felda - "sytič"

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 874
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

felda - "sytič"

Příspěvek od dandy »

Nie vždy, ale veľmi často sa mi stáva, že otáčky motora na voľnobeh klesnú až pri 70 - 75 °C. Dovtedy sa drží na 1000-1200ot/min. Pri štartovaní mi vybehnú až na 2800 ot/min a pomaly klesnú. A je jedno, či je motor ráno studený alebo len pár minút zhasnutý. Ešte nedávno klesal hneď na cca 850 - 900ot/min, pri 50°C mal ešte o pár otáčok menej. V týchto horúčavách sa mi to nezdá byť OK. Kde je zrada, žeby nejaký snímač?
Je to felda 1,3, 50kw.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

zeby nejaka diagnostika teda ak to ma elektroniku <?
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6509
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

treba jednoduse cidlo teploty nedela co ma.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Na feldách je normální, že odchází čidlo teploty.
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Čidlo teploty je častá věc. Stojí pár korun (Eúr :-) ) a lze ho i diagnostikovat.

Jinak pokud kolísá volnoběh, může to být i jinými příčinami: Nejvíc to může dělat znečištěné hrdlo klapky (to lze mechanicky vyčistit hadrem namočeným v benzinu), vytahané rozvody (špatné zčasování kliky a vačky) a asi deseti dalšími vlivy. Ale zejména ta zasviněná klapka je dost častá věc (navíc její vyčištění nic nestojí, krom deseti minut času).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 874
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dandy »

Štěpán Getsko píše:Na feldách je normální, že odchází čidlo teploty.
Na meranie teploty sú dva snímače? Jeden pre riadiacu jednotku a druhý pre teplomer na palubke, lebo ten mi ukazuje rovnako ako predtým.

Čo sa týka škrtiacej klapky tak tá si aj po opakovanom prečistení žije vlastným životom, no čím dlhšie po prečistení, tým sa správa civilizovanejšie :) . Naučil som sa s tým existovať a bežne jazdím do 8 litrov v Bratislave (jazdy zväčša do 5-6km) a vonku plne naložený, často aj s vozíkom okolo 6,5-7l/100km.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

dandy píše:Na meranie teploty sú dva snímače? Jeden pre riadiacu jednotku a druhý pre teplomer na palubke, lebo ten mi ukazuje rovnako ako predtým.
Řekl bych že ano, páč desítka to má tak jak píšeš. Tak felda snad bude totéž.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Felicia má jeden snímač, ale se dvěma elektrickými okruhy (čtyři piny). Jedna dvojice pinů dává odporový signál řídicí jednotce, druhá dvojice je pro ukazatel na přístrojích.

Např. zde: http://www.autodoplnkyfro.cz/Cidlo-tepl ... -4885.html
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 874
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dandy »

Snímač som vymenil a zrazu je ten motor akosi teplejší :D :D :D. Teplota na teplomeri je výrazne vyššia, takmer až k 110°C, ale nie do červeného políčka. Takže som hneď z obavy z prehrievania v Bratislavských kolónach menil aj spínač chladiča za "chladnejší", ktorý spína pri 85°C a uvidím čo to prinesie s tým voľnobehom.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Chlapy se o tomto problému v práci bavili ne jednou. :wink: Typická nemoc felícii.
Uživatelský avatar
Marcel
Příspěvky: 1122
Registrován: ned led 15, 2006 19:58
Bydliště: Hajnice u trutnova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcel »

Mě povídej, ja už nemám nervy to řešit. Dám vrtuli natvrdo aby běžela furt a bude, krám jeden :evil:
Marcel 2107
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS :)
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 874
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dandy »

Marek píše:Jinak pokud kolísá volnoběh,
Mne otáčky nekolíšu, ale dlho sa držia tesne nad 1000ot/min. Ani by mi to tie dva km nevadilo, ale ak mu trošíčku viac pridám na plyne tak sa dusí, nemá ťah ako mal predtým. Bežne jazdím "na studeno" do 2000, výnimočne max 2500ot/min, ale kým sa nezohreje nad 75°C nechce sa mu. Keď sa zohreje tak chodí ako šarkan (unavený šarkan :D ). Ešte skúsim prečistiť všetky konektory ktoré stretnem a uvidím čo ďalej.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Změř napětí na lambda sondě. To jde změřit obyčejným voltmetrem. Je motžné, že sonda nechodí. Taky by to mohl dělat snímač podtlaku v sání - častý problém.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“