v jednom kuse, doporučuji rozborku, vyčištění od špon, případné odjehléní odlitku a řádné složení s ohledem na případné zkraty či přechoďáky. Občas je lepší užít jen nové pecky regulátoru a zbytek užít starý, neb tvary nebývají dodrženy, pecka nesedí, stabilizátor se přehřívá a po dosažení větší teploty začne třeba přebíjet, po schládnutí pak jede v pořádku ... někdy taky vůbec .
Další možností je pokud máš na tom podběhu další regler a vycházeje z předpokladu, že je dobrý, vyhodit regulátor z altíku, dát tam obyčejné jedničkové uhlíky (pozor na délku šroubků, je třeba užít kratších jinak prošroubuješ vinutí), na regulátor přivézt klíčkových 12V, na jeho výstup připojit kontakt od uhlíků a zkusit co to bude dělat . Nejlepší variantou by bylo užít regulátoru odzkoušeném v jiném autě. Pak už zbývá mrknout do altíku na diody, stav vinutí a kroužků od rotoru. Měl jsem kdysi jeden rotor co se v klidu vždycky tvářil jako dobrý, ale poměrně pravidelně odstřeloval regulátory, měl asi nahodilé mezizávitové zkraty, nebo se třeba přerušoval ... po výměně za jiný vše v pořádku.
Témat o nedobíjení či přebíjení je tu dost a jsou jistě čitelnějnější než mé mnohoslovné bláboly o ničem , hledej.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Freedom
- Příspěvky: 287
- Registrován: úte bře 21, 2006 23:24
- Bydliště: Brno Kr.Pole
- Kontaktovat uživatele:
tak dnes sem se na celej den ponořil k autu, ano původně bylo z buzení altíku odvinuto do kabiny na vypínač a tím sem jej odpojoval, zapojené je vše správně takže je to reglerem, na podběhu žádný nemam a altík mam G222 nový regler by mě u nás vyšel na 800kč od značky hella, už mi stihla vytéct i baterie tak sem se naštval a trochu si s tím pohrál, altík sem zavrhl uplně a vymontoval z vozu vrátím jej až mi přijde ten regler, motor sem zatim osadil alternátorem z forda escorta a vše je ok
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Je třeba zůstat nohama na zemi, jednou všechno shníje.MartasBrno píše: mohl vydržet nadosmrti.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá srpen 06, 2010 12:45 ]
Nepleť se do řemesla našemu echt nihilistovi! Vivat kolalokaaaaaaaaaaaaaa! L.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno