Motor 2103 - zvýšení výkonu do běžného provozu

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
wlken
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 24, 2006 06:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Motor 2103 - zvýšení výkonu do běžného provozu

Příspěvek od wlken »

Zdravím pánové, po delší době jsem se opět začal vrtat v žigulíkovi a mám v plánu jeden z náhradních motorů trošičku poupravit. Celé fórum jsem pozorně pročetl,pochytal rozumy,ale potřeboval bych si to celé trochu ujasnit - mám motor 2103,čili 1500, 55kW, 106Nm a chtěl bych mu dostupnou cestou zvýšit točivý moment rovnoměrně v celém průběhu otáček,čili aby byly zachovány stávající provozní otáčky,ale motor měl větší sílu,takže nechci žádné závodní úpravy stylem max točák v 5500..:-) prostě motor do normálního provozu,s normální spotřebou a normálním zvukem a hlavně aby vypadal legálně:-). Moje vize je tato: Blok převrtat na 1600, (popřípadě sehnat blok 2106 a převrtat na 1700),komprese cca 10:1 (provoz pouze na LPG),slícování sání a úprava karburátoru na provoz s LPG,přičemž benzín by se dal použít jenom jako nouzové dojetí-psal o tom Jiří Čech a spočívá to v úpravě II. stupně karburátoru jenom na LPG,takže odřezat malý difuzor a všechny překážky v průtoku plynu,nechat v podstatě jenom díru s klapkou,I. stupeň nechat tak,s ohledem na nouzový provoz na benzín. Tím by se mělo zlepšit plnění motoru při větším sešlápnutí plynu (požiju mechanický weber). Těmato úpravama si představuju dostat rovnoměrně z celého rozsahu otáček o 15%-20% točáku víc,je to vůbec reálné? jsou to víceméně úpravy,které by se při GO motoru musely stejně dělat,tak proč to rovnou neupravit,že:-)Jsem zvyklý jezdit s Mazdou 1,6, která má 66kW a cca 130 Nm,nějak tak by se mi to líbilo i u toho žigula..Po převrtání na 1,6 by měl stoupnout točák ze 106 na 120,snížení hlavy,pořádné slícování kanálů a lepší plnění LPG by těch dalších 10Nm mohlo přidat,ne? Bude na to stačit 1600ccm nebo mám shánět blok 2106 a převrtat na 1,7?
Naposledy upravil(a) wlken dne sob črc 24, 2010 18:01, celkem upraveno 1 x.
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

podla mna najrozumnejsie objem pre danu hlavu je 1500, S upravou hlavy res bloku na 10:1by si sa mohol dostat na slusnu uroven...
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Ty máš asi málo práce a hodně peněz, viď? Sežeň 1,7, slízni hlavu a ser na to. Budeš mrkat, jakej je proti tomu 1,5ka lenoch.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Take bych rekl, ze je vhodnejsi uzit primo seriovy motor 1.7, nez delat elaboraty s 1.5 motorem. Bud ho pouzit i se vstrikem, nebo ho predelat na karbec a rozhodne uzit muj oblibeny bezkontaktni rozdelovac ;-)

zacal bych pouzitim seriovych osvedcenych veci a pokud by byla nespokojenost, tak bych do toho terpve nejak vrtal.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
wlken
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 24, 2006 06:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wlken »

Dík za názory - použít sériovou 1,7 mě taky napadlo,ale narazil jsem na otázku legálnosti - do kastle 2103 se dá použít pouze motor 2103 nebo 2106,sériový 1,7 nejde použít i z toho důvodu že je to vstřik a tam asi můj stávající systém lpg pasovat nebude.-) Druhá věc je dostupnost takového motoru 1,7 a jeho cena,za min pár tisíc seženu motor o kterém nevím vůbec nic a za cca 5 tisíc budu mít převrtaný blok a tím pádem motor po GO. Budu samozřejmě hledat na inzerátech motor 1,7,ale pokud nějaký neseženu,tak se asi uchýlím k převrtávání bloku 2106,který půjde sehnat určitě snadněji a navíc ho budu moct dát do auta ve vší legálnosti...
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

wlken píše:sériový 1,7 nejde použít i z toho důvodu že je to vstřik a tam asi můj stávající systém lpg pasovat nebude.-)
LPG tam pasovat bude (i ten nejstarší systém) . Navíc je motor tvarově stejný - krom označení . Po montáži rozdělovače a sacího potrubí s karbecem k nepoznání od 03/06 , krom "prsou" ale i ty lze přešroubovat z 01-06 krom 05 .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

wlken, Taky bych doporučoval 1,7. V bazaru sem tet četl něco o motoru 1,7 se zarukou za 4500,- Ty budeš mít sice za 5000 převrtaný blok, ale co zbytek?? Myslím že ta částka by se docela vyšplhala a to nepočítám práci. Takhle stačí přerazit číslo na nálitku a maš z toho 1,5 a ještě ušetříš na pojistce :-D.

To all: je vidět číslo "vylité" na motoru (na mé 1,7 tuším 21213), pokud je motor zastavěn v autě?? Jde mi o to jestli se s tím mám na svém motoru brousit, nebo si toho nikdo nevšimne a stačí přerazit číslo pod nálitkem.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

wlken, nutno ovšem podotknout že: žigul + zvýšení výkonu ≠ normální ježdění.. :lol:
Uživatelský avatar
wlken
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 24, 2006 06:35
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wlken »

Muzes prosim vice rozvest svou myslenku? :-)
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
patmat1928
Příspěvky: 62
Registrován: pát čer 25, 2010 11:21
Bydliště: Praha

Příspěvek od patmat1928 »

Většina z vás řeší pouze jenom motor,ale málokdo ví co dokáže upravená převodovka.
zigul01
Příspěvky: 2048
Registrován: pon úno 11, 2008 16:47
Bydliště: Nechanice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zigul01 »

patmat1928 píše:málokdo ví co dokáže upravená převodovka.
A co dokáže ? :|
Lada je nejlepší auto na světě a budu ji mít furt !!! LADA IS THE BEST CAR!


lada 21044 1700i
_____________________________________
LADA 2101.1200 (nastupuje 1600rs)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Přece divy divoucí. Proto přece máme minimálně 3 varianty převodovek ne?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

tentokrat ma ten divny clovek pravdu ak by si si dal vyrobit na mieru prevodovku za takych povedzem 80 000czk a vedel by si si tie prevody prepocitat a podobne gurmanske veci je to OK ale pozrime sa na to triezvo, ja si tu prevodovku teda nekupim :-D a ostanem pri jednej z 3 variantach zalezi co a jak jazdim prisposobim diff a dovi
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

zigul01 píše:
patmat1928 píše:málokdo ví co dokáže upravená převodovka.
A co dokáže ? :|
Přece přidat 150Hp a ještě superhustej mega zvuk při řazení bez spojky, lepší než bow-of
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

ger007 píše: ak by si si dal vyrobit na mieru prevodovku
Vy se smějete,ale zde na foru JE člověk,který si celou převodovku seskládal podle toho,jak mu vyhovuje.Třeba se přihlásí sám :wink: :)
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“