myslim, ze ten druhy test ukaze ne stav hadice, ale stav nejakeho vehementu, ktery zabranuje nasani vzduchu do posilovace. nejaky jednocestny ventil.Hnojar píše:Nulašestka: hehe na samaře jsem měl posilovač úplně out, kurevsky netěsnil ale tímhle tvým testem by prošel bezproblémů. doporučuji test propadnutí pedálu po nastartování doplnit o test: vypni motor a chvíli čekej, nemělo by být slyšet" unikající podtlak" . Po chvíli šlápni na brzdu - pedál by neměl být tvrdý, měl by zabrat jako normálně s motorem v chodu. V posilovači při vypnutém motoru by totiž měl zůstat podtlak na jedno sešlápnutí. a pokud třeba netěsní hadice, tak ti ten pedál ztvrdne třeba po pár vteřinách aniž bys na něj šlapal.
Nižší účinnost posilovače brzd - subjektivní
Moderátor: Moderátoři
VAZ 2104 1.3 1989
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1530
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
2107 rok výroby 1987 najeto 120 000 km. V roce 1996 po rozebrání posilovače jsem zjistil, že v membráně je díra kterou by se dal prostrčit prst. Mimo jiné v Oce taky nefunguje (ale je mě záhadou na co v ní je, když to i bez něj brzdí jak sviňa).Nulašestka píše:Jinak stalo se vám někomu že byste se setkali o nefunkčním posilovačem na Ladě?
Na lade je ta vyhoda ze citite ze brzdite...tlak na pedal je umerny sile brzdenia..kdez to na novom aute vam pedal ide po masle...a zrazu kolesa flekom
nieje ten pocit ze sa znazite zastavit auto ktore ma 1000kg 
Pozn. moderátora: velmi krásně a hlavně PŘESNĚ řečeno. L.
Pozn. moderátora: velmi krásně a hlavně PŘESNĚ řečeno. L.
Naposledy upravil(a) Dusan dne úte říj 17, 2006 11:13, celkem upraveno 1 x.
Účinnost posilovače
Mám na své 07 problém s brzdami, ale nedaří se mi identifikovat příčinu.
Projevy: Při jízdě přibrzdím - chod pedálu i účinek brzdění takový jak jsem zvyklý. Pokud však po uvolnění pedál opět ihned stlačím (třeba jako simulace ABS), pedál výrazně změkne.
Pedál musím stlačit zhruba o dvojnásobnou dráhu než při prvním zabrždění, abych dosáhl stejnéhou účinku brzd. Pokud šlápnu potřetí a vícekrát, dráha pedálu je již stejná (jako při druhém sešlápnutí).
Zavzdušnění brzd jsem vyloučil.
Co dále? Posilovač? Hadice k posilovači? ... Kde začít hledat?
Projevy: Při jízdě přibrzdím - chod pedálu i účinek brzdění takový jak jsem zvyklý. Pokud však po uvolnění pedál opět ihned stlačím (třeba jako simulace ABS), pedál výrazně změkne.
Pedál musím stlačit zhruba o dvojnásobnou dráhu než při prvním zabrždění, abych dosáhl stejnéhou účinku brzd. Pokud šlápnu potřetí a vícekrát, dráha pedálu je již stejná (jako při druhém sešlápnutí).
Zavzdušnění brzd jsem vyloučil.
Co dále? Posilovač? Hadice k posilovači? ... Kde začít hledat?
BA3 2107, 1988, sky blue
Pokud se pro vytvoření stejného brzdného účinku při druhém a dalším zabrždění mění délka chodu pedálu, tak to s posilovačem nebude mít nic společného. V tomto případě bych hledal chybu v HBV, nebo v zadních brzdách. Když totiž špatně funguje samostavné prase a neudrží správnou odbržděnou polohu, tak se musí prostřednictvím HBV do systému napumpovat větší množství kapaliny, což se projeví právě prodlouženým chodem pedálu. U samotného HBV pak může může být problém jak s těsností manžet jednotlivých okruhů, tak i s přicpaným přepouštěcím kanálkem.
Ono se u těchhle věcí špatně radí na dálku, když si to člověk nemůže osahat přímo. Každopádně já bych na základě těchto informací posilovač vyloučil a zaměřil se na samotnou hydrauliku.
Ono se u těchhle věcí špatně radí na dálku, když si to člověk nemůže osahat přímo. Každopádně já bych na základě těchto informací posilovač vyloučil a zaměřil se na samotnou hydrauliku.
-
Wolf
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Já bych sázel na přicpaný, anebo jinak špatně průchozí přepouštěcí kanálek na propojení pumpy se zásobní nádržkou. Někdy je příčina i v zanesení (bordelem, rzí, směsí zbytku brzdové kapaliny+něčeho
)prostoru mezi pístem pumpy a jistící segrovkou (ze strany od pedálu), píst pak není v klidu v krajní poloze a přepouštěcí kanálek je špatně průchozí, při neřešení stavu je později i neprůchozí.
PS zase pozdě
PS zase pozdě
Děkuji za rady!
Zaměřil jsem se více na projevy onoho problému:
- test posilovače brzd (našlapání pedálu a nastartování motoru): po nastartování se pedál během asi 1 až 2 vteřin pozvolně celkem výrazně propadne. Posilovač asi tedy jakž, takž funguje.
- problém s delší dráhou pedálu při druhém zabrždění se NEPROJEVUJE pokaždé. Poslední dobou se mi zdá, že je to spíše nahodilá záležitost, možná jen když je velký podtlak (brzdění motorem) tak se to nestává, nebo jen méně často...
Mám tedy začít u HBV?
Zaměřil jsem se více na projevy onoho problému:
- test posilovače brzd (našlapání pedálu a nastartování motoru): po nastartování se pedál během asi 1 až 2 vteřin pozvolně celkem výrazně propadne. Posilovač asi tedy jakž, takž funguje.
- problém s delší dráhou pedálu při druhém zabrždění se NEPROJEVUJE pokaždé. Poslední dobou se mi zdá, že je to spíše nahodilá záležitost, možná jen když je velký podtlak (brzdění motorem) tak se to nestává, nebo jen méně často...
Mám tedy začít u HBV?
BA3 2107, 1988, sky blue
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11089
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Cenek, píšeš to nějak divoce, ale zkusím ti popsat pro insspiraci svůj rok starý případ. Na začátku zimy mi skokově ztuhnul (začal brát výrazně dříve) pedál brzdy, nicméně vozidlo subjektivně brzdilo dál velice uspokojivě, neřešil jsem, jezdil, podezíraje posilovač. Na jaře jsem při prohlídce brzd zjistil, že mám vyrezlé bubny. Celou zimu jsem odjezdil jen na předku a ani mi to nepřišlo
. Problém byl v omezovači zadních brzd. Po jeho provalení "silou medvědí" a výměně kapaliny vše v pořádku.
Jen tak mne napadlo jestli ten stav, který máš za správný, nemůže být podobný tomu mému. Zkus vypozorovat, zdali ti brzdí i zadek. Asi je to blbost, ale jen mne tak napadlo.
Jen tak mne napadlo jestli ten stav, který máš za správný, nemůže být podobný tomu mému. Zkus vypozorovat, zdali ti brzdí i zadek. Asi je to blbost, ale jen mne tak napadlo.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Jo, to mě napadlo jako první, že je tam někde bublinka. Odvzdušňovali jsme dlouho, žádná nevyběhla a problém přetrvával. Nicméně u Lada stroje nemůžu vyloučit nikdy, že tam fakt někde nějaká bublinka není. Prasata i HBV by přicházely v úvahu - obé má za sebou celkem dost...
Tak kde tedy začít? Válec nebo prasátka?
Tak kde tedy začít? Válec nebo prasátka?
BA3 2107, 1988, sky blue
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Pokud je tam bublina, je třeba dva lidi.
Jeden povolí šroub
druhej sešlápne pedál
jeden utáhne šroub
druhej povolí pedál
....
a furt dokola, jen je třeba občas nalejt brzdovku do nádržky. Jakmile to začne "chrochtat" do skleničky s brzdovkou, je vyhráno
Jeden člověk to nezvládne, protože když pustí pedál, brzdovka se vrací zpátky a s ní i bublina. V podstatě je takhle ideální odvzdušňovat vždycky.
Jeden povolí šroub
druhej sešlápne pedál
jeden utáhne šroub
druhej povolí pedál
....
a furt dokola, jen je třeba občas nalejt brzdovku do nádržky. Jakmile to začne "chrochtat" do skleničky s brzdovkou, je vyhráno
Jeden člověk to nezvládne, protože když pustí pedál, brzdovka se vrací zpátky a s ní i bublina. V podstatě je takhle ideální odvzdušňovat vždycky.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Jojo, postup odvzdušnění znám. Dělali jsme to dva, přesně tak jak píšeš dmateji.
No, v srpnu mě čeká technická. Největší problém je vždy souměrnost brzdného účinku, tak uvidíme, jestli to projde nebo jestli mě s tím vyhodí a budu se do toho muset pustit pořádně. Můžu si za to vlastně sám - stylem jízdy kdy se snažím předvídat a všechno brzdit motorem brzdy používám jen k dobrždění když zastavuji... To jim paradoxně moc nesvědčí...
No, v srpnu mě čeká technická. Největší problém je vždy souměrnost brzdného účinku, tak uvidíme, jestli to projde nebo jestli mě s tím vyhodí a budu se do toho muset pustit pořádně. Můžu si za to vlastně sám - stylem jízdy kdy se snažím předvídat a všechno brzdit motorem brzdy používám jen k dobrždění když zastavuji... To jim paradoxně moc nesvědčí...
BA3 2107, 1988, sky blue
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Tím to nebude, jezdím stejně a ono toho brždění je i beztak dost - i jen kvůli zastavení nebo při jízdě z krpálu. Prostě se to stane, typicky když se cokoliv vymění. Když teď tak nad tím přemýšlím, roli by mohla hrát i nějaká malá netěsnost, která se projeví jen když přeroste tlak nějakou mez (i podtlak - přisání vzduchu). Pak bych se zaměřil na brzdový trubičky - ale ne je dotahovat, to je dodělá, pokud je nějaká špatná. Jen je skouknout, pokud je někde prasklinka (i mikro), bude tam vzlínat brzdovka.
1) brzdové hadice předních kol
2) měděné podložky pod hadicemi - to je jediná věc, kterou může mít smysl dotáhnout.
3) šroubované spoje trubiček a "kostky", válečků, válců ...
Se souměrností účinku nebývá problém, pokud
- na obou kolech jsou stejné destičky a stejné válečky (různí výrobci mohou udělat různý objem válečků, to by nemuselo být ideální)
- nejsou mastné ani křivé brzdové bubny. Pro obložení platí totéž co pro destičky.
- u staršího typu zadních brzd jsou seřízené vůle (to je trošku "alchymie")
- je v pořádku geometrie a ložiska (např. když bude jedno volné, při brždění se může lehce vzpříčit)
- na nápravě jsou stejné gumy (ne jen vzorek, ale i výrobce a konkrétní typ) stejného stáří (ne víc jak rok od sebe, ideálně stejná série)
- víc mě teď nenapadá
To seřízení zadních brzd by se tě nemělo týkat, protože sice přední brzdy mají vůli velmi malou a při lehčím brždění se brzdí jen předkem, zadní se přidají později (záleží na seřízení, novější typy mají samostav, tam se už snad ani nic seřídit nedá). Každopádně se ale koukni, jestli se ti třeba nerozpadlo zadní prasátko - stačí se ohnout pod zadek a podívat se, jestli není mastný štít kola.
Na 2101 se mi to kdysi stalo, důvod byl v tom, že jsem odfláknul seřízení a prase se roztáhlo tak, až opěra vyjela ven.
1) brzdové hadice předních kol
2) měděné podložky pod hadicemi - to je jediná věc, kterou může mít smysl dotáhnout.
3) šroubované spoje trubiček a "kostky", válečků, válců ...
Se souměrností účinku nebývá problém, pokud
- na obou kolech jsou stejné destičky a stejné válečky (různí výrobci mohou udělat různý objem válečků, to by nemuselo být ideální)
- nejsou mastné ani křivé brzdové bubny. Pro obložení platí totéž co pro destičky.
- u staršího typu zadních brzd jsou seřízené vůle (to je trošku "alchymie")
- je v pořádku geometrie a ložiska (např. když bude jedno volné, při brždění se může lehce vzpříčit)
- na nápravě jsou stejné gumy (ne jen vzorek, ale i výrobce a konkrétní typ) stejného stáří (ne víc jak rok od sebe, ideálně stejná série)
- víc mě teď nenapadá
To seřízení zadních brzd by se tě nemělo týkat, protože sice přední brzdy mají vůli velmi malou a při lehčím brždění se brzdí jen předkem, zadní se přidají později (záleží na seřízení, novější typy mají samostav, tam se už snad ani nic seřídit nedá). Každopádně se ale koukni, jestli se ti třeba nerozpadlo zadní prasátko - stačí se ohnout pod zadek a podívat se, jestli není mastný štít kola.
Na 2101 se mi to kdysi stalo, důvod byl v tom, že jsem odfláknul seřízení a prase se roztáhlo tak, až opěra vyjela ven.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
