Kolísanie na voľnobehu podľa mňa je spôsobené vadným regulátorom voľnobežných otáčok, ale jeden nikdy nevie.

Moderátor: Moderátoři
Vždyť u studenýho je to v pořádku, ne? Je to jakoby "sytič" .zelvotron píše:povětšinou u studenýho motoru zůstanou viset otáčky tu na 1600 tu na 1200, někdy i 2500.
A krokáč taky, ale to Ty už víš.zelvotron píše:Musím vyčistit tu škrtící klapku
Fizycky na poloze 0 může být ale to ŘJ to neví . O poloze škrtící klapky informuje její snímač polohy . Pokud je odporový , bývá většinou poškozen právě u polohy 0 kde vlivem vibrací se poruší odporová vrstva a pak ŘJ dostává chybné údaje o poloze klapky . Je to vlastně stejné jako s potenciometry u starých rádijí nebo zesilovačů které při otáčení "škrčely" do reproduktorů . Při puštění plynu pak záleží na tom jak si jezdec potenciometru sedne a jakou polohu snímač hlásí . Vlivem vibrací se tato hodnota také mění , proto se vše po chvilce třeba ustálí . ŘJ se pak snaží volnoběžné otáčky "dohnat" laborací s motorkem volnoběhu a délkou vstřiku paliva , navíc jí do toho pořád kecá vydřený snímač polohy který ŘJ hlásí "nějakému magorovi se třese noha na plynu" .zelvotron píše:Chyby žádný, ale když se tohle stane, tak mě to ukazuje otevření šk. klapky 1%, přitom samozřejmě fyzicky je na dorazu.